Anarkrig skrev:
Jeg vil anbefale et halvt år, så kan du også vende tilbage til det, på en helt ny måde. Det er ikke et tolerancespørgsmål, men hvornår du psykisk er ude af vanen. Du er jo vant til at have det med alle steder, bare en kop kaffe er en helt anden oplevelse. Sæt en dato, planlæg godt optil, få handlet noet lækket ind, mht til morfika, og planlæg den store dag, du igen kan opleve det.
Jo, jeg syntes nok at et halvt år lyder ret heftigt. Tænkte nok selv mere noget i retning af 2-3 måneder eller lignende.
Men du har helt ret i, at det gælder om at vænne sig til at den ikke-morfin-inducerede tilstand er det "normale". Og det gøres kun ved igen og igen at foretage sig de ting man før gjorde påvirket. På den måde får man ligesom langsomt rykket sin grundlinie-opfattelse af hvad der er normalt og hvad der er at være påvirket.
Dog skulle det måske lige nævnes, at jeg ikke brugte/bruger kodein til mine daglige gøremål, men kun om aftenen foran fjersynet og til nætterne.
Som et andet lille sidespørgsmål plejer jeg at tage emma hver 3. måned, og det er snart ved at være tid om et par uger igen. Er det en dårlig ide i forhold til denne kodein-afvænning, eller kan man sagtens gøre det, som man plejer?
Jeg kunne forestille mig, at rusen fra MDMA var meget mere klar og mærkbar, når man pludselig ikke længere er dagligt påvirket af morfin.