Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 aug 2025 16:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Prøv at tage et sugerør, eller et stykke papir som er rullet godt stramt med tape, det er godt at have noget der er nogenlunde fast, så det ikke sætter sig i røret. Op forbi der hvor det er lidt ubehageligt i næsen, og så ret opaf, slå evt. op hvordan næsen ser ud indeni, så du har en idé om hvor du skal ramme, og sigt så efter at ramme den bagvæg, med en hurtig indånding gennem næsen, ikke hårdt eller noget, bare en god indånding. Det synes jeg giver den lækreste rus, når man lige rammer rigtig godt der.

Det virker også i maven, så du kan bare sluge det, det kan forlænge virkningen lidt.

Medlem
Brugeravatar

Tak for svar begge to (Fritzie & Ø Tripper) :hjerte:

Medlem
Brugeravatar

Jeg følger dig :wink: 8) Tænkte også ved insufflering, for jeg synes også, at det giver mest mening at tage hele dosen ved I.M. :)

Medlem

Der er stadig noget jeg er lidt i tvivl om..
1 Hvis man skal sniffe på den måde som Fritzie foreslår i sit sidste opslag, er det så bare så langt op i næsen man kan med det man sniffer med, og så sniffe godt til? Altså derop til hvor man ikke kan komme længere med sin finger?
2 Er der ikke andre ting jeg kan gøre for at der ikke ryger lige så meget ned i munden? Altså sidst lagde jeg bare 50 mg op og tog det hele i et hug, hvor jeg sniffede hårdt. Men en del landede bare i munden og smagte meget grimt.
3 Hvis vi nu indtager 2-300 mg oralt med juice som det beskrives på Erowid, og derefter sniffer indtil vi rammer hullet, tror i så der ville være stor chance for at kaste op?
4 Hvor meget tror i at det er muligt at sniffe som nybegynder, før det bliver svært at sniffe mere fordi det svier eller andet?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
1, Ja, du skal have det forbi der hvor pegefingeren når til og op i slimhinderne bag.
2, Nej, det tror jeg ikke. For mig plejer det at blive oppe i næsehulen et sted.
3, Pas, men jeg har aldrig fået andet end kortvarig kvalme af ketamin. Jeg ved ikke hvordan det fungerer oralt.
4, Du kan ihvertfald godt nå i hullet inden. Jeg synes ikke svien i næsen er slemt ved ketamin, men efter virkningen foretager sig kan jeg godt føle mig lidt influenzagtig med snottethed og hovedpine.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Dedikeret medlem

Hvis i ikke holder en sund væskebalance til daglig, så sørg for at drikke massere vand op til, så slimhinderne har lidt at give af, hvis man er helt tør i næsen så sætter der sig naturligvis mindre deroppe.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

xXguitarsenXx skrev:
Der er stadig noget jeg er lidt i tvivl om..
2 Er der ikke andre ting jeg kan gøre for at der ikke ryger lige så meget ned i munden? Altså sidst lagde jeg bare 50 mg op og tog det hele i et hug, hvor jeg sniffede hårdt. Men en del landede bare i munden og smagte meget grimt.

Jeg tror at du sniffer for hårdt. Som Fritzie nævner, skal du nærmere snuse.
Jeg gjorde ofte det i starten at jeg lukkede det ene næsebor til, og ellers bare kørte derudaf i bedste Tony Montana stil, og endte altid med samme resultat som du.
-Eller der dannedes en bløb bagerst i svælget jeg kunne suge ned i munden.

Medlem

Vi tog det her den 06-08-2016. Der var ikke lige så meget der røg ned til munden. Nok blandt andet fordi vi ikke sniffede så kraftigt.
Han sniffede 300 mg og jeg sniffede 250 mg. Det var virkelig rart og ekstatisk. Det føltes som om absolut alle bekymringer var væk i de 45-55 minutter virkningen var kraftigst. Der var nogle closed eyes visuals, men ikke noget fuldstændigt vildt. Kunne godt mærke at jeg var rimelig bedøvet, og mine tanker var lidt mere forvirrede, men det lykkedes stadigvæk for os at have en samtale, som godt nok var en del anderledes fordi vi var så påvirkede. Det var også lidt indsigtsfuldt. Efter der var gået en times tid og peaket var ovre, så føltes det lidt som at starte på frisk, og alt var helt fredeligt og interessant.
Går ud fra at vi ikke nåede K-hole, da man vel i et K-hole ikke modtager noget som helst fra ens sanser, ik?

Medlem

@ xXguitarsenXx
Med ovennævnte doser er det ikke usandsynligt, at I har været i hullet.
Den følelse af idyl og fred vil jeg gerne definere som et k-hole.
Jeg tror, at hullet er et subjektivt fænomen (correct me if I am wrong).

- Nogen har fortalt mig, at man er ikke i tvivl, når man rammer hullet.
- Nogen snakker om ego-død.
- Nogen siger, at man ikke kan bevæge sig.

Måske kan I undlade at snakke, mens I tripper, fordi det kan godt dræbe trippet lidt - det er min personlige holdning.
Man kan bedre mærke sig selv, hvis man ikke behøver føre en samtale, mens man har indtaget bedøvelsesmiddel. - Synes jeg.

Medlem

Altså han sniffede i 13 minutter og lagde sig ned, og jeg sniffede færdigt på 17 min. og lagde mig ned. Derefter var vi helt stille i 15-20 minutter, er ikke sikker på hvor lang tid. Derefter begyndte vi at snakke. Jeg var vildt blissed out, men kunne stadigvæk tale og bevæge mig (selvom det var svært at gøre andet end at rejse sig op). Jeg tror ikke jeg var helt i hullet, da jeg tænker at jeg bagefter havde vidst det. Men tænker at det Ketamin vi har haft ikke har været af bedste kvalitet når vi har sniffet 250 og 300 mg uden at ramme hullet.
Men plejer man ikke også at sige at det er et komplet shutdown af alle ens sanser? Fordi jeg kunne jo stadigvæk høre ham snakke.

Komplet shutdown for alle dine sanser? Hvordan vil du opleve noget, uden at sanse det? Nej det er ikke et komplet shutdown, for alle ens sanser, ikke for mig ihvertfald.

Jeg må indrømme, at jeg havde mange ture i hullet, før jeg blev klar over, at det havde jeg været. Jeg havde forventet noget vildere, og derfor troede jeg ikke, at jeg havde ramt hullet. Men efter at der er blevet insuffleret mange gram Ketamin, er jeg blevet indforstået med, at hullet ikke er vildere end det er. Jeg får hverken ego eller nærdødsoplevelser af Ketamin i sig selv desværre, og jeg kan også altid bevæge mig uanset dosering.

Sidst er det enten noget cuttet eller virkelig dårlig næsten R-Ketamin I har fået, hvis du kunne føre en samtale, efter 250mg indtaget over 17min.
Prøv at skaffe noget rent S-Ketamin næste gang, så kommer du nok ud at flyve. Jeg ryger altid noget skunk for at sætte fart på, da der er kraftig synergi effekt. Men ryg det rent uden tobak, da Nicotin reducerer den psychedeliske effekt af Ketamin, og giver kvalme for mig.

Medlem

Jeg har bare hørt at man under K-hole ikke får noget fra sanserne, men at altsammen er hallucinationer. Jeg forstod det som at ens bevidsthed så at sige var skilt helt væk fra ens krop. Er der nogen der kan bekræfte/afkræfte det?

Dedikeret medlem

Du får ikke rigtig noget udefra ind gennem sanserne, men dine sanser forsvinder ikke, udfra det du forklare lyder det jo næsten som at dø rigtigt. Hvis man skal i k-hole, så skal man som Gone siger, bare ligge sig ned - jeg vil personligt næsten sammenligne det med at drømme, for jeg ligger mig egentlig bare til at sove, og så kommer man i en anden verden, selv på ret små doser (70-80mg), måske ikke fullblown, men sindet kan godt hoppe lidt og man ser noget inde i sig selv, så det undre mig hvis ikke i har fået bare et snert af k-hole-oplevelsen udfra den dosis.

Medlem

Der er tale om, at krop og sind bliver adskilt - således kendetegnes dissociativer, hvor ketamin hører ind under. Ofte vil man se sig selv i tredje person.
Hallucinationer vil jeg ikke kalde det. Det er nærmere en indre film, der bliver afspillet i dit sind og du bestemmer helt selv, hvor du vil befinde dig. Jeg ser det som en rejse. Kun fantasien sætter grænser.

Det er vigtigt at have øjnene lukkede. Det er svært at rejse til månen, hvis du kan se, at du ligger i dit værelse, ellers falder det lidt til jorden.

Man skal prøve ketamin et par gange før man ved, hvad rusen medfører.

Jeg plejer at lægge mig i min seng, under min varme dyne, det skal være helt mørkt, vinduet skal være åbent, så der kommer vindstød ind på værelset, så det føles som om man, at man laver et take-off i en rumraket i form af ens varme seng :)

Prøv det.

xXguitarsenXx skrev:
Jeg har bare hørt at man under K-hole ikke får noget fra sanserne, men at altsammen er hallucinationer. Jeg forstod det som at ens bevidsthed så at sige var skilt helt væk fra ens krop. Er der nogen der kan bekræfte/afkræfte det?

Det kan jeg sagtens afkræfte, det er noget pjat. Du kan se en masse imens du er i hullet, man må ikke tro, at oplevelsen af tilværensen slutter, bare fordi at den ydre verden bliver lidt fjern i nogle minutter. Alt det du kan se, sanser du på den ene eller den anden måde.
Men det er vist nok korrekt, at Ketamins bedøvende egenskab, kommer fra at bevidstheden bliver skilt fra kroppen. Men jeg ved intet om dosis forhold ved narkose, i forhold til K-hole.

Som Fritzie siger, minder det mest af alt om at ligge og dagdrømme, hvor man kan skabe sit eget lille univers, som man har lyst.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]