Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 aug 2025 16:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Er dette en dårlig kombo? Kan ikke rigtigt finde noget info om det?
det kan siges jeg får 50mg sertralin lige nu.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Cebil frø indholder jo DMT, prøv at søg på SSRI og DMT istedet for cebil frø ;)

Medlem

Skou skrev:
Cebil frø indholder jo DMT, prøv at søg på SSRI og DMT istedet for cebil frø ;)

ja det var en idé :)

Nogle der var om det var nogle farlige bivirkninger? og hvilke receptorer de virker på?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Cebil frø indholder jo alle de forskellige former for DMT, fra mine egne erfarringer så virker de i 15-20 min. og de begynder at virke ordenligt efter et par minutter. De gange jeg har prøvet cebil frø har jeg haft den sygeste lyst til at ligge mig ned og bare koncentrere mig om musikken. Inden frøene begynder at virke har jeg altid haft 2 min mærkelig kvalme, lidt ala svampe kvalme, hvis ikke jeg husker meget forkert, prøv at gå ind på erowid og læs det der står om DMT, eller søg evt her inde, der er en del tråde om cebil frø, nogle mener at det er tortur for sin næse mens andre har den modsatte oplevelse, det kommer vist meget an på hvilken base at man opløser sine frø med, jeg ville selv råde dig til at bruge NaOH istedet for limestone(kalksten) da man skal bruge langt mindre doser af NaOH end limestone, og derfor har du mindre lort at suge op og det sviger heller ikke så meget som limestone vist skulle gøre.

Medlem

Skou skrev:
Cebil frø indholder jo alle de forskellige former for DMT, fra mine egne erfarringer så virker de i 15-20 min. og de begynder at virke ordenligt efter et par minutter. De gange jeg har prøvet cebil frø har jeg haft den sygeste lyst til at ligge mig ned og bare koncentrere mig om musikken. Inden frøene begynder at virke har jeg altid haft 2 min mærkelig kvalme, lidt ala svampe kvalme, hvis ikke jeg husker meget forkert, prøv at gå ind på erowid og læs det der står om DMT, eller søg evt her inde, der er en del tråde om cebil frø, nogle mener at det er tortur for sin næse mens andre har den modsatte oplevelse, det kommer vist meget an på hvilken base at man opløser sine frø med, jeg ville selv råde dig til at bruge NaOH istedet for limestone(kalksten) da man skal bruge langt mindre doser af NaOH end limestone, og derfor har du mindre lort at suge op og det sviger heller ikke så meget som limestone vist skulle gøre.

Jeg har læst nogle bruger bage pulver/natron? Det overvejer jeg er bruge? eller vil det være total dumt af mig? da jeg ikke bryder mig om tanken om at have NaOH i min næse :?:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det ville være snot hjernedødt af dig at benytte bagepulver, mængden af NaOH er virkelig lille, til 2 frø ( en bane ) bruges et lille bitte korn af NaOH, og det er virkelig ikke meget. Er overbevist om at hvis du stikker næsen i noget amf eller cola så smadrer du næsen betydeligt mere end du gør ved et korn NaOH.

Medlem

Skou skrev:
Det ville være snot hjernedødt af dig at benytte bagepulver, mængden af NaOH er virkelig lille, til 2 frø ( en bane ) bruges et lille bitte korn af NaOH, og det er virkelig ikke meget. Er overbevist om at hvis du stikker næsen i noget amf eller cola så smadrer du næsen betydeligt mere end du gør ved et korn NaOH.

Okey, jeg har kaustisk soda i sådan nogle kugler,

Jeg tager og rister 4 frø til de ''popper''
piller skallen af og knuser dem til helt fint pulver?
tilsætter 2 dråber vand og 2 små kugler NaOH? (mixer det rigtigt godt rundt med en lille pind eller?)
tager det i oven 30min på 80grader også knuser jeg det også burde det være klar?

er det forstået rigtigt?

Kan det både sniffes og ryges med denne metode?

forresten jeg vil rigtigt gerne vide om det er dumt af mig at tage dette (snakker om nedbrudning af serotonin og dopamin) da jeg har haft en depression ved jeg det er lettere og falde tilbage, så jeg vil kun tage forholdsvis milde psykedeliker

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Istedet for en pind så brug dine fingre, det skulle gerne være sådan at du kan "rulle" det som et stykke tyggegummi.
Hvad jeg ved af så er grunden til at man gør snusset basisk at det bedre bliver opløst i slimhinderne i næsen, jeg har hørt at man bare kan riste frøene også knuse og ryge, har selv prøvet det et par gange, men hver gang har der altid været enten drømmeurt, spice eller tjald i sammen med frøene.

Medlem

Skou skrev:
Istedet for en pind så brug dine fingre, det skulle gerne være sådan at du kan "rulle" det som et stykke tyggegummi.
Hvad jeg ved af så er grunden til at man gør snusset basisk at det bedre bliver opløst i slimhinderne i næsen, jeg har hørt at man bare kan riste frøene også knuse og ryge, har selv prøvet det et par gange, men hver gang har der altid været enten drømmeurt, spice eller tjald i sammen med frøene.

jeg troede bare det var ætsende :!: :?:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Erowid.org skrev:
# Avoid mixing MAOIs and SSRIs.
This can lead to serotonin syndrome and can be dangerous.

# Do not mix MAOIs with Stimulants (including MDMA).
This can lead to hypertensive crisis and can be deadly.

# SSRIs in Combination with MDMA
Generally reduces the effects of the MDMA significantly.

# SSRIs in Combination with Psychedelics
Generally reduce the effects of the psychedelic a bit.

# MAOIs in Combination with Psychedelics
Generally increase the effects of the psychedelic significantly. Be extremely careful.

http://www.erowid.org/chemicals/maois/maois_info8.shtml

Medlem

Xtreme skrev:
Erowid.org skrev:
# Avoid mixing MAOIs and SSRIs.
This can lead to serotonin syndrome and can be dangerous.

# Do not mix MAOIs with Stimulants (including MDMA).
This can lead to hypertensive crisis and can be deadly.

# SSRIs in Combination with MDMA
Generally reduces the effects of the MDMA significantly.

# SSRIs in Combination with Psychedelics
Generally reduce the effects of the psychedelic a bit.

# MAOIs in Combination with Psychedelics
Generally increase the effects of the psychedelic significantly. Be extremely careful.

http://www.erowid.org/chemicals/maois/maois_info8.shtml

Og DMT er et psychedelic? blev bare lidt forvirret da jeg står alt muligt med MAOI på engleske hjemme sider når jeg har skimmet en side :)

Senest rettet af Akira_Dk3 23 apr 2009 12:07, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jamen cebil frø er da ikke en MAOi?
så det er vel egentlig kun "# SSRIs in Combination with Psychedelics
Generally reduce the effects of the psychedelic a bit." man skal ligge mærke til?

Medlem

Skou skrev:
Jamen cebil frø er da ikke en MAOi?
så det er vel egentlig kun "# SSRIs in Combination with Psychedelics
Generally reduce the effects of the psychedelic a bit." man skal ligge mærke til?

så er det på det rene, hvad med

forresten jeg vil rigtigt gerne vide om det er dumt af mig at tage dette (snakker om nedbrudning af serotonin og dopamin) da jeg har haft en depression ved jeg det er lettere og falde tilbage, så jeg vil kun tage forholdsvis milde psykedeliker

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hmm.. hvis du ville tage milde psykedeliaer ville jeg ikke mene at DMT var det rigtige for dig, prøv istedet at få fat i nogle HBRW som er potente, det er et utrolig nemt stof at styre sat i forhold til storebroren, syre. ang. serotonin og dopamin så kan man jo købe 5-htp over nettet, der ligger en tråd om det lidt længere nede på siden. Virkningen af cebil frø er helt aftaget efter ca 30 min. så på det led er det meget mildt hvis man snakker om længden af trippet. Skal ikke kunne svare på hvordan DMT påvirker dine lagre af serotonin og dopamin, men hvis du kan snakke okay engelsk ville jeg da råde dig til at kigge på erowid om hvordan det påvirker hjernen. Har selv lige søgt hurtigt men da jeg er i skole kan jeg af gode grunde ikke søge ordenligt for dig ;)

Edit: Hvor slem var din psykose siden du er bange for indvirkningen og hvor lang tid er det siden?

Medlem

Skou skrev:
Hmm.. hvis du ville tage milde psykedeliaer ville jeg ikke mene at DMT var det rigtige for dig, prøv istedet at få fat i nogle HBRW som er potente, det er et utrolig nemt stof at styre sat i forhold til storebroren, syre. ang. serotonin og dopamin så kan man jo købe 5-htp over nettet, der ligger en tråd om det lidt længere nede på siden. Virkningen af cebil frø er helt aftaget efter ca 30 min. så på det led er det meget mildt hvis man snakker om længden af trippet. Skal ikke kunne svare på hvordan DMT påvirker dine lagre af serotonin og dopamin, men hvis du kan snakke okay engelsk ville jeg da råde dig til at kigge på erowid om hvordan det påvirker hjernen. Har selv lige søgt hurtigt men da jeg er i skole kan jeg af gode grunde ikke søge ordenligt for dig ;)

Edit: Hvor slem var din psykose siden du er bange for indvirkningen og hvor lang tid er det siden?

det var slet ikke en psykose men en depression, den var moderat og det er nu ved at være 7 måneder siden sidst. Søger lige lidt rundt på erowid så :)

Edit; jeg kan ikke finde noget som helst om LSA eller Cebil frø om hvordan de påvirker hjernen efter følgende, men jeg tror LSA på hjernen meget på samme måde som LSD så jeg tror ikke at LSA er så specielt farligt for min depression? hvor ofte burde jeg max tage div. naturlige psychedeliker for at undgå jeg mister for meget Serotonin osv.? husk jeg er på sertralin.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Alt det psykoaktive medicin har jeg ikke det store kendskab til, men ved 5-htp er en aminosyre som er forstadiet til serotonin. Mange mdma brugere bruger det til at fylde lageret op igen, læs evt. http://www.erowid.org/chemicals/mdma/md ... cle3.shtml . De gange jeg har leget med LSA har jeg hver gang vågnet op med et smil på læben. Der er jo en tommelfinger regel som siger at man skal holde en uges mellemrum mellem hvert trip, ville dog stærk råde dig til at holde længere pauser mellem hvert trip da du jo har haft en depression. Hvis du er bange for at dit serotonin niveau bliver for lavt kan du med fordel benytte 5-htp som kosttilskud

Medlem

kan det også bruges sammen med sertralin?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det skal jeg ikke kunne svare på.
Ved kort sagt slet ikke nok om psymedicin til at kunne udtale mig om det.

Medlem
Brugeravatar

Er det ikke noget med 5-htp er ulovligt (ikke at det nødvendigvis stopper nogen, men det er da rart at vide alligevel)? Og er I sikre på det er ufarligt? Wikipedia sviner det lidt

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

5-htp er ulovligt at sælge i DK, men det skulle være utrolig nemt at købe det hjem over nettet uden at det bliver snuppet.
Hvorvidt at det er usundt så er der en tråd hvor der linkes til følgende http://www.erowid.org/chemicals/mdma/md ... cle3.shtml, der bliver der snakket om serotonin niveauet i hjernen før, under og efter mdma i det her eksempel.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]