Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 15:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
Jeg blev lidt foruroliget over et par udtalelser i det politiske forum. De tre første ved jeg ikke helt, hvad jeg skal mene om, men den sidste...

Citat:
... alt muligt nyt lort som alle de der 2c-** og hvad der nu ellers er blevet designet af lort ...
... har aldrig prøvet 2c-** - men hvorfor prøve alt muligt lort når der findes noget som syre eller svampe - hvorfor forgifte sin krop med alt muligt kemisk-pis ...
... 2c-**'erne er jo så unge endnu at man ikke kender alle deres bivirkninger - aight? ...

Citat:
Foresten så er 2C-x fede stoffer selv om de er farlige, jeg synes klart at man skal fortælle folk om de risiko de løber, men man kan sq ik gå h en og forbyde dem det hvis de vælger at overhøre advarslen, det må folk selv ku styre og så kan man jo på den måde få afprøvet om de ny os er så farlige

Måske kunne jeg godt have søgt lidt mere, end jeg har gjort, men jeg har ikke kunnet finde frem til, hvad de, som kom med ovenstående udtalelser, egentlig hentyder til.

Hvilken risiko? Er det ikke bare de samme forholdsregler som ved anden psykedelia - holde doserne indenfor det rimelige og passe på sin set/setting?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Tja, se på hvem, der har lavet indlæggene. Astral og Elven Raver skal IMO tages med mere end et gran salt, da det mildest talt er spekulationer de kommer med i mange tilfælde.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg ville nu ikke ha noget imod at få fat på 2C-P nok den som jeg synes ser MEST interessant ud af 2C-x.serien

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Det de mener er vel at stofferne er relativt nye, og går ind under betegnelsen "research chemicals", i hvilke der ikke er blevet forsket specielt meget i de eventuelle bivirkninger.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Det passer nu ikke helt.

2C-B, og de andre halo-2C'ere er ret gennemtestede. (2C-I, 2C-F, 2C-C)

Senest rettet af Dextrose 22 jul 2005 20:48, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Jeg bukker mig for din viden, dex - synes bare at have læst/hørt at de skulle være relativt uudforskede!

Vil du evt. fortælle om nogen af disse undersøgelsers konklusioner/resultater?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Nu skal jeg snart til at afprøve 2cE... Så vidt jeg kan læse mig til, er dette ikke et af de gennemteste stoffer... ?!?

Titel:
Insane psychedelia user!

MDMA er jo også forholdsvis nyt, bivirkningerne på længere sigt kendes da ikke helt præcist endnu?

Titel:
Psychedelia Sponsor

--

Senest rettet af Hr. Andersen 28 nov 2005 17:24, rettet i alt 1 gang.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Daffy > MDMA er velnok et af de "nye designerdrugs" (som efterhånden har mere end 30 år på bagen sammen med 2C-x'erne) som er allermest gennemtestet.
Der er hundredevis af farmakologiske journaler omkring neurotoksisiteten, hvor nogle desværre bærer præg af en subjektiv vurdering.

Så vidt jeg ved, har der ikke være nogen dødsfald af hverken halo- eller alkyl-2C'ere (på trods af at folk har været oppe i usansynligt store mængder) - kun 2C-T'erne.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Dextrose skrev:
Daffy > MDMA er velnok et af de "nye designerdrugs" (som efterhånden har mere end 30 år på bagen sammen med 2C-x'erne) som er allermest gennemtestet.
Der er hundredevis af farmakologiske journaler omkring neurotoksisiteten, hvor nogle desværre bærer præg af en subjektiv vurdering.

Så vidt jeg ved, har der ikke være nogen dødsfald af hverken halo- eller alkyl-2C'ere (på trods af at folk har været oppe i usansynligt store mængder) - kun 2C-T'erne.

Jeg har også læst om et dødsfald på 2c-i inde på erowid.org..

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: spatielt promiskuøs
Citat:

Men det betyder vel ikke at at der ikke kan være ukendte skadevirkninger som fx. leverskader (bare et eksempel)?

Alkohol er jo også skadeligt i større omfang end man kan se på antallet af dødsfald pga. overdosiser.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Det er rigtigt men det er mig bekendt meget få stoffer, der kan give leverskade i så små mængder, indtaget med relativt store intervaller, der ikke er øjeblikkeligt toksiske også.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
No name: Hvad er relativt store intervaller ?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]