Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 11 jul 2025 11:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København Ø
Ved godt det ikke er Stoffer i Medierne, det her, men: http://politiken.dk/indland/article597233.ece

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
chopstick skrev:
Ved godt det ikke er Stoffer i Medierne, det her, men: http://politiken.dk/indland/article597233.ece

Overvej hvor mange gange ordet sniffe bliver brugt i sammenhæng med lattergas..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg fik en zkør ide den anden dag... Hvad nu hvis: man tog pappet fra en tændstiksæske og satte en nål i gennem og satte et lille stykke galar på nålen, derefter antændte man hashen og droppede den ned i siphonen og lod den stå i et par minutter. Derefter loadede man den med en patron eller 2 og sugede derefter smoke+ n2o...

Er det en dum ide med lattergas' brandnærende effekt? Hvis ikke tror jeg at latterhas ville være et godt navn...

(Baudelaire 1860).

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Det er jo for fanden derfor de kalder det hippie-crack! :P

Jeg er personligt ikke den store fan af N2O, men hvis i tager det - husk for guds skyld at gemme noget plads i lungerne til at inhalere noget luft (ja, oxygen) så det bliver blandet i lungerne.

Btw, så er det ikke brændnærende.

Medlem

Geografisk sted: Fyn er fin
Dextrose skrev:
Det er jo for fanden derfor de kalder det hippie-crack! :P

Jeg er personligt ikke den store fan af N2O, men hvis i tager det - husk for guds skyld at gemme noget plads i lungerne til at inhalere noget luft (ja, oxygen) så det bliver blandet i lungerne.

Btw, så er det ikke brændnærende.

Jo det er brandnærende, derfor det bliver brugt til motorer og lignende. Ved højere temperatur spaltes det og frigiver O, bla. derfor det giver en almindelig motor langt flere kræfter.

Airliquide klassificerer det stærkt brandnærende.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Min fejl, jeg havde taget fejl af brandnærende og brandfarligt...

Min pointe er blot, at det er nok mere safe at ryge joints og suge N2O, end det er at ryge joints og sniffe poppers.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg vil vove at påstå at N2O kun er brændnærende ved rette temperatur og tryk, og derfor ikke yder nogen brandfare ved alm. stuetemperatur & tryk.

Har sågar selv prøvet at blæse en halv patron mod en åben flamme, uden resultat. Det var mere brændnærende hvis jeg pustede på flammen :roll:

Men som Zorglub siger - ved N2O indsprøjtning i f.eks. biler, spaltes oxygen atomet, til O2, og den ekstra forbrænding giver bilen væsentlig flere hestekræfter ;) (Her er temperatur og tryk netop kontrolleret, og derfor er det brandnærende)

Medlem

Geografisk sted: Fyn er fin
Ja det dekomponerer ved 1300 °C/1 atm så et stearinlys er nok ikke nok, men en gas flamme er

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Når jeg nu har patronerne i hånden, skal jeg så bruge en slags "pistol" til at skyde det ned i lungerne? Jeg er ret ny på det område med N2O :lol:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Incase skrev:
Når jeg nu har patronerne i hånden, skal jeg så bruge en slags "pistol" til at skyde det ned i lungerne? Jeg er ret ny på det område med N2O :lol:

Så søg dog!! Emnet har været oppe og vende 2-3 gange i 3 forskellige emner, i løbet af sidste måned :shock:

For good measure:

Rush skrev:
Til orientering:
En cracker er et værktøj til at suge N2O patronerne fra, dog bruges en ballon eller pose somregel, da N2O direkte fra crackeren er ret kold (Det er under tryk i patronen)

Den ser sådan ud: Billede

En siphon er et større slags værktøj, som oprindeligt bruges til piskefløde. N2O sprøjtes ind i beholderen så den kan fungere som drivgas. (Ellers ville fløden være svær at få ud)
I dette tilfælde er vi ikke interesseret i fløden, kun i drivgassen N2O. Derfor sprøjter vi blot N2O ind i beholderen vha. skruemekanismen på Siphon, uden noget fløde..
Nu kan vi suge gassen ud af siphonen, eller lukke den ud i en ballon - uden at være bange for at gassen er kold. :)
En siphon ser sådan her ud:
Billede

Håber det hjalp dem der var i tvivl ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]