Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jun 2025 10:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 125 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
W0rd! er sådan en neger-hiphop-ting. Det betyder noget i retning af: "Helt rigtigt".

Jeg er jo sådan meget "Hiphop-typen!" *g*

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Johndeer skrev:
Iøvrigt siger man normalt at man først bliver afhængig af heroin hvis man tager det 3-4 dage i træk - så vågner du op og så er du hooked. Du fryser og ryster og skal bare have det næste.

Jeg har prøvet nogenlunde det samme som Halifaxxx, eneste forskel var at jeg tog det IV, og jeg havde ikke nogen abstinenser bagefter. Og for fanden hvor var det dog nogle kedelige 3 dage! ;)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
Jeg har et par gange for længe siden røget heroin hver dag i perioder på 4-5 dage. Der opstod ikke det der ligner afhængighed. Tværtimod blev jeg temmelig træt af heroin og gad ikke røre det længe efter. Det er et relativt kedeligt stof, som dog giver et vist velbehag.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Hvad fanden... i taler om det er kedeligt?

Det passer ikke så godt ind i mit billed af heroin... Jeg har altid hørt og læst at heroin var orgasme gange 100

Hvordan vil I, der beskriver heroin som kedeligt beskrive MDMA-rusen? Irriterende lyserødt syn på alt? ... bare for at kunne forholde mig til det...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg tror at forestillingen om at heroin er så skønt er opstået en gang i en dunkel fortid hvor der stort set kun var hash, ferietabletter, LSD og heroin på markedet. Sammenlignet med de stoffer eller med slet ikke at tage noget som helst kan heroin vel godt virke ret stimulerende og lækkert. Men i dag vil jeg nu mene at det er blevet udkonkurreret af forskellige stimulanser som netop MDMA, billig, god speed og coke osv. Og det er jo heller ikke et stof der ligefrem er moderne ret mange andre steder end lige inde omkring Istedgade.

Nå, ja og så er billedet af at heroin er ekstremt skønt og vanedannende jo også et produkt af en gammeldags, opdragende og bedrevidende indsats fra sundheds- og undervisningsministeriet for at få de unge til at tro at man ryger på sprøjten efter at have prøvet det bare en gang.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
[size=24]W0rd! er sådan en neger-hiphop-ting. Det betyder noget i retning af: "Helt rigtigt".

Jeg er jo sådan meget "Hiphop-typen!" *g*[/size]

Hehe, godt så, troede nok det var noget i den stil - var jo ret kloge ord jeg kom med 8)

Kan ikke forstå i tør, og forstår heller ikke i siger det er kedeligt, men okay - har jo ikke været der! Der er vel også en grund til det går ind under "downers"... :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Det er nemlig indbegrebet af en downer. Det er også derfor jeg ikke forstår at folk synes det er så fantastisk at de bare må blive ved og ved med det. Det er da meget lækkert, men man kan jo ikke foretage sig en skid og der sker intet i hovedet på en....man er bare lam og godt tilpas. Og det er da ok en gang i mellem, men da ikke hele tiden.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Syntese - Hvis man har et forfærdeligt liv, så jo. Så er det at foretrække at være lam og godt tilpas hele tiden.

Titel:
Dedikeret medlem

Ja, men der er jo mange velfungerende mennesker som bliver "hooked" - Men hænger måske sammen med at de udadtil har det fint, men indvendig har det ad lort eller bare synes livet er ALT for kedeligt!
Men synes også det lyder mere spændende at have et ordentlig gang "mindfuck"... :)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Johndeer skrev:
Ja, men der er jo mange velfungerende mennesker som bliver "hooked"

Muligvis, men så har de andre problemer.

Johndeer skrev:
Men hænger måske sammen med at de udadtil har det fint, men indvendig har det ad lort eller bare synes livet er ALT for kedeligt!

Jeg tror ofte, der er tale om sociale problemer eller generel angst. Men kedsomhed kan helt sikkert også være en grund til at tage heroin.

Titel:
Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: Vejle
Har det på samme måde som Syntese med heroin.. Relativt kedeligt, men jo det er da meget rart på en eller anden måde..
Lidt offtopic: Er der en der ved hvor lang tid det rent faktiskt tager for at blive fysisk afhængig af det?? En gammel narkoman jeg mødte sagde at det tog 6 uger for ham, meeen det kan da vidst ikke helt rigtigt passe...

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Én af mine venner røg engang heroin kun tre dage i træk og fik abstinenser.

Heroin er da ikke kedeligt. Det er dejligt. Du skal bare ikke sidde for dig selv i en sofa i flere dage, men hygge sammen med venner og se fjernsyn osv.

Titel:
Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: Vejle
Okay, skummelt nok.. Troede sq det tog længere tid..
Synes nu at jeg blev rimelig asocial de gange jeg har røget det og bare være ude af stand til at gøre noget som helst...
Ka være jeg har taget for meget?!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Det tager ikke så lang tid at blive lidt småafhængig, men selvfølgelig er det ikke det samme, som hvis man havde været på den i en måned. Jeg bliver selv hyggeligt social, synes jeg. Det er så dejligt bare at ligge og kokse fuldstændig med knapt åbne øjne og hyggesnakke med en ven.

Titel:
Dedikeret medlem

Tror altså det er meget forskelligt så pas hellere på!
Vi havde en eks-narkoman oppe på skolen i fredags, og han havde startet med en 3-4 fede om dagen og så coke og amf for ikke at døse helt hen. En dag var han så vågnet op og havde ikke mere coke/amf, men han dealede med heroin så han tog et skud af det istedet. Det var jo rart så det gjorde han en 3-4 dage i træk og altså ikke påvirket konstant. Da han vågnede op rystede han helt vildt og frys og havde kraftige kramper i benene, lige indtil han fik et skud!
Hmm, så det er åbenbart forskelligt.. :!:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Johndeer skrev:
Tror altså det er meget forskelligt så pas hellere på!
Vi havde en eks-narkoman oppe på skolen i fredags, og han havde startet med en 3-4 fede om dagen og så coke og amf for ikke at døse helt hen. En dag var han så vågnet op og havde ikke mere coke/amf, men han dealede med heroin så han tog et skud af det istedet. Det var jo rart så det gjorde han en 3-4 dage i træk og altså ikke påvirket konstant. Da han vågnede op rystede han helt vildt og frys og havde kraftige kramper i benene, lige indtil han fik et skud!
Hmm, så det er åbenbart forskelligt.. :!:

Det der er et godt eksempel på at det ikke er heroinen der er problemet. Ham du snakker om har jo tydeligvis haft massive problemer i forvejen, og så har han åbenbart syntes at heroin var federe end de andre ting han tog.
Man bliver ikke narkoman bare fordi man tager heroin så længe at man får abstinenser hvis man pludselig holder op. Tag f.eks dem som under hospitalsophold får morfin gennem længere tid, der er meget få af dem som fortsætter når der ikke længere er behov for den smertestillende effekt det har.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Det er jo det....bare fordi man vågner op og ryster, fryser og har kramper er det jo ikke sådan at man så bare er nødt til at tage heroin for at få det til at holde op. De der typiske fysiske abstinenssymptomer lyder jo generelt hen i retning af en slem influenza. Det kunne heroin jo nok også lægge en kraftig dæmper på, men det er da ikke det samme som at man så faktisk skyder heroin når man har influenza....
Manden har jo netop haft andre grunde til at blive ved med stoffet end den smule abstinenser. Men det er jo en bekvem undskyldning for at misbruge at stof at "ens krop bare kræver det hele tiden." Den holder bare ikke rigtig.

Titel:
Dedikeret medlem

Hmm, lyder egentlig rigtig nok-han havde det jo dårligt i forvejen selvom han troede han kørte det fede liv. Men jeg vil da kalde det abstinenser og har aldrig oplevet rysteture, krampe osv. når jeg har haft en slem influenza - får man da det?
Det er nok rigtigt nok at han har set det som den letteste løsning så bare at blive ved, men der er jo mange ting der tyder på at heroin er så effektivt på belønningssystemet at man bliver meget hurtigt afhængig - omend så ikke fysisk så psykisk til at starte med....

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Abstinenser er sikkert ganske forskellige fra influenza. Min pointe var at det er et fysisk ubehag, som man kan vælge at dæmpe med opiater. Det gælder både influenza og abstinenser. Hvis jeg røg heroin i tre dage og vågnede op med abstinenser - så ville jeg da ikke tænke : "fuck det var ærgerligt nu er jeg narkoman resten af livet". Jeg ville da bare vente til det fysiske ubehag var overstået. Og jeg ville da især ikke være så snotdum i nakken at dæmpe abstinenserne med heroin. Manden har jo haft en brist et eller andet andet sted, der får ham til at opføre sig så ekstremt tåbeligt. Det kan man ikke give en kemisk substans skylden for...kun hans egen idioti.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Johndeer skrev:
men der er jo mange ting der tyder på at heroin er så effektivt på belønningssystemet at man bliver meget hurtigt afhængig - omend så ikke fysisk så psykisk til at starte med....

Det er jeg ret uenig i. Misbrugsadfærd er stort set altid et symptom på at der er nogle psykiske problemer fra starten, som man prøver at medicinere sig selv for. Én inde på bluelight sagde det meget klart(jeg husker ikke hvem det var): "Når jeg har været clean i et stykke tid, sker der det at jeg husker at heroinmisbrug ikke er mit problem, men min løsning". Det er dog langt fra alle narkomaner der nogensinde opnår sådan en selverkendelse, mange skyder skylden for deres problemer over på selve stoffet, hvilket jo er meget bekvemt når man ikke har formået at løse problemerne.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 125 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]