Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 17:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Medlem

Det er helt misforstået Odden, mine kompetencer er opioder/opiater og benzoer (de klassiske downers). Jeg har stærke holdninger til det psykedeliske, men mener ikke, der her er et facit. Fx er der nogen der kun bruger psykedeliske stoffer, ikke-psykedelisk til fest og farver, og andre der sætter sig 10 timer på en pude på et mørkt toilet, for at optimere det introspektive element. Jeg kan have en holdning til det, men det er ikke som når nogen skal til at blande metadon med diazepam.

Det jeg giver udtryk for, er derfor min holdning, om end for skråsikkert til tider. I min LSD-tråd er det ren fustration, der er starten på den, hvad den derefter udvikler sig til er ikke min fortjeneste, men en meget relevant HR-debat.

Mvh
Anarkrig

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Tilslutter mig uenigheden i dine udsagn, Anarkrig. 2cb har virkelig også givet mig nogle bevidsthedsudvidende ture, har flere gange fået gransket min inderste tanker af sindet gennem dette stof. Har endnu ingen erfaring med LSD, men har taget ture på svampe.
Og med dit udsagn; "Psychedeliske stoffer, for folk der ikke vil have en psychedelisk oplevelse, men en omgang farvelade.", kan jeg virkelig ikk være mere uenig i. Bare allerede på mit først 2cb trip var der så meget smæk på, at jeg havde svært ved at finde ud af var der var foran mig, på trods af det fandt sted i min egen lejlighed.

Medlem

Mr. Cheshire: Fedt at dit eks. så er visuelt aka farvelade, men du kan garanteret komme med et andet, hvis du virkelig prøver ikke?

BHM: Kan kun have respekt for, når man citere sig selv. :gud:

Mvh
Anarkrig

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det afhænger vel af hvordan man bruger stofferne. Har selv været dybt med 2c-b, men har også oplevet en masse, inklusiv mig selv til tider, bruge det til at peppe en brandert op, det bliver nemt bare en stimuleret hashskævert med farver på. I det sidste tilfælde vil jeg give dig ret i det ikke er særligt psykedelisk.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Anarkrig skrev:
Mr. Cheshire: Fedt at dit eks. så er visuelt aka farvelade, men du kan garanteret komme med et andet, hvis du virkelig prøver ikke?

Mvh
Anarkrig

Havde læst forkert i første omgang. Min fejl, er ikk helt optimal efter lørdagens strabadser endnu.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Anarkrig skrev:

yes, dovenskaben længe leve. ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

...Ud over det, hvad har du så at sige til min udtalelse? Hvorfor er det, at du synes, at 2c-b er mindre psykedelisk end f.eks. LSD (og lad os se ud over dosen; Jeg mener at du sagtens kan få samme oplevelse fra en vis dose 2c-b, som du kan ved at tage en vis dose LSD). Alt er relativt, og du kan sagtens opnå samme effekt, hvis du bare har alle variabler i orden, om man så må sige.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Farveladeland
Meget uenig med dig, Anarkrig. Jeg har selv haft enormt dybe og meget psykedeliske trips på 2C-B, meget dybere end jeg har gået på fx. svampe. Tror faktisk at 2C-B er det stof der har sendt mig ud i det vildeste psykedeliske trip jeg har haft.

Din statement omhandlende at 2C-B og de andre 2C-X'er, holder bare ikke. Folk reagerer forskelligt på stofferne. Bare fordi at 2C-B virker mere overfladisk for dig, er det ikke ensbetydende med at det også gør det, for mange andre. Alle stofferne giver dig et forskelligt trip - hvem skal vurdere hvilket der er mest psykedelisk? Og er det i sidste ende ikke ligegyldigt hvilket stof der evt. ville blevet kategoriseret som værende dét?
Hvis vi skal se på det fra den vinkel, så handler det IMO om hvilket psykedelisk stof, man selv føler man har det bedst med - og hvilket der kan tage en dybest (hvis det er det man har lyst til).

Medlem

Så det her ikke bliver åndssvagt, kan vi ikke aftale en minimums erfaring på: +25 lsd ture, at man i hvertfald har prøvet mescalin og svampe mere end et par gange og erfaring med minimum 4 2c stoffer. Så uddyber jeg lige efter projektfremlæggelse.

Mvh.
Anarkrig

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Hahaha.. Man kan have taget LSD 100 gange uden at have fattet noget som helst. Nogle mennesker prøver kun LSD en gang, og får ved den psykedeliske oplevelse de har brug for til resten af livet.
Hvis du vil stille det sådan op, gør du det i hvert fald åndssvagt, og du udtrykker, undskyld mig, din uvidenhed om psykedeliske stoffers brug og bevidsthedens potentialer der katalyseres af dem (eller andre teknikker eller tilfælde, f.eks. febertåger som du var inde på)...
I en anden sammenhæng sagde Milarepa noget som jeg synes kan overføres til dette:
"What is the point of doing yoga for a lifetime if you cannot overcome ego-clinging".... "What is the point of taking LSD 1.000.000 times if you cannot go with the flow..." (eller noget.. jaja, lidt plat, men du forstår vel)
Antallet af gange man har trippet har intet at gøre med forståelsen for den psykedeliske oplevelse. Der skal meget andet til i forhold til livsindstilling, reflektionsevne, etc. etc. etc.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

@Anarkrig

Ja undskyld mig, men det er da en pænt tåbelig tilgang til emnet og tingene i det hele taget...

Medlem

Før det går helt i selvsving, pointen her er at jeg er fuldstændig uenig i, at man kan få det samme ud af alle psykedeliske stoffer. De har hver deres særegn, derfor relevant at have prøvet svampe, mescalin og flere slags 2c. LSD er , efter mine 5 års erfaring med at rådgive og selv tage det, knap så introspektivt de første gange. Kan godt forstå det er provokerende for jer, men det er også for at have en kvalificeret diskussion. Hvilket antal er svært at sige, men at man kan have prøvet dem alle sammen, og så sige at de kan det samme, er efter min mening langt ude. Derfor leder jeg i manglende erfaring efter svaret.

Imo er de 3 hovedkategorier i psykedeliske stoffer. Netop mescalin, svampe og lsd. 2c'erne eksistere et sted i mellem.

Mvh
Anarkrig

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Selvfølgelig siger det sig selv, at de hver især har deres særegn, og rusen derfor må adskille sig stofferne imellem. Det var sådan set heller ikke det jeg ville pointere. Jeg mener at stofferne er en katalysator for oplevelsen, hvilket i sammenhæng med en hel masse andre ting, er med til at male et komplet billede. Derfor tror jeg også sagtens at du kan få en "ægte" psykedelisk oplevelse og åbenbaring med et givet 2c-x eller andre nyere stoffer, som du kan med et af de mere klassiske. At LSD er så perfekt i denne sammenhæng, da det måske er det psykedelika med mindst fysiske bivirkning (generel ubehag, kvalme osv) er så en hel anden sag.

Senest rettet af BehindMind 21 jun 2011 12:59, rettet i alt 2 gange.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Ja.. Hoved"ingrediensen" i en psykedelisk oplevelse er jo bevidstheden. Selvfølgelig har de forskellige stoffer forskellige egenskaber og tager en på tur med forskellige nuancer. Men det er bevidstheden, og det man kan erfare igennem/ud over bevidstheden der er mest interessant, imo.

Edit: I øvrigt synes jeg, at for meget fokus på de "overfladiske" forskelligheder ved de forskellige stoffer er udtryk for manglende erfaring i de dybder der kan erfares gennem brug af forskellige psykedeliske stoffer. Du skriver også selv du har brug for mere erfaring. Men det får du ikke nødvendigvis med mange trips, men istedet med få dybdeborende trips. Jeg ved ikke om du har haft det, men jeg synes ikke det virker til det, med det du skriver.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Anarkrig skrev:
Før det går helt i selvsving, pointen her er at jeg er fuldstændig uenig i, at man kan få det samme ud af alle psykedeliske stoffer. De har hver deres særegn, derfor relevant at have prøvet svampe, mescalin og flere slags 2c. LSD er , efter mine 5 års erfaring med at rådgive og selv tage det, knap så introspektivt de første gange. Kan godt forstå det er provokerende for jer, men det er også for at have en kvalificeret diskussion. Hvilket antal er svært at sige, men at man kan have prøvet dem alle sammen, og så sige at de kan det samme, er efter min mening langt ude. Derfor leder jeg i manglende erfaring efter svaret.

Imo er de 3 hovedkategorier i psykedeliske stoffer. Netop mescalin, svampe og lsd. 2c'erne eksistere et sted i mellem.

Mvh
Anarkrig

Hvor passer DMT ind i dette?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

ikke bare for at hoppe med på vognen. Men jeg har også selv haft et pænt dybt og meget psykedelisk trip på 2cb sidste gang. Havde slet ikke troet man kunne komme så langt ind på 2cb. Og jeg fatter ikke rigtig dem der siger det er en slags lsd uden det gængse mindfuck, for jeg havde da i hvertfald det man kalder mindfuck! vi sad og snakkede om at nu var vi sku på comedown, men så ventede man lige en halv time, og så tilbage dengang vi sagde det, og holy shit tænkte vi bare..

min plan er btw iaften at indtage en mild 2cb dosis i en brandert til en festival :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Nu vil jeg ikke melde mig ind i den her diskussion, for aner intet om 2c-er.
Men.
Hvordan dosere i?
For har en ven som doserede på hans vægt og sagde 0.2 så er det vist fint.
Efter lang tids diskutering overbeviste jeg ham om at han IKKE skulle tage 200 mg 2c-b. (sad og fandt link efter link på min smartphone)

Han mente bare ikke at 20 mg ville kunne virke.
Og en 0.00 vægt er da heller ikke vildt præcis. fra 0,02 til 0.03 er kan der alligevel være 25-30 % i forskel jo.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Manze skrev:
Men.
Hvordan dosere i?
Efter lang tids diskutering overbeviste jeg ham om at han IKKE skulle tage 200 mg 2c-b. (sad og fandt link efter link på min smartphone)

Og en 0.00 vægt er da heller ikke vildt præcis. fra 0,02 til 0.03 er kan der alligevel være 25-30 % i forskel jo.

Vægten i eksemplet er fuldstændig ubrugelig ja.

Med en vægt med 2 decimaler vejer 0.02 et sted imellem 0.015 og 0.025. Derudover så er det sidste decimal altid for usikkert på en vægt til at rigtig kan regne med det.
En billig vægt med 3 decimaler, altså x.xxx er højst sandsynlig ubrugelig hvad angår det sidste decimal, det er bare til pynt. En vægt der kan veje i mg troværdigt koster flere tusinde kroner.

Med en vægt med 2 decimaler vil jeg foreslå at afveje en større mængde, fx 100mg, og så dele det ud.

Admin
Brugeravatar

Ellers opløs 1000 mg i vand eller alkohol og så mål det af i mL. Det går man aldrig galt i byen med. Forudsat det faktisk er 1000 mg, man opløser.

-Jimmy Carter

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
SortSnog skrev:
Manze skrev:
Men.
Hvordan dosere i?

Vægten i eksemplet er fuldstændig ubrugelig ja.

Med en vægt med 2 decimaler vejer 0.02 et sted imellem 0.015 og 0.025. Derudover så er det sidste decimal altid for usikkert på en vægt til at rigtig kan regne med det.
En billig vægt med 3 decimaler, altså x.xxx er højst sandsynlig ubrugelig hvad angår det sidste decimal, det er bare til pynt. En vægt der kan veje i mg troværdigt koster flere tusinde kroner.

Med en vægt med 2 decimaler vil jeg foreslå at afveje en større mængde, fx 100mg, og så dele det ud.

Usikkerheden på en vægt er ikke det samme som, hvor mange decimaler den viser!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]