Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 15:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 90 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5
Forfatter besked
In our memories

Er røde sjerne lsd elle er noget andet?
2C-T-7 er blevt nævt,.. kan vi få andre ud

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
Altså, jeg åd 4 af dem her 7 timer efter at have lagt 4 frimærker på tungen. 35-45 min efter at jeg havde smidt lsd'en på tungen ørlede jeg :/.. Men jeg syntes ikke rigtig at de stjerner gav noget vild effekt, udover at jeg havde kvalme resten af dagen :/. aner ikke om der er 2c-t-7 i dem, men ved at de virker af helveds til på mig (vil hellere guffe frimærker) :D

Edit: tog også 2 af dem her sammen med 2 mærker nytårsaften, og der fik jeg mine første OEV's 20 timer efter indtagelse af lsd & dotsne (indtog det på 3 timer). (følte at jeg blev suget ind i en tunnel og så faldt jeg i søvn). Tog masser af amf sammenmed, så det tilter man ihvertfald ikke om af :p

Har egentlig også taget et par hundrede mg keta på de der dots. og røget en masse bong.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Citat:
The Persistence of a Myth

The "problem child" at Boom was a red star-shaped microdot swathed in speculation and frequently sold as mescaline. This microdot was also hawked as LSD and less commonly as "2C-B", "MDMA", or a "DOx compound". After the festival, we even located an image of one of these stars misidentified as 2C-T-7 on Wikipedia.
Early in the week a sample was tested via TLC, and it was identified unambiguously as LSD. In at least one case where the correct identity of the substance was known, it was reported as containing "160-170µg" per star. A Dutch visitor who supported the substance's identity as LSD claimed that two tablets had been quantitatively tested in a lab in the Netherlands: one was 68 µg and the other 72 µg.
While no one reported how much they were charged for a dose of red star "mescaline", other examples of prices for this microdot included one as "DOx" for €10 (about $13.50 USD), one as "MDMA" for €9, and seven as LSD for €50.
The idea that these microdots were mescaline, was so widespread and persistent that Energy Control posted flyers at their booth explaining that they were actually LSD. Erowid has busted the myth of mescaline microdots before in the article "Myth Debunking: Mescaline in Microdots" (Erowid Extracts, May 2001;1:10), so we were well prepared for handling the topic. But we were less prepared for how strongly people wanted to believe that it was possible to fit an active dose of mescaline in a microdot!
One dealer of dots presented the theory that the mescaline could fit into such a tiny tablet through the process of "super compression". Then a couple insisted the tablets had effects that were distinctly different from LSD. And in a truly strange story confounding the issue, a man described how he knew "over 100" people who took the red stars and just went to sleep.
All of this is a testament to the power of the mind and the complex recipe of dose, set and setting. Lacking basic information about what constitutes an active dose of mescaline, a person is susceptible to the sales practices of an unscrupulous or uninformed dealer looking to make a buck. In a worst-case scenario, folks buying "substance A" with expectations of obtaining "substance B" might find themselves in dangerous or unpleasant situations. Fortunately, with LSD sold as mescaline, the psychedelic properties of both substances are similar enough that consumers would likely have an experience that was roughly what they expected.
Even people who know what constitutes a typical dose of mescaline may be so excited about having obtained this relatively rare drug that they overlook basic rules about the physical laws of mass and volume while clutching their miniscule tablets. The case above with the couple who was astonished to learn that the microdots they had taken were LSD nicely illustrates how strongly expectations can shape experience.

Kilde: Erowid Extracts number 15 / november 2008 :14)

Medlem

Tak for den afklaring. Lidt morsomt at selv så erfarne folk kan have så svært ved at gennemskue de forskellige psykedeliske substanser.

Mvh
Anarkrig

Dedikeret medlem
Brugeravatar

True. Men underligt folk ikke har gennemskuet at det ikke var meskalin.
Selv syntetisk meskalin kræver en dose på 2-300mg, og det kan vel næppe stoppes ind i en microdot? :P

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Anarkrig skrev:
Der er lige kommet rigtig mange røde stjerner til jylland. Har fået at vide at de skulle være på 300-400 ug, men det kan self være svært at bruge til så meget.
jesperr skrev:
Det er Microdots, de skulle eftersigende ligge mellem 350-400mics... De er vel ca. 2,5x2,5mm i diameter formet som en rød stjerne... De skulle være gode :D
RaTao skrev:
Ja, jeg har også fået at vide de skulle ligge på 400 ug men jeg blev nu også temmelig skuffet da jeg tog en.(Min hidtil største dose, men mindste trip) :roll:

Jeg tillader lige at genåbne dette lidt gamle topic, med en interessant information, der bare beviser hvor høj inflation der reelt er i lsd dosisangivelser:
Denne lille stjerne indeholder ...... 73 ug! :lol:

Kilde: Sundhedsstyrelsens rapport over beslaglagte piller, 4. kvartal 2008
Sundhedsstyrelsens rapport over beslaglagte piller, 4. kvartal 2008 skrev:
Den mindste mængde stof findes i en lille stjerneformet pille
indeholdende LSD. Mængden på < 0,1 mg svarer til en dosis fundet
på LSD-frimærker.

[Fra liste: LSD, beslaglagt 4.kvt 2008, mængde af aktivt stof]: 0.073mg

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Yup, det kommer ikke som nogen overraskelse for mig... Der har før været tråde herinde, hvor folk taler om alt for høje ugs i deres LSD. Det både dråber og frimærker... Personligt har jeg for nogle år siden prøvet 100ug i dråbe, leveret fra en ganske pålidelig kilde med styr på sit shit, og som selv havde afmålt og fortyndet krystallen. Og det var et væsentligt stærkere trip end jeg har oplevet på både dråber og mærker, der skulle forestille at være 150-200ug.
Mit bud er, at langt de fleste gængse mærker er maks 40-50ug, og at det derfor ikke er underligt, at folk får stærke trips af de små røde stjerner.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
noname skrev:
Yup, det kommer ikke som nogen overraskelse for mig... Der har før været tråde herinde, hvor folk taler om alt for høje ugs i deres LSD. Det både dråber og frimærker... Personligt har jeg for nogle år siden prøvet 100ug i dråbe, leveret fra en ganske pålidelig kilde med styr på sit shit, og som selv havde afmålt og fortyndet krystallen. Og det var et væsentligt stærkere trip end jeg har oplevet på både dråber og mærker, der skulle forestille at være 150-200ug.
Mit bud er, at langt de fleste gængse mærker er maks 40-50ug, og at det derfor ikke er underligt, at folk får stærke trips af de små røde stjerner.

Hehe, godt fund, Drupe. Jeg må nu sige at jeg har prøvet en del mærker som gav en markant stærkere effekt end 100 µg velafmålt LSD, så i min erfaring er det ikke helt sjældent at mærker ligger tættere på 150 end 100 µg. Det skal så også siges at langt de fleste mærker jeg har prøvet føltes svagere end 100 µg. Men det har alt sammen været under forskellig set & setting, så det er svært at sammenligne styrker direkte på den måde.

Junior medlem

maby LSD - STARS

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
skumlerboy skrev:
maby LSD - STARS

Sådan kammerat, den sad lige i skabet. :lol:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 90 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]