Beast skrev:
Som nævnt så ja, det er sgu ligefedt om du æder det ene eller det andet, så længe din krop kan lave det om til serotonin så skal det nok hjælpe på MDMA-tømmermænd.
Men det er rigtigt at jeg godt kunne have formuleret min post lidt bedre

Jeg ved ikke om det betyder ret meget, at kroppen lige skal smide en hydroxygruppe på 5-positionen før du har 5-HTP.
Sapropterin aktiverer syntesen af trryptofan til 5HTP. Det mangler man næppe medmindre man lider af:
http://en.wikipedia.org/wiki/Tetrahydro ... deficiencySyntesen af 5HTP til serotonin aktiveres af vitamin B6, jeg kan godt lide at spise det med min 5HTP for at være sikker på at tingene går som de skal hvis nu jeg ikke har spist ordentligt.
Desuden kan man tage ren C-vitamin og alpha-lipon syre med sin narko for at prøve at forhindre oxidativ stess som man mener kunne være årsagen til MDMA's eventuelle neurotoxitet.
Hverken B6 eller C-vitamin er farlige at overdosere, ALS kan vidst godt fucke med noget insulin-niveau, så man skal bare holde sig til de 250mg i døgnet.
100mg 5HTP kan synteseres til 80mg serotonin (hvis der ikke sker noget tab, hvilket der i stort omfang gør) mener jeg, og man behøver virkelig ikke mere end det, tror ikke enzymerne ville kunne følge med hvis man tog mere og udbyttet ville blive endnu dårligere.
Edit: og lad nu for guds skyld være med at spise multivitaminer i store mængder for at få en overdosis af et harmløst vitamin, da nogle vitaminer er fedtopløselige og man rent faktisk godt kan få det skidt af at få for meget. Køb det man skal bruge rent, alt andet er imo noget overvurderet fis.