Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 22:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hey alle.. Jeg er en pige på 21 år og ny herinde, og har et par spørgsmål angående amfetamin.

Torsdag, fredag og lørdag tog min veninde og jeg amf.
Torsdag nok 3-4 streger, fredag delte vi et gram og det samme lørdag.
Vi sov ikke om natten men festede, og jeg drak en smule alle dagene også, men ikke så meget.

Havde ingen appetit, men tvang alligevel mig selv til at spise lidt og drak også masser af vand.
Søndag havde jeg det bare helt vildt underligt, sådan helt ved siden af mig selv. Min lunte var også kortere end den plejer og humøret svingede.

Nu er det bare sådan at nu, tirsdag, føler jeg stadig ikke at min appetit er helt normal. Jeg spiser mere nu end jeg gjorde i weekenden, men stadig ikke så meget. Jeg sveder meget om natten og havde så svært ved at sove i nat selvom jeg var træt. Det hjalp at ryge, så jeg faldt i søvn ved halv 4 tiden. Mine muskler er meget ømme, specielt ryggen, det føles som om den er overanstrengt. Mine læber er meget tørre(?) Jeg har også hovedpine men ved ikke om det skyldes amf eller at jeg har røget idag.
Jeg har læst lidt rundt omkring på nettet om amf abstinenser. Det kan da ikke passe man får abstinenser så hurtigt? Jeg synes jeg genkender mange af symptomerne. Jeg føler ikke psykisk trang til det, andet end jeg tænker jeg klart vil ta det igen some time.

Det skal lige siges at jeg på ingen måde er vant til at tage amfetamin, jeg har prøvet det en enkelt gang før og oplevede ikke det vilde.

Går det snart væk? Er det normalt at have det sådan så længe efter? Og er det abstinenser?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
De symptomer du nævner skyldes søvn underskud for lidt mad og væske......

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

At være på amfetamin svarer nogenlunde til at kroppen er i totalt alarmberedskab. Normalt vil kroppen være i alarmberedskab i kort tid af gangen, men amfetamin virker jo i mange timer, og du skriver at du har været på det i flere dage i træk. Der er derfor ikke noget mærkeligt i at du stadig ikke er tilbage til "normal". Du har udsat dig selv for en temmelig hård belastning, og det oplever du nu konsekvensen af.

Dengang jeg tog amf, tog det gerne 4-5 dage før jeg var nogenlunde mig selv igen, og op til flere uger før jeg var helt skarp, især når jeg havde kørt i lang tid. Så du er ikke den eneste der har lange eftervirkninger.

Generelt kan jeg anbefale helt at undlade at tage amfetamin. Hvis ikke det lyder så tiltalende, så kan du reducere skaderne og eftervirkningerne ved kun at tage det en enkelt nat, og kun efterdosere højst et par gange efter første dosis. Derudover er det vigtigt at der går lang tid imellem hver gang, jeg vil sige mindst en måned, gerne 2.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Det er da rimelig normalt, taget i betragtning at I har været flyvende fra torsdag til søndag.
Jeg plejer at kunne mærke det efter en enkelt nat (med en smule søvn) nogle dage efter, så der er da intet at sige til at I kan mærke det nu, kun 3 dage efter.

Mit råd er: Lad være at tage så meget med så få dages mellemrum. Husk at spise og sove (når I ellers kan komme til det). Det er vigtigt at kroppen får lov at restituere.

Som svar på spørgsmål: Ja, det går væk igen. Bare rolig :)

Medlem
Brugeravatar

Amefetamin/speed er fattigmands kokain, og er faktisk det rene gift. Vil klart fraråde dig at begynde et weekend misbrug af stoffet. Er i blandt de stoffer der skader dit sind og psyke allermest. De fleste finder rusen kanon, men går som regl under som dig bagefter :!:

Der findes dog måder at undgå nedturen på, men dem får du ikke af mig...

Jeg taler af erfaring, så lyt til mit råd.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
du taler som du har forstand til, sunshine reggae. det kan godt være amfetamin er fattigmandskokain, men det betyder ikke at det er mere skadeligt. tværtom, så har kokain nogle virkelig nasty virkninger på hjertet.

trådstarter: du har været på stimulanser 3 dage i træk, uden søvn og for lidt væske- og madindtag. det er ikke abstinenser, men kroppens reaktion på en stor belastning.

med hensyn til den underlige fornemmelse søndag.. Well duh-uh. 3 dage uden søvn kan gøre de fleste småpsykotiske.
bare søvnløshed alene i 48 timer kan gøre mig lidt
Billede

Medlem
Brugeravatar

Du skal ikke tale ned til mig! Jeg prøver blot at hjælpe...

Medlem

sunshine reagge skrev:
Amefetamin/speed er fattigmands kokain, og er faktisk det rene gift. Vil klart fraråde dig at begynde et weekend misbrug af stoffet. Er i blandt de stoffer der skader dit sind og psyke allermest. De fleste finder rusen kanon, men går som regl under som dig bagefter :!:

Er det fordi vi taler om usunde måder, at undgå nedturen på at du ikke vil ud med det, eller hvordan?

Medlem
Brugeravatar

Jeg ville gerne give dig et korrekt svar. Men der sidder mennesker herinde der ikke tåler sandheden. skriv til mig privat hvis du er int i hvad der virker :rocking:

Medlem
Brugeravatar

I modsætning til dig er jeg misbruger. Jeg er ikke på dette site for sjov :!:

Oplever mange mennesker som dig, fra Taberville:)

Insane psychedelia user!

sunshine reagge skrev:
Jeg ville gerne give dig et korrekt svar. Men der sidder mennesker herinde der ikke tåler sandheden.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=5j2F4VcBmeo&feature=related[/youtube]

Senest rettet af Dr. Phibes 25 jan 2011 21:48, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside
:lol:

Og guys.. peace.. love.. unity.. respect..

Junior medlem

Det er altid godt og spise noget hvis man køre flere dage på amf
personligt syntes jeg sulten kommer af sig selv
men det er altid godt med noget appelsin juice hvis man vil falde lidt ned
Vil man falde fuldstændig til ro
og kan man skaffe eller på anden måde har til rådighed
at spise en benzo af en eller anden art for at falde til ro
alopam/diazepam eller nitrazepam er rigtig godt så kan man bare slappe af og sove
hvis man gerne vil have amf trippet helt stoppet
Men jeg vil til enhver en tid sige hvis folk har det dårligt efter stof indtag så tag forbi sygehuset
der kan de altid give dig den fornødne assistance og rådgivning og for den sags skyld også medicin

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
sunshine reagge skrev:

Hehe.. :)
Hvis du ikke har noget at byde ind med.. undskyld, men så SHH! :)
Du kommer ikke med noget som helst informativt i dit indlæg, og derfor må indlægget siges at være ganske enkelt ubrugeligt.. Amfetamin er en stimulans som alle andre, og har derfor positive, neutrale og negative (bi)virkninger. Kokain har negative bivirkninger, efedrin har negative bivirkninger o.s.v.. Trådstarter er ikke kommet herind for at høre dine ligegyldige indslag. Du påstår du har fundet den hellige gral til at undgå amfetamin downeren på, men vil ikke give dem.. Kæft hvor er du et dejligt menneske! Hvis du fandt kuren til kræft, ville du sikkert heller ikke udgive den. Way to go!
Du hævder du er herinde, fordi du er misbruger. Well, beklager jeg må være den der skal sige det:
Psychedelia er IKKE et misbrugs-site. Det er et HARM REDUCTION site, derfor må man REDUCERE HARMEN ved indtagelse af euforiserende stoffer, hvilket IKKE er noget du tilbyder (medmindre man tager dit sundhedsstyrelsen-citat med, om at fraråde amfetamin. duhh..)

Nu vi er færdige med de personlige angreb, kan vi komme videre.
@ Trådstarter:
Det er nogle ganske almindelige symptomer du beskriver, både under og efter rusen. Amfetamin forstærker bekendt ens følelser, hvilket betyder du bliver meget gladere end normalt, hvis der er noget at blive glad over. Omvendt bliver man også mere aggressiv, hvis der er nogen der er belastende.
Du er nødt til at huske på, at din krop har brug for tid til at regenerere. Derfor oplever du stadig symptomer. Din krop har (som nævnt før) kørt fuldt beredskab i et længere stykke tid, derfor er det ganske normalt at opleve symptomer - selv relativt længe efter rusen. Det er ikke abstinenser du oplever, det er bivirkninger - lad os lige slå det fast. Det lyder pænere ;)
Det skulle gerne snart gå væk.. Sund kost kan kurere det meste efter et stykke tid. Hvis du er interesseret i en lidt mere detaljeret gennemgang af dine symptomer, kan du lige læse her:

Tørre læber:
Tørre læber skyldes ofte, at din krop er mere eller mindre udtørret efter en amfetaminrus, og læberne er sjældent kroppens førsteprioritet, hvad angår organer (hvis læber da er et organ??). Sprukne/ømme/"tyndslidte" læber er ofte på grund af overdrevet slikken om munden, hvilket fjerner kroppens naturlige beskyttende olier, samt det faktum at folk ofte bider sig i læberne under en amfetaminrus.

Sveder meget om natten:
Din krops forbrænding er blevet voldtaget i løbet af amfetaminrusen, og har muligvis ikke genfundet sig selv endnu (derfor bør du stadig indtage masser af væske. Husk at cirka hvert 5-6 glas vand bør indeholde salt og sukker, for at forebygge en demineralisering).

Ømme muskler:
Dine muskler har kørt (ubevidst) i 3 dage i streg.. Du har været anspændt og overkørt, og derfor er det ikke spor unaturligt, at dine muskler er trætte nu.

Hovedpine:
Det kan meget vel skyldes et længerevarende forhøjet blodtryk, som følge af amfetaminrusen. Det kan også skyldes en mild dehydrering, på grund af for lavt væskeindtag.

Kort fortalt: Du behøver ikke være nervøs. Det er helt almindelige symptomer, og efter et par dage med din normale livsstil uden stimulanser (forhåbentlig), bør din krop have regenereret sig selv nok til, at du ikke oplever disse bivirkninger :)

Edit; Rettede nogle tyrkfejl :)

Junior medlem

Tak for alle svar, selvom der var et par offtopic imellem ;D

Jeg er glad for det ikke er abstinenser, fattede det heller ikke. Jeg har det bedre idag, og min appetit er også bedre :)

Min veninde derimod er rigtig deprimeret, modløs, føler sig tom indeni som hun sagde igår. Jeg sagde til hende det nok også bare er en eftervirkning?

Highroller: Tak for masser af info. Nu hvor jeg tænker mig om kan jeg egentlig godt huske jeg bed mig selv i læben flere gange.. Tror nogle af fyrene tog det som en flirt. haha.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Med hensyn til din veninde, er det også bare en bivirkning (forhåbentlig).. Hendes humør har været løftet af amfetamin længe, så nu virker hendes normale "gladhedsniveau" (undskyld manglende fagudtryk :D ), meget lavt.. Efter et par dage skulle det gerne gå over :) Det kan være hun bare rammes hårdere end dig.. Folk håndterer bivirkninger forskelligt :)

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Mindblowersclub
Der er hvertfald ikke grund til at få paranoia over om hvorvidt det skulle være abstinenser. Ikke efter en tur.
Personligt tager jeg altid afstand til amfetamin i dagene efter og mister en hver lyst til stoffet, på grund af den store fysiske og psykiske nedtur der følger.
Vil helt klart fraråde dig at tage Amf da tømmermændene og kæbespændingerne næsten ikke er det værd.
Vil til hver en tid foretrække kokain, da det stort set er smertefrit bagefter og søvnproblemerne er stortset ikke ekssisterende.
Men alle stoffer har jo en dårlig side, det er klart.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
@Sunshine Reggae: Hvem er det, der ikke kan holde til at høre sandheden herinde? Kom nu bare med dine guldkorn...

Junior medlem

Geografisk sted: i behandling
snuppede lige det her fra et af Dextroses indlæg håber det er ok :)

("Amfetamin frigiver Dopamin og Noradrenalin, men faktisk mere NA end Dopamin, så vidt jeg har kunnet læse mig til.

Efter en god speed-koger bør man derfor indtage:

L-DOPA (f.eks. Mucuna Pruriens ekstrakt)

Den direkte amino-precursor til Dopamin, ligesom L-5-HTP er for Serotonin.

B6-vitamin, da enzymerne der decarboxylerer L-DOPA og L-5-HTP til de respektive signalstoffer, bruger dette vitamin som "brændstof"

C-vitamin - en effektiv antioxydant, desuden bliver Dopamin videre metaboliseret til NA - disse enzymer, bruger så vidt jeg kan læse mig til, også C-vitamin til dette.

Q1 (coenzym til B3-vitamin) - endnu et heftigt antioxydant, som desuden skulle øge L-DOPA metabolisering/produktion med op til 6 gange!")

håber du ka bruge det til noget noname ;P

Medlem

Øhm, kan desværre ikke lyde ligeså klog som mange af de andre i denne tråd, men sørg for at drikke tilstrækkeligt med væske, og spis eventuelt noget frugt. Sørg også for at være mæt FØR du starter på amf'en, ellers kan du komme til at gå i lang tid uden at æde. For mig at se, så er det vel egentligt bare vigtigt at opretholde sine normale spise/drikkemønstre, dem som normalvis flyver af fløjten til i en blæser.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]