Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 14:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 72 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Armaghettó skrev:
Man er nærmest som et åbent sår dagen derpå med alkohol - damn hvor er man angst! Holder mig til kun at drikke mig beruset og ikke fuld, så er dagen derpå ikke så slem. Desuden så prøver jeg også altid at huske vand, mad og søvn hvis jeg skal drikker eller har drukket.

plejer og drikke mindre og mindre når jeg har drukket flere dage i træk ind til jeg nede på de 12 genstande på en dag så kommer den skide angst ikke så galt. Det er når du tager en kold tyrker det går galt, og er også meget farligt. Aldrig stop fra den ene dage til den anden så hellere tag på psyk etc. og blive afruset, ellers kan det gå meget galt i den sidste ende.

Junior medlem
Brugeravatar

ZaQuiver skrev:
Armaghettó skrev:
Man er nærmest som et åbent sår dagen derpå med alkohol - damn hvor er man angst! Holder mig til kun at drikke mig beruset og ikke fuld, så er dagen derpå ikke så slem. Desuden så prøver jeg også altid at huske vand, mad og søvn hvis jeg skal drikker eller har drukket.

plejer og drikke mindre og mindre når jeg har drukket flere dage i træk ind til jeg nede på de 12 genstande på en dag så kommer den skide angst ikke så galt. Det er når du tager en kold tyrker det går galt, og er også meget farligt. Aldrig stop fra den ene dage til den anden så hellere tag på psyk etc. og blive afruset, ellers kan det gå meget galt i den sidste ende.

og husk og køb nogle B1 og D3 vitaminer!

Når man drikker kommer man nemlig i stærkt underskud af disse samt at D vitaminer kan man stort set kun få via solen og i Danmark får man ikke nok af dem da solen skinner så lidt!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jorden, mellem nogle intermolekylære kræfter.
Hej igen

Ja det er rigtigt at ethanol udvasker nogle vitaminer, specielt B1 (thiamin) er udsat. Thiamin er yderst vigtigt for at kroppen kan fungere.. Symptomer på thiamin mangel *(engl/ ind: beriberi) citat wiki
"Its symptoms include weight loss, emotional disturbances, impaired sensory perception (Wernicke's encephalopathy), weakness and pain in the limbs, and periods of irregular heart rate. Edema (swelling of bodily tissues) is common. It may increase the amount of lactic acid and pyruvic acid within the blood. In advanced cases, the disease may cause heart failure and death."

Det drejer sig om din krops cellers evne til at kunne dele sig.. jeg synes at kunne huske noget om at man faktisk har stoppet thiamin i nogle øl, netop for at kunne modvirke denne kedelige side af alkoholisme.

Neverless, mange fysiske problemer, der opstår som følge af et givent alkoholmisbrug, skyldes fejlernæring. Fejlernæring pga. offeret ikke indtager den kost som andre normalt gør.

Junior medlem
Brugeravatar

alkohol er også ligesom en syrer den ætser nærmest alt i din mave. Har selv for nyligt ikke spist i 8 dage i træk ved stort set kun at leve af alkohol i de dage. Efter det kunne jeg knapt nok gå hundrede meter uden at blive voldsomt træt/forpustet.

Fik allerede som 22 årige at min lever allerede var begyndt at tage skade efter en blodprøve, og jeg kan derfor nu ikke se anden udvej end at stoppe helt, men det har jeg som så mange gange også sagt før, så håber jeg endelig kan holde det denne gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Altså jeg føler lidt vi taler til en væg som egentlig ikke ønsker hjælp, blot midler til at klare hverdagen ..

Junior medlem
Brugeravatar

og det er i hvert fald ikke tilfældet, som mig og Resist har afklaret internt. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
ZaQuiver skrev:
Armaghettó skrev:

Jeps, I know all dat shit my friend :)

Men at du skal skære ned, for at komme ned på 12 genstande?! Det lyder til du skal have seriøs hjælp til dit problem, men det lyder til du har forstået det.

Har du prøvet at gå til AA møder?

Hvis du kunne komme derind og lytte/snakke regelmæssigt så er jeg ret sikker på det vil øge dine chancer meget for at blive clean. Det gør ikke noget du har drukket når du kommer derind, så får du bare af vide at du helst skal lytte og ikke tale. Sådan er det i hvert fald i NA. Hvis nogle ting i løbet af mødet virker lidt mærkelige, så vær ikke urolig - sådan har mange det de første gange :)

Men forresten alkohol er ikke som en syre og ætser ikke maven, men det gør overproduktion af mavesyre til gengæld ;)

Junior medlem

Jeg har lidt af rigtig, rigtig slem social angst. Det der hjalp mig til at få det bedre var kognitiv terapi, det fik jeg på kognitivt psykologcenter i kbh. Jeg kan VARMT anbefale det!

Junior medlem
Brugeravatar

jeg var i druk fra lørdag til torsdag morgen uden at spise, drak ca. 40 genstande om dagen, sprut, bajere og en masse papvin, til sidst ville jeg bare stoppe og hver gang jeg tog en slurk øl havde jeg bare lyst til at brække mig, det smagte af lort men kunne ikke stoppe, til sidst ringede jeg heldigvis efter hjælp og kom ind til vagtlægen, fik resolid og går var min sidste pille.
Havde det af lort den første dag. var bange for at dø da jeg kunne mærke kroppen ikke kunne klare meget mere, de næste to dage blev og lavede ikke andet at sove og vågne gennemblødt af sved. Efter det fik jeg det godt og resoliden virkede bedre end min normale angstmedicin, men da det er et benzo præparat har det kun virkning i 2 til fire uger, og kan være meget farligt at blive afhængig af derfor startede jeg på 7 resolid om dagen og sidste var så igår da man vil få abstinenser ved at stoppe fra den ene dag til den anden. :)

Men da det ikke er første gang jeg har oplevet det og ikke værste gang set over hele perioden kunne jeg denne gang mærke at kroppen om torsdagen var ved at give op, så nnu har jeg besluttet mig for aldrig at røre alkohol ikke en engang nyde en øl da det altid ender med lort i sidste ende.

Junior medlem

det er en stærk beslutning! Jeg krydser fingre for dig

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvordan går det med det hele, ZaQuiver?

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Junior medlem
Brugeravatar

Det går udemærket, er blevet henvist til angst klinikken, og er snart 3 måneder siden jeg har drukket.

Jeg er begyndt og gå i fitness og det hjælper rigtig meget på humøret. Er samtidig startet på ny medicin sidste fredag, så nu håber jeg det vil hjælpe bedre, og på svar fra klinikken omkring ventetid. Kan dog godt regne med et halvt til et helt års ventetid.

Men min psykolog hjælper mig med angsten imens og hun siger jeg har gjort gode fremskridt de sidste 3 måneder. :rocking:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 72 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]