Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 16:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 135 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Astral skrev:
Og Levose, Kjær og andre, er i systemets forkæmpere? Naiv autoritetstro er meget skadelig for samfundet

Ja, og neurotisk autoritetsfrygt er skadelig for social omgang.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: in fantasyland
Fluffy McPooch: hvad mener du? at jeg måske tænder af på stoffer eller hvad? for så kan jeg sige dig at det gør jeg langt fra, det nok på grund af min opdragelse jeg ikke kan ta det og så har jeg jo temperamentet :) .

Astral: ja det er fucked, vidste ikke det var begge dele troede kun det som max rørte dopaminen, det er skam helt seriøst at det er derfor jeg får det. Og skal vi sige det er en slags form for frivillig tvang at jeg får dem

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Fnis... Tak for et godt grin hen mod fyraften :lol:

Du får altså drugs ordineret af din læge fordi du ikke kan klare at folk smasker?

Jeg skal da lige til lægen i morgen og få lidt recept-knark, jeg kan nemlig ikke klare irriterende mennesker :lol:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
sekstoi skrev:
Fluffy McPooch: hvad mener du? at jeg måske tænder af på stoffer eller hvad? for så kan jeg sige dig at det gør jeg langt fra, det nok på grund af min opdragelse jeg ikke kan ta det og så har jeg jo temperamentet :) .

Astral: ja det er fucked, vidste ikke det var begge dele troede kun det som max rørte dopaminen, det er skam helt seriøst at det er derfor jeg får det. Og skal vi sige det er en slags form for frivillig tvang at jeg får dem

Så lad være med at tage dem, bluff! det opdager de vel ikke!

Men for din egen hjernes skyld hold dig fra det stats autoriterede narkotiske kemisk inducerende lobotemi og neurotoxiske neuroleptika aka zombie gift

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Tjek wiki-pedia's beskrivelse af medikamentet: http://en.wikipedia.org/wiki/Risperdal

Der står blandt andet:
Citat:
Risperidone is a very strong dopamine blocker (antagonist); i.e., it inhibits functioning of postsynaptic dopamine receptors.

Risperidone also acts as a 5-HT2A antagonist, and can be used to quickly and effectively block the effects of 5-HT2A agonist drugs such as LSD.

Risperdal modvirker altså psykedeliske stoffer som fx. LSDs virkning.

Tjek også lige listen med bivirkninger ud:
Citat:
Common side effects include nausea, anxiety, dizziness, insomnia, low blood pressure, muscle stiffness, muscle pain, sedation, tremors, increased salivation and weight gain (it is not uncommon for patients taking risperidone over long periods to gain upwards of 50 pounds or even more). It has also been known to cause sexual dysfunction.

Occasionally breast tenderness and eventually lactation in both genders may occur. Many antipsychotics are known to increase prolactin because they inhibit dopamine. However, Risperidone is known to increase prolactin to a greater extent than most other antipsychotics, such as quetiapine. It is thought that once Risperidone raises prolactin, it may cause tumors in the pituitary gland. This may recur even if the patient has switched to a different antipsychotic.[2]

Like all antipsychotics, Risperidone can potentially cause tardive dyskinesia (TD), extrapyramidal symptoms (EPS), and neuroleptic malignant syndrome (NMS), although the risk is generally less than for the older typical antipsychotics.

For some personal reports of the effects of using risperidone for autism or Asperger's syndrome - occasionally beneficial especially at very low doses such as 0.5mg per day, but sometimes severely distressing even at low doses.

Jeg tror nærmest ikke man kan finde noget ulovligt rusmiddel med SÅ mange bivirkninger. Jeg må her sige at jeg lidt er enig med Astral, det lyder godt nok som et helt igennem nedaren stof, som man kun skal tage hvis det er absolut nødvendigt. For mig lyder det lidt overkill at tage det fordi man bliver irriteret over andre folks smasken. Her kunne jeg forestille mig at kognitiv terapi ville være langt bedre. Overvej lige det, sekstoi.

Til sidst vil jeg blot nævne, at det altså ER muligt at forholde sig kritisk til lægers medicinudskrivninger, uden at mene at de udelukkende vil folk det ondt eller andre paranoide forestillinger. Selvføgelig vil læger deres patienter det bedste, men vi ser altså en tendens til at en del læger/psykiatere udskriver medicin lige lovligt hurtigt. At udskrive et stof som Risperdal på baggrund af en 7 minutters samtale synes jeg er under al kritik.

Titel:
Dedikeret medlem

skal jeg så trappe ned eller hvordan?, har to fulde pakker som jeg nok hellere må tag først ellers er det penge ud af vinduet

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Første skridt er nok at tale med din læge, og meddele ham du ikke ønsker at benytte dennes tilbud. Hvis det kun er for de symptomer du har nævnt, så virker det ganske rigtigt noget overkill.
Hvis du fornemmer det tenderer dette-eller-indlæggelse, så kan du altid begynde at tænke på at stoppe selv, men prøv at tal fornuftigt med lægen først - hvis ikke du er meget voldelig eller selvskadende, så burde man ikke kunne tvinge dig.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
sekstoi skrev:
skal jeg så trappe ned eller hvordan?, har to fulde pakker som jeg nok hellere må tag først ellers er det penge ud af vinduet

FUCK om det er penge uaf af vinduet, skyl dem ud i toiletet og lad som om du har taget dem, din hjerne er mere værd

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Prøv nu at være lidt rimelig, Astral.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Sapphie skrev:
Prøv nu at være lidt rimelig, Astral.

Astral, i stedet for at kaste om dig med dine skide teorier, så forhold dig til fakta og forhold dig til trådens emne. Tak!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Astral skrev:
FUCK om det er penge ud af vinduet, skyl dem ud i toiletet og lad som om du har taget dem, din hjerne er mere værd

Jeg er sgu lidt enig her... Løsningen er ikke altid at give medicin der gør en døsig så man ka rende rundt som en anden zombie og tro at det er bedre end 'sygdommen'

Fuck 70% af alt lægeordineret medicin... Der er tit en bedre, men mere besværlig/dyr, løsning!!

Måske lidt groft sagt men jeg gir sgu astral ret!!

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Lad nu bare være med at glemme alle de mennesker, der rent faktisk har stor glæde af at få lægeordineret medicin.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Sapphie skrev:
Lad nu bare være med at glemme alle de mennesker, der rent faktisk har stor glæde af at få lægeordineret medicin.

Præcis!

Titel:
Flueknepper kongen

Astral skrev:
sekstoi skrev:
får risperdal på grund af jeg ikke kan ta folk smasker det tænder mig af, min psykiater sagde at drikke ikke skulle være noget problem, dog er han sådan en opblæst nar der ikke har styr på en skid. Så jeg hælder til at spørge jer

HVAD??? Den skal jeg lige have ÈN gang til?

Du får risperdal fordu du ikke kan lide at folk smasker?

DET LYDER FUCKED!

OG du er da for dum hvis du tar risperdal?

Du ved godt at det er en dopamin og serotonin antagonist right? dvs. den gør at de receptore ikke bliver stimuleret = mindre sjov i livet, mindre glæde, risperdal er en glædesdræber....

Hvad er det lige dit problem er? Hvad er grunden til du får dem? For den det du skrev ved jeg ikke om jeg kan tage seriøst

Og Levose, Kjær og andre, er i systemets forkæmpere? Naiv autoritetstro er meget skadelig for samfundet

Alle serotoninreceptorer har -ikke- samme effekt.

Risperidon blokerer 5-HT2a, som er en receptor som har en inhibitorisk virkning på den visuelle cortex. Desuden blokerer de fleste dopaminreceptorer.

Men netop denne virkning er jo ønskelig, idet psykisk syge jo oftere har problemer med dopamin (overaktivering)

På trods af Risperidon's bivirkninger, er der en grund til sekstoi, som virker som en psykisk svag knægt (undskyld, men det er det udtryk, man får når man læser hans posts) får det. Og jeg synes det ville være synd hvis han bliver kriminel p.g.a. hans neurose/psykose. Så er det bedre at få symptomerne under kontrol, inden man kan lave samtaleterapi.

IMHO.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg er sgu på det Astral siger.

Titel:
Dedikeret medlem

psykisk svag knægt? hehe hvad fanden kritik :) , psykisk svag ved jeg ikke om jeg er har fået af vide af to forskellige hjernevridere at jeg har en utrolig stærk psyke om det så passer er jo et godt spørgsmål

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Astral jeg synes også du har helt ret her.
Det burde ikke være meningen at man skal have så stærk medicin blot fordi man har svært ved at styre sit temperament.

Men jeg bliver da lidt nysgerrig her, sekstoi: Hvor voldsomt flippede du ud over andres smasken? Blev du voldelig eller hvad? Du må da have gjort et eller andet ekstraordinært for at en læge mener at du skal dopes til en grønsag :lol: .

Hilsen Fanny

Titel:
Dedikeret medlem

vrissen og nogle gange lidt råben, har aldrig slået nogen af den grund

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
Du lyder da mest som en typisk teenager, med lidt humørsvingninger. Hvilket bestemt ikke er noget du bør medicineres for, selvom din familie nok en gang i mellem kunne få lyst til det. :wink:
Er der virkelig ikke anden grund til at din psykiater mener du skal dopes, end den du har nævnt?

Titel:
Dedikeret medlem

sådan set ikke, han vil ikke en gang lade mig komme til en hjernevrider

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 135 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]