Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 02:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 137 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Næste
Forfatter besked
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Alt der skulle siges er blevet sagt, sekvom jeg langt fra har læst det hele
Hvis du endelig vil prøve opioder så ville jeg også hellere foreslå ketoganer (eller helt vente til the pure shit) . Det er nok det nærmeste du kommer på heroin, og der ved du i mindste hvad du indtager. Med det miljø du er i, vil jeg vove at påstå at ketoganer ville være dejligere for dig end noget random heroin.
Men bare 1 gang siger du - hav i mente at ketoganer er for godt til at være sandt og er svært bare at holde til en gang.

Just my cents :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Weed-star skrev:
Du skal sadme passe på mange bliver afhængige af det selv om de siger det er bare en gang jeg skal prøve det men hvad så med næste gang du får lyst til det og næste gang igen, så pas nu på dig selv

Jeg vil supplere med en graf fra Peter Eges artikel i STOF, "Enkelt er det jo ikke", hvor han trækker en god, gammel undersøgelse frem:
Citat:
Billede
[...]
I en leder i Addiction skriver Michael Farrell (10) meget forsigtigt og diplomatisk, at ’mange personer opfylder kriterierne for afhængighed. Men vi er stadig ikke sikre på, hvad det betyder, og hvilken betydning det har for den enkelte og samfundet.’ Så uden for behandlingsverdenen, i det virkelige liv, er der megen bevægelse ud af afhængigheden. Det gælder ikke kun cannabis, men også alkohol, nikotin og opioider (jf. den meget høje
spontanhelbredelse (88 %) hos de heroinafhængige soldater, så snart de kom ud af Vietnam).

Så hvis vi skal forsøge at harmonisere vores viden fra epidemiologiske undersøgelser med erfaringerne
fra klinikken, må vi nødvendigvis erkende, at der er forskellige typer af afhængighed, og de afhængige
personer, vi ser i behandlingssystemet, er en selekteret gruppe, som oftest har en række problemer oven
i afhængigheden: psykiske problemer, beskæftigelses- og uddannelsesproblemer, manglende bolig, utilstrækkeligt
netværk, og at det måske lige så meget er disse problemer, som det er stofafhængigheden, der
er årsagen til den store risiko, som denne gruppehar, for at forløbet får en karakter af noget kronisk.

Jeg vil ikke underkende heroinens afhængighed, men den er generelt overvurderet for befolkningen som helhed. Det er en kombination af biologiske dispositioner og om man kommer med sociale, familiære eller andre mentale lig i lasten, der er udslagsgivende for at man bliver sådan én med "nålen i armen".

På et personligt plan finder jeg hash, methylon og MDMA langt mere vanedannende. Jeg kan sagtens have opioider til at ligge i huset. Er man lidt opmærksom herinde på boardet ser man tit at rigtig mange har prøvet opioider i forskellig form, men uden at kunne lide dem eller blive afhængige af dem.

Jeg husker dog godt hvordan jeg selv havde det engang. Ordet heroin - HEROIN!!! - kunne inspirere en vis frygt. Nu ser jeg det mere som "bare endnu et opioid". Jeg havde, inden jeg prøvede det forkætrede heroin, prøvet tramadol, kratom, kodein og oxycodone (OxyContin/OxyNorm), og jeg kunne ikke rigtig skelne heroinen fra det.

Det sagt er det naturligvis dumt at opbygge nogen videre tolerans overfor det, men det er måske også dumt at udråbe heroin som noget super specielt, da de andre medikamenter ikke lader meget tilbage at ønske virkningsmæssigt. Kort sagt: hvis man er bange for heroin, burde man også være bange for de andre!

Man skal ikke lade sig narre af, at der findes en helt ekstremt synlig brugergruppe af heroin. Heroin er bare det eneste stof med absolut forsyningssikkerhed for en person, der af tungvejende sociale, familiære og mentale årsager kun kan finde ro i denne klase af stoffer. At man bruger kræfter på at forædle opium til heroin skyldes næsten udelukkende at det øger potensen af stoffet og gør det nemmere at smugle. IV brugen er også økonomisk-praktisk betinget. Det er og bliver den mest effektive måde at indtage stoffet på, også selv om snifning og rygning er mindre skadeligt.

Medlem

Geografisk sted: Bornholm
Som sagt tidligere, fantastisk god post Malkavian! Det er virkelig den fomr for HR der gør forummet til noget brugbart! Thumbs up!

Junior medlem

Jeg har prøvet at ryge brunt heroin 100mg sku åbenbart være standard indeholdet når man køber den slags syntes ikke jeg blev vildt skæv har sgu prøvet hash der gjorde mig mere skæv har prøvet ketoganer og morfin som pille et par gange det er da meget afslappende og dejligt men det som regel kun de første par gange det giver noget sådan rigtigt subutex derimod slog rigtig hårdt men det var altid bedst bedst første gang så jeg prøvede noget metadon 3 møllehjul jeg sværger jeg brækkede mig i 2 dage men var mega skæv sådan på den dårlige måde helt stened sådan en fra den stats autoriserede koldbøtte fabrik helt zombie totalt blæst og det vil jeg ikke anbefale nogen at gøre det var ikke rart

Medlem

@Lorentz: 60 mg metadon er altså også noget af en dosis, det er ofte en dosis der er stor nok til substitutionsbehandling af temmelig hærdede narkomaner...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Lorentz, hashrusen er, IMO, 10 gange vildere end heroinrusen og 10 gange mere givende og inspirerende, og en del mindre funktionel :)

Opioids just ain't what they're cracked up to be. Eller jo, det er de selvfølgelig for nogen med særlige behov, men jeg anser ikke din mening for at være så sjælden endda. Sådan blandt den brede masse.

Opiater er bare ikke rigtig noget at skrive hjem om. Lidt ligesom alkohol. Men bevares, opioider er fin chiller, perfekt til at runde en virkelig ekstrem lortedag af på. Et stof, der gør en tilfreds uden de store armbevægelser.

Medlem
Brugeravatar

Hvad med folk der ryger hash eller smøger og simpelthen ikke kan slippe det igen fordi det er en del af dagligdagen? Det er måske i orden eller hvad ?

Uanset hvad man har som vane, handler det om at have rygrad nok til at smide det fra sig igen, så overvej lige om du er stærk nok til at kunne sige fra, og læs alt hvad du kan herinde om emnet, og læs meget gerne inde i medaljens bagside så du ved hvad der kan ske hvis det går galt.
Det er langt bedre at læse om andres erfaringer fremfor at få den der "heroin er faaarligt, du kan dø!" smøren fra folk der ikke selv har prøvet det, men har hørt så meget..

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Weed-star, lad venligst være med at spamme tråden til med fuldkommen ligegyldig snik snak. Hvis du ikke har noget seriøst at tilføje så lad venligst være.

Medlem

hvad snakker du om lige gyldig snik snak ?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Malkavian skrev:
Weed-star skrev:
Du skal sadme passe på mange bliver afhængige af det selv om de siger det er bare en gang jeg skal prøve det men hvad så med næste gang du får lyst til det og næste gang igen, så pas nu på dig selv

Jeg vil supplere med en graf fra Peter Eges artikel i STOF, "Enkelt er det jo ikke", hvor han trækker en god, gammel undersøgelse frem:
Citat:
Billede
[...]
I en leder i Addiction skriver Michael Farrell (10) meget forsigtigt og diplomatisk, at ’mange personer opfylder kriterierne for afhængighed. Men vi er stadig ikke sikre på, hvad det betyder, og hvilken betydning det har for den enkelte og samfundet.’ Så uden for behandlingsverdenen, i det virkelige liv, er der megen bevægelse ud af afhængigheden. Det gælder ikke kun cannabis, men også alkohol, nikotin og opioider (jf. den meget høje
spontanhelbredelse (88 %) hos de heroinafhængige soldater, så snart de kom ud af Vietnam).

Så hvis vi skal forsøge at harmonisere vores viden fra epidemiologiske undersøgelser med erfaringerne
fra klinikken, må vi nødvendigvis erkende, at der er forskellige typer af afhængighed, og de afhængige
personer, vi ser i behandlingssystemet, er en selekteret gruppe, som oftest har en række problemer oven
i afhængigheden: psykiske problemer, beskæftigelses- og uddannelsesproblemer, manglende bolig, utilstrækkeligt
netværk, og at det måske lige så meget er disse problemer, som det er stofafhængigheden, der
er årsagen til den store risiko, som denne gruppehar, for at forløbet får en karakter af noget kronisk.

Jeg vil ikke underkende heroinens afhængighed, men den er generelt overvurderet for befolkningen som helhed. Det er en kombination af biologiske dispositioner og om man kommer med sociale, familiære eller andre mentale lig i lasten, der er udslagsgivende for at man bliver sådan én med "nålen i armen".

På et personligt plan finder jeg hash, methylon og MDMA langt mere vanedannende. Jeg kan sagtens have opioider til at ligge i huset. Er man lidt opmærksom herinde på boardet ser man tit at rigtig mange har prøvet opioider i forskellig form, men uden at kunne lide dem eller blive afhængige af dem.

Jeg husker dog godt hvordan jeg selv havde det engang. Ordet heroin - HEROIN!!! - kunne inspirere en vis frygt. Nu ser jeg det mere som "bare endnu et opioid". Jeg havde, inden jeg prøvede det forkætrede heroin, prøvet tramadol, kratom, kodein og oxycodone (OxyContin/OxyNorm), og jeg kunne ikke rigtig skelne heroinen fra det.

Det sagt er det naturligvis dumt at opbygge nogen videre tolerans overfor det, men det er måske også dumt at udråbe heroin som noget super specielt, da de andre medikamenter ikke lader meget tilbage at ønske virkningsmæssigt. Kort sagt: hvis man er bange for heroin, burde man også være bange for de andre!

Man skal ikke lade sig narre af, at der findes en helt ekstremt synlig brugergruppe af heroin. Heroin er bare det eneste stof med absolut forsyningssikkerhed for en person, der af tungvejende sociale, familiære og mentale årsager kun kan finde ro i denne klase af stoffer. At man bruger kræfter på at forædle opium til heroin skyldes næsten udelukkende at det øger potensen af stoffet og gør det nemmere at smugle. IV brugen er også økonomisk-praktisk betinget. Det er og bliver den mest effektive måde at indtage stoffet på, også selv om snifning og rygning er mindre skadeligt.

jeg er meget enig i det du skriver. det der er med heroin i forhold til nogle af de andre opioider, er at det krydser blod-hjerne barrieren super nemt, fordi det er mere lipofilt. man får først for alvor gavn af denne effekt når man injicerer. har du nogensinde injiceret heroin? det vil i hvert fald forklare hvorfor du trækker på skuldrene af det. injiceret er det et voldsomt rush.(jeg har ikke selv prøvet det) det er i den forbindelse at folk bliver hooked på heroin. statistikken for folk som ikke injicerede ville være langt lavere. lavere end alkohol, tror jeg faktisk. jeg oplever i hvert fald større lyst til alkohol end morfin.

samtidig er det også vigtigt at understreje at heroin ikke er ret fysiologisk skadeligt. skaderne er forbundet med OD, dårlig injektionsteknik(usteril), urent stof, følgevirkning af "livsstilen"(dårlige sanitære forhold, generel ligegyldighed overfor alt, dårlig diæt osv.)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Som alle ved virker stoffer meget forskelligt fra person til person. Malkavian du skriver at du sagtens kan have opioider liggende, men ikke stimulanser. Jeg kan sagtens have stimulanser liggende uden at skænke dem en tanke (måske bortset fra når jeg er stiv), men hvis jeg har opioider liggende kredser mine tanker konstant om dem.

Min far er ex-stiknarkoman og jeg tror at han´s gener spiller ind på min trang til opioider. Jeg har flere gange konstateret at de virker stærkere på mig, eller at jeg hver fald synes at rusen er meget mere fantastisk end de fleste i min omgangskreds.

En HR bevidst person kender og erkender sine svagheder og bruge det til at undgå afhængighed. Jeg ved at jeg skal holde mig langt væk fra heroin og andre opioider, til gengæld behøver jeg ikke være så påpasselige med f.eks. stimulanser.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
jeg har prøvet heroin et par gange og fandt det ikke videre fantatisk... for mig er heroin lidt som opiaternes cigaretter.. de virker ikke ordenligt og de smager af helved til .. men alligevel så er der noget dragende over dem..
jeg vil som de andre sige hellere tage rene vare af nogle andre ting end heroin når du ikke har kontakterne i orden og jeg vil næsten sige at oxycodone fx. kan sku være lige så godt som heroin...

Medlem

Geografisk sted: Omnipresent
Kunne være at den her graf er interessant til at sætte ting lidt i perspektiv: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Ratio ... dependence).svg
Heroin er sgu ikke mit bord, og bliver det nok aldrig, men pas på dig selv hvis du beslutter dig for det. Selvom jeg har hørt fra venner at det "ikke er meget bedre end noget nesquik og en spiller" ligner det noget ret slemt stads.

what is it worth - if anything at all?

Dedikeret medlem

Drugger skrev:
skal ikke prædike

Sjovt nok så er min oplevelse af dine post i denne tråd, at du er moralsk, så englene synger.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside
eskapisme skrev:
Det kan godt være at det ikke er alle der falder i, men som sagt har heroin tendens til at være
mere vanedannende end de fleste andre stoffer... helt ærlig.

Hvor stor er chancen for at man falder i hvis man prøver heroin ???
Jeg tror den er stor, jeg ved det ikke men jeg kan forstille mig at den er det.

Læste engang herinde i en tråd at der var en der sagde at,
bare der var 1 % chance for at han kradsede af, af et euforiserende stof ville han da ikke tage det,
og de fleste i tråden mente det samme, hvilket jo er klart.

Så tænker jeg, hvis der bare er 1 % chance for at han falder i, er der også en stor chance for at han en dag dør.
Det kan godt være vi ikke skal lyde som skræmmekampangerne, men jeg syndes bestemt heller ikke at vi
bare skal klappe ham på skulderen, hvem ved ? måske har de mennesker der har råbt højt herinde reddet hans liv,
og måske har han selv klaret den med lidt sundt fornuft.

Jeg kan skide godt lide dig, fordi du siger din egen mening, men nogen gange er den altså også for dum.

Long story short: Der vil altid være mennesker som misbruger ting, som f.eks. http://nyhederne.tv2.dk/article/33185895/som jo er et meget alvorligt misbrug. Det jeg vil frem til er at: Selvom stoffer er lovlige, ulovlige, så vil der altid være den skide 1% som vil prøve dem, og self vil der være nogle som bliver afhængige fordi de ikke har nogen ordentlig omgangskreds, eller fritidsinteresser og derfor "hellere vil være i den rus" altså bare lade livet gå forbi.

Jeg synes altid dine indlæg har været lidt flabede, så nu får du smidt en i hovedet igen:
Jeg har i flere indlæg set at du ligefrem har virket STOLT over at du ryger så meget cannabis som du gør; dette er jo også et misbrug, junkfood kan blive et misbrug, ALT ting kan blive et misbrug. Hvad gør dig så skide hellig? Er det fordi "det er jo bare hash f9z"? Vågn nu op, du er selv skide afhængig og det synes jeg er for dumt (mest psykisk self).

Det var måske lidt OFF-T: Men jeg kunne ikke lade være.

Du er og bliver dobbeltmoralsk. Fortsat go' dag.

Dedikeret medlem

Weed-star skrev:
hvad snakker du om lige gyldig snik snak ?

Det du skriver i tråden, vil jeg tro, han mener.

Dedikeret medlem

eskapisme skrev:
jeg ved det ikke men jeg kan forstille mig at den er det

Jeg kan ikke se, hvad vi kan bruge dine forestillinger til i en saglig diskussion, hvor trådstarter faktisk, IMO, stiller nogle gode konkrete spørgsmål.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
og jeg ved heller ikke hvad vi skal bruge dine dobbeltpost og meninger om det om.
Du ved ikke at heroin er farligt og at dette forum primært er for HR ?
Vi kan jo lave hr på to måder her, at hjælpe ham så han gør det rigtigt,
eller advare ham og sige han bare skal lade vær.

Nogle vælger den ene måde som de åbenbart finder rigtigt, jeg vælger den anden.
når jeg høre ordet heroin ringer mine alarmklokker, og af gode grunde syndes jeg.

hold det til topic og pm mig hvis du vil dele flere meninger ud om mine post herinde

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside
Hvad gjorder du da, nogen sagde at hash var farligt? Har du aldrig fået det at vide? Undersøgte du det ikke og tænkte hul i det?

Du er så skide dobbeltmoralsk at.. JA.. fuck.. Det jo sindsygt du ikke selv kan se det.
Self skal man sige: Det er skide farligt, lad være med at tage det, men hvis man er 100% sikker på det vil ske, eller gerne vil, skal man have nogle gode råd med, og se han skiftede jo også sin mening EFTER noget HR.

Skal lige siges at den første post blev lavet uden jeg så alle de andre comments, ved ikke om min hjemmeside ikke var opdateret, derfor det virker lidt mærkeligt.

Dedikeret medlem

eskapisme skrev:
Vi kan jo lave hr på to måder her, at hjælpe ham så han gør det rigtigt,
eller advare ham og sige han bare skal lade vær

Det ved jeg nu ikke helt. At sige at "han bare skal lade vær" er vel ret beset ikke HR. Skadesreduktion går vel netop ud på, ikke at prædike stoffrihed overfor brugerne, men at guide dem til at indtage stofferne på den sikreste måde, hvis de alligevel ønsker at tage dem.
Der er selvfølgelig ikke noget galt med en advarsel(!), men den der "just say no"-taktik har ikke meget med Harm Reduction at gøre :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 137 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]