Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 aug 2025 17:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det lidt en anden boldgade West.

Selvfølgelig. Men det får da en mindst ligeså langt "væk". Hvis ikke længere væk.

Begge oplevelser skaber en komplet dissociation fra den eksterne verden/virkelighed.

Men tror de fleste har langt sværere ved at integrere en full blown DMT oplevelse, contra et ketamin k-hole. :P

Så har du ikke været i et ordenlig K-hole endnu, når du rammer et og med det rigtig ketamin kan alt andet pakke sammen, når k-hole river mig op eller ned handler det om at give slip og det har jeg altid været god til.

Jeg er enig med dig at når DMT topper er det fucking for vildt, kunne ikke kende min lejlighed, viste ikke hvad jeg hed og troet jeg var til koncert på første række med The Prodigy på min 37" fladskærm. :rocking:
Det for meget mind fuck til min stil men klart en sindsyg oplevelse som jeg tag med mig i graven.

Et lille kendetegn med rigtig ketamin er at ALT smager vandet.

Trust me har prøvet et rigtigt k-hole.

Vil stadig påstå at en fullblown DMT oplevelse er langt mere bizar.

Der er en grund til at så mange tråde herinde handler om keta og k-holes på uskyldig vis. Ikke mange handler om ekstreme højdosis svampe/lsd eller fullblown DMT trips. Det er kun for de mest erfarne psykonauter.

My 2 cents. :P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Jeg har eksperimenteret en hel del med ketamin og det er uden tvivl blevet det stof, jeg ser det allerstørste rekreative potentiale i øjeblikket.

Forberedelsen
Jeg plejer at foretage en IM injektion af omtrent 180-190 mg, sætte en nøje udvalgt playlist på, som soundtrack til de indre forestillinger som følger.

Jeg, dæmper lyset og lægger et stoftørklæde frem på senge, som jeg kan tage for øjnene, da mine CEVs er tydeligst når i komplet mørke. Typisk mediterer jeg 10-15 minutter før jeg foretager selve injektionen.

Jeg følger rådene for gode sanitære forhold for at undgå infektioner og sprøjter tålmodigt min dose af ketamin ind i en muskel. Jeg massere området for injektionen og ligger mig til rette på sengen og tager bind for øjnene.

Jeg benytter en teknik fra mindfullness kaldet bodyscan, hvor jeg flytter min opmærksomhed rundt på hver en del af min krop, fra fødder til lænd, til musklerne i min tunge og kæbe, så jeg er komplet afslappet, når rusen begynder at indtræde efter 5 minutters tid.

Oplevelsen
Herfra overtager trippet min opmærksomhed og en serie af fortællinger tager form i mit sind. Typisk følger jeg blot de tanker der opstår og flyder med, men af og til tager jeg kontrol over mine visuals og eksperimentere med hvad jeg kan tænke frem.

Jeg får rigtig mange panoreringer over byer, skove, menneskemængder på gader og i foreskellige rum, forskellige teksturer, kriblende mikroorganismer og landskaber.

Af og til oplever jeg frie fald ned, typisk koblet på forestillinger hvor jeg falder mod jorden, ned i et dybt hul, eller befinder mig på en rutschebane som suser afsted.

Hvis jeg føler en serie af CEVs ikke fører nogen steder hen, så kobler jeg min opmærksomhed fra for en stund, ved at flytte den tilbage på min krop eller mit åndedræt. Dette fader mine CEVs ud og jeg kan begynde på en ny indre fortælling.

Af og til ser mit værelse igennem bindet for øjnene, svæver op fra sengen, mod loftet og rundt mig rundt i lokalet, som typisk gradvist ændrer sig.

Mine CEVs er typisk meget dunkle, men af og til får jeg et par der er meget klare. Jeg undlader typisk at tænke for meget under trippet og lader mig istedet opleve hvad der end sker.

K-hole
Med tiden er det blevet lettere og lettere at manøvrere rundt i k-space. Jeg tror ikke jeg befinder mig i et rigtigt "k-hole" det meste af tiden, da jeg typisk med min egen vilje, kan vende tilbage til den virkelige, omend, en anelse foredrejede verden.

Jeg har dog af og til oplevelser der med kort varighed tager, placerer mig i en verden hvor jeg er fuldkommen overbevist om, at det jeg oplever er ægte. Sidste gang dette skete, reagerede jeg med stor overraskelse og en anelse vemod.

Jeg vågnede pludselig op i en seng, i komplet fremmede omgivelser. Det foregik i en kæmpe stue, med et langt spisebord, flere stole, en lysekrone og et stort rødt tæppe på gulvet. Jeg reagerede ved at være temmelig overrasket og en anelse sørgmodig. Jeg var komplet overbevist om, at dette var min nye virkelighed, selvom jeg godt havde en fjern ide om, at jeg kom fra et andet sted.

Jeg var ked af, at være nødsaget til at bo i denne, uden at have fået lov til at tage afsked med alle dem, i den verden som jeg kom fra, men jeg var samtidig spændt på at se hvad denne verden havde at byde på. Det var en meget bizar, men interessant oplevelse.

Forbrug, afhængighedpotentiale og bivirkninger
Mit forbrug af ketamin, har ikke nogen negativ indflydelse på at få min hverdag til at fungere, jeg vil dog erkende at det er for højt og ønsker derfor at begrænse det. Hvis jeg har stoffet hjemme i en større mængde, er det svært ikke at tage et trip, om dagen i små perioder. Hvis jeg ikke har noget hjemme, kan jeg typisk fraholde mig fra at skaffe mere, indtil der er gået ihvertfald en måned eller to siden sidste trip.

Det lokker utroligt meget, da det kan være særdeles euforisk og afslappende at bevæge sig rundt i k-space.

Hidtil ingen fysiske bivirkninger. Af og til indtager jeg et kosttilskud kaldet milk thistle, der beskytter leveren mod stress ved stof-indtagelse. Ketamin kan skade både leveren, nyrene og blæren, så vær opmærksom på din egen krops signaler, men forsøg at undgå, at gå og være paranoid omkring det, da dette ikke tjener noget formål.

Af negative bivirkninger på psyken, har jeg oplevelser mindre vrangforestillinger.
Det kan være let at drage en sammenhænge imellem potentielt tilfældige tanker. Derfor bør man være ganske opmærksom på de konklusioner man går og drager i tiden hvor man eksperimenterer med ketamin. Man bør lige stoppe op og spørge sig selv, om det man går rundt og kommer frem til blot er tankespind eller om der er noget reelt i det.

Der flyver en måge forbi dig imens du venter på toget, den lander på et hegn, nær parronen. Du tænker at den netop sidder der, fordi den ved, at dørene til toget, vil åbne netop hvor den sidder og derfor ville det være en god ide at stille sig derovre, når den nu har taget sig tid, til at vise dig netop hvor du skal stige på toget.

Her er et lille eksempel på hvordan tanker kan nå frem til tilfældelig konklusioner, når de formår at blande spekulationer omkring, hvor toget du venter på standser, ved siden af, din observation af en måge der lander på et hegn. Vrangforestillinger kan dog tage mange størrelse, er beskrives typisk som et fænomen når fantasi blandes sammen med virkeligheden og du har svært ved at skelne imellem de to.

Hvis du bevæger dig rundt, med en sund grundlæggende skepsis til dine egne tanker, så burde det nok ikke være det største problem at afvise disse tanker som falske.

Stoffer er et livstilvalg med risici forbundet, præcis som alt andet vi beskæftiger os med her i livet. Tag dine forholdsregler, opvej negativer og positiver og stå ved hvem du er og hvad du foretager dig.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
^ godt skrevet! kan bestemt relatere til nogen af tingene, selvom du bruger ketamin anderledes end jeg selv gør.

Medlem

Geografisk sted: Foran højre højttalere
Synes k-hole er lidt scary.
Kan gå i noget tid bagefter og være i tvivl om hvem jeg er, om det var en drøm eller om det var et k-hole jeg tog?

Som om det river ens selv, ens identitet, midlertidigt væk, og man ligesom, for en kort stund, stadig har glemt hvem man er, efter man kommer op fra hullet igen.

Bizart, meningsløst, koldt og dystert er hvad jeg ville beskrive det som. Dog stadig ret fascinerende, bare på en meningsløs måde..
Det er mange år siden jeg har gjort det efterhånden, men når jeg tænker tilbage på oplevelserne så syntes jeg ikke der var meget at hente..

Jeg ville nærmest sætte det som modpolen til psykedelika. Som nærmere er varmt, kærligt, selvudviklende og oplysende. :mrgreen:

har det på samme måde med ketamine, derfor jeg aldrig tager det uden mdma

men hvis jeg tager ketamine med Mdma så er hullet noget helt helt andet = den bedste bodyload ever!

Medlem

Geografisk sted: Esbjerg
Spændende læsning, Ståendebifald.

Jeg er alt for bange for k-hullet og jeg er også mere og mere i tvivl om hvad jeg egentlig rammer nu det ikke er det.
Geunden til at jeg er bange for for meget ketamin er at jeg så nemt kommer i en situation hvor det hele er ved at brænde af. Altså jeg ender i en spiral der virker som om den vil eksplodere og smadre al eksistens. Det sker stadig selvom jeg ikke mener jeg er i k-hullet. Jeg har svært veda t definere k-hullet, men jeg mener selv at det er når man lukker øjnene og ryger ud på et vanvittigt ud af kroppen forløb.

Jeg har megasvært ved at ramme den perfekte balance, for når jeg får for meget så begynder tankerne at danne det kollaps af alting, som føles yderst uhyggeligt. Jeg plejer at redde den ved at åbne øjnene og tænke på noget andet men det er ikke fedt.

Men jeg elsker stoffet fordi det er som om at hjernen bliver renset af processen alligevel og de fleste småtrips er superberigende og jeg kommer virkelig hele hjernen igennem. En slags indre message.

Man kan selv styre meget i sin rus. Jeg har bare en tendens til at når jeg virkelig ikke vil tænke negativt, ja så gør jeg netop dette og fanges så i den uhyggelige spiral, der er på vej til at ende alting, smadre universet.

Og mest af alt er jeg altid frustreret over at de tanker jeg har i rusen er komplet umuligt at formulere skriftligt bagefter. Både fordi de er så absurde men også fordi hjernen "glemmer" meget af oplevelsen, så de underlige momenter ikke kan genkaldes. Lige nu kan jeg eks. ikke erindre hvad det var der ved at gå helt galt i min rus for 40 minutter siden :)

Det er bare så megaanderledes et stof end eks. Amf og Coke, og Fantasy som er de 3 stoffer sammen med lSD som jeg har erfaringer med.

Og jeg aner aldrig hvad der kommer til at ske når jeg ligger med i "trancen"

Medlem

Så er det weekend,babyen er lagt til ro, og en dejlig dosis ketamin er taget. Nu skal jeg filosofere over livet :) musikken er klar og nu kommer tanker der aldrig kan fungerer på skrift :)
Min gode paykologbehandling starter nu :)

Medlem

Psykolog skulle der stå :)

Det er bare så underligt et stof.

Medlem

Puh
Jeg har godt nok lært på den lidt hårde måde at der kan være stor forskel på styrken af det ketamin man får. Jeg troede jo jeg kendte ca. min tolerans, men den var slet slet ikke så stor i forhold til det nye ketamin, så jeg fik en af de voldsomme ture, som ikke duer til mig overhovedet.

Jeg befandt mig pludselig på badeværelset og var sikker på jeg var ved at dø, og befandt mig i absurde spiraltrips hvor alt blev værre og værre. Og langsomt kom jeg tilbage i min krop og det var som om jeg blev genfødt, men det var slet ikke noget jeg ønskede mig. En total træls tur og det sker næsten altid når jeg får for meget, jeg kommer så langt væk og ser nærmest det hele fra en celle i det yderste hjørne af verden. Meget mystisk og ikke behagelig for jeg kan ikke fortælle mig selv at det bare er et trip. Det har jeg glemt eller den del af hjernen der styrer dette er ikke rigtig aktiv.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nu ved jeg ikke helt hvordan du gør, når du lammer ketamin. Men forsøg dig med en fornuftig dose hvor du ligger ned, og ikke prøver at bevæge dig indtil det er aftaget.
Sæt noget god musik på og prøv at flyd med. Prøv, som førnævnt i tråden, at meditere lidt inden og slappe fuldstændig af.

Det synes jeg virkelig er toppen, fremfor at skulle alt muligt på ketamin. Det kan være sjovt nok, men er man ikke vant til stoffet og ikke føler sig tilpas med det (som jeg lidt synes du beskriver), så kan det være en god idé, lige først at lære det ordentligt at kende i trygge rammer..

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Medlem

Geografisk sted: København
Jeg har ikke nogen personlige erfaringer med ketamin, men ved er der er blevet forsket i det i forhold til depression (som trådstarter beskriver):
http://www.medicalnewstoday.com/articles/251220.php

Citat:
Small amounts of the drug ketamine can immediately relieve the symptoms of chronic depression, as well as those of treatment-resistant patients within a few hours, say Yale scientists.

After a decades' worth of research, experts from Yale School of Medicine suggest in the journal Science that the pediatric anesthetic repairs synaptic connections between brain cells that have been impaired by depression and stress.

This finding coincides with previous research from 2010 which showed that ketamine can rapidly relieve depression for people with treatment-resistant bipolar disorder.

Jeg har prøvet en del ketamin men synes der er mega meget forskel da jeg kun kender en slags ketamin hvor der er en begejstring. Det ligner sukker og lugter af medicin, hvis den trækker et par tåre og smager af pis er det den rigtige.

Held og lykke, håber du finder det du søger

viewtopic.php?f=12&t=39372

The antidepressants in the pharmacies today take months to improve any symptoms of depression, while one out of every three patients receives no benefits at all.

Ketamine, on the other hand, operates on an entirely different kind of neurotransmitter system.

A completely new way of treating depression and stress could come from understanding how this drug works in the brain. Tens of millions of chronically depressed individuals would be able to alleviate their symptoms faster than ever before.

"The rapid therapeutic response of ketamine in treatment-resistant patients is the biggest breakthrough in depression research in a half century," revealed Ronald Duman, the Elizabeth Mears and House Jameson Professor of Psychiatry and Professor of Neurobiology.

Scientists need to be conscious of every aspect of the drug, especially in terms of its limitations. For example, although symptoms are alleviated in a few short hours after the drug is taken, they return after 7 to 10 days.

Ketamine, if taken in large amounts, can result in short-term symptoms of psychosis, and is sometimes taken without medical reason as the recreational drug "Special K".

Duman and colleagues demonstrated that ketamine activates the release of the neurotransmitter glutamate, which stimulates the growth of synapses.

One dose of the drug can quickly fix the damage that has been done on these synaptic connections, researchers at Yale revealed.

The link between ketamine and its alleviating effects on depressive symptoms was first discovered by John Krystal, department chair of psychiatry at Yale, and Dennis Charney, dean of Mt. Sinai School of Medicine, who assisted in clinical trials of the drug while at the National Institute of Mental Health.

Although some drugs have been created that provide the same effects as ketamine, symptoms do not improve as fast. Further experiments are being conducted in order to duplicate not only the effects, but also the rapid response seen in ketamine.

Written by Sarah Glynn

Medlem

Geografisk sted: København
Jeg har prøvet en del ketamin men synes der er mega meget forskel da jeg kun kender en slags ketamin hvor der er en begejstring. Det ligner sukker og lugter af medicin, hvis den trækker et par tåre og smager af pis er det den rigtige.

Medlem

Det er virkelig noget sygt shit jeg har haft fat i. Grænsen mellem nærmest ingen som helst virkning og totalt paranoidt trip hvor jeg ryger væk fra min krop eller rettere kommer ind i min krop fra en anden eksistens og føler at jeg går i et med væggene( af en eller anden årsag kan jeg ikke ligge stille i sengen under trippet) er minimalt.
Jeg har været uhyggelig bange under trippene og troet at jeg var dømt til en forfærdelig tilværelse med en bevidsthed der susede rundt i nogle celler i væggen.

Min såkaldt begjstring fra trådens start er i hvert fald lidt væk nu, og da jeg samtidig fik en skideballe af kæresten da disse ekstreme mareridtstrips ikke kunne skjules som et normalt roligt trip, så holder jeg en lang pause. Det duer ikke og det koster nok forholdet hvis jeg tages i det igen og det er ikke det værd.

Det er sgu nok meget godt, da jeg var blevet lidt for glad for stoffet, men man bliver mindet lidt om hvor afgørende det rette stof er og hvor afhængig man er at diverse dealere leverer noget "sundt".

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Puha, lyder ikke behagelig.
Hvordan så ketaminen ud?

yes yes yes +1

Medlem

Så meget almindelig ud. Hvid og finhakket. Samme leverandør som normalt.

Synes ikke det virker så normalt med ekstrem-mareridt smen nogen er måske mere tilbøjelig end andre til bestemt reaktion, for jeg har fået dem ret tit, også førhen, men der vidste jeg at det skyldes lidt for høj dosis og kunne regulere.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
Puh
Jeg har godt nok lært på den lidt hårde måde at der kan være stor forskel på styrken af det ketamin man får. Jeg troede jo jeg kendte ca. min tolerans, men den var slet slet ikke så stor i forhold til det nye ketamin, så jeg fik en af de voldsomme ture, som ikke duer til mig overhovedet.

Hvor meget tager du normalt og hvor meget tog du der?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg havde en vanvittig kraftig oplevelse første gang på MXE her sidste sommer - 125 mg rektalt, gik på indenfor et par minutter og så "zoomede" min bevidsthed ellers indad for at ende som én enkelt "pixel" hvori mit jeg, hele min essens blev opløst. Derefter er det lidt et sort hul hvor jeg befinder mig, som et hukommelsestab af proportioner for da jeg kommer til bevidsthed igen, har jeg ingen anelse om hvem jeg er, hvor jeg er, hvornår det er og hvad kosmos er for noget. Jeg må nærmest samles, atom for atom igen og får bølger af freakouts (dog ude af stand til kropsligt at udtrykke min rædsel) hvor jeg, som jeg næsten altid gør på høj dosis trips, indser at jeg altid har haft denne form, at alting hidtil har været en drøm eller illusion. Kalder dem matrix-oplevelser. Langsomt genvandt jeg hukommelsen om hvor jeg var og hvem jeg var og var åbenbart i samme rum med min gode ven som havde indtaget samme dose på samme tidspunkt og havde haft en identisk oplevelse, hvilket var enormt betryggende. At have haft en kosmonaut-partner man blot behøvede brumme et uforståeligt ord til og så vidste man begge at man havde været ude for det samme. Har endnu ikke været i hullet med ketamin.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]