groza skrev:
Har selv aldrig prøvet benzoer (i hvert fald ikke hvad jeg selv ved), men nu skal vi heller ikke overdrive prometazinens virkning.
Ja, den er sløvende, men man bliver nærmest bare lidt træt. Man bliver tolerant over for virkningen efter nogle dage.
Tror du må vurdere om du stadig er sløvet af Tafilen inden du tager prometazin, men mit gæt er at det ikke er så farligt fordi:
1) du er tolerant over for tafil
2) 25mg prometazin er ikke ligefrem en knock-out dosis (mens 50mg KAN være for nogen)
Og husk at hvis du tager prometazinen om morgen så holder virkningen det meste af dagen og aften.
Jeg synes ikke jeg bliver bestemt sløvet af tafil, alt hvis jeg tager alt på en gang og derefter venter en time med smertestillende, så kan jeg godt mærke det sløver efter noget tid, men falder ikke lige frem om af det, tager et par timer med stille musik eller film for at falde ordenligt ned.
Prøver prometazinen næste gange jeg er på sub eller eller kodein selvom jeg har sagt til lægerne jeg bliver vildt dårlig af det, kaster jo op af kodein bare i små "normale" doser (regner jeg det for)...men pt bliver der bare fyldt dolol i lange baner på mig, synes bare jeg kan være lidt små kvæstet dagen efter, nogen måde at forhindre dette? føler mig bare lidt små smadret i hovedet efter 400mg dolol på en dag. Fik slet ikke samme bivirkninger på oxynorm, fik faktisk ingen udover at dosis hurtigt skulle øges:/
Tænkte om der var et trick, ikke mod kvalme, det for jeg ikke så meget og har fået løsning på nu (tak), men den der trætheds følelses, varer et par timer når jeg vågner, som om man lige har fået et par på hovedet. Tror ikke det kan beskrives bedre. Og det er kun med dolol og hvad tramadol ellers hedder, jeg for denne bivirkning af.