Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 02:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 137 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Uglemosen
Vil da lige smide mine egne erfaringer med ind.

Jeg havde som dig også "lysten" til at prøve heroin og efter lang tids læsen, studeren og søgen fik jeg fat i noget brunt heroin. Jeg valgte at ryge det, da jeg ikke ville tage unødvendig risici, og startede lavt ud som Malkavian så fint også foreslår.

Jeg blev skuffet, SUPER skuffet.. Jovist virkede det, endda meget godt, der var bare ikke noget "specielt" ved heroin kontra OxyNorm/OxyContin for mig. Oxy'erne giver mig personligt en meget bedre oplevelse, og så ved man hvad man får!

Mit råd: Skaf dig nogle OxyNorm'er og start med 10 mg den første gang, er det for lidt venter du en uges tid og prøver med 15 mg. Lad VÆRE at redosere i starten!

Ps. Det skal desuden siges at jeg personligt ikke føler trang til heroin, dog har jeg super meget lyst til Oxy'er i dagene efter. Amfetamin er så også meget værre end opiater for mig, så tænk dig om, folk er forskellige :)

//dikki

Medlem

er et problem med heroin ikke, at man hurtigt bliver skideligeglade med andre mennesker, inklusive de nærmeste venner, familie, kæreste, børn etc...?

So what's the fucking point? Såvidt som jeg (absolut ikke-bruger) er orienteret, er det jo også kun de første gange, der er fede, resten er normalisering, vedligeholdelse.

Igen: What's the fucking point messing with Morphine, Sister of Death?

Medlem

Jeg kan sige så meget, at lige meget hvor længe jeg har binget på opioider; så længe jeg holder mig til en fast dags-dosis, får jeg stadig samme lækre rus som jeg gjorde i starten. Måske lidt mildere, men det tager dælen-dylme lang tid før jeg bliver nødt til at oppe dosis hvis jeg har en fast dosering, en gang i døgnet.

Medlem
Brugeravatar

MichaelZittergong skrev:
er et problem med heroin ikke, at man hurtigt bliver skideligeglade med andre mennesker, inklusive de nærmeste venner, familie, kæreste, børn etc...?

So what's the fucking point? Såvidt som jeg (absolut ikke-bruger) er orienteret, er det jo også kun de første gange, der er fede, resten er normalisering, vedligeholdelse.

Igen: What's the fucking point messing with Morphine, Sister of Death?

Undskyld, men er det ikke sådan med alle stoffer ? (Mere eller mindre..)

Medlem

Relapse skrev:
Undskyld, men er det ikke sådan med alle stoffer ? (Mere eller mindre..)

You tell me, jeg er på ingen måde ekspert. Men jeg tvivler på at de blidere af slagsen kan have samme massive effekt. Kaffe, fx.

Så "mere eller mindre" er vel fanden til forskel :-)

Hvad siger andre?

Medlem
Brugeravatar

Hvad er massiv effekt ?
For jeg kender da et par stykker som ikke kan slippe hashen fx, og som ikke kan fungere særlig godt uden.. ? :)

Medlem

Relapse skrev:
Hvad er massiv effekt ?
For jeg kender da et par stykker som ikke kan slippe hashen fx, og som ikke kan fungere særlig godt uden.. ? :)

Hvordan er deres sociale liv.. øh.. påvirket?

Medlem
Brugeravatar

Hehe du har allerede tabt mig. Jeg snakker generelt - de har brug for at få deres daglige piw' :)
Lige så vel som alle andre misbrugere.. (og her snakker jeg stadig mine venner)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Relapse siger noget.
Jeg er hashmisbruger ( som er ved at skære ned for at stoppe ) og mit socialliv er påvirket på alle måder pga det.
Har jeg ikke røget kan jeg næsten ikke noget, f.eks som at køre i bus, det er et rent helvede.

Bare det at møde nye mennesker er ubehageligt om du så er skæv eller ej, for hvis du ikke er skæv føler du
dig ikke normal og sveder, og er irritabel, og hvis du er skæv er du altid lidt små nervøs
for om folk dømmer dig for at være skæv, eller at du kommer til at sige meget dumme ting os.v os.v

Det påvirker på alle måder ens socialliv.

Medlem

God damn it. Det lyder ikke rart med hash-afhængighed. Jeg ønsker for jer at I vil kunne ændre det!

Hvordan vurderer i dette problem i fht udfordringen med Dragen, herodero-monsteret?

Medlem
Brugeravatar

Der er altid negative sider ved et stof, og derfor kan man ikke bruge den påstand at "Du bliver afhængig af heroin på 0,5 hold dig fra det" - for det kan ske for alle .. med alle stoffer - MEDMINDRE man har rygrad nok til at sige stop og sige fra.
Det lyder lidt indviklet men håber I kan se hvor jeg vil hen.
Bliver lidt harm over advarsler om afhængighed når det ikke afhænger af stoffet, men personen der tager det.
Og igen - hvem kan vurdere om du er afhængig.. og hvornår er man så det ?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
eskapisme skrev:
Det kan godt være at det ikke er alle der falder i, men som sagt har heroin tendens til at være
mere vanedannende end de fleste andre stoffer... helt ærlig.

Hvor stor er chancen for at man falder i hvis man prøver heroin ???
Jeg tror den er stor, jeg ved det ikke men jeg kan forstille mig at den er det.

Læste engang herinde i en tråd at der var en der sagde at,
bare der var 1 % chance for at han kradsede af, af et euforiserende stof ville han da ikke tage det,
og de fleste i tråden mente det samme, hvilket jo er klart.

Så tænker jeg, hvis der bare er 1 % chance for at han falder i, er der også en stor chance for at han en dag dør.
Det kan godt være vi ikke skal lyde som skræmmekampangerne, men jeg syndes bestemt heller ikke at vi
bare skal klappe ham på skulderen, hvem ved ? måske har de mennesker der har råbt højt herinde reddet hans liv,
og måske har han selv klaret den med lidt sundt fornuft.

Hvad er der så specielt ved heroin at man absolut skal blive afhængig af det? Jeg har også prøvet det. Det var kedeligere end de fleste andre opioder jeg har prøvet.

Dog har jeg aldrig fundet opioder så afhængighedsskabene at jeg ville kunne blive afhængig - hvorimod hash er jeg afhængig af. Jeg har så ikke problemer med det og jeg kan sagtens tage bussen selvom jeg ikke har røget. Jeg oplever nemlig ikke mange negative konsekvenser ved hash. Men jeg ryger så heller ikke 24/7 som det eneste.

Af og til er det underordnet hvilket stof du vælger, det er din metode der bestemmer resultatet.

Medlem
Brugeravatar

eskapisme skrev:
Bare det at møde nye mennesker er ubehageligt om du så er skæv eller ej, for hvis du ikke er skæv føler du
dig ikke normal og sveder, og er irritabel, og hvis du er skæv er du altid lidt små nervøs
for om folk dømmer dig for at være skæv, eller at du kommer til at sige meget dumme ting os.v os.v

Det påvirker på alle måder ens socialliv.

Pas nu på du ikke skræmmer folk for meget - Du har jo højst sandsynligt heller ikke problemer KUN fordi du ryger, men pga. din lidelse eller hvad man kalder det :)

Medlem

quote="Relapse"]Der er altid negative sider ved et stof, og derfor kan man ikke bruge den påstand at "Du bliver afhængig af heroin på 0,5 hold dig fra det" - for det kan ske for alle .. med alle stoffer - MEDMINDRE man har rygrad nok til at sige stop og sige fra.
Bliver lidt harm over advarsler om afhængighed når det ikke afhænger af stoffet, men personen der tager det.
Og igen - hvem kan vurdere om du er afhængig.. og hvornår er man så det ?[/quote]

Rygrad, jo... men med hensyn til udfordringer... nogle bestiger Mount Everest, andre Himmelbjerget; nogle dør i forsøget (mest i førstnævnte tilfælde formoder jeg).

Hvor ligger heroin i denne sammenhæng? Og er hver enhed af nydelse forresten ikke forbundet med en stadig større mængde lidelse pr snif/ injektion? What's the bloody point, after all?

Medlem
Brugeravatar

Erfaring går jeg ud fra, men jeg skal ikke kunne sige det.
Jeg kunne ikke finde på at bestige Mount Everest hvis jeg aldrig i mit liv havde klatret op af et bjerg.
Men måske er heroin slet ikke så "waauw" agtigt som man går og tror, måske er heroin himmelbjerget for nogen, og Mount Everest for andre.. :)
De fleste klarer turen op - men kan de klare den ned igen ?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Jeg ved godt at mange af mine problemer ikke kun er hashen's skyld,
men hashen har bestemt ikke gjort noget bedre.

Nogen kan tåle at misbruge det åbenbart, andre kan ikke, jeg kan ikke.
Og når hash misbruges undervuderes det en del syndes jeg desværre.

men lad os tale om noget andet, for topic går ikke ud på hash.

Medlem
Brugeravatar

Det har du ret i.
Jeg undskylder Offtopic :)

Junior medlem

kof skrev:
Der er altid negative sider ved et stof, og derfor kan man ikke bruge den påstand at "Du bliver afhængig af heroin på 0,5 hold dig fra det" - for det kan ske for alle .. med alle stoffer - MEDMINDRE man har rygrad nok til at sige stop og sige fra.
Og igen - hvem kan vurdere om du er afhængig.. og hvornår er man så det ?

kunne ikke have været sagt bedere.. :gud:

Medlem

Jeg tror at heroin er en zombie-maker. Kroppen narres til at tro, at heroin er meningen med livet. Erstatter naturlige belønningsstoffer med meningsløs belønning.

Heroin - narrestof, zombiemaker! Hvad er ideen med heroin, når det koster så meget overhovedet at prøve? Som en - længst afdød - heroinnarkoman engang fortalte mig: Suset er i starten. Senere bare til at falde til ro - og coke bare til at vågne igen.

A few days of chemical happiness - a whole life of chemical hell.

Any objections?

Admin
Brugeravatar

MichaelZittergong skrev:
Jeg tror at heroin er en zombie-maker. Kroppen narres til at tro, at heroin er meningen med livet. Erstatter naturlige belønningsstoffer med meningsløs belønning.

Heroin - narrestof, zombiemaker! Hvad er ideen med heroin, når det koster så meget overhovedet at prøve? Som en - længst afdød - heroinnarkoman engang fortalte mig: Suset er i starten. Senere bare til at falde til ro - og coke bare til at vågne igen.

A few days of chemical happiness - a whole life of chemical hell.

Any objections?

Det kommer jo an på, hvem man er. Nogle narkomaner synes, coke er meningen med livet. Andre synes det er ketamin, andre igen synes det er alkohol. Det er jo arbitrært, hvilket stof det er. Afhængighed kommer an på brugeren IMO.

-Jimmy Carter

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 137 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]