Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 18:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 89 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5

Hvilket køn er du?
Mand som tager stoffer 73%  73%  [ 113 ]
Mand som er her udelukkende for viden om stoffer 8%  8%  [ 13 ]
Kvinde som tager stoffer 6%  6%  [ 9 ]
Kvinde som er her udelukkende for viden om stoffer 0%  0%  [ 0 ]
Tvekønnet ;) 13%  13%  [ 20 ]
Afgivne stemmer : 155
Forfatter besked
 Titel:
Jeg synes heller ikke, at mænd har mere ret til at tage stoffer end kvinder har. Men der i mod ikke sagt, at der ikke er forskel på mænd og kvinder, for det er der - og godt det samme! Jeg synes det er givende, at der både eksisterer maskulinitet og feminitet, og man bør ikke undervurdere nogle af dem. Men at sige, at mænd er bedre rustede til at tage stoffer lyder i mine øjne som en naiv påstand - næsten ligeså naivt som at sige, at manden er mere værd end kvinden, eller kvinden er mere værd end manden osv. Så længe vi tillægger det ene køn en større værdi end det andet, forvrænger vi også virkeligheden. Naturligvis eksisterer der forskelle, og på grund af den forventning i samfundet, som kvinden forventes at leve op til (altså at være feminin og tryghedssøgende eller hvad det end kan være) må man også have forståelse for, at nogle har et mere negativt syn på kvinder, der tager stoffer end mænd, der gør det, på grund af den generelle samfundsopfattelse af kvinden. Men i mine øjne må det nu værre lige ucharmerende og bekymringsvækkende at se en person have en ukontrolleret misbrug af et eller andet stof, uanset hvilket køn denne så har.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg kan ikke rigtig se forskellen. Altså personligt synes jeg ikke fyrene ser specielt charmerende ud når de tager stoffer - hvilket jeg heller ikke synes pigerne gør, men nu tager jeg heller ikke selv stoffer for at se charmerende ud, men for at få en oplevelse eller lign. ud af det.

Titel:
Medlem

Skulle emnet bare lige op igen? :roll:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Hvis en sød pige sniffer, synes jeg, hun er sød.
Hvis en dum pige sniffer, synes jeg, hun er dum.
Hvis en irriterende pige sniffer, synes jeg, hun er irriterende.
Hvis en charmerende pige sniffer, synes jeg, hun er charmerende.

Jeg tænker ikke på hvordan folk er ud fra, om de tager stoffer eller ej. På den måde ville der kun findes to slags mennesker. Det er tage stoffer er for mig en meget lille del af en persons identitet (den del er desværre begyndt at blive større). Bag valget om at tage stoffer, ligger der mange overvejelser, som gør forskellen og skaber personen.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Syn|tese skrev:
Måske ser det ikke feminint ud når en pige sidder og sniffer. Og hvad så?
Det er jo lidt "turn-off". Men sådan er det jo.

Syn|tese skrev:
Hvad med at tænke på hvad det gør ved hende når hun tager stoffer.

(Hun bliver liderlig) Nogle gange, :lol:

Coke + alkohol + piger = FISSE!!! :lol:

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Op i dig... HÆHÆHÆ
Tja, det er ikke særlig feminint, så hvis man ikke har nogen intentioner whatsoever så er det da bare fedt.

Folk må gøre hvad de vil, men derfor må man vel godt have en mening om det.

Titel: :)
Junior medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Jeg har en veninde, der er et par år ældre end mig selv. Når vi er i byen sammen, tager vi stoffer. De fleste gange er det E, men en enkelt gang også amf.

Har kun oplevet en gang, hun blev "klam", og der drak hun sig først ret fuld, inden hun tog lidt piller. Der var hun helt væk, og man skulle holde øje med hende konstant - det var selvfølgelig ikke så sjovt.
Men ellers vil jeg da sige, hun er da lige så feminin, når hun har taget lidt piller som normalt.

Jeg synes da det er 100 gange værre, når man er på disko og der render tøser rundt i en alkohol-koger, de slet ikke kan styre. De sveder, de får et bøvet ansigtsudtryk, de vælter rundt, sætter sig og pisser udenfor, som de helt sikker ikke ville gøre normalt... Ja, jeg kan blive ved.

Synes helt sikkert, folk på stoffer (ikke for mange), bedre kan styre sig, end folk der har drukket.

Så synes det er helt fint, piger sniffer, tager stoffer osv., bare ikke man overforbruger, ligesom alle andre ting og ligesom mænd heller ikke bør overforbruge.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Citat:
Jeg synes da det er 100 gange værre, når man er på disko og der render tøser rundt i en alkohol-koger, de slet ikke kan styre. De sveder, de får et bøvet ansigtsudtryk, de vælter rundt, sætter sig og pisser udenfor, som de helt sikker ikke ville gøre normalt... Ja, jeg kan blive ved.

Ville nu mene at der var flere der får et bøvet ansigt på foreksempel ecstasy. Og de sveder vel også på stimulanser.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Kommer da også an på, hvor meget man har taget. Har man bare nuppet et par piller, og man ikke fyrer den af på gulvet, så sveder man da ikke specielt. Synes heller ikke altid, folk får bøvede udtryk...

Og piger får også då-dyr øjne, som der også bliver nævnt i den anden tråd med piger og stoffer... Synes jeg sgu ser mega nice ud :roll:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 89 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]