Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 01:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Jeg tog også en god svømmetur i torsdags, det har nok biddraget til den afslappende effekt.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Hehe vinterbader? -altid sundt med et "sundt" kick;)

Troede du havde lagt pinden lidt på hylden? Læser lidt med rundt omkring, men den øger i hvertfald nitra'en...

Du beskriver alkoholen som tung i kroppen og lettere ubehagelig ikke? Tænker det måske er den sløvende effekt (= den der no-go-kombi) men derfor jeg "tænker" lidt over pinden burde/kan give samme effekt jo... Men vi reagere jo alle lidt forskelligt:)

Hovedsagen er vel du fik det afprøvet, fandt din løsning og forhåbentlig fik den afslappethed du søgte uden dårlige oplevelser:)
Pas nu på dig selv ik'?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Of course (: Jeg har lagt pinden på hylden, men engang imellem falder den sku alligevel ned i mit skød fra oven af og så det svært, at tage sig sammen til at rejse sig og ligge den på plads igen.

Dog er mit forbrug sat ned fra at jeg altid kunne huske hvornår jeg sidst havde røget, til at jeg nu ingen ide har om det. - Det er ikke min korttidshukommelse der er blevet værre, men perioderne imellem mine smoke sessions der er blevet længere. (:

Afholder mig fra selv at købe medmindre det er en gangske speciel lejlighed. F.eks. en Malk De Koijn koncert. ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Har et ekstra spørgsmål; hvis jeg igår ved 10 tiden tog 15mg valium, brugte det som comedown drug efter nytårs aften. Hvor lang tid ville det være nødvendigt at vente før det vil være sikkert at indtage et opioid?

Vi snakker subutex. Jeg kunne ret godt bruge lidt yderligere tømmermandskur i form af et smertestillende præparat. Har en del smerter i kroppen efter nytår - aner ikke hvorfor, men panodil gør absolut intet for det, må stadig vende og dreje mig i sengen for at ligge noglelund godt. OG jeg ligger tilfældigvis inde med ca. 0,1mg subutex, det sidste opioid jeg skal røre i et godt stykke tid.

Jeg har læst af man omtrent de første 24 timer vil ha både diazepam og dets 3 metabolites; nordezapam, temezepam, and oxezepam i systemet.

De næste 24-28 timer nordezapam and tamezepam og de sidste 28-56 timer vil du kun ha nordezepam tilbage i system.

Netop på grund af dette er valium en fantastisk benzo til udtrapning eller angst, da det langsomt slipper de receptorer i hjernen og derfor ikke stresser hjerne lige så meget som en kortidsvirkende benzo som xanax.

På wiki står der dog at diazepam og den metabolites kan have en halveringstid helt op til 100-200 timer, men jeg vil formode det er ved gentagen indtagelse?

Men det lader til halveringtid og reel effekt er to vidt forskellige ting - hvilket gør mig usikker på hvornår det ville være sikkert at indtage et opioid. Det kan være jeg er lidt overbekymrende, men hellere det end i livsfare.

Anyone?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
På wiki står der dog at diazepam og den metabolites kan have en halveringstid helt op til 100-200 timer, men jeg vil formode det er ved gentagen indtagelse?

Men det lader til halveringtid og reel effekt er to vidt forskellige ting - hvilket gør mig usikker på hvornår det ville være sikkert at indtage et opioid. Det kan være jeg er lidt overbekymrende, men hellere det end i livsfare.

Anyone?

Jeg menes at have set halveringstider af den størrelse efter enkelt indtagelse.
Halveringstider giver ikke altid et fornuftigt billede af, hvornår effekten kan forventes at ophøre. Foretrukket fordeling til lipofilt/hydrofilt væv er en ting, der kan have stor betydning. Ligesom en karakter som substrat for P-glycoprotein-transportøren (en mekanisme vi kan takke for at transportere uønskede stoffer udfra hjernen, som er havnet der bla. ved passib diffusion), høj serum-albumin-binding og negative feedback-mekanismer fra de forskellige involverede receptor-systemer, kan være relevante.
Det jeg prøver at sige er at man skal passer på med, hvad man læser ud af halveringstider. I dette tilfælde dog, tror jeg at halveringstiden er relativt høj i forhold, hvornår man kan forvente at diazepams effekt på vejrtrækning etc er ophørt.
Jeg ville ikke selv være bange for at tage subutex 2 dage efter indtagelse af diazepam i moderat dosis.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]