Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 aug 2025 18:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Dedikeret medlem

min far har så fortalt om at de hentede coke i amsterdam engang og det var pænt rent det blev så cuttet og solgt men junkierne fandt hurtigt ud at man kunne pille de små coke sten ud af blandingen og der var vidst flere der fik taget OD pga. det.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Så har de været nogle tåber til at cutte det for det første, for det andet har tosserne som har taget det været overmodige siden de har OD'et.

De små klumper kaldes nogengange "hotspots". Der har tidligere været en hel del OD's pga. heroin cuttet med fentanyl - pga. hotspots lige netop!

Jeg gentager; Der findes KUN dårlige undskyldninger for at cutte narko :mrgreen:

Dedikeret medlem

Ja okay heller ikke fordi jeg nogensinde selv kunne finde på det ;) det har jeg sku mine slindhinder for kært til :D

Junior medlem

vil da også mene alt hvis man har en lille smule respekt for alle slags stoffer så cutter man ikke i det, :)

Medlem
Brugeravatar

Der er jo ikke noget coke i dk derikke er cuttet...
Jeg vil sådan ser skide på om en eller anden på psychedelia cutter sit coke, for at tjene nogle gysser. Jeg gider bare ikke købe det 8)

Dedikeret medlem

Du vil ikke købe det men stadig har du ingen chance for at vide at det lige netop er det du kommer til at købe ude i byen en dag? Og prøv og tænk på andre end dig selv en gang...

Medlem

Tror vi alle kan blive enige om at folk, der cutter deres stoffer er nogle griske svin der bør skydes, men det giver vel ikke mening at bede pushere lade være, så længe de er en del af et kapitalistisk marked og folk glædeligt giver 500 kr for et gram pulver, der består af 15% kokain. Indtil handlen styres af staten vil folk cutte deres stoffer med alverdens lort

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
^ fuldstændig korrekt. Det er en håbløs diskusion, som lige så godt kunne stoppes her. Ja - det er idiotisk at cutte stoffer op, men det vil ALTID ske så længe det styres af griske bagmænd og lorte pushere. Det eneste vi kan håbe på er at staten træder i karakter!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg er næsten enig med jer. Men der er jo forskel på cutmidler - fyldstoffer, og decideret aktive stoffer, eller stoffer som virker bedøvende. Sidstnævnte er selvfølgelig noget forbandet lort, men man tager jo ikke skade af at suge lidt kreatin op i næsen. Problemet er for forbrugeren, at det ikke er til at vide, hvad det er cuttet med.

Markedet er desværre også sådan i dag, at folk for det meste er nogle fjolser, der foretrækker coken så billig som mulig, og helst gerne noget der skærer godt i næsen og bedøver helt vildt. Så retter markedet sig efter det - pusherne kæmper jo også om kunderne, og hvis man ikke kan afsætte noget af god kvalitet, til en tilsvarende høj pris, ja så må man jo cutte det op, og sælge det billigere. Det er sjældent de etiske aspekter, der er drivkraften hos en kokainsælger. Kender dog nogle få der insisterer på at sælge det rent.
Løsningen på problemet ville måske være at lave nogle oplysningskampagner, fx med cutting agent testkits vise hvordan stofferne er proppet med giftigt lort, såsom ormekure til dyr osv, samt få nogle eksperter til at belyse problemet fra den vinkel. Og gøre det på en sådan måde, at det rent faktisk er folk fra miljøet der bliver oplyste. Så vil en stigende del af kokainbruger kredsende begynde at stille krav til cutstoffer osv, og måske deres eget helbred, så de køber det lidt dyrere - og så ændrer markedet sig efter det. Måske ville det en dag blive normalt at købe et halvt gram kokain af gangen, til en bytur.

//edit
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2011/07/26/175716.htm Tilsætningstofferne er kræftfremkaldende

Hvor farligt er kokain egentlig? http://www.dr.dk/P1/P1Morgen/Udsendelse ... 094456.htm

Site Webmaster
Brugeravatar

Det er en håbløs diskusion, som lige så godt kunne stoppes her.

Jep, låst.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]