Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 17:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 67 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

DR-D skrev:
Paracetamol er ganske ugiftigt vedmindre det overdoseres. 2 panodiler før sengetid skulle der ikke være noget problem i.

Men kombineret med alkohol? ;) Så kommer den giftige effekt. Det står jo på pakken.

Plejer at drikke lidt vand inde i byen/fest, bare lige et glas, når jeg tænker på det. Så drikker jeg to -tre max 4 glas vand når jeg kommer hjem og spiser en rigtig god toast eller sådan noget, selvom jeg lige har spist en slice inde i byen.. Synes det med at drikke 1,5 liter vand er overdrevet.
Men man skal selvfølgelig tage højde for at man også sveder meget hvis man danser.
Har aldrig haft tømmermænd - kun træthed dagen efter en druktur.

Offtopic: Ny tanke. Er jeg den eneste der synes at alkoholerne i øl bliver man mere sløv og vælteren af, end hvis man drikker drinks, hvor man bliver mere grineren stiv?? Kan sammenlignes lidt med sativa/indica fænomenet indenfor cannabis.

Titel:
Medlem

Mariannes skrev:
Offtopic: Ny tanke. Er jeg den eneste der synes at alkoholerne i øl bliver man mere sløv og vælteren af, end hvis man drikker drinks, hvor man bliver mere grineren stiv?? Kan sammenlignes lidt med sativa/indica fænomenet indenfor cannabis.

Jeg tror bare det er miljøet man gør det i.. Drinks er ofte meget fest præget med høj musik osv. Mens øl tit mere er noget hygge/privat noget..

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Citat:

Synes det er lige omvendt, hvis jeg drikker sprut som jeg meget sjældent gør da min mave den kaster det op igen efter ½ time. Men med sprut så vælter jeg rundt og er en stor idiot der kæfter op og er total arrogant.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Mariannes skrev:

Man bliver mere sløv af øl pga. indholdet, kan ikke huske, om det er noget med gæringen, humlen, eller hvad det er, men øl er mere sløvende end sprut (at det fylder meget mere i maven har sikkert også noget at sige, da man føler sig mere mæt og afslappet) Bl.a. af samme årsag har jeg haft held med at vende et uendeligt kokain/amfetamin-behov på drukture ved at gå over til at drikke sprut frem for øl, da man så ikke bliver så sløv og træt.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Mariannes skrev:
DR-D skrev:
Paracetamol er ganske ugiftigt vedmindre det overdoseres. 2 panodiler før sengetid skulle der ikke være noget problem i.

Men kombineret med alkohol? ;) Så kommer den giftige effekt. Det står jo på pakken.

Plejer at drikke lidt vand inde i byen/fest, bare lige et glas, når jeg tænker på det. Så drikker jeg to -tre max 4 glas vand når jeg kommer hjem og spiser en rigtig god toast eller sådan noget, selvom jeg lige har spist en slice inde i byen.. Synes det med at drikke 1,5 liter vand er overdrevet.
Men man skal selvfølgelig tage højde for at man også sveder meget hvis man danser.
Har aldrig haft tømmermænd - kun træthed dagen efter en druktur.

Summary

There are concerns that therapeutic doses of paracetamol may be hepatotoxic in patients who regularly drink moderate to large amounts of alcohol. Critical examination of case histories reveals that overdoses of paracetamol were responsible for the hepatotoxicity in many cases. Experimental studies in which paracetamol was taken for short periods also show no interaction. Paracetamol is therefore a suitable analgesic for patients who regularly drink moderate to large amounts of alcohol but, as with all patients, care should be taken to minimise the chances of overdose.

http://www.australianprescriber.com/magazine/27/1/14/5/

Mht. til øl's sløvende virkning kunne det måske tænkes at Lupulin var årsagen?

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
Der er kun én kur mod (mine) tømmermænd: 2 pernodil zap, junkfood (gerne fra amager bollen, helt fantastiske burgere :P eller en tur på senõritas på istedgade ) og så 1 1/2 L. iskold cola, supler gerne med en god potion humor... Get 'em everytime... :D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Et glas saltvand er godt ja. Men jeg kan selv ikke holde smagen ud så jeg spiser bare nogen saltede chips og drikker vand inden jeg går i seng.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Puny_pete skrev:
Faktisk er en burger på macdonalds super god til frokost efter en druktur.

En burger fra McDonalds er aldrig god. Hvis man har kvalme og ikke engang kan drikke juice tror jeg næppe en fed klam burger fra McD måden at få det bedre på.

Jeg ville umiddelbart anbefale at spise let og sundt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

the-red-pill skrev:
Puny_pete skrev:

En burger fra McDonalds er aldrig god. Hvis man har kvalme og ikke engang kan drikke juice tror jeg næppe en fed klam burger fra McD måden at få det bedre på.

Junk-food skulle rent faktisk hjælpe, svjv.

Medlem

Geografisk sted: ..
Lilleso skrev:
the-red-pill skrev:
Puny_pete skrev:

Hvorfor?

Titel:
Medlem

Må faktisk også indrømme at jeg synes at en gang "junkfood" hjælper enormt, men jeg forestiller mig at det mere har noget med "selvforkælelsesaspektet" at gøre :wink: . Nu er jeg vegetar, så jeg spiser ikke lige en BigMac eller en hotdog, men en pose chips og en cola hjælper altid på tømmermændene.

I øvrigt, så undrer jeg mig over rådet om at man skal holde sig fra juice så snart alkohol er inde i billedet. Mange mennesker - inklusiv mig selv - nyder tit en gang vodka med appelsinjuice, og det har da aldrig givet mig mere ubehag end vodkaen alene ville have gjort.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Møgsvinn skrev:
Lilleso skrev:
the-red-pill skrev:
Puny_pete skrev:

Hvorfor?

Kan ikke huske det helt præcist, der var bare en eller anden læge sjover der sagde det på tv op til nytår.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Præcis har også hørt det fra læger at junkfood skulle hjælpe. Så the red pill du er altså forkert på den..

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ud med jer, løb en 20-30 minutter, drik lidt vand inden og godt med det efter

Kan varmt anbefales :)

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Portuz skrev:

Ud og løbe med tømmermænd??? Så er det da HELT sikkert at jeg knækker mig... :lol:

Senest rettet af Atna 04 feb 2008 23:59, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Atna skrev:
Portuz skrev:

Ud og løbe med tømmermænd??? Så er det da HELT sikkert at man/jeg knækker mig... :lol:

Men det virker :)

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Portuz skrev:
Men det virker :)

Det gør 2 fingere i halsen også... :wink:

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Øl sløver fordi det indeholder humle, der er kendt fra gammel tid som urten man skal indtage, hvis man har søvnproblemer ;) Findes feks også i mange typer af baldrian-piller.
Nåeh ja, og så er der jo alkohol i... Det har en let hypnotisk effekt i sig selv.

Hvem har ikke slammet en god stor whisky pga søvnproblemer? Det sænker indsovningsperioden men forhindrer hjernen i at komme helt så langt ned i drømmene, dvs REM-søvn bliver sværere at opnå, og resultatet bliver en dårligere søvn. Ikke desto mindre virker det stadig, så man falder hurtigere i søvn :D

Mht tømmermænd, så er her nonames lynguide til at undgå den slags:

1 ) Gå ikke i byen på tom mave (her tænker jeg på mad ;))
2 ) Drik vand i løbet af drukturen (et glas vand for hver håndfuld bajere)
3 ) Hvis ikke du har alt for langt hjem, så gå istedet for at tage en taxa/bus/tog. Den friske luft og lidt motion inden sengetid gør underværker, og man sparer samtidig lidt mønt.
4 ) Drik en ca en halv liter vand når du kommer hjem, og spis let. Ikke noget med alt for mange proteiner i, det har maven ikke godt af ovenpå alkohol. Selv foretrækker jeg en skål yoghurt med godt med grovmysli, så er der mælkeprodukt til at neutralisere, og mysli til at give maven lidt at arbejde med mens man sover.
5 ) Når du vågner, drik mere vand.
6 ) Tag et bad! Det frisker op, og fjerner røg/sved, og reducerer derved de mentale sider af tømmermændene.
7 ) Spis noget fed og salt mad (alt med måde, selvfølgelig). Alkohol er et organisk opløsningsmiddel, og fjerner derfor fedt fra dine cellers membran. Bla derfor man får underlig hud dagen efter en god druktur, o da din hjerne primært består af fedt, så har den ikke så pokkers godt af organiske solventer.
En druktur involverer, ja navnet siger det jo i sig selv, en god del druk. Dvs øget væskeindtag, der ikke er isotonisk (dvs indeholder ikke 0,9% salt), og derfor skylles salt ud af kroppen. Salt holder membranpotentialer oppe, og uden disse fucker dine celler op og er ikke i stand til at signalere og respondere ordentligt.
Junkfood indeholder ofte godt med salt og fedt, og er derfor ikke noget dårligt valg.
8 ) Når du er færdig med at spise sætter du en god film på, og ruller en stor joint, og voila, så er der ingen tømmermænd tilbage :D

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Rodnet
laver altid en kop vand med en teske salt i. det er sku i orden. enden et par timer før, hvis det er privat fest. eller når jeg kommer hjem. men så er der jo det, jeg drikker ikke.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
God(e) guides :).. Men stoppede med at drikke fordi jeg tit fik tømmermænd efter en 5 - 6 øl , så holder mig til narko og hash - det giver heller ikke tømmermænd :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 67 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]