Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 00:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 100 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Germany
man burde aldrig foretraekke piller isf grass.

woodhorse herijuana fx vil I HVERT FALD faar dig til at komme ned.. ALTID! hundert procent!

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Jylland
Vil lige sige her at det er bestemt ikke alle som bliver afhængig af at tage seroquel fast. Jeg fik både seroquel og zyprexa i meget høje doser fast i omkring et halvt år og har ikke haft det bedre da jeg stoppede med at tage det fra dag til dag!! Følte mig som en zombie!
Men det er jo kun mig..

Medlem

cannabis hverken kan eller bør blive anbefalet som et middel mod søvnløshed

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køb En Havn
@Brown: Lige mine ord :D

@Emil87: Hvorfor ikke det ?

Medlem

hmm altså cannabis får da helt sikkert en til at sove bedre men det gør alkohol også det betyder ikk at det er fornuftigt at bruge mod søvnløshed.
hvis det er noget du kan nøjes med at gøre en gang eller to om ugen så er det vel ikke det store problem. men cannabis fucker din korttidshukommelse dagen efter og hos nogen flere dage efter hvis man ender med at skulle ryge en fed hver aften for at kunne sove ender man hurtigt med at rende rund i en rus dagen lang og hvis man gerne vil føre et normalt liv(gå i skole, tage sig af sine børn, være produktiv på arbejdet, osv) er det ikke særlig smart.

en af de store grunde til at jeg ikke syntes det bør anbefales er at cannabis virker MEGET forskelligt fra person til person og fordi du har udelukkende gode erfaringer med det betyder det ikke at den person du henviser til at bruge det vil få den samme effekt.

en anden grund er at folk med psykiske problemer nemt kommer til at bruge det som en udvej fra deres problemer og lidt ligesom med alkohol virker det skide godt til at starte med men kan hurtigt komme i vejen for at personen for bugt med sine problemer.

håber det giver mening hvad jeg skriver her.

jeg har self haft et årelang hash misbrug samt en masse andre ting hovedsageligt alkohos men bestemt også en hel masse andre supstandser, hvilket er grunden til at jeg er så kritisk overfor at man bare begynder at bruge det som sovemiddel..

cannabis bør ryges for at nyde rusen ikke for at slippe for sine problemer.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Hvad er sovemedicin for jer? Noget i tager om aftenen inden i skal lægge jer til at sove? Eller noget i skal tage hvis i skal sove, selvom i ikke er trætte?

Jeg bruger cannabis som sovemedicin, hvis jeg skal sove så jeg ændre døgnrytmer(ud over jeg ryger meget hash :roll: )

Ellers kan det ikke anbefales at bruge "medicin" til at sove, efter min mening.
Hvis i har problemer med at falde i søvn de fleste aftner, så bliver i nød til at finde ud af hvorfor. Om i skal have mere motion, mindre kaffe og sukkervand eller hvorvidt i er typen der helst skal slappe af eller være lidt aktive, inden i går i seng. Der er masser at arbejde med.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Vi er alle forskellige og hvad der er det bedste for den enkelte afhænger helt af situationen. For en manisk patient er rådet "løb en tur og tænk på noget andet", et livsfarligt råd og der kan en solid dosis benzo være på sin plads. Giv dog råd med omtanke.

Selvfølgelig kan hash bruges som sovemedicin for nogle, andre får uro og angst, ligesom visse psykiatriske tilstande kan forværres. Alt afhænger af en masse individuelle faktorer og det bør afspejles i de råd der gives.

Most of the physical world is unseen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Ja, motion er nødvendigvis heller ikke at løbe en tur. Det er blot en fact, at det for mange er svært at sove hvis de ikke har lavet andet end at sidde ned, køre bil, sidde på en kontorstol eller lignende hele dagen.

Man bliver heller ikke træt, hvis man sidder og spiller playstation hele dagen. Det er vigtigt at få rørt sig lidt, dermed ikke sagt at maniske personer skal løbe forvirrede rundt i natten.

Benzoer er simpelthen for hård sovemedicin til mig. Jeg føler mig i sådan en grad påvirket dagen efter, at jeg ikke føler det er fair nok at tage på arbejde/skole(især med clonzepam, ikke særlig meget med midazolam, de andre jeg har prøvet har ligget midt imellem). Med hashen er jeg kun en tant trættere når jeg vågner. Men igen, det er mig. - Sådan er det langt fra for alle. Jeg kender folk, der siger de ikke kan koncentere sig 1-2 dage efter tjald, andre er helt ligeglade og nogen få siger det hjælper dem. Som tidligere sagt, så er det meget med at finde ud af hvad der virker for en selv.

Jeg ved også med mig selv, jeg ikke skal drikke kaffe 6-7 timer før jeg skal i seng, for så har jeg svært ved at falde til ro. Lige så vel som jeg ved, at jeg bliver nød til at være lidt aktiv for at kunne falde i søvn. Jeg løber sjældent, måske går jeg en tur, måske laver jeg nogen armbøjninger eller hvad jeg nu lige finder på. Jeg ved også med mig selv, at jeg skal helst skal have sengen i et andet rum end jeg opholder mig i. Mit soveværelse er kun soveværelse. Der er intet fjernsyn, da jeg ikke opholder mig der. For mig virker det også at lufte ud i mit soveværelse inden jeg går i seng.

Jeg har desuden også prøvet baldrian, hvilket hjalp i et eller andet omfang, men det var meget subtilt. Jeg er af den opfattelse at folk helst ikke skal fylde ting i sig, på dagligt basis for at få deres hverdag til at fungere. Derfor er der her primært råd, der ikke er medicin.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

spiffeh skrev:
Ja, motion er nødvendigvis heller ikke at løbe en tur. Det er blot en fact, at det for mange er svært at sove hvis de ikke har lavet andet end at sidde ned, køre bil, sidde på en kontorstol eller lignende hele dagen.

Man bliver heller ikke træt, hvis man sidder og spiller playstation hele dagen. Det er vigtigt at få rørt sig lidt, dermed ikke sagt at maniske personer skal løbe forvirrede rundt i byen.

Benzoer er simpelthen for hård sovemedicin til mig. Jeg føler mig i sådan en grad påvirket dagen efter, at jeg ikke føler det er fair nok at tage på arbejde/skole(især med clonzepam, ikke særlig meget med mitrazepam, de andre jeg har prøvet har ligget midt imellem). Med hashen er jeg kun en tant trættere når jeg vågner. Men igen, det er mig. - Sådan er det langt fra for alle. Jeg kender folk, der siger de ikke kan koncentere sig 1-2 dage efter tjald, andre er helt ligeglade og nogen få siger det hjælper dem. Som tidligere sagt, så er det meget med at finde ud af hvad der virker for en selv.

Jeg ved også med mig selv, jeg ikke skal drikke kaffe 6-7 timer før jeg skal i seng, for så har jeg svært ved at falde til ro. Lige så vel som jeg ved, at jeg bliver nød til at være lidt aktiv for at kunne falde i søvn. Jeg løber sjældent, måske går jeg en tur, måske laver jeg nogen armbøjninger eller hvad jeg nu lige finder på. Jeg ved også med mig selv, at jeg skal helst skal have sengen i et andet rum end jeg opholder mig i. Mit soveværelse er kun soveværelse. Der er intet fjernsyn, da jeg ikke opholder mig der. For mig virker det også at lufte ud i mit soveværelse inden jeg går i seng.

Jeg har desuden også prøvet baldrian, hvilket hjalp i et eller andet omfang, men det var meget subtilt. Jeg er af den opfattelse at folk helst ikke skal fylde ting i sig, på dagligt basis for at få deres hverdag til at fungere. Derfor er der her primært råd, der ikke er medicin.

Selvfølgelig er der en hel masse gode råd om "søvnhygiejne" (som det meget klinisk kan udtrykkes). Mennesker i særligt oprørte/forstyrrede tilstande kan bare have svært ved at etablere og vedligeholdeholde rutiner og vaner og drives til vanvid ved den konstante uro, søvnløshed, tankemylder, depressive tanker, angst, vrede, eller hvad det nu kan være. Pga. risikoen for tilvænning med benzoer vil lægerne for det meste hellere udskrive gamle og mere toksiske antipsykotiske og antidepresssive præparater, man ofte bliver langt mere medtaget af psykisk dagen efter. I nogle tilfælde kan jeg godt forstå det i andre virker det som hysteri og leflen for tanterne i sundhedsstyrelsen, der har travlt med at komme med generaliserende dekreter udfra statistiske gennemsnit.

De gode råd vil efterleves af dem der kan og resten vil sandsynligvis prøve på at dulme nerverne med alkohol, hash, narko, piller eller andet (herunder mad, sex, arbejde, shopping og konditionstræning). Jeg synes det er vigtigt at de har mulighed for at få rådgivning om de muligheder de alligevel bevæger sig ud i. For at blive i det kliniske sprog, kan man jo i øvrigt sige, at alt det jeg lige har nævnt har bivirkninger ved overdreven eller uhensigtsmæssig brug/misbrug.

Jeg vil gerne advare om de risici sovemedicin indebærer, som det også blev gjort tidligere i tråden, men jeg vil ikke gøre mig til dommer over andre menneskers valg.

Senest rettet af Agathos D. 07 dec 2009 18:44, rettet i alt 2 gange.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Det lød vist lidt hårdt, det jeg fik skrevet ovenfor. Min kritik er ikke primært rettet mod spiffehs råd, men mere mod nogle af de foregående unuancerede indlæg. Jeg synes du @spiffeh kommer med masser af gode råd, men jeg ved at mange, på trods af de gode råd, alligevel bevæger sig ud psykoaktive stoffer.

Medlem

Baldrian
Behandlingsvarighed:
da virkningen sætter gradvist ind, kan det vare 2-4 uger inden du får den fulde virkning af Drogens Baldrian b+. hvis du ikke for det bedre i løbet af 4 uger, eller hvis du får det værre, skal du kontakte din læge.
citat fra inlægssæddel:)

jeg har ved mild søvnbesvær haft rigtig go erfaring med at bruge noget der hedder Go´nat(står ved sidden af baldrian på apoteket) der er både valeriane(baldrian) og humle
jeg skal på ingen måde gøre mig til ekspert men naturprodukter der er så kendte og afprøvet som bland andet baldrian vil jeg mene er en god måde at starte hvis man kun har milde søvnproblemer, det har hjulpet mig meget med uro før sengetid.

snak altid med din læge før du begynder at bruge receptpligtig medicin(syns jeg er stødt på et par stykker her inde der skriver om medicin de bestiller fra udenlandske hjemmesidder)

Medlem

jeg bruger før øvrigt selv 3,75 mg imozop hver aften før jeg går i seng, ellers falder jeg først i søvn 1-2 timer efter jeg har lagt mig samt vågner 117 gange i løbet af natten, hvilket nok bland andet har noget at gøre med at jeg for nyligt er kommet ud af et hash misbrug.
men så længe jeg får mindst 7 timers søvn kan jeg intet mærke dagen efter.

Junior medlem

Geografisk sted: Danmark
Til midlertidige søvnproblemer og i situationer hvor det er vigtigt at også kunne stå op næste morgen er Immovane og andre zopiclon-præparater gode... Pas dog på med at tage flere, black outs hvor du stadig er vågen er ikke cool...

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg har et par gange prøvet at tage seroquel, hvor jeg bare ikke kunne sove, men det kan overhovedet ikke anbefales, da man næste dag er helt ør i hovedet og mest af alt minder om en zombie - gjorde jeg i hvert fald!

Jeg har ved lettere søvnløshed haft god erfaring med Baldrian, det er dog langt fra alle, der kan mærke den søvndyssende effekt af det.

Ved ekstrem søvnløshed har jeg haft rigtig god erfaring med Imozop. De er godt nok receptpligtige, men fik dem nærmest smidt i hovedet, da jeg ringede til lægehuset og sagde, at jeg ikke havde sovet i 4 dage.

Jeg vil dog fraråde alt medicin i forbindelse med søvnen, medmindre det er psykisk eller fysisk belastende. Altså kun ved ekstrem søvnløshed synes jeg, at man godt lige kan tillade sige at sluge en pille eller to, for jeg tror, ligesom nogen af de andre også har sagt, at det handler meget om ens livsstil. Spis sundt, dyrk noget motion, og så hold nogle gode og sunde pauser imellem alt det narko!

Medlem
Brugeravatar

Ryg en stor dejligt blunt (huske massere af drikkelse, ædelse + god ligge plads)
Så falder du hurtigt til ro ;-)

Medlem

bliver seroquel virkelig udkrevet til folk med søvnproblemer?
for det syns jeg godt nok er ret mærkeligt med mindre det er i forbindelse med psykiske problemer.
en af de meget almindelige bivirkninger(sker hos flere end 1 ud af 10) er godt nok søvninghed, men altså det er en bivirkning ikke en virkning der er meningen.

citat fra inlægsseddel:
Seroquel Prolong(depot udgaven) indeholder det aktive stof qentiapin.
Dette tilhøre gruppen af lægemidler, som kaldes antipsykotika. Antipsykotika hjælper ved følgende
mentale tilstande:
Hallucinationer(F.eks. hvis du høre uforklarelige stemmer), mærkelige skræmmende tanker,
ændring af opførsel og følelse af ensomhed og forviring.

jeg ved dog at det bliver brugt i fængsel af folk der har apstinenser og ikke kan sove pga stop af, hashrygning.

en anden ting er at der kan forrekomme nogle yderst ubhagelige bivirkninger lige fra hovedpine til citat:
denne gruppe af lægemidler som Seroquel tilhøre, kan give problemer med hjerterytmen, som kan være alvorlige
og i værste tilfælde medføre døden.

Jeg syns stadig det er åndsvagt at ryge hash for at kunne sove, det selvmedicinering og det kan hurtig løbe ud i det forkerte spor og blive til et misbrug. så det sku bedre at kontakte end læge og forklare ham/hende om sine søvnproblemr

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Emil87 skrev:
bliver seroquel virkelig udkrevet til folk med søvnproblemer?
for det syns jeg godt nok er ret mærkeligt med mindre det er i forbindelse med psykiske problemer.
en af de meget almindelige bivirkninger(sker hos flere end 1 ud af 10) er godt nok søvninghed, men altså det er en bivirkning ikke en virkning der er meningen.

citat fra inlægsseddel:
Seroquel Prolong(depot udgaven) indeholder det aktive stof qentiapin.
Dette tilhøre gruppen af lægemidler, som kaldes antipsykotika. Antipsykotika hjælper ved følgende
mentale tilstande:
Hallucinationer(F.eks. hvis du høre uforklarelige stemmer), mærkelige skræmmende tanker,
ændring af opførsel og følelse af ensomhed og forviring.

jeg ved dog at det bliver brugt i fængsel af folk der har apstinenser og ikke kan sove pga stop af, hashrygning.

en anden ting er at der kan forrekomme nogle yderst ubhagelige bivirkninger lige fra hovedpine til citat:
denne gruppe af lægemidler som Seroquel tilhøre, kan give problemer med hjerterytmen, som kan være alvorlige
og i værste tilfælde medføre døden.

Jeg syns stadig det er åndsvagt at ryge hash for at kunne sove, det selvmedicinering og det kan hurtig løbe ud i det forkerte spor og blive til et misbrug. så det sku bedre at kontakte end læge og forklare ham/hende om sine søvnproblemr

Det er rigtigt - man kvalificerer sig til få udskrevet seroquel ved at ha en psykisk lidelse (gerne flere).

Det har en meget bredere effekt end det fremgår af formuleringen "antipsykotisk". Desuden står der mere end det du har refereret i indlægssedlen (jeg har godt nok læst den indlægsseddel Astra Zeneca har på deres hjemmeside og har ikke selv haft en i hånden længe). AstraZeneca skriver:

"Antipsykotika hjælper ved tilstande, som giver symptomer som f.eks.:

• Du kan se, høre eller fornemme ting, som ikke er der, tro på ting der ikke er sande eller føle dig usædvanligt mistroisk, nervøs, forvirret, have skyldfølelse, være anspændt eller deprimeret.
• Du kan føle dig meget opstemt, opløftet, ophidset, begejstret, eller hyperaktiv, eller have en dårlig dømmekraft, som omfatter aggressiv eller destruktiv opførsel.
• Påvirker dit humør, så du føler dig ked af det. Du kan føle dig deprimeret, have skyldsfølelse, mangle energi, miste appetitten og/eller have svært ved at sove."

Citat slut.

Medicinalfirmaerne er selvfølgelig altid meget opmærksomme på, hvor bredt et marked de henvender sig til og derfor bruger de bevidst de her meget elastiske formuleringer, lægerne kan så selv afgøre "kundegruppen". Seroquel ordineres ved mange tilstande også selvom præparatet ikke er specifikt godkendt til det.

Seroquel virker hæmmende på en lang række receptorer og dæmper derfor uro, sanseindtryk, tankemylder osv. Den egentlige antipsykotiske og stemningsstabiliserende virkning tager først fuld effekt efter daglig brug over tid. På grund af den stemningsstabiliserende effekt er det nu godkendt som medicin ved bipolar lidelse og bruges blandt andet også til personlighedsforstyrrelser, ved slem generaliseret angst mm.

Seroquel binder til en lang række receptorer og underreceptorer, blandt andet dopamin D2, flere serotonin receptorer (hvilket gør det til et atypisk antipsykotisk middel), Noradrenalin alfa-1, acetylkolin M og Histamin H1. Det har i øvrigt også været diskuteret om det skulle ha en effekt på GABA systemet som er det system benzodiazepiner virker på, uden der (så vidt jeg ved) er kommet nogen afklaring på det. Det er dog sikkert, at en blokering af histaminreceptoren giver træthed.

Man kan sige, at det er at skyde med spredhagl med en påvirkning af alle de receptorer, hvis det kun er søvn der er hensigten. Jeg vil til hver en tid foretrække benzodiazepiner, på grund af de få fysiske bivirkninger, hvis det ikke misbruges og udviklingen af tolerance er lav, men sådan ser lægerne for det meste ikke på det.

Hvad angår bivirkningen "død" som følge af problemer med hjerterytmen, så er den bivirkning sjælden og (som alle andre bivirkninger) dosisafhængig og afhænger selvfølgelig også af om man tager det hver dag og over hvor lang en periode. 25-50 mg. burde være rigeligt til at sove eller "falde ned på" - og det er en meget lille dosis. Giver man det som antipsykotisk middel er det almindeligt med en dosis på mellem 200- 400 mg. dagligt i måneder eller år og så bliver risikoen for bivirkninger selvfølgelig markant større.

Medlem

tak for inlæget, der stod kun hvad jeg selv listede om virkning i den inlægs seddel jeg har liggende jeg for selv 50 mg om dagen sammen med anti depresive og en lille smule sove medicin om aftenen(kan ikk lige huske hvad det hedder, er ikke hjemme atm)
jeg syns læger/psykiater generalt har en sjov tilgang til de forskellige former for anti psykotika, jeg har ikke fået stillet nogen diagnose men min psykiater mere eller mindre prøver sig frem, startede med at få risperdal som jeg sytes var ganske ubehageligt og faktisk gjorder mig hyper om aftenen når jeg tog det før sengetid, men fra jeg startede med at tage det til at jeg skulle op til min psykiater igen gik der hele 3 uger hvor jeg ikk anede hvad jeg skulle gøre, ville jo gerne have det til at virke men fik det skidt så da jeg endelig kon til psykiater fik jeg self a vide jeg skulle stoppe.

det irretere mig virkeligt at der ikke kan sættes mere tid af til dem der har psykiske problemer, og komunen er bestemt ikke værd at spørge om hjælp, var oppe og snakke med min sagsbehander et halv år før mine problemer startede men jeg har åbenbart ikke været overdrevet i min forklaringer nok så fik bare a vide de ikke kunne hjælpe og jeg måtte prøve at klare mig selv(kort sagt)
nu kan de så få lov til at betale for at jeg har rende rund på sygedagpenge i et halv år og nok kommer til det i lang tid endu plus de skal betale ca 2/3 dele af min psykoligiske og spykiatiske behandling i LANG tid fremover.

nå jeg kan enlig blive ved med at komme med ting at beklage mig over ang den måde komuner tager sig af de psykiske syge på og mange andre ting, det kan blive til en hel livshistorie af problematiske emner:) må hellere stoppe her.

syns det var rart med dit informative inlæg arpheus det er altid fedt når der er nogen der kan komme med noget man ikke ved

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Emil87 skrev:
tak for inlæget, der stod kun hvad jeg selv listede om virkning i den inlægs seddel jeg har liggende jeg for selv 50 mg om dagen sammen med anti depresive og en lille smule sove medicin om aftenen(kan ikk lige huske hvad det hedder, er ikke hjemme atm)
jeg syns læger/psykiater generalt har en sjov tilgang til de forskellige former for anti psykotika, jeg har ikke fået stillet nogen diagnose men min psykiater mere eller mindre prøver sig frem, startede med at få risperdal som jeg sytes var ganske ubehageligt og faktisk gjorder mig hyper om aftenen når jeg tog det før sengetid, men fra jeg startede med at tage det til at jeg skulle op til min psykiater igen gik der hele 3 uger hvor jeg ikk anede hvad jeg skulle gøre, ville jo gerne have det til at virke men fik det skidt så da jeg endelig kon til psykiater fik jeg self a vide jeg skulle stoppe.

det irretere mig virkeligt at der ikke kan sættes mere tid af til dem der har psykiske problemer, og komunen er bestemt ikke værd at spørge om hjælp, var oppe og snakke med min sagsbehander et halv år før mine problemer startede men jeg har åbenbart ikke været overdrevet i min forklaringer nok så fik bare a vide de ikke kunne hjælpe og jeg måtte prøve at klare mig selv(kort sagt)
nu kan de så få lov til at betale for at jeg har rende rund på sygedagpenge i et halv år og nok kommer til det i lang tid endu plus de skal betale ca 2/3 dele af min psykoligiske og spykiatiske behandling i LANG tid fremover.

nå jeg kan enlig blive ved med at komme med ting at beklage mig over ang den måde komuner tager sig af de psykiske syge på og mange andre ting, det kan blive til en hel livshistorie af problematiske emner:) må hellere stoppe her.

syns det var rart med dit informative inlæg arpheus det er altid fedt når der er nogen der kan komme med noget man ikke ved

@Emil87: Tak skal du ha. Jeg kan sagtens forstå din frustration. Alt for ofte bliver der ikke brugt den nødvendige tid på den enkelte patient. Jeg ved ikke om det er nogen trøst, at du langt fra er alene. Jeg kan kun opfordre dig til ikke at miste modet og holde ud.

Men det handler jo om sovemedicin. Der er kommet et nyt præparat på markedet, der særligt retter sig mod depression og angst. Det hedder valdoxan (agomelatin) og virker gennem andre mekanismer, end de hidtidige produkter på markedet. Det binder til melatonin (M1 og M2) receptorerne og skulle derfor ha en rigtig god effekt på søvnrytmen. Hvad den antidepressive effekt angår, så virker den på en meget snedig måde, ved at blokere for 5HT2b og 5HT2c receptorerne. En blokering af sidstnævnte skulle medføre et forhøjet indhold af noradrenalin og dopamin i frontal cortex (ja - dopamin). Præparatet har ikke indflydelse på ekstracellulær serotonin (som ved SSRI og SNRI) og har derfor heller ikke de bivirkninger, der er knyttet til en sådan aktivitet (seksuelle bivirkninger, problemer med fordøjelsessystemet osv.). Agomelatin påvirker ikke optagelsen af monoaminerne og har ikke affinitet til α-, β-adrenerge, histaminerge, kolinerge, dopaminerge og benzodiazepinreceptorer (og har derfor heller ikke de bivirkninger der er knyttet til de receptorer).

Det er et nyt præparat og der kan selvfølgelig vise sig at være bivirkninger på længere sigt, som man ikke kender på nuværende tidspunkt. Desuden er det vigtigt, at man får undersøgt sin lever inden opstart, da nogle kan have problemer med det enzym der nedbryder stoffet. Alt i alt har det dog en bemærkelsesværdig god bivirkningsprofil.

@Emil87: Prøv evt. at tale med din psykiater om det her præparat. Det virker både antidepressivt og giver bedre søvn. Det kan (hvis du er heldig) måske erstatte din sovemedicin og/eller citalopram (akarin). Hvad angår seroquel, så kommer det selvfølgelig helt an på hvilke symptomer det er rettet mod og jeg ved heller ikke om seroquel kan ha interaktioner med valdoxan. Spørg din læge, hvis det lyder som noget for dig.

God jul.

Senest rettet af Agathos D. 30 dec 2009 09:29, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

God post arpheus, informerende!
Jeg har også prøvet melatonin (3mg) før, og på trods af det korte halflife in vivo virker det skam fint! Det er også godkendt som europæisk (receptpligtigt) lægemiddel nu, og på mig og flere venner virkede det udmærket uden bivirkinger.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 100 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]