Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 15:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 55 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
er en heroinrus egentlig kvalitativt anderledes end morfinrusen, eller er virkningen bare stærkere? det har jeg aldrig helt fået klarhed på. jeg mener, det er jo bare 2 morfinmolekyler sat sammen.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Jeg skal ikke kunne udtale mig om rusen som sådan, da jeg ingen erfaring har med nogen af dem. Dog kan jeg sige at det ikke blot er to morfinmolekyler sat sammen - faktisk er det næsten samme molekyle, dog med den forskel at -OH grupperne i morfin er methylerede så de hedder -OCH[sub]3[/sub]. Det gør at heroin er betydeligt mere fedtopløseligt og derved nemmere passere blod/hjernebarrieren, og derfor giver et langt hurtigere onset.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Halugenlampe skrev:
"det er jo bare 2 morfinmolekyler sat sammen."

Jeg har kun prøvet morfin, ej heroin. Men så vidt jeg har forstået er heroin lipoidopløseligt(fedtopløseligt). De fleste andre opiater; morfin, kodein osv. opløselige i vand. Derfor virker heroin dels stærkere og hurtigere, men jeg vil gætte på molekylet også har højere affinitet til opiod-receptorerne end de fleste(hvis ikke alle) naturlige opiater.

Samme princip er gældende for amfetamin og methamfetamin.

//blazR

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

:oops: æv. ikke noget under at jeg blev kaldt skabshumanist i min tid på HTX. MEN AAAAARGGHHH, JEG VIL IKKE VÆRE EN FLÆBENDE-VEGANER-HUMANIST. det må være navnet diamorfin der har fået mig på de tanker. men som jeg ser det, er det så ikke acetatgrupper der er hæftet på? (deraf navnet diacetat morfin)

Billedemorfin
Billedediamorfin

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Jo, det er selvfølgelig rigtigt... Men så er det vel et par acetyl grupper? Det hænger også sammen med at det rent faktisk hedder diacetylmorphine :grin:
Nå, men hvis man lige knalder Wikipedia siderne igennem for hhv. heroin og morfin vil man se at heroin efter sigende metaboliseres til morfin (og et andet, mere eller mindre inaktivt produkt), hvor opiateffekten fra heroin altså stammer fra morfin. Den eneste forskel - rent farmakologsik set - må derfor tilskrives den hurtigere passage ind i hjernen. Om det hænger sammen med den opfattelse brugere af stofferne har, kunne være interessant at få afklaret.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Tjaeh tjoeh tjaeh...

Det bliver omdannet til 6-acetylmorfin og morfin... 6-acetylmorfin er mere potent end morfin...

http://www.sundhedsstyrelsen.dk/publ/pu ... logi-7.htm <- Rindoms gamle værk beskriver det..

btw trådstarter... Indtag det dog oralt i stedet. Er du det mindste i tvivl om produktets renhed eller opstammelse.. så lad vær med at skyd det.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Jylland
hvis du virkeligt vil gøre dit liv et helvede så her.. Gå ned på dit apotek og sig du gerne vil have et eller 2 sæt kort eller lang orange alt efter om det er iv. eller muskel. så sig du gerne vil have vand med til så for du helt rent vand.. Så mangler du bare en syre.. ascobin fx. eller vinsyre eller selv en citron kan gøre trikket! da jeg går ud fra det er morfinbase du har.. skal der syre i til IV.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Hvis du ingen erfaring har med at udføre intravenøse injektioner på dig selv eller andre vil jeg på det kraftigste advarer dig imod det.

Er du for det første sikker på at det stof du har er rent og eller er morfin? Dette kan du kun være sikker på hvis det kommer direkte fra en pålidelig kilde for eksempel apoteket eller lægen. Hvis du skal injicere noget direkte ind i systemet skal det være mikrobielt rent og altså ikke indeholde bakteriesporer og lign. Væsken der benyttes skal være så tæt på isotonisk som muligt og også denne skal være ren og fri for mikroorganismer. Det anbefales også at du tjekker pH-værdien af din injektionsvæske da rester af reagenser kan være skyld i en høj eller lav pH og selvom blodet har en hvis bufferkapacitet er det ikke smart at injicere noget der er for surt eller basisk. Yderligere må du kun benytte sterile injektionssprøjter og nåle og den korrekte teknik skal benyttes for at undgå luftbobler og korrekt dosering.

Og til sidst vil jeg blot sige at du sagtens kan insuflere det og få en ganske udemærket effekt og hermed slippe for en masse bøvl og farer ved at undgå IV. Pas på dig selv og tænk dig om, opiater er ikke legetøj som vi desværre gange på gang bliver mindet om her på siden.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Flak skrev:
Jeg skal ikke kunne udtale mig om rusen som sådan, da jeg ingen erfaring har med nogen af dem. Dog kan jeg sige at det ikke blot er to morfinmolekyler sat sammen - faktisk er det næsten samme molekyle, dog med den forskel at -OH grupperne i morfin er methylerede så de hedder -OCH[sub]3[/sub]. Det gør at heroin er betydeligt mere fedtopløseligt og derved nemmere passere blod/hjernebarrieren, og derfor giver et langt hurtigere onset.

OH-grupperne er acetylerede og ikke methylerede :)

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Jeg vil også bare (for anden gang) bakke op om dem (fx. mig selv - super) der anbefaler at tage en anden administrationsrute end via en kanyle...
Morfin giver en udemærket effekt hvis det tages oralt og lidt kraftigere hvis sniffet så vidt jeg husker - start nu bare ud med dem og se om det ikke tilfredsstiller dig helt fint.
Grunden til at mange narkomaner bruger sprøjter er pga. deres tolerance hvilket du (så vidt jeg kan læse) ikke har noget af - så gør dig selv en tjeneste og lad være med at gå den vej, du fortryder det senere.

Dedikeret medlem

til "Halugenlampe". Jeg har prøvet de fleste opiater/opioider hvis ikke dem allesammen som kan fåes på et apotek/hospital eller på gaden.. Bestemt ikke noget jeg er stolt af!! både i iv. og oralt.. nogle har jeg også taget nasalt.. Men.. Det viser sig faktisk at morfin og heroin har 2 forskellige virkninger på mig og dem jeg kender som har prøvet begge dele.. Jeg har altid undret mig meget over det virker så forskelligt når heroinen bliver metaboliseret til morfin i leveren. Men jeg vil helt ikke snakke så meget fysik sprog da jeg ikke er den store fisiker eller staver.. Vil her mere snakke personlig erfaring..

Nu snakker jeg om IV...

HEROIN:
Det kommer self lidt an på hvordan blandingen er med vand i forhold til mængden af heroin (glælder også får Morfin IV).. Men for det meste kommer virkingen langsomere end man tror ca. efter en 10 sekunders tid efter man har skudt alt ind.. hvis det er en rigtig god heroin plejer den tit at tage røven på en! Hvilket kan være pisse farligt.. Derfor når der kom en ny sending plejede jeg altid at skyde halvdelen ind først og så vente ca. 10 sek inden det andet blev skudt ind eller skudt i vasken fx.. Først kommer "suset" hvis det er go kval self.. bagefter er man sådan opiat omtumlet især hovedet. Tit har man svært ved at læse da man får svært ved at fokusere. fx hvis man ska læse en besked på sin mobil.. Men alt i alt kan virkingen sammenlignes meget med andre opiater/opioider.. Vil sige at Fentanyl er det tætteste man kan komme på en go ren heroin virking..

MORFIN:
En meget tungere virkning.. Man bliver helt afslappet i alle muskler mærkes især i skulderne synes jeg.. suset er vil jeg nærmest sige er der hvor morfinen topper. Det er ligsomom det ikke bliver vildere det fra imodsætning til heroinen .Og det sjove er at såvidt jeg har forstået det så mener folk der har studerert og forsket meget om morfica at heroins virkning kommer langt hutigere pga. det med hvordan det passeres igennem hjernebarrien eller hvordan man nu staver det.. Som jeg sagde er jeg hverken fysiker eller go til at stave.. Hvis jeg selv skulle sige det ville jeg faktisk mene jeg tit plejer at kunne mærke virkningen imens det skydes(ellers også omkring de 10 sek.). Jeg skød også meget langsomt dengang med så høje doser, men med morfinen vidste jeg altid hvad jeg havde at gøre med i mg..fx. 100 mg. til allerhøjest 400-500 mg. afgangen skød jeg dengang.. Men igen er vand i forhold til Morfinen en meget vigtig rolle!
Kløen er derimod MEGET værre på Morfin end heroin selvom der også er kløe der hos heroin.. Mit ansigt rødmer tit meget ved morfin og nogle gange kan jeg få nælefeber af det.. Det forsvinder ret hurtigt igen..
håber det var svar nok ellers kan i altid spørge hvis det er..

Tilsidst vil jeg lige fraråde alle morfica i det heletaget og IV. brug det kan ødlægge jeres liv totalt! PLUS DOSERNE SOM JEG HAR SKREVET IKKE KAN ANBEFALES TIL FOLK DER IKKE HAR TOLERANCE!!
Idag ville 400 mg. morfin IV. slå mig ihjel er jeg ret sikker på...

PEACE Morpeheus!!
Mit ansigt rødmer tit meget ved morfin og nogle gange kan jeg få nælefeber af det.. Det forsvinder ret hurtigt igen..

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

tak for en rigtig god subjektiv beskrivelse Morpheus! 400-500 mg IV lyder helt astronomisk for mig. det er vist godt du er sluppet ud af den vane. den kvalitative forskel må jo næsten have noget at gøre med 6-acetyl-morphin som spiffeh omtaler.

jeg kan godt li opiatrusen, og det er en oplevelse jeg vender tilbage til med 2 uger til en måneds mellemrum... nogle gange går der et par måneder, men sådan har det stået på i et par år, og min dosis har ikke ændret sig fra dengang jeg startede. ca. 200 mg Codein(oralt) og 30 mg Contalgin(rektalt) er optimale doser for mit vedkommende. i de doser bliver kløe og andre bivirkninger også minimale. det voldsomme "sus" tiltaler mig ikke, men jeg har jo heller ikke prøvet det. jeg kan godt li at mærke effekten snige sig ind på mig, uden at blive dominerende. det fjerner ikke fokus det jeg nu foretager mig. jeg håber ikke det er blændværk, men jeg synes mit brug er uproblematisk på de betingelser det foregår i øjeblikket.

Contalgintabletterne har jeg knust og opløst i varmt vand. efter afkøling har jeg så sprøjtet det op i røven liggende på siden. det er en fremragende måde at indtage morfin på IMO. euforien er lige en tand kraftigere end hvad man opnår med codein. til dem der synes det lyder klamt, så vil jeg bare sige at det er sgu ikke værre end at få taget temperaturen. heroin lyder simpelthen ikke til at være det værd for mig at se. jeg kunne aldrig finde på at indtage stoffer af ukendt renhed/kvalitet og da slet ikke IV.

Dedikeret medlem

Halugenlampe.
Hvis du ka blive ved med at styre dit forbrug sådan synes jeg bestemt ikke der er noget galt i det.. Men det er en kunst at kunne gøre det.. Jeg vil da indrømme at jeg "hygger" mig også stadigvæk i ny og næ.. sidste gang var dette nytår.. Men der er Meget mere kontrol nu!! Og nej heroin er ikke vær at prøve synes jeg ikke.. Så synes jeg ligesågodt man kan prøve fentanyl eller ketogan får der ved man mere hvad man har med at gøre!
Jeg har personligt faktisk aldrig prøvet Contalgin rektalt, men kunne faktisk godt forestille mig det er en go virking iforhold til oralt.. Men mit problem er at jeg kan ikke engang ka tage en stik pille! Jeg ender altid med at skide den ud.. Har aldrig rigtigt kunne gøre det.. Men det er vel bare slimhiner så nasalt må vil virke på ca. samme måde??
Bortset fra jeg tror at rektalt er mere effektivt da det er svært at have så meget knust depots pulver i næsen på en gang uden det kommer ned i munden osv.. Og nu smager Contalginer nu ikke ligefrem himmelsk!!!! HAHA!!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Enig.Hvis det vitterligt er ren Morfinsulfat/klorid eller lign.du har,vil et par streger have fin virkning.Det med nåle er at overskride en grænse,og der er ingen der ved om du er en af dem hvor kroppen siger AHHHH,det vil jeg have noget mere af.Og hvis du så sidder og er klar med nål og tråd,er der ikke langt til en temmelig ubehagelig situation (hooked).
Selfølgelig skal du passe på ørene under alle omstændigheder når du experimenterer med et stof som Morfin.Det er trods alt stærke sager.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
jim fear skrev:
Er du sikker på at det er så rent? Hvis det er noget du har købt fra et eller andet skummelt internetsite eller lignende, så er der stor risiko for at det ikke er morfin... Lad være med at injicere noget du ikke er sikker på hvad er.

JA!!

Jeg vil på det kraftigste fraråde dig at skyde opioider.

For det første er der større risiko for afhængighed end hvis du sniffer det, og også en lille smule større risiko end ved rygning. Og der er MEGET større risiko for at blive hooked end hvis du holder dig til at spise det.

For det andet er det - som andre nævner - SLET ikke sikkert, at det du har fået virkelig ER morfin-pulver i den angivne renhed. Det er førhen set at skumle internet-kemikalie-suppliers "kommer til" at sende et forkert stof til folk - det var bl.a. hovedårsagen til at Psychedelia-brugeren Minimal døde.
Du risikerer død ved OD, da du måske har fået et stof, som skal indtages i meget mindre doser end morfin.

For det tredje er der risiko for fejl-fix - selv hvis stoffet er rent kan du jo risikere at fucke op og ramme forkert, eller gøre noget andet der ødelægger fixet. Og det er IKKE sjovt at miste følelsen i sin hånd, eller få amputeret et ben, fordi man ikke havde styr på teknikken og/eller var uheldig.

Hvad med at starte med at spise det? Så oplever du en mere smooth rus, som er nemmere at dosere præcist. Og min erfaring siger mig, at det så absolut er muligt at få en lækker euforisk rus ved "bare" at spise morfin (eller evt. lægge det under tungen og lade det blive optaget af slimhinderne dér).

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Det er efterhånden et gammelt topic, han må næsten have handlet nu. Hvad blev det til, waxaron?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja det er også noget jeg tænker en gang imellem.Mange af dem der spørger hører man aldrig mere til. :roll: Det kan man så lægge i det hvad man vil.Men jeg håber da det gik godt for den unge mand. :D
God weekend.

Dedikeret medlem

håber helt sikkert det gik godt for ham.. Ka ikk rigtigt li at han ikk svare når det er sådan noget stærkt stof.. en od kunne nemt tænkes. Jeg har fandme haft mange gode venner som er død af det lort.. En over gang hvor det var vildest var der 4 der røg på stripe i samme by som jeg bor i på under en måned!

Junior medlem

UPDATE; Ja, fik fat i noget isotonisk væske fra apoteket og prøvede mig lidt frem udfra nogle af de "opskrifter", der fulgte med morfin pulveret inkl, et testkiy til at teste renhenden. Pulveret kom i øvrigt fra Cameroon.

Ganske overraskende virkede det ufattelig godt. Vi brugte en diamant vægt til at veje pulveret op og blandede det op med isotonisk væske og en 3. ting jeg har lovet ikke at nævne for leverandøren.

Jeg var nu ikke den første, der afprøvede det. Fandt en gl. narkoman og hørte om han havde lyst til et gratis fix og fortalte ham, at det var morfin vi selv havde lavet. Gutten fik en hjemmelavet ampul med 40 mg/ml og han var helt vild med det. Så efter at have "delt" lidt ud til forskellige personer i midbrugsmiljøet for at se hvordan de reagerede og om de faldt døde om - ved sgu godt det er ondt, men de havde jo valget at sige; nej tak til det!! Vi tvang dem jo ikke lige frem til at indtage noget som helst!! For hver, der tog noget af det, holdt jeg selfølgelig øje med hvordan de reagerede (mens det stod på, var jeg pisse bange for om der skulle ske noget med nogen af dem vi havde foræret en ampul til at teste stoffet og bagefter skulle vi jo høre hvad de mente om stoffer. Så langt om længe besluttede jeg selv at prøve det. Ville sgu have ønsket at jeg SLET ikke have givet noget som helst bort, for det var intet mindre end SUPER godt og det er ABSOLUT ikke sidste gang jeg gør det. Men det er i hvert fald ikke noget man skal gøre for tit, da det BESTEMT er ufattelig vanedannende, men afsindig godt :-) Kan KUN anbefales, men vær nu sikkert på renheden INDEN i giver jer i kast med noget som helst!!! Har også hørt histroeier blandt andet fra andre firma i Cameroon, der markedsfører, deres pulver som 99% rent, men som ABSOLUT ikke er det. Jeg vil helst ikke nævne nagvne her, men der er i hvert fald et par stykker. Så pas på og bed om en prøve - koster typist ikke det store og invester i et testkit. Det kan du komme et godt stykke med og selvfølgelig også godt med is i maven...

Dedikeret medlem

waxaron skrev:
Kan KUN anbefales, men vær nu sikkert på renheden

Ikke for at være irriterende eller noget, men min mening er bare at sådan et stærkt stof som morfin bestemt ikke kan anbefales til nogle som ikke har medicinsk brug for det, ligemeget hvor rent det så end er, men det er bare min mening. Jeg har set hvad det har gjort ved folk, og ikke mindst migselv! Jeg har prøvet at tage mit eget liv, blevet hjerneskadet af overdoseringer og kommet på førtidspension som 22 årig. min psykiater mener ikke jeg kommer til at arbejde nogensinde mere, fryser mine hænder heller tiden da jeg har smadret dem osv. Og det hele startede med et skud morfin og ligesiden har jeg været narkoman, så jeg synes ikke det er noget man kan anbefale til stofmisbrugere, men sagtens til solk der lider af voldtsomme smerter og virkeligt har brug for et stof som morfin... Men der er selfølgelig stadig meget delte meninger om dette.. Jeg synes helt sikkert det kan anbefales istedet for heroin fx.!! Helt sikkert da renligheden er meget vigtig som du også selv skriver!

Peace MorpheuS!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 55 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]