Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 07:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
det er rigtigt adobe.

Anarkrig skrev:
At kratom er et godt alternativ, det er som at sige at kodein er en godt alternativ til hydrocondon. Det er da en ganske fik rus, købte en 100x ekstrakt til 1 mio. euro i Amsterdam. Og jo det var effektivt, men ikke den rigtige morfika følelse. Det giver mig overhoved ikke samme kroniske smil på læben, HR mæssigt klart bedre, men det er også det eneste.

det er der nok delte meninger om individer imellem. ud over at kratom smager som bitter aske, så finder jeg at de har alle de bedste ting fra kodein/morfin, men uden den mindste kvalme(jo lige efter indtagelse :wink: ) eller kløe og heller ikke den tunge kropsfølelse. og selvfølgelig er det også en fordel at det er en partiel opioid agonist. derudover har kratom faktisk også en lang række gavnlige virkninger på helbredet.

jeg tror også tit at der kan være forskel på ekstrakter og tørret plantemateriale. det er ikke sikkert at alle alkaloider bliver lige godt ekstraheret og der kan sikkert også være forskel på alkaloidsammensætningen. den teori forudsætter naturligvis at det er forskellige alkaloider som bidrager til virkningen. det ved vi heller ikke endnu, men mitragynin og 7-hydroxymitragynin har tiltrukket sig mest opmærksomhed. noget andet er at finde den rette dosis. for hver sending pulver, skal man lige finde sit sweetspot, hvor der er den perfekte balance mellem alpha- og betaadrenergisk og opioidreceptorbinding. det er den mere komplekse virkningsprofil som tiltaler mig ved det, tror jeg. det har bare noget ekstra i forhold til opiater. jeg har heller aldrig oplevet nedtur efter virkningen ophører. lave doser kombinerer også suverænt med psykedelika. alt i alt, synes jeg bare det er det sikreste og fornuftigste valg.

Medlem

Det sidste kan jeg godt forstå, men de rigtig gode opioder er så uendelig meget rarerer. Opioder/opiater er en hel verden for sig. Hver med sine forcer, og så er det jo individuelt, hvad man foretrækker. Jeg fortrækker personligt ikke det hurtige sus, så hydrocodon eller helt over i metadon er mere mine slags opioder. Hydrocondon er en fantastisk mellemting, men den lange stabile rus er der noget fortryllende ved.
Prima kvalitet opiums drømmeverden, er også spændende at gå på opdagelse i.
Har kun prøvet nedtur ved at ryge opium, ellers hænger morfika-rusen ved og daler langsomt hos mig. Indtager kun oralt, og så nasalt hvis jeg har et godt salt.

Mvh
Anarkrig

Medlem
Brugeravatar

Anarkrig skrev:
Jeg vil anbefale et halvt år, så kan du også vende tilbage til det, på en helt ny måde. Det er ikke et tolerancespørgsmål, men hvornår du psykisk er ude af vanen. Du er jo vant til at have det med alle steder, bare en kop kaffe er en helt anden oplevelse. Sæt en dato, planlæg godt optil, få handlet noet lækket ind, mht til morfika, og planlæg den store dag, du igen kan opleve det.

Jo, jeg syntes nok at et halvt år lyder ret heftigt. Tænkte nok selv mere noget i retning af 2-3 måneder eller lignende.
Men du har helt ret i, at det gælder om at vænne sig til at den ikke-morfin-inducerede tilstand er det "normale". Og det gøres kun ved igen og igen at foretage sig de ting man før gjorde påvirket. På den måde får man ligesom langsomt rykket sin grundlinie-opfattelse af hvad der er normalt og hvad der er at være påvirket.
Dog skulle det måske lige nævnes, at jeg ikke brugte/bruger kodein til mine daglige gøremål, men kun om aftenen foran fjersynet og til nætterne.

Som et andet lille sidespørgsmål plejer jeg at tage emma hver 3. måned, og det er snart ved at være tid om et par uger igen. Er det en dårlig ide i forhold til denne kodein-afvænning, eller kan man sagtens gøre det, som man plejer?
Jeg kunne forestille mig, at rusen fra MDMA var meget mere klar og mærkbar, når man pludselig ikke længere er dagligt påvirket af morfin.

Medlem

Citat:
Jo, jeg syntes nok at et halvt år lyder ret heftigt. (..) Dog skulle det måske lige nævnes, at jeg ikke brugte/bruger kodein til mine daglige gøremål, men kun om aftenen foran fjersynet og til nætterne.

Prøv at mærk efter hvad det er du er ved at rationalisere over for dig selv.

Medlem

Det vil kunne forværre uroen i kroppen, og skuppe humøret i en uheldig retning med mdma.
Når du er ude på den anden side, er det rigtig at emma vil peake og slå igennem noget mere intenst end du er vandt til. Måske også noget du skal overveje i forhold til dosering.

Personligt fik jeg et chok, da jeg 3 måneder efter fik mdma. Var vandt til at kunne sidde stille og være rolig, jeg fik en helt anden energi.

Mvh
Anarkrig

Medlem
Brugeravatar

simpzon3 skrev:
Citat:
Jo, jeg syntes nok at et halvt år lyder ret heftigt. (..) Dog skulle det måske lige nævnes, at jeg ikke brugte/bruger kodein til mine daglige gøremål, men kun om aftenen foran fjersynet og til nætterne.

Prøv at mærk efter hvad det er du er ved at rationalisere over for dig selv.

Jeg prøver skam ikke at rationalisere. Prøver bare at gøre anarkrig/andre folk klar over hvilken slags forbrug jeg har haft, så de bedst muligt kan rådgive.

Og alt andet lige er det nu engang en noget anden afhængighed, hvis man bare SKAL have kodein for at kunne: gå på indkøb, tale i telefon, tage ud til job/skole/aktiviteter, snakke med folk, osv.
Og den slags har jeg ganske simpelt aldrig brugt kodein til.

Men det ændrer ikke på, at jeg godt er klar over, at jeg det seneste stykke tid har taget lidt for meget og lidt for ofte.

Medlem

simpzon3: Generelt skal man efter længere tids, lad os kalde det overforbrug, være opmærksom på narkoens logik. Altså dele af det rationale der ligger bag ens overforbrug. Men ud fra hvad jeg kan vurdere, og det er med det forbehold at det foregår over nettet, er Silver_Bullet ret åben, også over for sig selv, omrking sin situation.

Da jeg først satte mig mit 6 måneders mål, var det i min egen logik umuligt. Det var så integreret i min hverdag, at jeg talte dage, de uendeligt mange dage. Men efter 2-3 ugers abstinenser, rysteture og kroniske smerter, var jeg mentalt der, hvor jeg ikke havde løst til morfika mere. Fysisk cravede min krop det stadig, men det var gået fra løsning til problem i min egen logik.

Det hjalp også meget derefter, at jeg vidste, jeg skulle det samme igennem igen, hvis jeg faldt i. Hvis du skal bruge simpzon3s indlæg til noget, så er det til at minde om, at narko-logiken kan træde ind, og at du skal være opmærksom på det, før du tager store beslutninger.

Praktisk: Hvordan har dit fordøjelsessytem det? Ved diarre hjalp imodium mig meget. Til de nætter, skulle du have nogen, hvor du ikke kan finde ro nok til at sove, kan marzine i normale doser hjælpe lidt. Hash kan sgu komme til kort fra tid til anden.

Mvh.
Anarkrig

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fyn
Anarkrig skrev:
Har kun prøvet nedtur ved at ryge opium

Kan du ikke uddybe denne nedtur lidt?

Medlem
Brugeravatar

Anarkrig skrev:
Da jeg først satte mig mit 6 måneders mål, var det i min egen logik umuligt. Det var så integreret i min hverdag, at jeg talte dage, de uendeligt mange dage. Men efter 2-3 ugers abstinenser, rysteture og kroniske smerter, var jeg mentalt der, hvor jeg ikke havde løst til morfika mere. Fysisk cravede min krop det stadig, men det var gået fra løsning til problem i min egen logik.

Kan du fortælle lidt mere om hvilken opiater du primært brugte op til din afvænning, og hvilke doser og intervaller du kørte med?
Det lyder ummiddelbart som om dine abstinenser har været noget mere voldsomme og længerevarende end mine.
For mig har det egentlig været værst om nattet - nok fordi jeg til en vis grad brugte kodein som sovemedicin. Men nu allerede efter 3 uger er mine nætter ganske gode med op til 6-8 timers søvn. Det var nok det jeg mest havde frygtet ved at stoppe - Søvnløse/triste nætter, hvor man var vant til at "morphine-dreame" derudaf. :cheers:
Men det har slet ikke været så slemt som frygtet. Kun lige den første uges tid.

Mht. maven så går det ok. En overgang overvejede jeg at købe noget immodium, men det blev ikke nødvendigt. Desuden vil jeg også helst holde mængden af erstatnings/support-medicin nede på et minimum, såfremt det er muligt.

Medlem

Mit forbrug var morgen til aften. Spiste 1/3 af min morgenmad, 15-20 mg oxycondon (eller tilsvarende dosis), derefter resten af min morgenmad og tog i skole. Ofte tog jeg en dosis ca. 10 mg oxy(eller tilsvarende) ved 13-14 tiden. Sidste dosis blev taget alt afhængigt af om det var en kort dag 8-12 timer eller lang 14-16 timer. Det er skole plus arbejde. Var det en kort dag, blev det taget med aftensmaden, var det en lang dag ved mellem 20-22. De sidste 2 måneder nedtrappede jeg, så der er min dosis ikke særlig repræsentativ.

Jeg hævede ikke min dagsdosis, holdt den så stabilt som muligt, med den variation at det nogle en sjælden gang i mellem kun var 2 gange om dagen. Jeg var supermand, kunne gå hele dagen uden mad og søvn og stadig klare 16 timers dage, komme hjem og falde til ro i det øjeblik jeg ramte stolen. Klarede mit arbejde mega godt, og min skole til UG. Så det var sært at finde grunden til at lade være.

Doserne er skrevet i oxy, fordi det primært var det jeg brugte, 50 % af tiden. Ellers var det meget bup., hydrocondon og morfin dak eller rent salt.

Mvh.
Anarkrig

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Anarkrig: Det var godt nok lave doser at være 'afhængig' af mht. oxycodone.
Desuden kan jeg slet ikke genkende det med følelse af at være supermand og opiater-binging. Hvis noget, blev jeg overrasket over at finde ud af, at opiater virker lettere anxiogene for mig i nogle sociale situationer.

Medlem

Øvelse lille ven, ej jeg regere lidt anderledes end de fleste, men nu kørte det også ca. 500 dage i træk.

Mht. oral dosering er det kun mellem 40-60 % der metaboliseres, og hvis du nu ikke optimere dit indtag, fx i forbindelse med mad, hvor du tidligere har blameret din uvidenhed, er det umulligt at sammenligne doser. Desuden kan du ikke være helt fucked, hvis du 16 timer om dagen har folk omkring dig.

Sig til, hvis du skal have en lille intro i, hvad der er funktions doser, og hvad der er rus-doser.

Mvh
Anarkrig

Medlem
Brugeravatar

Adobe skrev:
Anarkrig: Det var godt nok lave doser at være 'afhængig' af mht. oxycodone.
Desuden kan jeg slet ikke genkende det med følelse af at være supermand og opiater-binging. Hvis noget, blev jeg overrasket over at finde ud af, at opiater virker lettere anxiogene for mig i nogle sociale situationer.

Jeg syntes nu nok at 30-40 mg Oxcodone dagligt i en periode på over et år skulle være rigeligt til at gøre én afhængig. Jeg er ikke helt sikker på conversion-rate, men det er vist stadig en del mere end de 50-100 mg kodein, som jeg selv har følt mig ret afhængig af de seneste år.

Anarkrig: Hvis din hverdag med skole+job kørte så godt som det gjorde påvirket, hvad var det så, der fik dig til at ville stoppe/ændre dit forbrug?
For mit vedkomne var det fordi rusen ikke var særlig interessant længere, kombineret med irritattion over at jeg fik det småskidt, hvis der gik for længe imellem doserne.
Den begyndende følelse af at være afhængig af noget, der ikke rigtig gav én nogen rus eller noget andet godt længere, fik mig overbevist om at der skulle ske noget.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Så vidt jeg husker,er Oxycodone sammen med Metadon de 2 Opioider der har den største og mest pålidelige optagelse oralt.Oxy har en generel biotilgængelighed på mellem 60-80%,Metadon noget der ligner det samme,muligvis lidt mere,så man behøver ikke at tage de 2 rektalt osv.Det er mest Morfin der oralt har en elendig optagelse,hvor man kan hente lidt extra virkning ved at omgå leveren. :P

Junior medlem

Anarkrig skrev:
Det sidste kan jeg godt forstå, men de rigtig gode opioder er så uendelig meget rarerer. Opioder/opiater er en hel verden for sig. Hver med sine forcer, og så er det jo individuelt, hvad man foretrækker. Jeg fortrækker personligt ikke det hurtige sus, så hydrocodon eller helt over i metadon er mere mine slags opioder. Hydrocondon er en fantastisk mellemting, men den lange stabile rus er der noget fortryllende ved.
Prima kvalitet opiums drømmeverden, er også spændende at gå på opdagelse i.
Har kun prøvet nedtur ved at ryge opium, ellers hænger morfika-rusen ved og daler langsomt hos mig. Indtager kun oralt, og så nasalt hvis jeg har et godt salt.

Mvh
Anarkrig

Hvordan kan du have adgang til så mange forskellige slags opiater? Er det din læge som doper dig, eller har du bare gode kontakter? Jeg er misundelig :|

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Anarkrig skrev:
Øvelse lille ven, ej jeg regere lidt anderledes end de fleste, men nu kørte det også ca. 500 dage i træk.

Mht. oral dosering er det kun mellem 40-60 % der metaboliseres, og hvis du nu ikke optimere dit indtag, fx i forbindelse med mad, hvor du tidligere har blameret din uvidenhed, er det umulligt at sammenligne doser. Desuden kan du ikke være helt fucked, hvis du 16 timer om dagen har folk omkring dig.

Sig til, hvis du skal have en lille intro i, hvad der er funktions doser, og hvad der er rus-doser.

Mvh
Anarkrig

Nu stopper det sgu.
Oxycodon har jvf. medicin.dk og andre seriøse kilder en oral BA på 60-87%. Det du refererer til mht. mad og indtag af oxy, var et postulat du kom med - baseret (AFAIK) udelukkende på egne oplevelser, som jeg desuden ikke finder passer med mine egne oplevelser. Og ja jeg har taget en del oxycodone. Altså du fremfører et eller andet fuldstændig uden basis i noget her.
Desuden som du meget godt viste i tråden om de forskellige LSD-former (du husker vel 6 timers LSD, vred LSD, tung LSD eller, hvad fanden det var for noget tågesnak), at du også er en mester i at modsige dig selv - endda i samme post. Du fremfører frakmenter af argumenter det lader til, du har samlet op fra, måske, seriøse kilder og mixer dem sammen i en blanding af videnskabelig jargon og tågesnak. Hvor er authenciteten?

Som jeg ser det er du, og folk der fremfører post som du, den største trussel mod dette boards brugbarhed i relation til formålet. Ja det virker måske lidt 'uncalled-for' - men igen og igen at få seriøse post nedgjort af en forvirret ignorant, irriterer mig mere end jeg får ud af at være her.

Medlem

Først og fremmest undskyld mit lange fravær. Der var lige Back to nature, og forfest der holdt mig godt beskæftiget. Er du gal en omgang.

Adobe: Mange brugere ville være et stort tab for siden, du er ikke inkl. Når legemiddelstyrelsen laver deres anbefaling til brugen af forskellige stoffer, står der fx: anbefales til tom mave (3 timer efter og 1 time før et måltid) eller anbefales i forbindelse med et måltid. Spørg evt din læge, eller søg lidt på nettet. Du har været her i mange år, lad være at underminere dig selv, ved at blive en latterlig karakter.

Gonzo: Jeg udtalte mig ikke specifikt om oxy, men om morfin. Det handlede om, at tilføre forståelsen af, at ikke alle optager morfika lige godt. Som en af dem med solid opiod erfaring, kunne jeg godt tænke mig at høre, hvad du har leget med i forhold til optimering af indtagelse.

Abekongen: Held, egen læge, kontakter og en velsmurt tunge hos vagtlægen. Men om der er så meget at være misundelig på, det ved jeg nu ikke.

Silver_Bullet: Besøgte Cinnia en aften, og hun græd over ikke at kunne nå rigtigt ind til mig. Morgenen efter stod jeg op og så mig selv i spejlet. Det var virkelig et ynkeligt syn, derefter besluttede jeg mig for, at jeg ikke kunne leve sådan med mig selv. Trappede ned på opium og codein, og stoppede fra 23. april sidste år. Måtte skære ned på mit arbejde og indrette mit liv mere humant. Det var efter de første 6 måneder ikke rusen der trak mest, det var dueligheden, men mit privatliv faldt sammen ved siden af, uden jeg lagde mærke til det.

Mvh.
Anarkrig

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København N
VIl anbefale dig aldrig at gøre det... Jeg tror nemlig også at alle personer kan udvikle en glæde og afhængighed overfor opiater. Synes det er noget værre skidt og har selv været langt ude og skide hvis jeg selv skulle sige det.. Startede med at være valmue the en sjælden gang.. Så ville jeg prøve noget kraftigere og kraftigere hvilket endte med meget ren hvid heroin.. Jeg endte så med at gå fra måske hver anden måned til flere gange dagligt.. Jeg endte endda med at side og fixe lortet.. Jeg har været clean nu i +3 måneder (fra opiater som ikke er buprenorfin) er dog stadig i suboxone behandling så ved ikke helt hvor clean man kan betragte det..

Hvis det stod til mig skulle du slet ikke tage det.. Man bliver hurtigt alt for glad for det skidt og lyder til at du også er glad for opiaterne.. Er selv 20 år og har haft en dejlig god familie og et fedt socialt liv med fede venner... Shit fucking happens

Medlem
Brugeravatar

Chiller-Dog skrev:
VIl anbefale dig aldrig at gøre det... Jeg tror nemlig også at alle personer kan udvikle en glæde og afhængighed overfor opiater. Synes det er noget værre skidt og har selv været langt ude og skide hvis jeg selv skulle sige det.. Startede med at være valmue the en sjælden gang.. Så ville jeg prøve noget kraftigere og kraftigere hvilket endte med meget ren hvid heroin.. Jeg endte så med at gå fra måske hver anden måned til flere gange dagligt.. Jeg endte endda med at side og fixe lortet.. Jeg har været clean nu i +3 måneder (fra opiater som ikke er buprenorfin) er dog stadig i suboxone behandling så ved ikke helt hvor clean man kan betragte det..

Hvis det stod til mig skulle du slet ikke tage det.. Man bliver hurtigt alt for glad for det skidt og lyder til at du også er glad for opiaterne.. Er selv 20 år og har haft en dejlig god familie og et fedt socialt liv med fede venner... Shit fucking happens

Hey. Supergodt gået med din cleanperiode på 3 måneder, og at du er ved at komme ud af et øjensynligt slemt misbrug.
Dog har jeg en lille smule svært ved at sammenligne det at fixe hvid heroin med at tage som oftest helt ned til 30-40 mg kodein hen over en årrække, uden at hæve doserne eller gå videre til kraftigere opiater.
Det er lidt som at sammenligne et faldskærmsudspring med et hop fra 3-meter-vippen i svømmehallen. ;)

Men jeg forstår skam godt din pointe med at mennesker, der i forvejen er i besiddelse af en addictive personality, har nemt ved at blive fange ind i en uheldig spiral af opiat-misbrug.

Dog har jeg aldrig betragtet mig selv som en udpræget addictive personality. Jeg har prøvet en del ting de seneste år, men jeg syntes altid, jeg har været i stand til at holde fast i de grundlæggende HR-principper med, at hvis man begynder at bruge for meget eller for ofte af et stof, risikerer man, at det begynder at blive farligt fysisk/psykisk/vanemæssigt. ELLER man risikere at det mister sin virkning, hvilket for mig personligt er meget kraftig motivation til at respektere og regulere sit forbrug.
F.eks. med MDMA, som jeg selvom det må siges at være mit favoritstof kun har taget i beherskede engangs-doser 10-12 gange i en periode på 4 år, siden jeg prøvede det første gang. Det er simpelthen for fedt til, at jeg vil risikere at ødelægge det ved overforbrug.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]