Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 07:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Det vigtigste er altså, at det er den rigtige variant af ketamin, han har fingre i. Der findes ingen vejledning til at få et fedt ketatrip på en ussel variant, og så kan playlisten og settingen være nok så god, det er stadig ultraskod.

Og stol ikke på, hvad folk siger. Hvis det er lort, så er det lort.

Medlem

Jeg vækker lige liv i min gamle tråd, da jeg har et relevant spørgsmål.

Vi har overvejet at prøve at gå i K-hole en gang inden så længe. Vores plan var at tage omkring 150 - 180 mg. nasalt, og så derefter lægge os hen i en seng, med god musik og ellers tage det som det kommer.

En ting vi begge har været urolige over, er risikoen for at man kaster op, og hvis vi ligger ned og er bedøvet, er vi naturligvis bange for at kommer til at blive kvalt i vores eget opkast. Derfor ville vi høre lidt ind til jeres erfaringer med dette? Når man er i K-hole, er man så SÅ bedøvet, at man ikke engang er i stand til at vende hovedet til siden e.l. hvis opkast skulle forekomme? Og hvor ofte forekommer dét med opkast? Dette er vores umiddelbart eneste bekymring, da vi ellers har læst meget op på det siden... Håber I kan hjælpe.

RIP Minimal - du har altid hjulpet os meget, tusind tak!

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Jeg har en enkelt gang fået kvalme imens jeg lå i et k-hole og roddede rundt.
Jeg havde heldigvis været forudseende nok til at jeg havde hentet en spand før trippet for en sikkerheds skyld.
Det var såmænd let nok (men totalt forvirrende da det hele drejede rundt...) at vende mig og kaste op i spanden så det tror jeg ikke er noget i skal værre bekymrede for og det er heller ikke et uheld man normalt hører om.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Jeg har trods utallige ture i hullet, aldrig kastet op eller følt kvalme for den sags skyld - og i vil god ku opfatte det hvis det skulle ske og ikke bare ligge og blive kvalt, i er bedøvede, men i kan godt styre kroppen, sådan til dels ihvertfald hehe....

Får i kvalme ved små doser?

Medlem
Brugeravatar

Personligt ville jeg være mere bekymret for en stoppet næse end opkast. Alle folk reagerer forskelligt, men vil tro at hvis I prøver at flyde med, og bare prøver at se hvad der sker, så vil kvalmen måske ikke blive det store problem.

For at vende tilbage til hvordan effekterne af keta kan beskrives, vil jeg personligt sige at man oplever en virkelig stor indlevelse i ting, ligesom på andre psykedeliske stoffer. Lige præcist hvor rekreationelt det er, ved jeg ikke - man kan nok forvente at vinke ret meget farvel til ens person og bare passe over til en anden eksistensform eller hvad man vil kalde det :)

Bare læg jer godt til rette begge to og sæt noget musik velegnet til rumrejser på :) tror ikke I skal forvente at kunne kommunikere, men vil da ikke afvise at der kan opstå underlige samtaler, hvis man da magter at tale :p

Men, virkelig, lad være med at være bange - også for kvalmen. Det skal nok gå alt sammen, og så med noget papir til evt. snotnæse og brækspand hvis det skulle gå helt galt.

Ønsker jer en god tur ;)

Medlem

Tak for nogle dejlige indlæg, som bestemt har beroliget os en del. Vi har kun prøvet Ketamin et par gange hver før, og med doser fra 25 - 50 mg. pr. gang - aldrig redosering.

Min ven er aldrig blevet svimmel, men jeg blev den ene gang hvor vi havde taget 40 mg. hver ca. Men det var ikke så slemt, og kun da vi begyndte at gå meget rundt. Især da vi skulle gå ned af nogle trapper i en opgang, begyndte det at komme, og da vi så endelig kom udenfor, virkede en tur på bare 30 meter, utrolig "uoverskuelig" el. uoverkommelig, så vi besluttede os for at skynde os op i lejligheden igen :)

De gange jeg har oplevet lidt kvamle, har det hjulpet med det samme næsten, når jeg har sat el. ligget mig ned og slappet lidt af.

Det irriterer mig dog - for jeg tror at der er tale om én af de gange hvor jeg har været "lidt for godt forberedt". I dagene op til vi skulle prøve det, læste jeg om mange der oplever kvalme, og noget med at man helst skal spise i en vis periode inden, men heller ikke FOR lang tid inden osv. osv. Og det gjorde at jeg frygtede det ville ske, hvormed jeg tror det kan have indflydelse... Men ja, hvem ved :)

Tak for jeres gode svar - nu glæder jeg mig en del mere!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg k-holer altid liggende (selfølgelig) i et mørkt lokale - min seng oftest - med mit ketamusik på anlægget (der er lige noget specielt musik, der bare tager turen til nye højder... Men ligger altid helt stille med lukkede øjne...

Plejer, at gøre min playliste parat, så vejer jeg min dose op, sniffer den - så går jeg over og gør mig seng behagelig, imens ryger jeg en smøg, den ryger jeg færdig, enten den eller en joint, mens jeg sidder op og mærker hvordan virkningen bliver kraftigere hele tiden, til sidst (den egentlige start) ligger jeg mig ned, lukker øjnene og glider ud af mig selv sammen med musikken.... Jeres mange første ture vil klart være noget forvirrende noget, måske vil de allesammen være det - men jeg syntes med tiden, at jeg formår, at forstå ketaens mærkelige sprog...

Medlem

Interessant... I skriver alle sammen som ketamusik - er der noget der er værd at anbefale over andet?

Vi har ikke helt samme musiksmag, men vi kan godt blive enige om nogle numre. Er stille musik el. hårdt musik bedst? Kan man overhovedet gøre det op på den måde osv.?

Ingen af os er til psytrance, hård techno e.l. Når det er vildest er det noget house el. RnB med en god bas, haha :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Farveladeland
I er nødt til at prøve at tjekke noget psytrance ud i en eller anden udformning når i tripper..
Det er virkelig så sygt fedt.
Hvis i hader musikken er slet ikke orker at høre på det duer det nok bare ikke..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jaaa, altså jeg kan rigtig godt li' at k-jole til: Higher Intelligence Agency og Alpha Wave Movement - begge er fantastiske til en tur i hullet=)
Jeg har også k-holet til en del andre genrer - noget lidt ældre black sabbath er også fedt nok - men jeg vender altid tilbage til de to ovenstående..

For mig personligt, er det stille musik, men laaange toner, der gi'r den bedste effekt - ku ikke rigtig forestille mig, at tage et dybt hul til fullon fx=)
Men hver sin smag det er klart=)

Medlem

Hop > Haha, ja, det kan jeg egentlig godt se. Det er sådan noget forunderligt musik... Jeg har lige hørt et par numre med begge du skriver - Alpha Wave Movement kunne jeg egentlig godt forestille mig at bruge, for det er mere "stille" og roligt uden mærkelige lyde - samtidig med at det er sådan noget musik man kan drage ud i rummet til.

Jeg hører fx mest RnB e.l. sådan noget mainstream pop som de spiller på Voice og MTV - er det en god idé at sætte sådan noget på, da man jo kender nummeret, eller kan vi sagtens sætte noget Alpha Wave Movement som vi slet ikke kender på forhånd, og få det ligeså godt? Måske et lidt mærkeligt spørgsmål. Men fx klasikeren Will Smith - Summertime har jeg hørt MEGET og kommer i dejlig sommerhumør af at høre - så måske skaber den en bedre stemning for mig, end musik som jeg slet ikke kender? Eller har musikken overhovedet så meget betydning?

Tak for tippet med musikken... Håber I bærer over med mine mange spørgsmål :)

Medlem

Geografisk sted: København
Hvad med noget klassisk psykedelisk, pink floyd evt?

Medlem
Brugeravatar

Hey ohimnew....
Hvis i ikke har eksperimenteret vildt meget med det(Og jeres ketamin er rent og den rette blanding af r og s), vil jeg ikke anbefale at sniffe de 140-180 mg på engang hvis i tidligere har fået kvalme.
Sidst jeg indtog 90 mg på engang efter en pause på 9 måneder, kunne jeg næsten ikke gå over i sengen. jeg vil anbefale at sniffe måske 90-100 mg, vente til effekten træder ind også have det resterende delt op i små bunker på 15-20 mg på forhånd. Sådan synes jeg det er nemmest dosere.
Alt over 100 mg på engang, virker meget kraftigt på de fleste mennesker og flere bekendte er gået direkte i hullet ved den dose.
Jeg vil for trippets skyld ikke anbefale rnb eller anden mainstream pop men som de andre også siger ambient og eller dub.
Sphongle er imo kongerne af hesterock.
http://www.youtube.com/watch?v=Mdq5ogkOnQg

Junior medlem

Hey, hey :)
ved det er ved at være længe siden i "lukkede" samtalen, men kom lige forbi og har lidt at tilføje:

////Redigeret pga ufatteligt dårlige "råd" - dette er et harm-reduction site!!//// HopIFjordeN

I virker alle sammen meget enige om at ligge ned og slappe af mens jeres keta-krydshjerner udforsker og oplever.
prøv at rejse jer og dans til noget full-on fx, ja det kan være vældig svært at holde balancen ind i mellem, men det er sindssygt fedt at flyve rundt!
Hehe, eller find en blød seng at hoppe i :D

Til sidst vil jeg lige tilføje, at keta er et stof man skal lære at elske. Held og lykke med det alle sammen :)

Hva fanden er det for et statement? Lyder som som en zkitzopuzher

Admin
Brugeravatar

Med hætter går jeg udfra du mener GHB? Keta og ghb er altså en rimelig dum kombo, der kan ende ud i livstruende situationer. Ihvertfald med mindre man har meget tolerance, godt styr på doser og sådan. Og derfor synes jeg ik det er en kombo, man kan tilråde folk, der lige er begyndt at tage keta.

-Jimmy Carter

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg har endnu ikke prøvet at nyde trippet liggende til musik, ligesom de fleste af Jer lader til at foretrække, men prøvet at føre samtaler og følge med i hvad der foregik på computeren og bevæge mig rundt og sådan. Men kommer sikkert ikke i "dybden" på denne måde men ens ændrede tidsopfattelse er imo mere markant hvis man fx prøver at følge med i en boksekamp eller lign. Jeg synes også samtalerne kan være episk lol når man et kort sekund vågner op og bliver klar over hvor fucked man er.

jeg vejer 75 kg og har højst indtaget 150mg plus efterfølgende små redoseringer.

Junior medlem

Geografisk sted: Halfway down the spiral
Jeg tager Keta fordi det er verdens mærkligste stof det er ligsom verden bliver version 1.2, alting virker "falskt" og ting har det med at ændre størrelse.
Bruger det både som feststof og som k-hole generator i bælgmørke, førstnævnte nasalt og sidstnævnte oralt.

At det er et farligt stof finder man hurtigt ud af, ment på den måde at rusen er så nem at styre nasalt at jeg ihvertfald oplevede meget lig dengang man startede med at ryge bong.. det er så nemt og hurtigt lige at nappe en lille en, og rusen fortager sig hurtigt igen.
Derfor er det med at være vågen, tror jeg de fleste der har været i besiddelse af en stor pose hest kan skrive under på !!

Men k-hole delen er fantastisk jo, første gang jeg ramte hullet var alt for fedt (og slet ikke meningen)
Havde lige prøvet keta et par gange og mødte så en fyr fra gamle dage jeg ikke havde set i laang tid, vi faldt så i snak og kom ind på psychadelica... det endte self med at jeg fik købt to håndfulde, hvorefter jeg og en kammerat trakede hjemad mod mig i sommervarmen.
For at komme hjem skulle vi følge en skovsti ca 2 km, vi nåede 100m ind da vi mødte en bænk som vi da lige så vores snit til at teste hesten ud på.
Der blev lagt op og kørt indenbords, og det næste jeg husker er at jeg kommer til mig selv liggende i skovbunden..kan ikke bevæge min krop, kun dreje hovedet.
Ser så min kammerat ligger 10m væk i den anden side af stien osse ude i skovbunden, kan høre og se alt men ikke bevæge mig og jeg kaster en del op..men har det fint
Herefter kommer der så et hold kondiløbere som stopper og tror vi (især jeg) er ved at dø, de snakker med min kammerat der kan tale en smule og det ender med at de ringer til panserne :(
Min kammerat for kæmpet sig på benene og slæbt mig derudaf, gider ik lige bustes med vores nye stash jo...

Ved det lyder fuckd, en det er en uforglemmelig oplevelse jeg ser tilbage på med go' grineren.... gotta admit, I love ketamine

Medlem

Jeg mener ikke det er nødvendigt at oprette en ny tråd, så jeg låner lige den her.

Jeg har ladet mig fortælle at alkohol og ketamin er en dårlig blanding, men er det kun når ketaminen indtages i store doser? Eller er det "forsvarligt" nok at indtage 25-30 mg keta oven på en stor mængde alkohol? Hvis min idé ikke er helt henne i vejret, er denne kombo så forsvarlig at tage i byen?

Håber nogen har erfaring og kan hjælpe.

Hilsen TIHI

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Klogt? Tja.. Der er mange der gør det, ihvertfald. Det kommer i den grad også an på hvad du mener med "en stor mængde alkohol".

Kan huske at der i medicinhåndbogen står "Ketamin ikke bør gives til patienter, der er påvirket af alkohol." - så der er nok en vis interaktion. Sålænge det ikke bliver mere end 25-30mg kan jeg ikke se noget problem, men især kvalme (og deraf kvælningsfare, når man ligger i hullet) kan jeg forestille mig ville blive et langt større problem. Der vil formentlig også forekomme en (mindre, hvis ketaminen er indenfor de almindelige rekreative doserammer) depressiv effekt på åndedrættet.

Medlem

Okay tak for svaret.

Min intention var heller ikke at drikke 20 bajere og så flyve en tur i hullet. Ville egentlig bare høre hvad der kunne gå galt, da det ikke skulle undre mig at jeg i min fuldskab, kommer til at indtage lidt ketamin oven på en smule alkohol.
Men da jeg ikke har erfaring med keta endnu, må jeg hellere prøve det inden.

Er 75-85 mg ikke en meget god startdose, hvis det skal være en god førstegangsoplevelse (og det er uden alkohol) ?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]