Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 02:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel: Re: Metadon
Insane psychedelia user!

Hej Peder og velkommen til :)
Er ret sikker på at du forøger din chance for at få kompetente svar ved at lave et nyt emne i medaljens bagside under overskriften Metadon nedtrapning.

Mvh

Medlem

Giver FSO ret, da denne tråd er flere år gammel..

Peder hvis du opretter din egen tråd i medajle bagside, så vil du få mere respons :)

Insane psychedelia user!

Hej Peder.

En kold tyrker på den dose er ikke ønskværdig. Det tager 14dage før man er nogenlunde sigselv igen(nogen kan dog godt holde det ud). Det kan måske være en god idé at skifte til Buprenorphin, for så at trappe yderligere ned. Den metode er behandlere helt glade i låget over.
Hvis du kan få din behandler med på at trappe yderligere ned på Metadon er det også en mulighed.

Vær obs på at Buprenorphin er et stærkt opioid! Mange behandlere elsker at udskrive doser på helt op til 32mg/dag, hvilket i Laaangt de fleste tilfælde er totalt overkill. Så hav din viljestyrke med dig og vær' kritisk.

Jeg er selv blevet kneppet godt og grundigt af behandlersystemet med en alt for høj dosis, som gjorde mig meget mere afhængig end, jeg egentlig var, da jeg var på Heroin. Og abstinenserne er ikke sjove på Buprenorphin heller. Stortset lige så langvarige som med Metadon, dog ikke så 'fullblown'.

Medlem
Brugeravatar

Jeg syntes du skulle hoppe over på bupe. Og trappe langsomt ned. Har hørt om folk der er trappet ned til 5 mg. Metadon og som har oplevet stærke abistenssymptomer når de er stoppet. Men folk er selvfølgeligt forskellige og jeg skal ikke kunne sige om du vil kunne gøre det uden stort besvær. Krydser fingre for at du klarer set. Super flot at du er trappet så langt ned!

"This topic brings me to that worst outcrop of herd life, the military system, which I abhor... This plague-spot of civilization ought to be abolished with all possible speed. Heroism on command, senseless violence, and all the loathsome nonsense that goes by the name of patriotism -- how passionately I hate them! -

Albert Einstein

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]