Highwaytoheaven skrev:
Hey gutter.
Jeg har i snart 3-4 år efter et misbrug, haft nogle efterfølgende psykiske problemer. Mine primære var amfetamin, kokain, og ecstasy. Efter jeg stoppede, manglede jeg dopamin. Agonisterne er ret døde, og der er så derfor ikke ret meget dopamin. Derfor har jeg nu spiseflip, konstant trang, urolige ben, angst, og andet.
Så ville de fleste nok sige.. Æd ritalin! Det udløsr desværre jo også nordadrenalin. Og det giver desværre andre former for ubehag, hvis man har tendens til angst.
Dvs.. Vi står her med en hjerne, som ikke får tilstrækkeligt dopamin tilført.
Ifølge egen læsning, ligger sygdommen jo op af parkinsonsyge symptomer. De mangler også dopamin,
De får en kunstige receptore tilført, og dopamin i sig selv via Levedopa. Er det ikke vejen til et sundt hoved igen?
Eller skal man bare leve med de lidelser? evt. erfaringer?
Det er den vildeste gang pseudoviden jeg har læst i meget lang tid... parkinson patienter, der får tilført receptorer?

Pas på hvad for slutninger du selv drager på baggrund af, hvad du læser (og endnu mere, hvad du hører).
Men du stoppede med at tage stimulanser for 3-4 år siden og føler dig nu psykisk og fysisk ved siden af dig selv/ude af balance? Har du taget andre stoffer, som opiater, benzodiazepiner, cannabis, overdrevet alkohol indtag, GHB eller andet i tiden siden 'stoppet'?
Hvad er det for en trang du har?
Hvad gør dig sikker på at din spise-ændring/forstyrelse er stof-relateret?
Hvordan vil du beskrive den form for angst du oplever? Er det en form for phobi, fx i sociale situationer?
I hvilke situationer er dine ben urolige?
Er du deprimeret?
Vejen til et sundt hoved er at leve sundt og fornufigt/overvejet... man er sine tanker, som man siger

Det kan være farligt at leve efter en antagelse af, at ens oplevede ubalance skyldes neurofarmakologisk ubalance. På den måde lægger nogle folk ansvaret fra sig, over på ting de mener ikke at være herrer over, og gør sig selv til ofre. Det kan have nogle psykologiske rødder, som du faktisk kan gøre noget ved.
Jeg vil anbefale dig, at du tager en snak med din læge.