Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 aug 2025 23:23

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Francis Begbie skrev:
LSD er temmelig skrøbeligt, men de fleste ''nye'' mærker har en form for laminering da før dem modstandsdygtige overfor forældelse(det er derfor nogen mærker er bitre), hvis de ikke har fået fugt, varme og lys burde de staig være potente.

Den har jeg sgu aldrig hørt før. Denne laminering burde vel også hæmme effekten af mærkerne, da syren i så fald vil være "fanget" under lamineringen? Hvis mærket er 'lamineret' burde det vel også være sværere at tygge?

Når det så er sagt, så købte jeg et par mærker i starten af 2009, og spiste dem først her i efteråret, efter at have haft dem med på festival, ude i sollys, varme og diverse andet. 1½ mærke trippede jeg fint på :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
Rush skrev:
Den har jeg sgu aldrig hørt før. Denne laminering burde vel også hæmme effekten af mærkerne, da syren i så fald vil være "fanget" under lamineringen? Hvis mærket er 'lamineret' burde det vel også være sværere at tygge?

det er jo ikke en laminering som man tænker på det i en laminator der laminere hele stykker papir.
men en belægning der gør syren mere modstandsdygtig, overfor lys og varme, men alligevel er letopløselig når den kommer i munden eller maven.

jeg har faktisk ikke en kilde på det, men jeg har fået den længere forklaring af en kemikyndig som jeg købte stoffer af i en periode.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Okay, det lyder også som en god idé at gøre den slags netop ved syre - jeg har bare aldrig hørt om det før, derfor jeg studsede over det.

Medlem

det er faktisk sådan at når man har intaget lsd skal der gerne gå noget tid før man kan tage det og få en virkning igen.. efter egen erfaring og en del læsning har jeg fundet ud af at når det gælder mig selv(og sikkert de fleste andre) skal jeg først og fremmest tage den dosis jeg vil trippe på inden for ca en halv time dvs at når først trippet er gået igang kan jeg ikke styrke det ved at tage mere.
der skal også gå ca 4-5 dage efter trippet før jeg kan trippe på lsd igen.

jeg vil dog ikke anbefale at man tripper på lsd mere en et par gange om året, eller i hvert falde venter et måned mellem hvert trip.

Medlem

Jeg kan nu sagtens styrke det ved at tage mere imens jeg stadig tripper, men det rammer ikke ligeså hårdt som den første dose.....

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Den med lamineringen af syre-mærker skulle vist være god nok.
Jeg har selv hørt det gjort med gelatine (eller andet stivelse) opløst i vand som påføres syre-arkene efter syren så det laver et beskyttende lag over hele papiret (som allerede har suget lsd'en) som beskytter bedre mod fx luft/iltning end ubeskyttede syreark.
Jeg har ingen kilder på det, jeg har dog hørt det fra personer som jeg stoler på og det lyder jo både logisk, let og hurtigt at gøre.

Og som der også er andre der skriver så er der en ret solid korttids-tolerance ved brug af LSD.
Hvis man skal ud og flyve igen dagen efter (hvad jeg ikke vil anbefale) så skal man nok op i dobbelt dosis fx.
Redoseringer under trippet plejer dog at gå helt fint synes jeg - man skal bare være forsigtig med det da syre er ret langtvarende og man derfor let kan komme ud på et pænt langt trip ved redosering...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]