Tja.
Der findes så bare ingen alternativer til mig, da jeg som bekendt har forsøgt ALT minus elektrochok i 14 år. Der findes givetvis alternativer til mange deprimerede, men der er også bare nogen hvor ingen traditionelle metoder virker.
Jeg har stor gavn af ketaminen selvom det naturligvis er tidligt i forløbet. Men det kan nærmest umuligt være dumt at prøve når alt andet slår fejl. Jeg tager så også kun ketamin omkring en gang ugentligt. Jeg ved ikke helt hvad jeg skal sige til de trips af en times varighed jeg får. Det er så underligt som noget kan være og jeg gør mig nogle tanker som jeg prøver at fastholde, men som er umuligtt at fastholde når man er clean. Man er nærmest et sted uden for tid og sted og jeg gør mig forestillinger om livet efter døden og alt muligt. Det hele er så vildt men også fascinerende, selvom jeg undevejs også når at blive lidt bange for at "sidde fast" i den vildt underlige verden.
Men som sagt, jeg tror på at det kan være det rygstød jeg har brug for. Jeg lever nemlig ikke i en tilværelse der burde give depression, men tidligere tiders nedtur er ikke sådan at komme ud af.
Fedt at du indtil videre har haft en positiv oplevelse med ketamin ifbm. din depression. Forhåbentligt kan du holde dig til de "terapeutiske" doser, selvom du allerede er gået lidt over

Ikke at det umiddelbart er noget problem, men skulle du senere opleve at du ikke længere får samme effekt af ketaminen, at du så ikke tror løsningen er at optrappe og k-hole dagligt.
Ang. det med at oplevelserne under større ketamindoser er flygtige, så er det helt naturligt. Det har noget at gøre med, at ketaminen hæmmer din evne til at lagre minder i hjernen under rusen. Jeg tænker lidt på det som drømme, som man måske kan huske ganske glimrende umiddelbart efter man er vågnet, men bliver vagere og vagere i løbet af dagen til de (næsten?) forsvinder helt.