InnerNetExplorer skrev:
^
Det gør mig ondt at høre. Prøv at uddybe lidt, evt.? Det vil gavne denne tråd. Hvordan startede det, hvordan eskalerede det?
Det startede selvfølgelig med socialfobien invaderede mit sind i teenagealderen, og damn hvor kan det ødelægge ens dag når man tager bussen og får det pissedårligt under køreturen. Så droppede jeg arbejdslivet og skulle så nu prøve en masse kognitiv terapi, psykologer, psykiatere, medicin og ophold på forskellige mærkelig udslusningstilbud.
Efter alle de forsøg på at få det bedre og blive "rask", så tænkte jeg på om jeg ikke kunne selvmedicinere mig selv til at få styr på tankerne. Så jeg prøvede alle mulige mærkelige urter og medicin fra nettet. Intet af det hjalp nok til at gøre det udholdeligt.
Så "fandt" jeg GHB og goddamn det virkede godt. Med gåseøjnene mener jeg blot, at jeg kendte det i forvejen men ikke mente det var noget ved.
Det virkede så godt og var så nemt at bruge at jeg gik mere og mere amok med det. Så allerede efter nogle måneder var jeg fysisk og psykisk hooked, og havde efterhånden opbygget et ondt dopaminrebound, så hver gang jeg ikke fik GHB i tide så fik jeg abstinenser og blev sindssygt paranoid og angst af dopaminreboundet.
Jeg forgudede også GHB og fandt alle positive artikler osv. om stoffet. Ingen skulle sige noget dårligt om GHB uden jeg prøvede at skyde vedkommendes argumenter ned.
Og for fanden mand hvor lavede jeg meget lort i den periode af mit liv, og det kan selv folk på psychedelia-chatten huske. Jeg blev et hæmningsløst, overliderligt, selvcentreret fjols. Hver dag. Ingen af mine nærmeste kunne holde mig ud, for jeg spiste folks mad i deres køleskabet (lol), svinede, rodede, spiste som en gris, irriterede folk nærmest konstant for der skulle jo bare være gang i den hele tiden fordi jeg var jo i rigtig godt humør - hele tiden. Blev smidt ud fra fester, venner, familie og så videre, og før GHB'en var jeg (som nu) stille og rolig, tålmodig, hjælpsom, betænksom og lidt genert.
Nå, men på et tidspunkt indså jeg, at jeg måtte have hjælp. Så kom på misbrugcenter og fik en helvedes masse benzo'er til jeg var clean + terapi. Så var jeg clean i 3 måneder der - til jeg blev smidt ud pga. druk.
Det er lang tid siden nu, men det værste er faktisk ikke minderne om alt det pis og lort jeg lavede. Det er den psykiske trang der opstår som ikke bare går væk igen. Det er den trang som x-narkomaner skal holde på afstand hver dag, for det er jo nemt lige at tage lidt dope for så er fx. socialfobien, kedsomheden eller kærestesorgerne jo bare væk med et snuptag. Plus, at min socialfobi også er der hver gang jeg er sammen med fremmede, og så er det ekstra fristende at falde i.
En hardcore x-narkoman sagde til mig: Det bedste jeg gjorde for at blive clean, det var at lære at kede mig igen.
Sådan havde jeg det ikke før GHB'en. Da kunne jeg sagtens vente flere måneder med at bruge illegale rusmidler. Jeg hyggedrak med vennerne i weekenden og det var fint for mig.