Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 05:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
blazR skrev:
LSD er ikke noget man fylder i sig inde firmaskovturen :D
//blazR

Det kommer sgu helt an på hvad det er for et firma man er ansat i :lol:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du må lave lidt research, og skældne mellem de forskellige slags stoffer. MDMA og LSD tilhører vidt forskellige kategorier, hvis man kan sige det sådan. Jeg ville eksempelvis aldrig erstatte min alkohol med LSD når jeg tager i byen. Jeg går heller ikke ud fra at du ville ryge dig møgbaske, inden du tog i byen, med formål som at være social og fyre den af.

Jeg var 18 da jeg tog MDMA. Det er noget jeg kun gør sjældent, bl.a. pga. tilgængeligheden, prisen, folk der bebrejder en osv. Jeg kan heldigvis skjule min påvirkning til koncerter, hvor gulvet er proppet med festglade dansende mennesker, men samtidig have det voldfedt.

LSD'en ligger i en tætlukket plastikpose i en kuffert under sofaen på mit værelse, og venter på mig engang til sommer. Med andre ord, har jeg ikke smagt på det endnu, og det haster heller ikke.

Jeg synes du i første omgang burde undre dig over _hvorfor_ alkohol er vores foretrukne stof her i vesten, for det ér jo et stof, som vi forresten lige har været så dygtige at konstatere i en anden tråd her på siden.

OT: Det med at det skal være kemisk fremstillet for at du kan have det med i kemidelen forstår jeg ikke helt. Er det fordi du skal forklare fremstillingsprocessen og sådan noget i kemidelen? For ellers er de ting der vokser i naturen, som vi beruser os med, er jo også stoffer. F.eks. er et af stofferne fra cannabisplanten THC.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Empty space
Hej projekt-boy.

1. hvorfor begyndte i at tage LSD eller MDMA, og hvor gamle var i:
Jeg prøvede MDMA første gang da jeg var 18 år. Jeg havde før prøvet andre stoffer som kokain, amfetamin og mephedrone. Jeg fik afvide af en ven, at MDMA skulle være det fedeste og dejligste overhovede.. Jeg tøvede ikke et sekund.
Grunden til jeg startede med stoffer, var nok en blanding af søgning efter spænding, en følelse af kedsomhed og så det miljø som jeg kom i hvor det nærmest var for let at skaffe sig stoffer.

2. hvorfor stoffer i stedet for alkohol:
Simpelthen fordi det føles 10000 gange federe. Jeg kan personligt ikke beskrive så dejlig det er, at tage mdma (læs fx under triprapporter).
Den eneste grund til jeg tror stoffer er ulovligt, er pga det er en relativ "ny" ting. Ser man på vores kultur, har alkohol været en del af vores samfund i tusinde år. Hvis alkohol var dukket op for 20 år siden, tror jeg skam heller ikke det var blevet legaliseret.
Jeg har lavet en del research på mdma og har læst mig til, at tager man det med måde, er det ikke specielt skadeligt. Men misbruger man det, er det selvfølgelig skadeligt. Det samme gælder jo alkohol :) Det smadrer også kroppen mere.

Du velkommen til at skrive en pm hvis der er andet :)

Admin
Brugeravatar

Projekt-Boy skrev:
Det der er ved sådan en opgave er at man skal forsøge sig frem, og teste ved hjælp af tørstof forsøg (forsøg hvor man ikke laver selve stoffet da det er ulovligt) hvis det lykkes er det en succes og hvis det mislykkes er det også en succes.

Hele idéen er den at man skal efterprøve det man finder, både teoretisk og praktisk. Der er selvfølgelig de sædvanlige amerikanske rednecks der mener at de kan producere alle mulige forskellige stoffer hjemme hos dem selv, og disse "opskrifter" mener de så skal på nettet så andre kan "tjene en masse penge" på disse stoffer der er lette og billige at producere. Dette er jo selvfølgelig dem der bliver sorteret fra når jeg nu skal til at efterprøve "opskrifter" fra alle disse sider, først teoretisk og derefter skal jeg så prøve at lave disse tørstof forsøg på 2-3 af "opskrifterne".

No offence, men du forstår nok næppe, hvad der sker under selve syntesen. Og hvorfor så have det med? Så kan man blande en masse ting og alligevel ikke ane, hvad der sker. Er det en god opgave? Især når den nu hovedsageligt skal være teoretisk. Synes du burde tage den del af opgaven ud.

-Jimmy Carter

Junior medlem

Hej alle.

Tak for alle de gode besvarelser, det kommer helt klart til at hjælpe mig i min opgave.

Til Imp jo, jeg har faktisk et godt indblik i selve syntesen. Hvis du også selv vil have en større kemisk viden omkring denne er følgende hjemme meget beskrivende og skaber et godt overblik:

http://www.erowid.org/references/texts/show/960docid831

http://www.erowid.org/archive/rhodium/c ... .mdma.html

det kræver nok et større engelsk ordforråd og en stor kemisk viden, men mener at det er forklaret på en måde så selv en med et lille kendskab til kemi ville forstå noget af det.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Hmmmmm... Altså ikke for noget, men i går skrev du at LSD kan produceres hjemme i dit eget køkken ud fra ting du kan købe nede i det lokale supermarked.
Og i dag mener du at du har styr på MDMA syntesen. Jeg tror du gaber over noget der er lidt for stort hvis jeg skal sige min mening.

Junior medlem

Det mener jeg nu ikke, for inde på hjemmeside erowid.org kan LSD syntesen nemlig også findes:

http://www.erowid.org/library/books_onl ... al26.shtml

Men kan godt se hvor din bekymring kommer fra.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Projekt-Boy skrev:
Til Imp jo, jeg har faktisk et godt indblik i selve syntesen. Hvis du også selv vil have en større kemisk viden omkring denne er følgende hjemme meget beskrivende og skaber et godt overblik:

det kræver nok et større engelsk ordforråd og en stor kemisk viden, men mener at det er forklaret på en måde så selv en med et lille kendskab til kemi ville forstå noget af det.

:mrgreen: Jeg synes det ville klæde dig at undlade at antage folk herinde har et dårligt kendskab til kemi eller sprog. Lige i Imp's tilfælde ville du nok kunne lære en ting eller 1000 om kemi.

Shulgin's synteseveje er fine, og vil fungere i et ordentligt udstyret laboratorium med korrekt fremgangsmåde og de rette udgangsstoffer. Syntese af LSD udføres sjældent af "hjemme-kemikere", da det kræver svært tilgængelige, kraftigt kontrollerede udgangsstoffer, søjleoprensning og andre enhedsprocesser som man ikke sådan lige udfører uden ordentlig teoretisk/praktisk baggrund og gode faciliteter. LSD-produktionen menes at være centreret blandt ganske få, seriøse producenter, da efterspørgslen på verdensplan på grund af stoffets høje potens kan dækkes af blot enkelte storproducenter.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor du mindst venter at finde mig ..
Jeg var 20 år første gang jeg prøvede MDMA og og 21 da jeg prøvede LSD.
MDMA har jeg prøvet mange gange, i hvert fald +15 - 20 gange.
LSD kun en enkelt gang.

Jeg vil ikke sige, jeg foretrækker MDMA eller LSD til el fest/byture frem for alkohol, for det gør jeg ikke.
MDMA er noget jeg tager, sammen med nogle gode venner, ikke til en kæmpefest eller i byen, da jeg ikke føler, jeg kan "udnytte" MDMA'ens fulde virkning, hvis der er for mange omkring mig. Det er mere et hygge-stof i mine øjne, og vil hellere ligge og chille i en sofa med noget lækker musik, sammen med nogle gode venner. Det er sjældent jeg har lysten til at drikke alkohol, når jeg er påvirket. Jeg kan godt li selve rusen, fordi det giver en ekstrem lykkefølelse, og en yderst behagelig kropsfornemmelse. Men det er ikke noget jeg bruger hver weekend. Måske en gang om måneden, eller mindre.

LSD har jeg som sagt kun prøvet en enkelt gang, og det er bestemt ikke et stof, man går i byen på heller. Igen vil jeg hellere sidde med nogle gode venner, og høre noget godt musik. Eftersom man får OEV på det, vil jeg faktisk hellere tage det om dagen, da alting fremstår meget flottere, og man skal udnytte det, mens det er lyst, på en god solskinsdag. Det er fedt på LSD, men man skal alligevel have respekt for stoffet. Det er ikke noget jeg kommer til at opleve ret mange gange i mit liv, højest 1 gang om året. Men det er så fedt, at den ene gang om året har gjort det for alle årets andre 464 dage, så har ikke trang til at tage det oftere.

Admin
Brugeravatar

Projekt-Boy skrev:
Hej alle.

Tak for alle de gode besvarelser, det kommer helt klart til at hjælpe mig i min opgave.

Fair nok, hvis du vil have det på "bage-kage" stadiet i din opgave. Jeg tror, det blir for omfattende at skulle forklare de enkelte skridt i syntesen. Når man går i gymnasiet har man ikke så godt grundlag for rigtigt at kunne læse og forstå sådan nogle synteser. Det er ikke fordi, jeg vil disse dig. Men det er ikke af ingen grund, folk bruger mange år på universitetet for at lære syntesekemi :)

Prøver bare at komme med nogle konstruktive råd til din opgaveskrivning.

-Jimmy Carter

Junior medlem

Det var min mening at hentyde til at alle herinde havde et dårligt kendskab til kemi og sprog, men der jo nogle der ikke har det, og det var blot en general information om at det kræver dette for at kunne forstå det der står i disse links.

Og ja jeg ved godt at det er kemi "bage-kage" stadiet, men meget af syntese-kemi er et noget højere stof end gymnasiestof, men Imp hvis du har forslag til bøger omkring syntese-kemi vil jeg sætte stor pris på det, hvis du ville dele dem med mig og skrive titel og eventuelt forfatter herinde, så jeg kunne få en større viden omkring syntesekemien til min opgave.

Og som sagt før, sætter jeg stor pris på at i forsøger at gøre min opgave den bedste den kan være :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har prøvet MDMA en enkelt gang da jeg var 18. Udelukkende for at prøve det. Jeg synes effekten var fed, men har ikke prøvet det siden, da jeg helst vil 'gemme' stoffet, og kun tage det ved specielle lejligheder. Som eksempelvis Aalborg Karneval og nytårsaften.
LSD har jeg prøvet 3 gange (Første gang som 19 årig), og jeg er imponeret over stoffet. Det giver en helt anderledes tankegang, mere empati og en anderledes forståelse af ting. Og jeg føler rent faktisk jeg bliver en smule klogere på mit eget sind, efter en omgang syre.

Jeg har siden jeg gik i 4-5 klasse været imponeret over internettet, og måden du anonymt har mulighed for at indsamle informationer om alt mellem himmel og jord. Jeg faldt naturligvis også over emnet stoffer, og det begyndte at interessere mig meget en del allerede i samme alder.
Jeg fandt jo så lyn hurtigt ud af at meget af det bullshit man har fået presset ind i hovedet om stoffer, egentlig ikke har noget som helst med virkligheden at gøre.
Men fandt også ud af hvad du skulle passe på med når man indtager stoffer, og HVORFOR du egentlig skal passe på.

Det har f.eks. resulteret i at jeg f.eks. allerede begyndte at læse og have lysten til at prøve LSD som 16-17 årig, men besluttede med for først at prøve det når jeg blev ældre, efter utallige opfordringen bl.a. herfra.

Min teori er at grunden til skræmmekampagnerne IKKE virker (Og endda måske virker omvendt end hensigten), er at de unge opdager at lærer, politi, forældre osv. hele tiden har løget overfor dem, med hensyn til stoffer.
Derfor giver det mange unge en opfattelse af at alt hvad de siger om stoffer, bare er noget pis. For, hvorfor skulle man stole på nogen man VED har løget gentagne gange overfor en?

Held og lykke med opgaven.

Læs evt. http://www.drugfreeworld.org/ - Perfekt eksempel på løgne på løgne, hvis formål er at skræmme unge fra brug af stoffer.

Admin
Brugeravatar

Projekt-Boy skrev:
Det var min mening at hentyde til at alle herinde havde et dårligt kendskab til kemi og sprog, men der jo nogle der ikke har det, og det var blot en general information om at det kræver dette for at kunne forstå det der står i disse links.

Og ja jeg ved godt at det er kemi "bage-kage" stadiet, men meget af syntese-kemi er et noget højere stof end gymnasiestof, men Imp hvis du har forslag til bøger omkring syntese-kemi vil jeg sætte stor pris på det, hvis du ville dele dem med mig og skrive titel og eventuelt forfatter herinde, så jeg kunne få en større viden omkring syntesekemien til min opgave.

Og som sagt før, sætter jeg stor pris på at i forsøger at gøre min opgave den bedste den kan være :)

"Fundamentals of Organic chemistry" af John McMurry er ihvertfald en okay introduktion til organisk kemi. Ikke så meget på det eksperimentelle plan, men mere en teoretisk indføring i organiske reaktionstyper og reaktionsmekanismer. Den gir et bedre grundlag for at forstå synteser ihvertfald.
Ellers er "Experimental organic chemistry" af Harwood, Moody og Percy en helt udmærket introduktion til organisk syntese og hvad der foregår i synteselaboratoriet.

Du kan låne begge på statsbiblioteket vil jeg tro.

-Jimmy Carter

Junior medlem

Jeg var 21 år, da jeg første gang tog ecstacy. Det var dengang, pillerne rent faktisk indeholdt mdma. Og jeg var vel 22 eller 23, da jeg tog lsd første gang.

Jeg tog ecstasy, fordi mine venner gjorde det, så enkelt kan det vist siges. De var begyndt at dyrke det københavnske techno-miljø og havde fundet ud at, ecstasy gjorde det lige lidt federe at danse til musikken. Jeg har altid haft en svaghed for elektronisk musik, så da de sagde - og jeg selv kunne se - at de fik det super lækkert af det, måtte jeg også prøve det. Jeg var temmelig nervøs og tog kun en halv pille den første gang (til en trippet fest i Laden på Amager) og mærkede følgelig ingenting. Anden gang var på hedengangne X-Ray i Boltens Gård, og da skal jeg da lige love for, at det virkede, og at jeg på egen krop erfarede, hvor helt fantastisk lækkert det er. Den forelskelse i mdma-rusen har hængt ved siden, og jeg tager det derfor stadig i ny og næ.

Mht. lsd så var det vist også i forbindelse med en techno-fest, at jeg tog det første gang. Ligesom med ecstasy'en var det også noget, jeg blev introduceret for af en af mine venner, som sagde, at det var fedt. Så det skulle jeg selvfølgelig også prøve. Igen ikke uden en vis nervøsitet. Det virkede, som det skulle, og jeg syntes, det var fedt. Men jeg har altid være af den mening, at lsd virker alt for længe, så jeg er aldrig rigtig faldet for det på samme måde som med ecstasy/mdma.

Held og lykke med opgaven.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]