Jeg har eksperimenteret en hel del med ketamin og det er uden tvivl blevet det stof, jeg ser det allerstørste rekreative potentiale i øjeblikket.
Forberedelsen Jeg plejer at foretage en IM injektion af omtrent 180-190 mg, sætte en nøje udvalgt playlist på, som soundtrack til de indre forestillinger som følger.
Jeg, dæmper lyset og lægger et stoftørklæde frem på senge, som jeg kan tage for øjnene, da mine CEVs er tydeligst når i komplet mørke. Typisk mediterer jeg 10-15 minutter før jeg foretager selve injektionen.
Jeg følger rådene for gode sanitære forhold for at undgå infektioner og sprøjter tålmodigt min dose af ketamin ind i en muskel. Jeg massere området for injektionen og ligger mig til rette på sengen og tager bind for øjnene.
Jeg benytter en teknik fra mindfullness kaldet bodyscan, hvor jeg flytter min opmærksomhed rundt på hver en del af min krop, fra fødder til lænd, til musklerne i min tunge og kæbe, så jeg er komplet afslappet, når rusen begynder at indtræde efter 5 minutters tid.
Oplevelsen Herfra overtager trippet min opmærksomhed og en serie af fortællinger tager form i mit sind. Typisk følger jeg blot de tanker der opstår og flyder med, men af og til tager jeg kontrol over mine visuals og eksperimentere med hvad jeg kan tænke frem.
Jeg får rigtig mange panoreringer over byer, skove, menneskemængder på gader og i foreskellige rum, forskellige teksturer, kriblende mikroorganismer og landskaber.
Af og til oplever jeg frie fald ned, typisk koblet på forestillinger hvor jeg falder mod jorden, ned i et dybt hul, eller befinder mig på en rutschebane som suser afsted.
Hvis jeg føler en serie af CEVs ikke fører nogen steder hen, så kobler jeg min opmærksomhed fra for en stund, ved at flytte den tilbage på min krop eller mit åndedræt. Dette fader mine CEVs ud og jeg kan begynde på en ny indre fortælling.
Af og til ser mit værelse igennem bindet for øjnene, svæver op fra sengen, mod loftet og rundt mig rundt i lokalet, som typisk gradvist ændrer sig.
Mine CEVs er typisk meget dunkle, men af og til får jeg et par der er meget klare. Jeg undlader typisk at tænke for meget under trippet og lader mig istedet opleve hvad der end sker.
K-hole Med tiden er det blevet lettere og lettere at manøvrere rundt i k-space. Jeg tror ikke jeg befinder mig i et rigtigt "k-hole" det meste af tiden, da jeg typisk med min egen vilje, kan vende tilbage til den virkelige, omend, en anelse foredrejede verden.
Jeg har dog af og til oplevelser der med kort varighed tager, placerer mig i en verden hvor jeg er fuldkommen overbevist om, at det jeg oplever er ægte. Sidste gang dette skete, reagerede jeg med stor overraskelse og en anelse vemod.
Jeg vågnede pludselig op i en seng, i komplet fremmede omgivelser. Det foregik i en kæmpe stue, med et langt spisebord, flere stole, en lysekrone og et stort rødt tæppe på gulvet. Jeg reagerede ved at være temmelig overrasket og en anelse sørgmodig. Jeg var komplet overbevist om, at dette var min nye virkelighed, selvom jeg godt havde en fjern ide om, at jeg kom fra et andet sted.
Jeg var ked af, at være nødsaget til at bo i denne, uden at have fået lov til at tage afsked med alle dem, i den verden som jeg kom fra, men jeg var samtidig spændt på at se hvad denne verden havde at byde på. Det var en meget bizar, men interessant oplevelse.
Forbrug, afhængighedpotentiale og bivirkninger Mit forbrug af ketamin, har ikke nogen negativ indflydelse på at få min hverdag til at fungere, jeg vil dog erkende at det er for højt og ønsker derfor at begrænse det. Hvis jeg har stoffet hjemme i en større mængde, er det svært ikke at tage et trip, om dagen i små perioder. Hvis jeg ikke har noget hjemme, kan jeg typisk fraholde mig fra at skaffe mere, indtil der er gået ihvertfald en måned eller to siden sidste trip.
Det lokker utroligt meget, da det kan være særdeles euforisk og afslappende at bevæge sig rundt i k-space.
Hidtil ingen fysiske bivirkninger. Af og til indtager jeg et kosttilskud kaldet milk thistle, der beskytter leveren mod stress ved stof-indtagelse. Ketamin kan skade både leveren, nyrene og blæren, så vær opmærksom på din egen krops signaler, men forsøg at undgå, at gå og være paranoid omkring det, da dette ikke tjener noget formål.
Af negative bivirkninger på psyken, har jeg oplevelser mindre vrangforestillinger. Det kan være let at drage en sammenhænge imellem potentielt tilfældige tanker. Derfor bør man være ganske opmærksom på de konklusioner man går og drager i tiden hvor man eksperimenterer med ketamin. Man bør lige stoppe op og spørge sig selv, om det man går rundt og kommer frem til blot er tankespind eller om der er noget reelt i det. _______________________ Eksempel Der flyver en måge forbi dig imens du venter på toget, den lander på et hegn, nær parronen. Du tænker at den netop sidder der, fordi den ved, at dørene til toget, vil åbne netop hvor den sidder og derfor ville det være en god ide at stille sig derovre, når den nu har taget sig tid, til at vise dig netop hvor du skal stige på toget. ___________________________________________________________
Her er et lille eksempel på hvordan tanker kan nå frem til tilfældelig konklusioner, når de formår at blande spekulationer omkring, hvor toget du venter på standser, ved siden af, din observation af en måge der lander på et hegn. Vrangforestillinger kan dog tage mange størrelse, er beskrives typisk som et fænomen når fantasi blandes sammen med virkeligheden og du har svært ved at skelne imellem de to.
Hvis du bevæger dig rundt, med en sund grundlæggende skepsis til dine egne tanker, så burde det nok ikke være det største problem at afvise disse tanker som falske.
Stoffer er et livstilvalg med risici forbundet, præcis som alt andet vi beskæftiger os med her i livet. Tag dine forholdsregler, opvej negativer og positiver og stå ved hvem du er og hvad du foretager dig.
|