Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 15:23

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg har det da nogen lunde nu ja. ( 5 dage siden )
Men kan da stadig godt mærke jeg er lidt ør i hovedet. Mht balance, præcision osv.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Etherlungs skrev:
SortSnog skrev:
Alle disse ting indeholder tryptofan, ikke 5-htp.

Tryptofan skulle også være godt til at få serotonin balancen op på et ordentligt niveau igen.
Kode:
http://da.wikipedia.org/wiki/Serotonin

Ja, helt sikkert. Det benægter jeg skam heller ikke. Beasts post var bare meget uklar

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tryptofan -> 5THP -> 5HT = lige meget hvilken af de to første man æder, begge bliver synteseret til serotonin. Man kan bare ikke æde ren serotonin da det ikke kan krydse blod-hjerne barrierren.

Medlem

Som nævnt så ja, det er sgu ligefedt om du æder det ene eller det andet, så længe din krop kan lave det om til serotonin så skal det nok hjælpe på MDMA-tømmermænd.
Men det er rigtigt at jeg godt kunne have formuleret min post lidt bedre :)
Jeg ved ikke om det betyder ret meget, at kroppen lige skal smide en hydroxygruppe på 5-positionen før du har 5-HTP.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Beast skrev:
Som nævnt så ja, det er sgu ligefedt om du æder det ene eller det andet, så længe din krop kan lave det om til serotonin så skal det nok hjælpe på MDMA-tømmermænd.
Men det er rigtigt at jeg godt kunne have formuleret min post lidt bedre :)
Jeg ved ikke om det betyder ret meget, at kroppen lige skal smide en hydroxygruppe på 5-positionen før du har 5-HTP.

Sapropterin aktiverer syntesen af trryptofan til 5HTP. Det mangler man næppe medmindre man lider af: http://en.wikipedia.org/wiki/Tetrahydro ... deficiency
Syntesen af 5HTP til serotonin aktiveres af vitamin B6, jeg kan godt lide at spise det med min 5HTP for at være sikker på at tingene går som de skal hvis nu jeg ikke har spist ordentligt.
Desuden kan man tage ren C-vitamin og alpha-lipon syre med sin narko for at prøve at forhindre oxidativ stess som man mener kunne være årsagen til MDMA's eventuelle neurotoxitet.
Hverken B6 eller C-vitamin er farlige at overdosere, ALS kan vidst godt fucke med noget insulin-niveau, så man skal bare holde sig til de 250mg i døgnet.
100mg 5HTP kan synteseres til 80mg serotonin (hvis der ikke sker noget tab, hvilket der i stort omfang gør) mener jeg, og man behøver virkelig ikke mere end det, tror ikke enzymerne ville kunne følge med hvis man tog mere og udbyttet ville blive endnu dårligere.

Edit: og lad nu for guds skyld være med at spise multivitaminer i store mængder for at få en overdosis af et harmløst vitamin, da nogle vitaminer er fedtopløselige og man rent faktisk godt kan få det skidt af at få for meget. Køb det man skal bruge rent, alt andet er imo noget overvurderet fis.

Medlem

Geografisk sted: Foran højre højttalere
Hvordan har i kunne reducere sådan? til sidst virker mdma'en jo ikke mere?

har selv prøvet at tage omkring 850 mg på en aften.. men må da sige de sidste 150-200mg kunne jeg ligeså godt lade hver med at tage da det overhoved ikk gav mere.

(jeg gider ikke nogle dumme kommentar til hvad jeg lige har skrevet..)

Junior medlem

Hej

Det er mig der har været det største fjols (deraf mit brugernavn) i denne åndssvage situation.

Ca. kl 22:30 onsdag aften startede jeg med den 1. streg og i løbet af natten sugede jeg det 1. g + drak knap 1 ltr Razz. Jeg er gået død i løbet af natten, og stod op torsdag formiddag ved 10-11-tiden.
Torsdag mener jeg, at jeg startede med at suge omkring middag kl. 12 og indtil kl. 03 om natten var der røget yderligere knap 2g + en sjat vodka.

Jeg har været pænt fucked i mit hoved siden, men det går dog bedre og bedre, og er snart klar i hovedet igen - håber jeg!

Jeg troede faktisk at efter min løb- og styrketræning i går, at jeg var normal igen, men det fandt jeg så ud af her til morges, at jeg ikke er endnu.
Føler mig stadig lidt rundtosset i ubalance og træt.

Jeg læste så her i tråden, at man føler sig mere normal igen efter man har presset sig selv
- Hvordan kan det være?

Og lige en sidste ting...
Jeg fortryder det jeg har gjort så inderlig meget, og har været/er pænt meget bange for at jeg har gjort uoprettelig skade i min hjerne, specielt efter jeg har læst tråden.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Hvis du ikke har et misbrug af MDMA, så er jeg ret sikker på, at du ikke har gjort uoprettelig skade på dig selv. Se det som en lærestreg, og respekter stoffer i fremtiden... Og rigtig god bedring!

Junior medlem

Morten...Det var både første og sidste gang jeg har rørt mdma, jeg rører det aldrig igen!
En lærestreg for livet, er hvad der er blevet ud af det.
Mange tak.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Det er sgu dejligt at se at der er nogle som kan lærer af sine fejl. Nogle gange bliver man i tvivl når man læser rundt omkring på den her side. Men thumbs up for at du (fjolset) ikke har tænkt dig at fortsætte med dine, undskyld jeg siger det, tåbeligheder.

Hvis i alligevel kunne finde på at eksperimentere med stoffer senere i jeres liv så husk for guds skyld at læs op på det. Både dosis, virkninger og bivirkninger.

Medlem

Det lyder fornuftigt!
God vind fremover!

NeXu$: Udemærket, så skulle der vist ikke være nogen problemer i det. Tak for forklaringen!
Jeg må have fat i noget alpha-lipon syre... Eller undersøge hvilke fødevarer det findes i. Jeg har kun hørt godt om det til MDMA HR, og jo flere artikler jeg læser om stoffets neurotoksisitet, jo mere overbevist er jeg om at en af MDMAs metabolitter, f.eks. alpha-methyl dopamin, står for en stor del af neurotoksisiteten, nøjagtig som du nævner gennem oxidativt stress som deres mekanisme. Jeg har læst, at injicerer man ren MDMA direkte ind i hjernen på forsøgsdyr, så sker der ingen nedregulering af serotoninreceptorerne. Det er først når stoffet metaboliseres at der fremkommer en egentlig giftighed. Muligvis er det acetylcystein eller glutathion der reagerer med alpha-methyl dopamin for at skabe den giftige metabolit.

...Og kan jeg forhindre denne forbindelse i at skade min hjerne, så æder jeg gladeligt 250 mg af en eller anden fedtsyre :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

De kan fås på nettet til billig mønt. :) Tror ikke lige ALS findes i så store mængder naturligt, men ved det ikke. :) Det er jo ikke sikkert at du slipper for en hjerneskade, og jeg opfordrer ingen til et stofmisbrug: men jeg har taget rigtig mange stoffer på ALS og har den dag i dag ikke fået mén. Så måske virker det.

Grunden til at man kommer tilbage til livet igen efter sex og motion er fordi disse aktiviteter naturligt sætter gang i hjernen belønningssystem. Ligesom at man kan træne sig ud af en depression. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Beast skrev:
Det lyder fornuftigt!
God vind fremover!

NeXu$: Udemærket, så skulle der vist ikke være nogen problemer i det. Tak for forklaringen!
Jeg må have fat i noget alpha-lipon syre... Eller undersøge hvilke fødevarer det findes i. Jeg har kun hørt godt om det til MDMA HR, og jo flere artikler jeg læser om stoffets neurotoksisitet, jo mere overbevist er jeg om at en af MDMAs metabolitter, f.eks. alpha-methyl dopamin, står for en stor del af neurotoksisiteten, nøjagtig som du nævner gennem oxidativt stress som deres mekanisme. Jeg har læst, at injicerer man ren MDMA direkte ind i hjernen på forsøgsdyr, så sker der ingen nedregulering af serotoninreceptorerne. Det er først når stoffet metaboliseres at der fremkommer en egentlig giftighed. Muligvis er det acetylcystein eller glutathion der reagerer med alpha-methyl dopamin for at skabe den giftige metabolit.

...Og kan jeg forhindre denne forbindelse i at skade min hjerne, så æder jeg gladeligt 250 mg af en eller anden fedtsyre :)

Alpha-methyldopamin er et velkendt neurotoksin, og derfor har det i lang tid været metabolitten der blev peget fingre af.
Vitaminer og andre tilskud er gode emner at få vendt i HR-debatten, men det er nu engang stadig kun harm reduction, eller forsøg på samme.
MDMA er skadeligt, og bør fortsat behandles med stor respekt - tilskud eller ej.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]