Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 16:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 135 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste
Forfatter besked
 Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Altså kort fortalt, hvis man skal passe ind i samfundets model af en mønsterborger, så skal man være dum, hensløvet og følelsesforladt, det er netop hva antipsykotiske midler gør, det fortæller mere om samfundet end dem der prakkes til at ta disse midler

Titel:
Insane psychedelia user!

Astral skrev:
Altså kort fortalt, hvis man skal passe ind i samfundets model af en mønsterborger, så skal man være dum, hensløvet og følelsesforladt,

Det er DIN mening, lad vær med at ophøje den til den ultimative sandhed. Man giver ikke lægemidler for at få folk til at leve op til samfundets normer, man gør det for at de skal få det bedre.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
Hej sekstoi.

Min egen mor tager selv på risperdal for at holde det værste på afstand, når det bliver for meget. Hun har været lidt af hvert igennem, bl.a. en psykose, hvilket har resulteret i, at da jeg her for nyligt konfronterede hende med min brug af svampe, overreagerede hun i en sådan grad at hun, blev meget bange og begyndte at græde...
Hun er altså meget bange for at det samme sker for mig, men hun holdt igen, da hun stadig havde tillid i mig (heldigvis) og spurgte bl.a. sin psykolog om svampe og fik noget ordenligt info på bordet. Nu er jeg et forholdvist frit mennesker der ikke har brug for at svøbe mit liv ind i en løgn, hvilket er en utrolig befrielse med kæmpe moralsk opbakning og lyst til livet - noget jeg kun kan anbefale, hvis man har styr på det selv.
Vi har så diskuteret emnet en del over aftensmaden (ved så ikke om du ville få et problem der :wink: ) og det går til tider hen og bliver ret så interressant.
Hun har så fortalt mig under disse samtaler om sin psykose og sine depressioner - selvf. for at åbne op for forståelsen på hendes reaktion, men også for at kunne forstå mig bedre, da jeg så ved hvor vi står (og kan sammenligne). Hun fik elektroshock, tonsvis af medicamenter og blev desuden anbragt sammen med folk der forstod at understrege elendigheden. Denne del af mit liv tog ret hårdt på mig - min mor var konfus af elektroshock hver anden gang vi var der.
Noget andet der dukkede af disse samtaler, var hendes brug af meditation - et utroligt stærkt værktøj der helt sikkert - efter rette brug og at man ikke er forudindsat overfor det - kan flytte bjerge i de flestes liv. Udover Jes Bertelsen (forfatteren af en del bøger om samme) fik hun hjælp af psykologen, der accepterede denne alternative behandlingsform (Undskyld, men jeg forstår virkeligt ikke, at det går ind under alternativt.. Er der for meget fremmedkultur i?)
Hun fik indsigten der hjalp hende til at omstrukturere sit eget liv helt og aldeles. Hun så at hun måtte gå fra min far, stoppe med at arbejde på sit arbejde, lytte noget mere til sig selv og mange andre ting der har givet hende små skub mod kanten hver dag. Når man meditere og er inde i en ballance har man brug for noget mindre søvn, åbner sindet for ny viden (man læser fx. HERRE mange bøger - bare spørg min mor :D ), man bliver langt mindre stresset og en mere afslappet person at snakke med.

Det er en drastisk beslutning at tage - desuden ved jeg ikke om du kan bruge det til noget som Asberger, har jeg dog en ide om det alligevel, da jeg selv har venner med syndromet i STØRRE eller mindre grad..
Undersøg sagen, da jeg mener der er meget at hente!

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: in fantasyland
hehe at diskutere med min mor og generelt størstedelen af resten af min familie om stoffer går ikke så godt for de ser ikke mere end de vil se, selvom jeg har noget at ha det i og det har de ikke så går det ikke. Meditation vil jeg meget gerne prøve har ønsket mig en bog der hedder lær dig selv at meditere og chancen for jeg får den af min moster er over 90%, men du må da hilse din mor og sige hun bare skal forsætte med det gode arbejde :wink:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Måske har din familie netop noget at have det i. Så vidt jeg husker, er du ikke ret gammel og måske er du for ung til at lege med stoffer?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Stonez skrev:
Måske har din familie netop noget at have det i. Så vidt jeg husker, er du ikke ret gammel og måske er du for ung til at lege med stoffer?

Hmm... Syns du er blevet lidt anti-stof agtig på det sidste?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hehe, ja min kommentar blev lidt langtrukken, men syntes nu det hænger sammen :)

Min hensigt var også blot at pege på meditation - håber du vil få noget ud af det!

Stonez: Jeg syntes det er godt at du bekymre dig, men her er dine anvisninger måske en smule malplacerede. Syntes umiddelbart ikke at din kommentar er specielt konstruktiv. Måske har du fat i den lange ende, men angående indsigt omkring sekstoi's liv, vil jeg selv mene at kunne erindre at det mere er universet og boardet der fanger. Tag det ikke personligt sekstoi, men har jeg ret når jeg siger at du ikke har prøvet så meget og slet ikke i noget nævneværdigt omfang?
Ellers vil jeg dele bekymring med Stonez, men du virker umiddelbart meget afklaret med dit eget liv, på trods af din situation.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

desuden vil jeg lige påpege at en hvis alder og modenhed (udviklet verdensbillede og i det hele taget bred indsigt) er påkrævet!

Måske om man skulle snakke det igennem med en i faget før man kaster sig ud i det! Bare du husker at det ikke er at spøge med..

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Marok>> Sekstoi er 16 år.

Sekstoi>> Måske skulle du (som sagt før) tage det roligt mht. de psykedeliske stoffer. De eksisterer med garanti også når du er fyldt 18 :wink: .
Istedet vil jeg anbefale dig at få styr på dit liv, meditation er en stor hjælp, tror jeg, og så vil jeg også som Marok anbefale dig at skaffe dig viden. LÆS LÆS LÆS! Det giver ro i sjælen, og bygge din unge personlighed op om nogle livsværdier du senere kan bruge på psykedeliske rejser.

Fald lidt ned og læg dine forsvar/angreb over for familien. Så kan de sikkert se, at det er en god ide at du trapper ud af risperdal. Som jeg kan læse det, får du risperdal fordi du er temmelig opfarende og dette foruroliger din familie. Prøv at samarbejd med dem (læs: lad være med at være opfarende og bestræb dig på at føle lidt mere empati med dem!), men få dem så samtidig til at forstå, at du ikke har lyst til at være på et neuroleptika som risperdal, da det fjerner dig fra dine følelser. Fortæl dem, at du vil være et helt menneske.

Har du nogle fritidsinterresser? Måske ville det være godt for dig at gå op i noget fysisk. Kampsport synes jeg selv er godt, da man kommer af med sit overskud af indebrændt agression, samtidig med at man lærer balance og kontrol over sin krop/bevægelser. Det giver noget feedback til din psyke, så du føler dig mere afbalanceret.

Hilsen Fanny

Titel:
Dedikeret medlem

MaroK: ja du har det har jeg ikke fordi jeg som sagt ikke er helt blæst i hovedet jeg er blæst i hovedet nogle gange men det kommer an på så meget.

Fanny: det gør jeg skam også har ikke rørt andet end alkohol i over 8måneder det er nok nærmere 10 :wink:.
At få styr på mit liv er ikke ligetil da jeg ikke må træffe mine egne valg og når jeg ikke må det tjah så retter jeg mig heller ikke efter nogen, når de ikke en gang giver mig mulighed for at vise min modenhed.
Jeg ved ikke helt hvordan pokker man kan få indsigter på meditation, men glimrende alternativ til psykedelika også i kombination lyder det godt :wink:. at læse giver det ro i sjælen? hmm nu har jeg så læst næsten hele vores bibloteks fagliteratur. Den eneste fra min familie der rigtigt kan det er min far og han siger de andre er fuldstændig skudt i låget og ikke aner en kæft om hvad de laver, hvis de smider risperdal i nakken på mig når jeg ikke kan ta folk smasker(hvilket han heller ikk kan).
Har ingen fritidsinterresser da mine øjne er for lysfølsomme og de ikke vil gøre noget ved det, har en gang styrketrænet vejede meget i forhold til min alder og højde. Der er stort set kun en form for kampsport jeg vil til jeg kan ikke huske hvad den hedder men den skulle være ret okay, men normalt syntes jeg ikke kampsport er spændende gaber faktisk ved tanken nu

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
Du er ikke helt som os andre jeg kan se på de ting du skriver. Jeg synes du skal lade være med at tage alle rådene herindefra for gode varer, da folk ikke ved hvad der er bedst for dig, da de ikke kender til dig eller problemets omfang.

Du virker utroligt IKKE-openminded(close-minded kan vi kalde det.) Du vil ikke gå til kampsport for der er kun en kampsport der er fed, selvom du ikke kan huske dens navn ved du at det er den eneste der er noget for dig. Selvom du ikke har prøvet nogen af de andre kampsporte.
Desuden så gider du heller ikke at have nogle fritidsaktiviteter, da dine øjne er lysfølsomme. Hva så med at ro kajak om natten? Løbe en tur kl 6 om morgenen inden det bliver lyst.
Det med øjnene tror jeg at jeg har prøvet engang hvor jeg havde siddet inde på mit værelse hele dagen, da jeg kom udenfor skar det faktisk lidt i øjnene. Men jeg holdte ud, og blev ude i lyset i 10 sekunder mere, hvilket medførte at det slet ikke var ubehageligt mere.

Jeg har bestemt ikke skrevet dette for at fornærme dig. Faktisk er det fordi jeg sympatiserer med dig, fordi du respekterer andre og generelt virker som en flink fyr. Jeg har bare det indtryk at hver gang du har et problem, fralægger du dig ansvaret. Fx er det ikke "dem"'s ansvar at fixe dine øjne, nej det er DIG der skal købe nogle solbriller.

Du skriver at du de sidste 8-10 måneder kun har drukket alkohol, jeg formoder dette sker til fester. Synes du stadig det er sjovt at sidde stille i timer ad gangen når du er til fest?

Jeg er fuldstændig overbevist om at en læge ikke bare giver en risperdal fordi man ikke kan lide folk smasker. Nok er der mange beretninger om psykiatriens mangler og inkompetance, men jeg er helt sikker på at du får risperdal primært pga asperger. At lægen fortæller dig at det ikke er derfor, synes jeg dog er forkert.

Du har konkluderet at du kan mærke risperdalens virkning, og at du føler dig mindre følsom. Men prøv at kig på dine kognitive evner, har risperdal indvirkning på disse?

Titel:
Dedikeret medlem

helt som os andre? hvad mener du mere præcist med det? Men tar heller ikke alle rådene som gode vare. Jeg har skam prøvet lidt kampsport men når folk pyldre over deres parader ikke virker går det sjove ligesom af det, jeg er meget velinformeret hvad angår mange ting det er derfor jeg har min kritiske sans i behold. Der går ikke kun 10 sekunder ved mig hvis jeg får for meget lys i løbet af en dag kan jeg have det skidt i flere dage efter har tænkt på om det er vitaminmangel. Dog lyder det med kajak nu ganske sjovt.

Undskyld jeg spørg men respektere andre og er en flink fyr? altså det passer højest sandsynligt men syntes da ikke jeg har skrevet noget herinde så man kan se det. Og jeg har nogle solbriller de virker bare minimalt. Og ja det er til 1 fest og så lige 2 genstande med den gamle.

og jeg sidder stille til fester lige så meget fordi jeg feks ikke altid lige kapere særligt pænt hvis tøserne kommer rendende hen og griber fat i mig så sidder stille af den grund og fordi jeg tænker meget godt på alkohol i højere doser. Jeg går dog også ud og danser hvis man kan kalde det, det og jeg more mig gevaldigt over hvor latterligt det sikkert ser ud.

Risperdalen har ikke ligefrem andre gode effekter end det med smasken selvom det stadigvæk pisser mig af

Titel:
In our memories
Brugeravatar

...

Senest rettet af Astral 12 okt 2006 20:51, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Astral: Nej, sekstoi skal ikke trippe ayahuasca.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

shinsou skrev:
Astral: Nej, sekstoi skal ikke trippe ayahuasca.

Jo, det skal han da selv bestemme!?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

MaroK skrev:
Ellers vil jeg dele bekymring med Stonez

Jeg synes det er godt at du bekymrer dig MaroK, men her er dine anvisninger måske en smule malplacerede. Syntes umiddelbart ikke at din kommentar er specielt konstruktiv.
Konstruktiv?!
Er det ikke en ret god idé, at overveje ens stofforbrug når man er på antipsykotisk medicin i en alder af 16 år?

Astral skrev:
Stonez skrev:

Hmm... Syns du er blevet lidt anti-stof agtig på det sidste?

Man kunne sige det modsatte om dig. Ayahuasca er åbenbart løsningen på det meste, og psykofarma er fandens værk?

Sekstoi skrev:
nu er mit spørgsmål så hvordan går det sammen med diverse stoffer?
er der nogle ting man ikke kan opleve virkning på
nogle man skal holde sig fra
og så vil jeg tilsidst spørge om hvis det er om jeg så ikke bare kan lade vær med at tage risperdal en dag eller to

Der bør ikke ske noget ved at springe en dosis over en enkelt dag, da det i denne tråd ikke lader til at du ellers er psykotisk. At du få 1mg om dagen er nok for at berolige.
Man bliver enormt sløv af risperdal, så at blande det med GHB er nok ikke en god idé.
Astral: jeg har desværre ikke lige læst den del, hvor han skriver at han bliver tvangsmedicineret, det beklager jeg - så har du selvfølgelig ret.

Senest rettet af Henrik Ost 11 okt 2006 15:44, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jesus... Jeg synes det er meget forkert, at anbefale en 16-årig psykisk ustabil(no offence) knægt at drikke ayahuasca. Små skridt, ikke? Jeg betvivler ikke ayahuascas evner og potentiale, men det er nok ikke det bedste råd, du kan give sekstoi.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Stonez skrev:
MaroK skrev:
Ellers vil jeg dele bekymring med Stonez

Jeg synes det er godt at du bekymrer dig MaroK, men her er dine anvisninger måske en smule malplacerede. Syntes umiddelbart ikke at din kommentar er specielt konstruktiv.
Konstruktiv?!
Er det ikke en ret god idé, at overveje ens stofforbrug når man er på antipsykotisk medicin i en alder af 16 år?

Er det ikke en ret god idé, at overveje en i en alder af 16 år tvinges eller presses imod sin vilje til at tage antipsykotisk medicin? det er sygt! Sygt siger jeg dig

Titel:
In our memories
Brugeravatar

shinsou skrev:
Jesus... Jeg synes det er meget forkert, at anbefale en 16-årig psykisk ustabil(no offence) knægt at drikke ayahuasca. Små skridt, ikke? Jeg betvivler ikke ayahuascas evner og potentiale, men det er nok ikke det bedste råd, du kan give sekstoi.

:yeah: Astral læs lige mit tidligere indlæg igen, jeg har tilføjet lidt.
sekstoi : prøv at søge på risperidone / risperdal der : http://www.drugs-forum.co.uk/forum/ .
Jeg tror du roligt kan spørge din læge, om ikke det er ok at springe en dags dosis over, du behøver jo ikke fortælle hvorfor.

Senest rettet af Henrik Ost 11 okt 2006 15:48, rettet i alt 2 gange.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

shinsou skrev:

Psykiske problemer? Hvilke?

Alle har vel nogen psykiske problemer når det kommer til stykket

Vi er alle tossede! :D

Det at indtage et entheogent helligt sakramente omtales som en skizofreni/psykotisk tilstand, det samme er gjort om Indianske shamaner, hvem er de stupide? Jeg mener virkelig at de mest primitive samfund er bedre til at løse psykiske forstyrelser end hvores kvaksalver og forgiver praksis understøttet af en amoralsk, korupt og dybt dekadent phamaceutindustri, dem der leverede gas til Hitlers koncentrationslejre og laver forfærdelige forsøg med dyr og ødelægger mennesker

Jeg synes at dem der stadig ikke kan se det og det behøver man hverken at være scientolog eller konspirationsfanatiker for at kunne se, skal vågne op nu og se hva der forgår foran deres egne øjne, verden er langt mere korupt og mindre sukkersød end mange bilder sig ind, bare fordi noget er under dække at være underlagt staten så betyder det ikke at det kan være ligeså forbryderisk som de ussleste kriminelle, tænk på hvor meget der bliver begået i USA og andre lande, jeg snakker naturligvis ikke kun om lille Danmark som ofte bare hopper med på vognen og lader sig rulle afsted af de store gigantiske supermagters diktat

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 135 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]