Fjas skrev:
Men Du er jo også i mod alle stoffer, det proklamere du i hvert fald inde på anarcho.dk. Så hvad laver du egentlig her på psychedelia?
Så vidt jeg har forstået har du ingen erfaring med stoffer, ud over hvad du kan læse dig frem til.
Heroin er ikke en pseudo-oplevelse. Det er en oplevelse lige så vel som det er en oplevelse at springe i faldskærm. Man oplever ganske enkelt an dejlig bedøvelse.
Problemerne med heroins afhængighedspotentiale er stærk overvurderet. Ikke at der ikke findes mennesker som kommer lagt ud på heroin, for der gør der, men bare fordi man prøver det en enkelt gang, ender man altså ikke med 100% sikkerhed i rendestenen, med nålen i armen.
Fri os nu for dit moral lort, tak.
Jeg er stærkt kritisk overfor alle stoffer, inklusive aspartam (fx) og psykofarmaka, det er fuldstændig korrekt. Men jo mere potent et stof er, jo mere kritisk er jeg generelt også. Et godt sted at udfordre min stærke forhånds-antipati er så her på psy. For hvor ellers kan jeg møde så mange fortalere for diverse stoffer? Plus få en mulighed for at skelne imellem de forskellige slags.
Jeg har har godt nok ikke selv selv oplevet mange stoffer udover benzo, SSRI og en smule hashrygning, men jeg har førstehåndskendskab til MANGE, der har prøvet lidt af hvert. Og de jeg har kendt og kender har fortrinsvis været sympatiske, spændende og (mindst) rimeligt velfungerende. Min store pointe er bare at jeg i langt de fleste tilfælde ikke oplever, at stoffer, når regnskabet gøres op, viser et plus. Tværtimod. Men de mest interessante stoffer er nok de psykedeliske, så dem vil jeg gerne høre mere om.
Heroin og faldskærm.. den store forskel er, at du ved faldskærm er helt på egne stoffer; ingen kunstig påvirkning, intet narreværk udefra. Ok, faktum er at jeg HADER heroin.. men fortæl endelig mere, der kan afkræfte de oplevelser (også førstehånds) med mennesker, der er døde eller gået i zombietilstand pga dette stof.. Men altså, lad mig høre mere! Tror gerne at nogle slipper heldigt fra det. Men hvad koster det evt. psykologisk, så?

Moral.. sådan ser jeg det ikke. Jeg dømmer ingen af de pænt mange stofbrugere, jeg har haft kontakt med - og det ville de også fortælle dig, hver og én formentlig, om du spurgte dem.
Det er bare fordi jeg har kæmpe respekt for den indre økologi, at jeg forsvarer den.
Med det navn, du har her, har jeg forresten på fornemmelsen, at jeg khar mødt dig