Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 16:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 135 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Insane psychedelia user!

Astral skrev:
Dette viser i hvor slem grad det står til i psykiatriens og dens kvaksalveri, sekstoi sig du er helbred og smid deres lorte "medicin" aka gift langt ud i toiletet og skyl det ud!

Mener du virkeligt, at du kan vurdere hvorvidt at sekstoi har brug for et medikament udfra nogle enkelte posts på internettet? Kan du ikke holde dig til at tale om rusmidler, også ellers holde din ækle propaganda for dig selv?

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Dr. Phibes skrev:
Astral skrev:
Dette viser i hvor slem grad det står til i psykiatriens og dens kvaksalveri, sekstoi sig du er helbred og smid deres lorte "medicin" aka gift langt ud i toiletet og skyl det ud!

Mener du virkeligt, at du kan vurdere hvorvidt at sekstoi har brug for et medikament udfra nogle enkelte posts på internettet? Kan du ikke holde dig til at tale om rusmidler, også ellers holde din ækle propaganda for dig selv?

Well, vi har vel alle lov til at give vores holdning til kende? Det lader til at det ikke kun er Astral som mener at psykiatrien udskriver for meget unyttig medicin. Og at der er en sammenhæng mellem psykiatrien og medicinalfirmaerne, er heller ikke en teori som kun florerer blandt "reptil-tilhængere". Prøv f.eks. at læse Jørgen Lumbye´s "brug og misbrug..." i afsnittet: Psykofarmaka - psykiatriens stoffer. Det er ikke kun psykedeliske stoffer han skriver om, selvom det er det han er mest kendt for.

Hilsen Fanny

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har netop oprettet en tråd, hvor diskussionen om autoriteter, psykologer, psykiatere og læger kan fortsætte. Den er baseret på en situation, jeg selv har oplevet.

http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=15713

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: in fantasyland
hvis jeg husker rigtigt var der nogen der i den her tråd skrev man kunne blive føelsesløs? passer det? for jeg har ikke rigtigt kunne føle noget de sidste par uger, heller ikke rigtigt kærlighed

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Ja, det er desværre en mulig bivirkning ved brug af antipsykotiske stoffer.

Titel:
Dedikeret medlem

tak for svaret, ja se det jo ikke specielt fedt. Skal nok fortælle den psykiater hvad jeg mener om ham

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Hvis du fjerner følelsen af helvede fra folk, ryger himmelen som regel med 8) .

Hilsen Fanny

Titel:
Dedikeret medlem

forstår nogenlunde hvad du mener men ikke rigtigt selve pointen er lidt smadret pt, så du må godt fortælle mig hvad det har at gøre med mig sådan mere konkret

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Jeg mener, at det er meget svært kun at skære de uønskede følelser ud af et menneske, uden at de behagelige og livsvigtige følelser ryger med. Derfor kan Risperdal godt gøre dig følelsesløs, fordi den ganske enkelt skruer ned for alle dine følelser.

Set lidt mere holistisk på det, hænger de gode "ønskede" følelser sammen med de ubehagelige og "uønskede". Vi får ikke det ene uden det andet. Det er det som får os til at "rykke" i os selv og hele tiden udvikle os.

Hilsen Fanny

Titel:
Dedikeret medlem

okay så forstod jeg det bedre, ved godt græsset ikke er grønnere på den anden side hvis man kan formulere det sådan, hvis der ikke er noget skidt i ens liv feks hvad vil så være godt?

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Det skal mere forstås således, at hvis risperdal fjerner din evne til at blive ophidset over en "negativ" følelse, så fjerner den også din evne til at blive ophidset over en "god" følelse. Den fjerner simpelthen din lyst til at gå dybt i noget som helst.

Hilsen Fanny

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Fanny skrev:
Det skal mere forstås således, at hvis risperdal fjerner din evne til at blive ophidset over en "negativ" følelse, så fjerner den også din evne til at blive ophidset over en "god" følelse. Den fjerner simpelthen din lyst til at gå dybt i noget som helst.

Ligeledes har jeg oplevet folk fortælle om behandling med SSRI'ere...

Titel:
Tidligere holdmedlem

jeg var også skeptisk overfor ssrier, havde hørtr mange dårlige ting om det, men sagen er at på mig virkede det bare, ja, havde nogle nasty bivirkninger, men lortet virkede præcist som det skulle, og jeg droppede dem efter en måned. SSRI er et forsøg værd er min erfaring

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Its the downward Spiral, en nation på piller.... Zombi nation.... Antipsykotisk fjerner følelserne fordi den blokkere de naturlige receptore, istedet burde man behandle med agonister og precursors, hvis hjernen fortæller der er noget galt nytter det ikke at slukke hjernen :lol: tværtimod bør man skrue op for dens signaler og lytte efter hva det er man vil, ofte er det der skaber en forstyrelse et latent eller skjult behov som ikke er dækket af jeget, sådan ser jeg på det og desvære er hvores neurotiske samfundssystem med til at masseproducere psykiske tilfælde på samlebånd

Titel:
Medlem

:life:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Astral skrev:
Its the downward Spiral, en nation på piller.... Zombi nation.... Antipsykotisk fjerner følelserne fordi den blokkere de naturlige receptore, istedet burde man behandle med agonister og precursors, hvis hjernen fortæller der er noget galt nytter det ikke at slukke hjernen :lol: tværtimod bør man skrue op for dens signaler og lytte efter hva det er man vil, ofte er det der skaber en forstyrelse et latent eller skjult behov som ikke er dækket af jeget, sådan ser jeg på det og desvære er hvores neurotiske samfundssystem med til at masseproducere psykiske tilfælde på samlebånd

Jeg giver dig helt ret Astral! Det er tit også en funktion af at samfundet ikke har tid, midler eller viden til at gå i dybden med den enkeltes situation. Det er nemmere at udskrive en pille der gør dig apatisk og funktionel i et samfund hvor du skal kunne præstére og producere.
Dog er der enkelte tilfælde hvor medikamenterne kan gavne. Tilfælde hvor personen reelt er psykisk syg.

Titel:
Flueknepper kongen

Jeg vil godt betvivle sekstoi's udsagn om, at det bare er fordi andre folk smasker, at han får risperidon.

Titel:
Dedikeret medlem

hvad er der at betvivle? han har selv sagt til mig det fordi at jeg ikke kan ta folk smasker, så det går jeg da ud fra er derfor og får det jo heller ikke i antipsykotiske doser så vidt jeg har forstået?.

er risperdal en SSRI? for hvis det er, er der sku noget jeg har misset

Titel:
Insane psychedelia user!

Levose skrev:
Jeg vil godt betvivle sekstoi's udsagn om, at det bare er fordi andre folk smasker, at han får risperidon.

Nej, det er slet ikke unormalt at neddæmpe Asperger syndrom med risperidon i små mængder.

Titel:
Dedikeret medlem

okay vidste jeg egentligt ikke tak for det svar

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 135 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]