Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 05:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Junior medlem

en af mine gutter døde for et par uger siden af det lort.. :?

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Dextrose skrev:
Damn...

Jeg var ellers vågen i over et døgn af en bombe på 380 mg. 4-FA dihydrogenfosfat.
Heroisk og dum dosis, men jeg var ikke blevet imponeret første gang jeg prøvede det - det er jeg så nu! :)

Ja well Meth virker sikkert også i længere tid hvis du overdosere det helt vildt hehe

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
DR-D skrev:
Dextrose skrev:
Damn...

Jeg var ellers vågen i over et døgn af en bombe på 380 mg. 4-FA dihydrogenfosfat.
Heroisk og dum dosis, men jeg var ikke blevet imponeret første gang jeg prøvede det - det er jeg så nu! :)

Ja well Meth virker sikkert også i længere tid hvis du overdosere det helt vildt hehe

Been there - done that... Jeg håber at folk vil lytte til mine erfaringer: LAD VÆRE med at indtage mere end max. 150-200 mg. meth på et døgn, ellers be'r du selv om det! :evil:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Jeg fik ca 0.1g meth fredag nat. Nu tager jeg ikke stimulanser så tit, udover MDMA, men det slet ikke det samme.

Sov først imorges klokken 05:00 og lørdag morgen mixede jeg først solo i 5 timer og så med min makker i 4 timer. 9 timers set :twisted: Meth rocks når der skal mixes.

Medlem
Brugeravatar

Methamfetamin har præcis samme virkning som amfetamin, bortset fra at det er meget stærkere (over dobbelt så stærkt).
Det er mere fedtopløseligt, det er forklaringen på styrken.

Site Admin

Katten skrev:
Methamfetamin har præcis samme virkning som amfetamin, bortset fra at det er meget stærkere (over dobbelt så stærkt).

Ikke helt enig. Ja, vægt mæssigt er det ca. 3-5 gange så stærkt, men almindelig amfetamin giver slet ikke samme eufori som methamfetamin. Hvis jeg feks tager 60 mg amfetamin sulfat og sammenligner med rusen fra 20 mg methamfetamin (begge dele racemisk blanding), bliver jeg fysisk nogenlunde ligemeget stimuleret. Methamfetaminen vil tilgengæld gøre mig væsenligt mere euforisk... Så der er absolut forskel. Meth FTW :) (bortset fra det er djævle vanedannende).

MVH
KenIshii

Medlem
Brugeravatar

KenIshii skrev:
Katten skrev:

Ikke helt enig. Ja, vægt mæssigt er det ca. 3-5 gange så stærkt, men almindelig amfetamin giver slet ikke samme eufori som methamfetamin. Hvis jeg feks tager 60 mg amfetamin sulfat og sammenligner med rusen fra 20 mg methamfetamin (begge dele racemisk blanding), bliver jeg fysisk nogenlunde ligemeget stimuleret. Methamfetaminen vil tilgengæld gøre mig væsenligt mere euforisk... Så der er absolut forskel. Meth FTW :) (bortset fra det er djævle vanedannende).

MVH
KenIshii

Jeg har en kilde hvis det er ,)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
øhm nu kan man næppe bruge kilder som ikke har praktisk erffaring med meth til så meget når det drejer sig om euforien. det er sjældent de måler den ;)....
men ja rent fysologisk set har meth samme effekt som almindeligt amfetamin bortset fra det kryder blodhjerne barrieren væsenligt bedre, men det siger jo ikke så meget om euforien og den subjektive oplevelse;) må give KenIshii helt ret i hans vudering. Rent amfetamin sulfat er altså ikke helt så euforisk som methyl varianten.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Jeg er fuldt ud enig i det folk skriver om at methamfetamin er langt mere euforisk end amfetaming. Personligt synes jeg euforien er så langt større for meth end en ækvivalent dosis amfetamin, at jeg undrer mig om der også kan være andet end stoffernes permeabilitet over blodhjerne barrieren.
Uanset hvad, stimulant junkien her sværger til en god dosis meth indtaget mange gange i løbet af en lang nat :twisted:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nu påvirker methamfetamin jo også det serotonerg sympatiske nervesystem i større grad end amfetamin. (der "kun" forøger dopamin og nor-adrenalin mængderne i hjernen)

Også er det væsenligt mere neurotoksisk. Om det er mere euforisk skal jeg ikke kunne sige, da jeg hverken selv har prøvet alm. amfetamin eller meth.

Medlem
Brugeravatar

I kan meget vel have ret, jeg siger bare hvad jeg har læst :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Katten skrev:
I kan meget vel have ret, jeg siger bare hvad jeg har læst :)

Vi har stadigvæk ikke set den kilde, der dokumenterer at amfetamin er ligeså euforisk som methamfetamin?

Omend som de andre siger, har personlig erfaring en del mere indflydelse end kilder i dette tilfælde.

Medlem
Brugeravatar

Sundhedsstyrelsens bog om rusmidler, skrevet af Henrik Rindom:

Direkte citat:

"Methamfetamin
Methamfetamin er dannet ved at påføre amfetaminmolekylet en methylgruppe. Derved er stoffet blevet mere fedtopløseligt, hvilket gør at det får en 3-5 gange kraftigere virkning. Den psykiske virkning af stoffet er fuldstændig som amfetamins."

Medlem

Imo så kan en kilde som Henrik rindom ikke bruges til en skid, da han for det meste skriver en masse lort der intet hold i virkeligheden har :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Katten skrev:
Sundhedsstyrelsens bog om rusmidler, skrevet af Henrik Rindom:

Glem henrik, han tror at det aktive stof i khat er mephedrone :D

Medlem
Brugeravatar

Ja okay, ikke engang sundhedsstyrelsen er pålidelig :p

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV