Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 02:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 137 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Næh, heroin er og har altid været narkoens største bitch.
Sådan er det, og det kan INGEN lave om på.. :roll:

Medlem

Imp skrev:
... Nogle narkomaner synes, coke er meningen med livet. Andre synes det er ketamin, andre igen synes det er alkohol. Det er jo arbitrært, hvilket stof det er. Afhængighed kommer an på brugeren IMO.

Der findes objektive måder at anskue det. Hvis man kort skal udtrykke meningen med det enkelte individs liv, kunne man jo sige det er at udfolde sit potentiale så harmonisk som muligt. Et såkaldt lykkeligt liv, der rent fysisk opleves ved diverse belønningsstoffer i den sarte indre, økologiske balance i menneskekroppen.

At bruge udefra kommende stoffer af en styrke som fx coke og heroin smadrer let fuldkommen denne balance. Pludselig hænger belønningen ikke sammen med det liv, du fører, og det forhold du har til andre mennesker.

Alkohol retarderer også den almindelige måde at danne relationer; den naturlige måde at nedbryde hæmninger.. fx med alkohol sker kontakten under en form for bedøvelse, der begrænser mulighederne for nærvær.

Men tråden her handler om råd vedrørende førstegangsbrug af heroin. Og her er mit råd: Lad være. For det første er det en pseudo-oplevelse, for det andet (og meget værre) er der en overvældende risiko at det ender i en Palle-alene-i-verden dødsdans med stoffet.

It's simply not worth it for anyone. IMO som ovenfor forklaret.

Insane psychedelia user!

MichaelZittergong skrev:
Men tråden her handler om råd vedrørende førstegangsbrug af heroin. Og her er mit råd: Lad være. For det første er det en pseudo-oplevelse, for det andet (og meget værre) er der en overvældende risiko at det ender i en Palle-alene-i-verden dødsdans med stoffet.

Men Du er jo også i mod alle stoffer, det proklamere du i hvert fald inde på anarcho.dk. Så hvad laver du egentlig her på psychedelia?
Så vidt jeg har forstået har du ingen erfaring med stoffer, ud over hvad du kan læse dig frem til.

Heroin er ikke en pseudo-oplevelse. Det er en oplevelse lige så vel som det er en oplevelse at springe i faldskærm. Man oplever ganske enkelt an dejlig bedøvelse.

Problemerne med heroins afhængighedspotentiale er stærk overvurderet. Ikke at der ikke findes mennesker som kommer lagt ud på heroin, for der gør der, men bare fordi man prøver det en enkelt gang, ender man altså ikke med 100% sikkerhed i rendestenen, med nålen i armen.

Fri os nu for dit moral lort, tak.

Dedikeret medlem

Hvad baserer du egentlig dine indlæg på, MichaelZittergong?
For mig ligner det et, i bedste fald, minimalt kendskab til neurokemi i skøn forening med følelsesbaseret sniksnak og diverse stofrelaterede anekdoter, tilsat farverigt sprogbrug.

Du må undskylde hvis ovenstående lyder hårdt, men det skal bare forstås til en opfordring til at undersøge emnet, dokumentere dine påstande og acceptere din uvidenhed, i stedet for at tro at du har svaret. For et svar baseret på hearsay og dine egne idéer om opretholdelsen af indre harmoni og økologisk balance er ikke alene ukonkret, men også useriøst.

Det skal selvfølgelig ikke forstås som et personligt angreb - men en kommentar til et usagligt og småfordømmende debatindlæg. :)

Medlem

Fjas skrev:
Men Du er jo også i mod alle stoffer, det proklamere du i hvert fald inde på anarcho.dk. Så hvad laver du egentlig her på psychedelia?
Så vidt jeg har forstået har du ingen erfaring med stoffer, ud over hvad du kan læse dig frem til.

Heroin er ikke en pseudo-oplevelse. Det er en oplevelse lige så vel som det er en oplevelse at springe i faldskærm. Man oplever ganske enkelt an dejlig bedøvelse.

Problemerne med heroins afhængighedspotentiale er stærk overvurderet. Ikke at der ikke findes mennesker som kommer lagt ud på heroin, for der gør der, men bare fordi man prøver det en enkelt gang, ender man altså ikke med 100% sikkerhed i rendestenen, med nålen i armen.

Fri os nu for dit moral lort, tak.

Jeg er stærkt kritisk overfor alle stoffer, inklusive aspartam (fx) og psykofarmaka, det er fuldstændig korrekt. Men jo mere potent et stof er, jo mere kritisk er jeg generelt også. Et godt sted at udfordre min stærke forhånds-antipati er så her på psy. For hvor ellers kan jeg møde så mange fortalere for diverse stoffer? Plus få en mulighed for at skelne imellem de forskellige slags.

Jeg har har godt nok ikke selv selv oplevet mange stoffer udover benzo, SSRI og en smule hashrygning, men jeg har førstehåndskendskab til MANGE, der har prøvet lidt af hvert. Og de jeg har kendt og kender har fortrinsvis været sympatiske, spændende og (mindst) rimeligt velfungerende. Min store pointe er bare at jeg i langt de fleste tilfælde ikke oplever, at stoffer, når regnskabet gøres op, viser et plus. Tværtimod. Men de mest interessante stoffer er nok de psykedeliske, så dem vil jeg gerne høre mere om.

Heroin og faldskærm.. den store forskel er, at du ved faldskærm er helt på egne stoffer; ingen kunstig påvirkning, intet narreværk udefra. Ok, faktum er at jeg HADER heroin.. men fortæl endelig mere, der kan afkræfte de oplevelser (også førstehånds) med mennesker, der er døde eller gået i zombietilstand pga dette stof.. Men altså, lad mig høre mere! Tror gerne at nogle slipper heldigt fra det. Men hvad koster det evt. psykologisk, så? :-)

Moral.. sådan ser jeg det ikke. Jeg dømmer ingen af de pænt mange stofbrugere, jeg har haft kontakt med - og det ville de også fortælle dig, hver og én formentlig, om du spurgte dem.

Det er bare fordi jeg har kæmpe respekt for den indre økologi, at jeg forsvarer den.

Med det navn, du har her, har jeg forresten på fornemmelsen, at jeg khar mødt dig :-)

Medlem

Culpepers skrev:
Hvad baserer du egentlig dine indlæg på, MichaelZittergong?
For mig ligner det et, i bedste fald, minimalt kendskab til neurokemi i skøn forening med følelsesbaseret sniksnak og diverse stofrelaterede anekdoter, tilsat farverigt sprogbrug.

Du må undskylde hvis ovenstående lyder hårdt, men det skal bare forstås til en opfordring til at undersøge emnet, dokumentere dine påstande og acceptere din uvidenhed, i stedet for at tro at du har svaret. For et svar baseret på hearsay og dine egne idéer om opretholdelsen af indre harmoni og økologisk balance er ikke alene ukonkret, men også useriøst.

Det skal selvfølgelig ikke forstås som et personligt angreb - men en kommentar til et usagligt og småfordømmende debatindlæg. :)

Det er helt cool at du angriber mit indlæg; modspil er helt og aldeles i orden - en af måderne at blive klogere, ikke? Så overfor dig vil jeg bare påpege at såvel som omvendt, har (bio)kemikere ikke altid meget forstand på psykologi - ligesom psykiatere også ofte forekommer mig (og en helvedes bunke psykologer) alt for mekanistiske i deres syn på, hvad menneskets sind er.

Vores store udfordring er at forene forskellige indfaldsvinkler til samlede teorier, synes jeg. Isolerede systemer med overordnet tænkning. Begge dele skal med.

Og jeg har læst mange interessante indlæg her på psy.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
MichaelZittergong Hvorfor er coke og heroin mere falske måder at påvirke ens nervesystem end sukker, sex, alkohol og komplimenter? Alt sammen er ude-fra kommende ting som vi kan styre igennem vores handlinger. Vi bestemmer selv hvor meget belønning vi vil have. Nogen har svært ved at styre sex, andre heroin og nogen sukker?

Hvorfor er det en psudo-oplevelse at tage heroin, når det ikke er det at springe i faldskærm? Begge er relativt sikre måder at opnå et kæmpe rush - et rush vores krop er bygget til at lave som et fight and flight instinkt. Begge måder er falske måder at opnå det rush. - og min erfaring siger at heroin ikke giver noget særligt rush, i forhold til adrenalin. Hvorfor er det du vil ophøje heroin til at være det vildeste?

Hvis du gerne vil omvende folk herinde, så skal du komme med rigtige argumenter, kilder og især undgå det du har gang i. Du snakker nedladende om det uden at komme med grunde. Du virker som en skræmmekampagne - og det har nærmest den modsatte effekt på folk.

Der er masser af gode grunde til at holde sig fra heroin. Men at det er falsk, en psudo-oplevelse, at du hader det, "Det er simpelthen ikke det værd". "heroin er en zombiemaker!!" "kroppen nares af heroin!" og alt det andet psudo-videnskabelige crap du fyrer af er ikke arguimenter som almindeligt begavede mennesker falder for.

Hvad med fks at fortælle folk at netop heroin er noget af det som der dør flest af, da det har et alt for lille terapeutisk index? Hvad med at fortælle at heroin desværre har svingende kvalitet, hvilket ikke går godt sammen med det lille terapeutiske index? At heroin ofte provokere opkastsrefleksen, hvilket kan være meget farligt når man er bedøvet? Og så eventuelt komme med råd til hvad man kan gøre i stedet? Fks. tage andre opioder - ligesom der er flere herinde som synes du kan få en bedre rus ud af? Som endda er mere sikker. Give nogen råd som folk kan bruge og forstå i stedet for at køre DF-retorik? Hvad du synes og hvad du tror er ikke et argument der virker på mig. Især når du ikke ligefrem virker som en person med nogen stor indsigt i sagen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
kof skrev:
De fleste klarer turen op - men kan de klare den ned igen ?

Slap af en tagline....

Den er jo som taget ud af en dårlig amerikansk film. Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Citat:
Min store pointe er bare at jeg i langt de fleste tilfælde ikke oplever, at stoffer, når regnskabet gøres op, viser et plus. Tværtimod.

Slap af, vi skal da også hygge os :cheers:

At dele alt op i + og -, er særdeles unuanceret. Hitler gjorde noget lignende (ja, så kom Hitler på bordet!)

Medlem
Brugeravatar

BehindMind skrev:
kof skrev:
De fleste klarer turen op - men kan de klare den ned igen ?

Slap af en tagline....

Den er jo som taget ud af en dårlig amerikansk film. Billede

Busted :(

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: CTU
spiffeh skrev:
MichaelZittergong Hvorfor er coke og heroin mere falske måder at påvirke ens nervesystem end sukker, sex, alkohol og komplimenter? Alt sammen er ude-fra kommende ting som vi kan styre igennem vores handlinger. Vi bestemmer selv hvor meget belønning vi vil have. Nogen har svært ved at styre sex, andre heroin og nogen sukker?

Hvorfor er det en psudo-oplevelse at tage heroin, når det ikke er det at springe i faldskærm? Begge er relativt sikre måder at opnå et kæmpe rush - et rush vores krop er bygget til at lave som et fight and flight instinkt. Begge måder er falske måder at opnå det rush. - og min erfaring siger at heroin ikke giver noget særligt rush, i forhold til adrenalin. Hvorfor er det du vil ophøje heroin til at være det vildeste?

Hvis du gerne vil omvende folk herinde, så skal du komme med rigtige argumenter, kilder og især undgå det du har gang i. Du snakker nedladende om det uden at komme med grunde. Du virker som en skræmmekampagne - og det har nærmest den modsatte effekt på folk.

Der er masser af gode grunde til at holde sig fra heroin. Men at det er falsk, en psudo-oplevelse, at du hader det, "Det er simpelthen ikke det værd". "heroin er en zombiemaker!!" "kroppen nares af heroin!" og alt det andet psudo-videnskabelige crap du fyrer af er ikke arguimenter som almindeligt begavede mennesker falder for.

Hvad med fks at fortælle folk at netop heroin er noget af det som der dør flest af, da det har et alt for lille terapeutisk index? Hvad med at fortælle at heroin desværre har svingende kvalitet, hvilket ikke går godt sammen med det lille terapeutiske index? At heroin ofte provokere opkastsrefleksen, hvilket kan være meget farligt når man er bedøvet? Og så eventuelt komme med råd til hvad man kan gøre i stedet? Fks. tage andre opioder - ligesom der er flere herinde som synes du kan få en bedre rus ud af? Som endda er mere sikker. Give nogen råd som folk kan bruge og forstå i stedet for at køre DF-retorik? Hvad du synes og hvad du tror er ikke et argument der virker på mig. Især når du ikke ligefrem virker som en person med nogen stor indsigt i sagen.

Stående applaus!. Rigtig godt indlæg.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Jylland
Mange folk her inde ca. omkring 40-50% i dette topic skulle tage at høre efter hvad spiffeh skriver! Det er i hvert fald en ting jeg kan sige med sikkerhed som gammel heroin misbruger!

Det er guld hver det han skriver!!!

Peace Morpheus!

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Jylland
Og det er bestemt ikke for at rakke ned på folk herinde, men jeg vil meget gerne trække nogle af mine ord tilbage om at jeg var meget positivt overrasket over hvor mange der vidste så meget om heroin! Der er mange, men der er godtnok også mange som er totalt uvidne og som udtaler sig om noget de slet ikke ved en skid om og aldrig har prøvet på egen krop!

Peace Morpheus

Medlem

Morpheus skrev:
Og det er bestemt ikke for at rakke ned på folk herinde, men jeg vil meget gerne trække nogle af mine ord tilbage om at jeg var meget positivt overrasket over hvor mange der vidste så meget om heroin! Der er mange, men der er godtnok også mange som er totalt uvidne og som udtaler sig om noget de slet ikke ved en skid om og aldrig har prøvet på egen krop!

Peace Morpheus

Ok, lad os fronte den, Morpheus: Jeg hader heroin som motherfucking pesten; har set hvad den gør ved folk, har kendt nogle, der er døde i selskab med dén slange. Jeg er klar over at kriminalisering af heroin gør, at man ikke kan få den fra rene kilder i pålidelig.

Men heroin er FANDEME ikke at sammenligne med sukker!!! Heroin er hardcore manipulation medd sanserne, paseudotilfredsstillelse, der sammen med mange andre drugs får denne verden til at hænge i en sovs af ugidelighed og gør, at vi har svært ved at udvikle den videre.

Og når den hate-flaming så er overstået... jeg har respekt for din erfaring, så hvad siger du så til dét, Morpheus?

/Jeg foretrækker den røde pille.. this old world ain't so bad after all..

Medlem
Brugeravatar

Sjovt du kan "fronte" Morpheus, men ikke spiffeh.

Medlem

kof skrev:

Jeg fronter da netop også spiffeh i mit indlæg.. eller hvad mener du?

Og dig på din signatur "døden er mere universel end livet". Lyder som noget sister Morphine kunne have skrevet.

;-)

Medlem
Brugeravatar

Så du bruger et par linjer på at give feedback til spiffehs velformulerede indlæg ?

Hvilken relevans har min signatur herinde for et emne om heroin?
Den kan du tage i PM.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
MichaelZittergong skrev:

Heroin og faldskærm.. den store forskel er, at du ved faldskærm er helt på egne stoffer; ingen kunstig påvirkning, intet narreværk udefra.

Det er en meget almindelig, men forkert opfattelse. Både faldskærmsudspring, en løbetur, forelskelse og heroin påvirker kroppens egne stoffer og det er dem man mærker. "Hvem der mærker", er et meget interessant spørgsmål.

Hvis der er tale om narreværk, så kommer det indefra.

Most of the physical world is unseen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

MichaelZittergong skrev:
kof skrev:

Jeg fronter da netop også spiffeh i mit indlæg.. eller hvad mener du?

Og dig på din signatur "døden er mere universel end livet". Lyder som noget sister Morphine kunne have skrevet.

;-)

Nej du gør ikke.

Du spiller så all high and mighty, som om du har svarene på alting og alle andre tager fejl.

Trækker faktisk ligheder imellem dig og jehovas vidner.. Føj!

Så snart nogen (spiffeh) argumenterer ordentligt for sin sag, så undgår du blot helt at svare igen.
- Hvad fortæller det om dig?

Medlem

kof skrev:
Så du bruger et par linjer på at give feedback til spiffehs velformulerede indlæg ?

Hvilken relevans har min signatur herinde for et emne om heroin?
Den kan du tage i PM.

Ja, det kaldes "oplæg til dialog" - bedst fortsat ved at spiffeh tager den op :-) Og "velformuleret" har jo ikke noget med sandhedsværdi at gøre..

Mht din signatur: Ok, vi tager den PM.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 137 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]