CrackHead skrev:
Det er lidt små svært at forklare.
Jeg har haft nogle virkelig bad trip hvor jeg sidder inde i et rum der bliver ved med at dreje rundt,
samtidig med der er de her underlige lydt,
Jeg havde på en eller anden måde forstået at jeg skulle sidde i det rum i uendelige tider,
og aldrig ville komme ud.
Det er lidt små svært at forklare.
Jeg har haft nogle virkelig bad trip hvor jeg sidder inde i et rum der bliver ved med at dreje rundt,
samtidig med der er de her underlige lydt,
Jeg havde på en eller anden måde forstået at jeg skulle sidde i det rum i uendelige tider,
og aldrig ville komme ud.[/quote]
Jeg har prøvet det samme som dig. Lyder måske lidt fjollet, men føles lidt som om man rammer et gennembrud. Hvor man tager over på den anden side "sandheden" Og alle de gange jeg har prøvet lightergassen er det samme sket.
Ud fra hvad jeg kan læse om 5-MeO-DMT, kunne jeg måske forstille mig at gennembrudet kunne minde om hinanden. Et slags Egodød.
Stefan skrev:
Stedet hvor både ego'et og jeg'et er sprængt til atomer.
De fleste får kun brudstykker med hjem fra det tidløse og ganske ufattelige sted man kan komme til.
Lige efter man har røget det,
krøller ego'et sig sammen i dødsangst,
og man får en følelse af "nu er det slut - denne gang gik det virkelig galt".
Ikke på en måde som virker specielt truende i retning mod fysisk død,
men mere i stil med en annullering af al eksistens set fra din bevidstheds synspunkt.
Ugørelsen af skabelsen.
Den del af opmærksomheden som får lov til at blive intakt gennem det massive bombardement
med input som sindet beskydes med,
kan havne et sted hvor al dualitet er ophørt.
Der er ingen afgrænsning mellem det normalt personligt afgrænsede sind og fællesbevidstheden.
Hele idéen om tilværelsen på dette plan virker absurd.
Eller, det er bare en joyride som varer ~10 minutter. You choose.
IMO kunne det lige så godt lyde som en der får et gennembrud på lightergas.