Treasure skrev:
Det tror jeg ikke... jeg går på 2. årgang

Jeg kender ellers ret mange, men hvis du ikke vil sige hvem du er er det okay

Anyways, jeg vil også fluekneppe lidt. For det første, er HU-210 ikke et syntetisk stof?! Det mener jeg det er, derfor det lidt spøjse navn (kaldes vist også dexanabidiol, eller noget i den retning). Ret mig hvis jeg tager fejl. Så på den baggrund kan man vel ikke dø af cannabis-overdosis. Det kan man dog af THC-indholdet (se nedenstående).
Selvom I ikke kan finde eksempler på overdoseringer med buprenorphen, betyder det ikke at de ikke findes, eller at det ikke er muligt. Wiki nævner overdosis som en klinisk mulighed og medicin.dk angiver tiltag, der skal gøres I TILFÆLDE af en buprenorphin overdosis. Det virker altså på mig som en mulighed og jeg kan heller ikke se nogle farmakologiske årsager til at overdosering ikke skulle være mulig. Og nej, den med partielle agonister holder ikke altid, som både jeg selv og Tresure har nævnt et par gange. Det er sandt at THC nærmest er umulig at overdosere, men det kan lade sig gøre. Merck Index angiver LD50 af THC (en partiel agonist

som 42 mg/kg kropsvægt. Det er ved indånding (rygning) og sandsynligvis falder individet i søvn inden det går så galt, men DET ER MULIGT. Ved spisning er LD50 omkring et gram.
Der er altså flere ting der spiller ind, og jeg glæder mig som et lille barn til jeg falder over et tilfælde af overdosering med en partiel agonist, som jeg kan linke til

Dvs. i praksis, og ikke en med efficacy på 99,9%... Jeg ved de er derude!