Jeg har svaret "Ingenting - ketamin skal tages for sig selv!", men vil lige uddybe alligevel. Ketamin er i sig selv i stand til at fremkalde nogen dybt mystiske og spirituelle tilstande, på linje med psilocybin og LSD, det virker desuden til at være særligt effektivt til at fremkalde nærdøds-lignende oplevelser, hvilket også er dokumenteret i litteraturen. IME bringer det også ofte oplevelser af en så extrem weirdness, beyond al rationalitet som jeg ellers kun forbinder med salvia, og til dels 5-MEO-DMT/N,N-DMT, dog med weirdness som eneste fællestræk. Det kræver dog K-hole doser før det viser sit fulde psykedeliske potentiale og at man lader sig flyde med i det introspektive trip det kan sætte i gang. En typisk K-hole dose ligger vel for de fleste uden tolerance på en godt 100mg IM, lidt mere nasalt. (Nasal administration mangler dog den fuldkomne dissociation IM giver.) Når det er sagt så er der IMO flere substanser som er ganske interessante i kombination med ketamin. 2C-B er medvirkende til at man husker flere detaljer mere skarpt fra trippet, men gør samtidig trippets fokus mere beslægtet med kroppen / ens menneskelig perspektiv, og modarbejder de helt ekstreme oplevelser IME, tilgengæld garanterer det et mere feel-good trip, og mere typiske phenethylamin-visuals. Jeg har ofte taget 15-25mg 2C-B oralt og taget ketaminen på peaked eller kort efter og andre gange en ganske lille mængde 5-10mg nasalt, for at undgå 2C-B'en farvede trippet for meget, men hovedsagligt bidragede med en forbedret hukommelse. Cannabis trækker IME trippet i en mere spirituel retning, og kan forlænge det en del. Jeg har ofte oplevet at jeg befandt i hvad der mest mindede om et fullblown LSD-trip efter jeg returnede fra K-hole i adskillige timer efterfølgende. LSD + ketamin, er præget af de substansers analytiske kvaliteter, og giver et meget mere 'klarhovedet' trip. Jeg har dog kun prøvet denne kombo på højdosis LSD-trip (3x +250µg blotters), så de trips blev muligvis domineret for meget af LSD'en. Sidst vil jeg lige nævne den ultimative lammekombo, den er ikke til noget som helst fornuftigt udover lamning, men for jæglan heroin + ketamin er lækkert. Fuldstændig comfortably numbness. Den drømmeagtige verden opioder fremkalder i the land of Nod, med et psykedelisk twist fra ketaminen. Jeg tror dog kombinationen har et ret heftigt afhængighedspotentiale, og er ganske risikabel tilligemed, så vil fraråde folk at eksperimentere med den.
_________________ Let Go And Let God!
|