Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 02:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Jeg ved ikke om jeg har forstået dig korrekt:
Citat:
Jeg kan i alle tilfælde anbefale at sætte en slange på med en ekstra åbne/lukke funktion så flasken kun skal åbnes en gang og ikke ved hvert sug. Det er noget rigtig lort hvis man får åbnet for meget for flasken, det kan give nogen seriøse brandmærker :S Det er ihvertfald min erfaring at det godt kan smutte hvis man har for travlt eller er påvirket/uopmærksom og så er det ihvertfald rart at have en begrænsning på hvor meget den kan åbnes som maksimum ;)

Men hvis du åbner for ventilen på sådan en trykflaske med lattergas, vil der ved stuetemperatur være et tryk på ~50 barg, hvis der stadig er lattergas på væskeform i flasken.
Sætter du en anordning på af eksempelvis metal eller glas, som "kun" kan klare 2 barg, skal man ikke have den store fantasi til at forestille sig, hvad der kan ske, hvis man åbner tilstrækkelig meget for ventilen.

Hvis jeg har forstået det korrekt, så skal man være yderst varsom med din anbefaling, hvis ikke man ved hvad man laver!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Den bedste løsning er 100% at få fat på en reduktions ventil, som selvfølgelig skal kunne klare trykket.
Hvis de passer på flasken kan man nakke en fra en CO2 flaske (CO2 svejser eksempelvis), CO2 er på væskeform lige omkring de 70bar ved stuetemp og N2O ligger omkring de 50bar.

Men i alle tilfælde skal man satme være varsom, de fleste kompressorer kører med 6-8 bar og trykket i et bildæk ligger på 1.5-2bar. Så kan i selv tænke jer til hvor meget 50bar er.

Junior medlem

Arthur Spooner skrev:
Nogen der kan fortælle mig om det er skadeligt for lungerne at suge gas med siphon uden at bruge ballon metoden? Sugede en del gas forleden og det gjorde forfærdeligt ondt i brystkassen. En smerte jeg kan genkende fra rygning, så jeg går ud fra at det var lungerne smerten kom fra. Jeg ryger ikke længere, men siden den aften, da jeg sugede gassen, er smerten blevet. Det kommer og går i løbet af dagen. Det er ca. en uge siden nu. Det føles som en stikken i brystkassen. Folk der har røget utroligt meget tjubang og den slags ved hvordan det føles. Håber det er ok jeg spørger her :)

Man skal passe på at suge direkte fre siphon da det er meget koldt og man kan få forfrysninger hele vejen ned igennem, ikke noget jeg har prøvet, men kunne forestille mig det ikke er specielt behagelig. Bare en tanke, håber da ikke det er det der er sket dig. men god bedring da :)

Edit: ideen med ballonen er jo at man kan få gassen der i patronen er under tryk ned på en fornuftigt tryk og ned på fornuftige temperaturer inden man suger det:)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

CoolCat skrev:
Arthur Spooner skrev:
Nogen der kan fortælle mig om det er skadeligt for lungerne at suge gas med siphon uden at bruge ballon metoden? Sugede en del gas forleden og det gjorde forfærdeligt ondt i brystkassen. En smerte jeg kan genkende fra rygning, så jeg går ud fra at det var lungerne smerten kom fra. Jeg ryger ikke længere, men siden den aften, da jeg sugede gassen, er smerten blevet. Det kommer og går i løbet af dagen. Det er ca. en uge siden nu. Det føles som en stikken i brystkassen. Folk der har røget utroligt meget tjubang og den slags ved hvordan det føles. Håber det er ok jeg spørger her :)

Man skal passe på at suge direkte fre siphon da det er meget koldt og man kan få forfrysninger hele vejen ned igennem, ikke noget jeg har prøvet, men kunne forestille mig det ikke er specielt behagelig. Bare en tanke, håber da ikke det er det der er sket dig. men god bedring da :)

Edit: ideen med ballonen er jo at man kan få gassen der i patronen er under tryk ned på en fornuftigt tryk og ned på fornuftige temperaturer inden man suger det:)

Ved du overhovedet hvad en sifon er?

Til AS:
Jeg plejer at smide noget køkkenrulle i min sifon, det tager i hvert fald meget af "olien". Ved ikke hvorfor du får ondt, men det er i hvert fald ikke fordi du bruger sifonen frem for en ballon. Medminder du selvfølgelig trykker knappen i bund og trykker det ned i lungerne :wink:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

@ Calm: Det gør jeg. Mit spørgsmål lyder mest på om lattergas er skadeligt for lungerne på samme måde som røg. Smerten er nemlig præcis den samme :(

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er det ikke, svjv aflejrer ren N2O intet i lungerne, som tobaksrøg eksempelvis aflejrer tjære and andre nasty ting. Det kan måske være lidt hårdere ved lungerne fordi gassen er en del tungere end atmosfærisk luft, men ved det ikke. Jeg oplever ingen smerte når jeg inhalerer lattergas.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Calm skrev:
Det er det ikke, svjv aflejrer ren N2O intet i lungerne, som tobaksrøg eksempelvis aflejrer tjære and andre nasty ting. Det kan måske være lidt hårdere ved lungerne fordi gassen er en del tungere end atmosfærisk luft, men ved det ikke. Jeg oplever ingen smerte når jeg inhalerer lattergas.

Aha, I see. Det er jo lidt wierd. Smerten var meget klar og tydeligvis pga. gassen. Well, måske er der nogle ting man bare ikke skal vide. Jeg suger ihvertfald ikke gas mere :wink:

Medlem

Jeg oplevede engang at jeg besvimede cirka 6 timer efter 40 patroner, jeg skulle vise en ven hvor lang tid jeg kunne holde vejret, men efter 10 sek besvimede jeg, måske jeg satte gang i noget gas der havde aflejret sig?

havde aldrig oplevet at besvime før

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Tog du 40 patroner i røven af hinanden? Inden for hvor lang tid? Kunne jo være forsaget af ilt mangel.. Men "besvimer" eller, hvordan man nu skal sige det, da også for det meste efter 6 - 7 patroner efter hinanden.. ;) Kan ikke lige huske fagsproget for det, men man opbygger jo en omvendt tolerance ved at suge patronerne lige efter hinanden :) Men må indrømme at jeg holder mest på at du besvimede pga. iltmangel ;)

:peace:

Cannabis entusiast

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
Arthur Spooner skrev:
@ Calm: Det gør jeg. Mit spørgsmål lyder mest på om lattergas er skadeligt for lungerne på samme måde som røg. Smerten er nemlig præcis den samme :(

Det er noget af en kostatering må jeg sige :shock:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Har ikke lige gidet læse hele topic - men - kombineret med lidt hash har jeg én til to gange prøvet en ketamin-lignende tilstand på adskillige patroner N2O - vi snakker nok en 40 stk over et par timer. Jeg sad og snakkede med en ven, mens jeg var godt skæv, og fik en af de der snakketure, hvor man bare sidder og snakker sort, uden rigtig at tænke sig om.

Pludselig havde jeg et mikro-blackout, som varede måske 10-20 sek, hvor jeg _slet_ ikke kan huske hvad der skete, men jeg havde åbenbart snakket videre.

Min ven sad ihvertfald og kiggede underligt på mig, og jeg sad og sagde "Hvad?", fordi jeg mildt sagt var forvirret.. Han sagde bare "Jeg sagde ikke noget, og rystede lidt på hovedet af mig". Han var i øvrigt kun skæv.

Syret aften..

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: No clue..
Stjæl en 40liters flaske fra en tændlæge og knald 1,5meter vandslange på og sug til, så rykker det! Sådan ruller man landet ;)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Du er megasej GhettoMike. Det er nemlig det topic handler om.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]