Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 03:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens, Danmark
Hej Adhoc, du er inde ved sagens kerne der :)

Grunden er nemlig, at OxyContin er depot-tabletter (Continous-Release), der virker ved at et eller flere indholdsstoffer i pillen er svært-opløseligt I maven, og dermed frigiver de smertestillende midler over tid.

Denne matrix kan være lavet af flere stoffer, blandt andet en type akryl, der er svært opløseligt I vand, og som det aktive stof så langsomt “kæmper sig ud af” og så til sidst nedbrydes til oxymorphon-hydrochlorid-salte I mave-tarmsystemet.

Der er mange måder at lave Time Release medikamenter på. Eksempelvis laves nogle former for ADHD medicin som hårde kapsler, hvor det aktive stof er omkranset af en stearin-agtig polymer-substans, hvilket (tro mig) gør det svært at komme ind til det sjove :)

Men tilbage til dit spørgsmål: Ja, det er fordi OxyContin fås I 10, 20, 40 ,80 og 160 mg. udgaver, mens dens IR (Instant Release) søterprodukt OxyNorm kun fås 1 5, 10 og 20 mg. Er man så heldig at skaffe 20 mg. OxyNorm er det dog en super-dejlig ting, da det er kapsler med et fint pulver inden i , der egner sig særdeles godt til næsen ;-)

Selv er jeg dog så tolerant, at der skal 2 x 40 mg OC til før der sker noget, og dem tager jeg flere af i døgnet ... men sådan går det jo :)

Men ja, ved at knuse dem og finddele dem så godt som overhovedet muligt, knuser man samtidig Time Release mekanismen, og man får ”the full bang for your buck” ved at tage dem som et par streger :)

Husk at knuse dem så godt som muligt, indtil det virker som om mængden bliver større. Så er det et fint nok pulver, og du kan på en plan overflade rette det sidste til med et kreditkort, samt lave et par streger klar til næsen :)

Håber det besvarede dig spørgsmål, ellers siger du til!

Have fun og be safe,
Tommy :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
For fremtidig referance, tror jeg dit krudt er spildt på mig, hvis du prøver med lignende forklaringer om stoffer som 'langsomt kæmper sig ud af' formuleringer, selvom jeg dog faktisk ikke vidste at oxycodon nedbrydes til oxymorphon, som så er den virksomme metabolit? Og lige en kommentar - jeg tvivler på at det er som hcl-salte i maven pga. pH og stoffets pKa er det formegentlig i hæj grad ioniseret.

160 mg oxycontin mg tabletter kan ikke fås i Danmark og jeg er for doven til selv at lede, men du siger de kan fås i udlandet?

Jeg forstår ikke, hvis nogen ville foretrække selv 80 mg contin fremfor den konventionelle kapsel formulering. Det er mere besværligt at knuse tabletten end bare at hælde indholdet af kapslen ud. Desuden synes jeg en af de gode ting ved pharmaceutical grade narko er renheden - det ryger ligesom lidt, når man sidder og sniffer bindingsmidler, glittemiddel, fyldstoffer og andet fra tabletten. Jeg er faktisk ikke 100% klar over om der er lidt fyldstoffer i oxynorm kapslerne, da jeg synes indholdet af kapslerne har et indhold, der volumenmæssigt faktisk er større end, hvad jeg ville forvente...

Kender du til biotilgængeligheden af oxycodone?
Citat:
Oxycodone-oral 60-87% intranasal- 55-70%
Hvis jeg endelig sniffer oxycodone er det som redosering af opiat-dosis. Især pga. oxycodone har så hurtig onset of action. Flere på bluelight fraråder endda parenteral (gennem huden) brug af oxy pga. onset er så hurtig oral og biotilgængelighed er så høj.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

tommyknockers skrev:
Denne matrix kan være lavet af flere stoffer, blandt andet en type akryl, der er svært opløseligt I vand, og som det aktive stof så langsomt “kæmper sig ud af” og så til sidst nedbrydes til oxymorphon-hydrochlorid-salte I mave-tarmsystemet.

Og efter lidt søgning er jeg rimeligt overbevist om dette er direkte forkert.

Jf bl.a. http://paincenter.wustl.edu/c/BasicRese ... harm06.pdf er det oxycodone snarere end des metabolitter, der er ansvarlige for den opioide effekt på hjernen (selvom, der er 6 mindst aktive metabolitter). Og ja oxycodon nedbrydes til oxymorfon, men ikke i mave-tarmsystemet, men i leveren.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg fandt lige dette på wiki http://en.wikipedia.org/wiki/Hydrocodone#cite_note-13
Citat:
Testosterone
Hydrocodone, along with most other opioids (edit: !!!), may also severely decrease testosterone levels in men and may cause menstrual irregularities in women. Short-term use of opioids will usually result in a decrease in testosterone with a subsequent rebound post-cessation. However, chronic use is much more dangerous. In a study on cancer survivors using opioids for chronic pain relief, 90% of the subjects had hypogonadal levels of testosterone. It is believed that this occurs due to both a negative feedback at both the hypothalamus-pituitary and at the gonadal (testicular) level. This is known as "central hypogonadism". Patients using opioid therapy should be screened for such endocrinological problems periodically through blood tests and inquiry of symptoms, which include loss of libido, erectile dysfunction, anxiety, fatigue, loss of muscle mass, and infertility. Treatment should first consist of opioid rotation. If that does not work, then testosterone replacement should commence.

Jeg har prøvet at følge referencen, men det lykkedes ikke: http://en.wikipedia.org/wiki/Hydrocodone#cite_note-13

Hvis det er rigtigt at dette gælder for de fleste opioider, så er der endnu en grund til at gøre brug af narkopyramiden!

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Adhoc skrev:
Det er mere besværligt at knuse tabletten end bare at hælde indholdet af kapslen ud. Desuden synes jeg en af de gode ting ved pharmaceutical grade narko er renheden - det ryger ligesom lidt, når man sidder og sniffer bindingsmidler, glittemiddel, fyldstoffer og andet fra tabletten. Jeg er faktisk ikke 100% klar over om der er lidt fyldstoffer i oxynorm kapslerne, da jeg synes indholdet af kapslerne har et indhold, der volumenmæssigt faktisk er større end, hvad jeg ville forvente...

Det er jeg enig med dig i, jeg tror grunden til jeg "altid" taler varmt om at knuse OC tabletter er, at jeg selv kun kan skaffe 5 mg. OxyNorm og der skal dæleme mange til, for at få et high som ved 2 X 40 mg OC (idet jeg elsker at sniffe dem, en fetich vel :)

Kunne jeg skaffe 20mg. OxyNorm er jeg enig, dem ville jeg klart foretrække, ingen tvivl eller uenighed der. Jeg er rimelig sikker på der må være fyldstof i 5 og måske 10 mg udgaverne, da mængden af pulver er den samme som i en 20mg. Men litteraturen synes jeg ikke nævner noget om det.

I øvrigt - og det er bare et generelt tip til andre, så kan man tage de knuste Oxy'er og komme pulveret i gel-kapsler som dem OxyNorm kommer i, og sluge dem. Det giver ikke det sus jeg er efter, men en mere mellow high der også er rigtig dejlig. Men IV eller rygning af Oxy er spild og IV'ing direkte farligt (og virker ikke, har prøvet) ... nå er ved at få "Shakin' Stevens" på, så jeg må hellere få mine 60 mg morgen Oxy ellers bliver den lille her cranky og umedgørlig ;-)

Hygge alle sammen, og tak for en god snak med gode rettelser af kyndigere folk end mig, tak for det - beklager hvis jeg fik udtalt mig om noget jeg ikke vidste nok om!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Kimmo69 skrev:
Dude, jeg er ikke et teoretisk menneske, jeg er et praktisk menneske! Og jeg kan godt nok ikke forklare hvorfor, men har extensive personlige erfaringer der siger at det optages hurtigere opløst i brusende drikke...

Jeg kan godt hjælpe dig med det teoretiske grundlag for din påstand, for du har helt ret. Oxycondonhydrochlorid binder sig til kulsyren i sodavand fx, som via den vej hjælper til en hurtigere optagelse gennem tarmens slimhinder.

Der er fyldstoffer i ALLE udgaver.. Læs dog indlægssedlen mennesker!
For lige at slå et par facts fast:
Oxycontin og Oxynorm indeholder begge det aktive stof Oxycondonhydrochlorid.
Pillerne findes som tidligere nævn i IKKE depot udgave op til og med 20 mg.
Pillerne findes fra 5 mg til 160.
Beskrivelse af de forskellige piller:
5 mg: Lyseblå runde tabletter med OC trykt på den ene side og et 5 tal på den anden side.
10 mg: Hvide runde tabletter med OC trykt på den ene side og et 10 tal på den anden side.
20 mg: Rosa runde tabletter med OC trykt på den ene side og et 20 tal på den anden side.
40 mg: Gule runde tabletter med OC trykt på den ene side og et 40 tal på den anden side.
80 mg: Grønne runde tabletter med OC trykt på den ene side og et 80 tal på den anden side.
160 mg: Blå kapselformede tabletter med OC trykt på den ene side og 160 tal på den anden side.

Det kan på ingen måde rådes at tage piller intravenøst! Der er ALTID fyldstoffer med. Og det med piller i næsen.. Ellers tak! Piller er sku ikke lavet til at komme i næsen, knus jeres oxy-produkt i en lille sjat sodavand, skyl efter flere gange i glasset for at få det hele med. Der er ingen grund til at smide det på et cover og knuse med et kort når at to skeer sagtens kan klare tricket.

@ Trådstarter:
Som nævnt er dine dage hvor du er tilfreds efter 5 mg desværre forbi, næsten hvad du gør. Altså... 3 måneders pause vil sikkert kunne minimere al tolerance, men tvivler stærkt på at du kan få samme nydelse ved så lidt. Husk at hold pauser hvis du begynder at tage dem rekreativt og ikke kun til smertelindring. For den ene dag kan hurtigt tage den anden hvis man har en sjat piller til at ligge og en masse tid at bruge af.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Oxycodone er et af de Opioider der har den højeste bio tilgængelighed.Det betyder at alle de krumspring folk ellers laver (med Morfin f.eks) fordi det har en elendige bio tilgængelighed,ikke er nødvendigt med Oxycodone.Man får ikke stærkere effekt ved at stoppe dem op i rectum,osv.
En anden ting ved Oxys er at det er et stof man bliver virklig hurtigt hooked på.Jeg er ikke helt klar over hvorfor,men jeg mener at Purdue vidste nøjagtig hvad de lavede da de komponerede Oxycodone/OxyContin.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Obama skrev:
Blå kapselformede tabletter med OC trykt på den ene side og 160 tal på den anden side.

Og så sagnomspundne i hvert fald i DK, at jeg har en lille æske foret med guldvævet stof den skal ligge i, hvis jeg nogen sinde skaffer en ... ja altså de 15 sekunder det tager, inden den er på vej til at give mig et meget saligt - men sikkert også lidt savlende - udtryk i ansigtet :)

Obama skrev:
Det kan på ingen måde rådes at tage piller intravenøst! Der er ALTID fyldstoffer med.

Ja og du kan være nok så god til at fixe, det giver ikke noget særligt kick ... ved mig altså. Der er jo dem, der sværger til det...

Obama skrev:
Og det med piller i næsen.. Ellers tak! Piller er sku ikke lavet til at komme i næsen, knus jeres oxy-produkt i en lille sjat sodavand, skyl efter flere gange i glasset for at få det hele med. Der er ingen grund til at smide det på et cover og knuse med et kort når at to skeer sagtens kan klare tricket.

Jeg tror jeg har en teori, der går lidt på det der med, at man sværger til et eller andet. Eller tror på at en bestemt måde bare ER den bedste, no-matter what de andre siger. Jeg er selv en ... lad os bare kalde det "sniffer" selv om det lyder lidt 70'er agtigt, men "snorter" lyder lidt vammelt og "insufflør" ... er det ikke en der træder, til hvis den oprindelige ikke kan sniffe? ;-)

Og grunden til denne "religion" - hvad enten den er, at vi vil have vores OC'er blandet med diesel og kørt direkte i vores nylagte CVK, om vi vil ryge det som black tar ned af folie, sniffe det eller drikke det er nok for de flestes vedkommende, at man enten....

A: Kun har en-to-tre piller, og ikke vil "spilde dem" ved at eksperimentere

B: At man som jeg har 3 X 60mg/døgn men alligevel tænker "Det VIRKER JO, når jeg sniffer det, og hvad nu hvis ... så er 60mg måske spildt!

B har jeg tit været gal på mig selv over, for jeg er ret sikker på du har ret Obama ... der er lidt debat om, at virkningen kommer lidt langsommere men "rarere" på din måde, og jeg ved min måde virker på få sekunder. Men jeg vil nu prøve det andet der en dag Obama, det vil jeg.

En sidste grund til jeg stadig sniffer det, er de "gode gamle dage" med coke og amf i stride strømme, og Floridor & Clelestin der siger hva' ska du ha' min dreng ... :rocking:

Jeg har så et par tip, hvis der er andre "sniffere" af OxyContin der ude.

1: Pil, skrab ikke, så er din kniv for skarp, pil coatingen af eller skrab forsigtigt så det kun er "maling" der kommer af, ikke det gode hvide - OK coatingen har som bekendt intet med Time Release'en at gøre, men den er træls at have i sit fine pulver!

En gammel urtekniv er excellent til formålet, eller en af de sakse sygeplejere har, bare skrab med det ene blad, du skal jo altså ikke klippe i den ;-)

2: To skeer er en ny måde jeg aldrig har tænkt på, og den er jo så genialt enkel som den kan blive. Ellers skaffer du som jeg, en gammel chrom-fyrfads-lysestage - ja det lyder åndssvagt men de blev solgt i sæt af tre en gang, men find en hård metal-kop eller lign. med lidt høje kanter på 2 cm. penge. Omkreds som et fyrfadslys er perfekt.

3: Tag en Penol 300 eller anden pen/tusch der er flad på toppen og af metal. Har du flere piller, så kom enten den ene i først eller PAS PÅ. Det kræver virkelig håndelag at bryde den uden den splintres i syv stumper du aldrig finder igen. Derfor den lille kop med høj kant.

Når den er i stykker eller det meste sidder fast under "støderen" skraber du rundt med det ene blad af den saks fra før :) Til det hele ligger på bunden, og så støder du det igen mens du roterer pennen/støderen så det fin-deles. Så sidder det fast igen, skraber fri og roterer rundt og fin-deler igen.

Så, nu er vi der hvor vi leger, at vi har alle pillerne knust så godt vi kan, og det ligner pulver det hele.

4: Det banker du ud på en FAST flade, ikke et CD Cover. Jeg bruger en ret tyk aluplade, men en tyk plastplade kan også være fin. Den må gerne være større end A5 for...

5: Nu tager vi ... Sygesikringsbeviset - det er nemlig lidt tykkere end et typisk bank kort, men prøv selv. Find det der er tykkest, for nu samler vi lige bunken. Så trykker vi med respekt men lidt kraft ned midt i bunken og trææææker ud. Det gør vi et par gange, til vi er nødt til at samle igen med kortet. Husk at banke det så der ikke sidder en masse på det, og brug kun den ene side af det. Og fej i alle hjørner af dit lille bord, og træk vejret meget stille med åben mund.

Ved at trække i stedet for at "hakke" pulveret som vi gjorde i de glade 90'ere med et barberblad, drejer det sig om at trække pulveret så fint som overhovedet muligt. Så er der nemlig langt mere volumen der kan sætte sig de rigtige steder i næsen og svælget.

Gør du det korrekt, vil du når du slår bunken af to 40 mg ud på boret tænke (der er fandeme ikke meget) men med "trække-metoden" (og ja ja jeg ved det godt, fra nu af er jeg "Trækker-Drengen" her på sitet :) vil du se en bunke der SKAL være dobbelt så stor, ellers må du i trækker/støder/drejer skole igen :)

Hver en af mine to baner er lige så stor, som når jeg ser andre knuse to 40 mg. hvis jeg gør alt rigtigt, og det gør jeg jo ... jeg trækker jo 3 gange om dagen for fanden :)

Jeg siger IKKE du får mere pulver rent mg. mæssigt, jeg siger bare det er finere, som talkum og dermed ultra nemt at snuse hele det følsomme område i næsen til med pulver, og uden klumper intet spild.

6: Hent et sugerør hos McD hvis du kan lide at suge det hele op med det samme i ét drøn. Kan du lide at trække den lidt ... sjovt nok kan jeg det ... så skaf et af de (aj nu er det sgu for meget) sugerør fra smoothies der kan ... trækkes ud ... jezzz :oops: Det river du det tynde af, og bruger det lidt tykkere af det. Så får man en dejlig langsom snuser, af en alen lang bane der bare bliver ved og ved og lige når man SKAL trække vejret rigtigt er man færdig .... med den bane, så er der jo den anden ...

Ja, det er altså den passion man kan skrive med om OxyContin, når man er håbløst hooked og elsker det rigtig rigtig meget ... det og så at trække jo :D

PS: Og man er lidt lun på en... shhh :oops:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]