Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 10:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 76 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel: Ketamin
Junior medlem

Geografisk sted: Århus
Jeg er begynt at eksperimentere lidt med Ketamin for at opleve den psykedeliske efekt.
Men syntes lidt den udebliver.
jeg har gjort følgende erfaringer, med mange dage imellem.

Først prøvede jeg 60mg:
Blev lidt tung i kroppen, ikke meget andet

så 90mg:
nu ret tung i kroppen bevægede mig langsomt, små ændringer i musikken.

så 120mg:
tung i kroppen langsome bevægelser og dårlig balance, musikken lyder bedere.

her for et par timer siden, 150mg:
blev meget tung i kroppen, lå det meste af tiden i min seng og kigged rundt i værelset. kroppen var meget tung og når jeg gik føltes det som om kroppen var en robot som jeg styrede, musikken var rigtig lækker. når jeg kiggede i loftet kunne jeg svage mønstre i en lidt neongrøn farve(lidt som i slutningen af et syretrip). egentlige halotiationer var der ingen af.

Jeg vil gerne have at der skal ske noget mere, evt K-hole. Men jeg ved ikke om jeg er langt fra eller tæt på.
Kan man godt have det som jeg beskrev og så ryge i K-hole, eller vil man have langt villere psykedeliske efekter før man ryger i hollet?
er der nogen der tør give et bud på hvor højt jeg skal op i dosis for at K-hole?
og evt dosis som vil være tæt på, men ikke er K-hole?
Mit Keta er af fin kvalitet, tror bare jeg er ok tolerent.

Titel: Re: Ketamin
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvad vejer du?

Hørebøffer på, og streg på over 125mg, sluk alt lyset og noget over øjnene og så læg dig ned i din seng.

Det har virket for mange :)

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Det er vigtigt at du holder en nogenlunde lang pause mellem hvert forsøg; man opbyggger ret nemt tolerance, hvorefter de mere spektakulære effekter udebliver for mange med mindre de tager urimelige doser. 150 mg burde være alt rigeligt for de fleste for at opnå en dyb og interessant oplevelse - ikke nødvendigvis "hullet", men i hvert fald deropad.
Det kommende bør du tage med et stort gran salt; det er meget individuelt hvordan man fremelsker de bedste effekter, og hvad der virker bedst for folk. Desuden er jeg normalt ikke meget for at råde folk til at kombinere psykoaktiver - jeg fortæller blot hvad der virker for mig.
For mit eget vedkommende virker ketamin bedst hvis jeg har en mellem-lav dosis af et psykedelisk stof i kroppen samtidig - et stof man er velkendt og tryg ved. Det er som om at ketaminens abstrakte sprog kræver en slags oversætter for at det giver indtryk som mit sind kan fordøje bare nogenlunde.
For mit eget vedkommende gælder også at en vis grad af sanseberøvelse fremmer ketaminens effekt; jeg vil helst gøre det i et mørkt rum, i en blød seng, med tung røgelse og noget nogenlunde afslappende musik som jeg kender godt. Hvis jeg ikke selv gør en indsats for at "svømme hen", når jeg slet ikke så dybt som ellers - det kræver lidt samarbejde at komme de spændende steder hen.

Junior medlem

Portuz skrev:
Hvad vejer du?

Hørebøffer på, og streg på over 125mg, sluk alt lyset og noget over øjnene og så læg dig ned i din seng.

Det har virket for mange :)

Hmmm... dvs K-hole er ikke noget der kommer af sig selv kun pga dosis, men man skal selv bringe sig i en tilstand hvor det kan ske?
Jeg vejer 100kg

Junior medlem

Prometheus skrev:
Det er vigtigt at du holder en nogenlunde lang pause mellem hvert forsøg; man opbyggger ret nemt tolerance, hvorefter de mere spektakulære effekter udebliver for mange med mindre de tager urimelige doser. 150 mg burde være alt rigeligt for de fleste for at opnå en dyb og interessant oplevelse - ikke nødvendigvis "hullet", men i hvert fald deropad.
Det kommende bør du tage med et stort gran salt; det er meget individuelt hvordan man fremelsker de bedste effekter, og hvad der virker bedst for folk. Desuden er jeg normalt ikke meget for at råde folk til at kombinere psykoaktiver - jeg fortæller blot hvad der virker for mig.
For mit eget vedkommende virker ketamin bedst hvis jeg har en mellem-lav dosis af et psykedelisk stof i kroppen samtidig - et stof man er velkendt og tryg ved. Det er som om at ketaminens abstrakte sprog kræver en slags oversætter for at det giver indtryk som mit sind kan fordøje bare nogenlunde.
For mit eget vedkommende gælder også at en vis grad af sanseberøvelse fremmer ketaminens effekt; jeg vil helst gøre det i et mørkt rum, i en blød seng, med tung røgelse og noget nogenlunde afslappende musik som jeg kender godt. Hvis jeg ikke selv gør en indsats for at "svømme hen", når jeg slet ikke så dybt som ellers - det kræver lidt samarbejde at komme de spændende steder hen.

Jeg har prøvet en lille styreg keta(ca70-80mg) mens jeg var på syre, det fik lsden til at sparke røv, samme efekt har Hash når jeg er på syre. Men det jeg gerne ville opleve er den RENE spykedelisk efekt af Ketamin, men jeg kan forstå at jeg måske skal gøre lidt mere ud af min setting. Plejer at ligge i min seng, og høre dejelig Trance, har kun gået lidt rundt i frustratin over at føle mig alt for normal og ikke at halutinere. når det så er sagt, så kan jeg altså SAGTENS mærke at jeg ikke er normal når først jeg rejser mig.
Tror jeg må prøve mørket næste gang, og så prøve hvirkeligt at lytte dybt i musikken.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
OQ skrev:
Jeg har prøvet en lille styreg keta(ca70-80mg) mens jeg var på syre, det fik lsden til at sparke røv, samme efekt har Hash når jeg er på syre. Men det jeg gerne ville opleve er den RENE spykedelisk efekt af Ketamin, men jeg kan forstå at jeg måske skal gøre lidt mere ud af min setting. Plejer at ligge i min seng, og høre dejelig Trance, har kun gået lidt rundt i frustratin over at føle mig alt for normal og ikke at halutinere. når det så er sagt, så kan jeg altså SAGTENS mærke at jeg ikke er normal når først jeg rejser mig.
Tror jeg må prøve mørket næste gang, og så prøve hvirkeligt at lytte dybt i musikken.

Måske er problemet at du forventer noget andet af ketamin end hvad den er. Ketamin er ikke psykedelisk i gængs forstand, det er et dissociativ. De færreste får visuelle effekter med åbne øjne (OEV's) - hvorimod man i mørket / med lukkede øjne kan rejse langt ind i drømmelandskaber / sindets afkroge (CEV's).

Junior medlem

Prometheus skrev:
OQ skrev:

Måske er problemet at du forventer noget andet af ketamin end hvad den er. Ketamin er ikke psykedelisk i gængs forstand, det er et dissociativ. De færreste får visuelle effekter med åbne øjne (OEV's) - hvorimod man i mørket / med lukkede øjne kan rejse langt ind i drømmelandskaber / sindets afkroge (CEV's).

Jeg må indrømme at jeg blev lidt opsat på noget stort da jeg læsrte Reject´s tripraport af 100mg Keta.
http://www.psychedelia.dk/trips/trips.p ... eSyntetisk
Lad mig citere:

""""Turen gik med vanvittig fart! - og blev hurtigere og hurtigere. Min første indskydelse var 'fuuuuck hvad er det lige jeg har gang i' og 'hjælp! jeg vil af!' - men der var ingen vej tilbage! Hastigheden blev ved med accelerere og rystelserne blev kraftigere og kraftigere indtil de gik over i en konstant summen.
Jeg passerede så hurtigt forbi de lysende striber i væggende at de flød sammen til én hvid lysende flade.... og med et stoppede det! Alt var nu blændende, lysende hvidt med et violet skær. Min krop eksisterede ikke mere - jeg var en sitrende portion ren energi - alt knitrede og summede elektrisk og mine ører var fyldt med en summende lyd. Ethvert spor af den musik der rent faktisk stadig spillede var helt forsvundet.""""

Er det du siger at der hvor Reject gerne vil af, kunne han bare have åbnet øjnene?
Anyway, der hvor Reject gerne ville af, er omtrent der jeg gerne vil på :twisted:

Junior medlem

Prøvede sku lige en tur på 175mg kl 22 her til aften, selv om jeg tog en tur tidligere idag.
Denne gang i mørke og så ellers bare ligge i sengen med lukkede øjne og høre musik.
dejlig og afslappet tur, nød virkelig musiken, havde nogle gode CEV og på et tidspunkt smeltede jeg sammen med sengen og bølgede som havet, og pt er jeg stadigvæk en smule ramt.
Desvære blev det heller ikke til noget K-hole denne gang, men jeg vil forsøge igen en anden gang med 0,2G

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh et sted
Det er først i et K'hole at ketamin kan beskrives decideret psychedelisk. Husk: Man sparker sig selv i et K'hole, det der med at liste stille og roligt mod kanten, kommer du ingen steder med.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

OQ skrev:
Prøvede sku lige en tur på 175mg kl 22 her til aften, selv om jeg tog en tur tidligere idag.
Denne gang i mørke og så ellers bare ligge i sengen med lukkede øjne og høre musik.
dejlig og afslappet tur, nød virkelig musiken, havde nogle gode CEV og på et tidspunkt smeltede jeg sammen med sengen og bølgede som havet, og pt er jeg stadigvæk en smule ramt.
Desvære blev det heller ikke til noget K-hole denne gang, men jeg vil forsøge igen en anden gang med 0,2G

Det var noget lig det jeg sagde, det plejer at virke meget godt :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Ifølge Erowids doseringsvejlening vil en k-hole dose for en person på 100kg ligge på 220mg - skema her - men, som allerede nævnt er der ikke k-hole-garanti - man skal selv arbejde lidt for sagen.

Min erfaring er ligesom de andre at det virker allebedst når man befinder sig i et mørkt rum liggende dejligt blødt og med noget lækkert/småsært chill/ambient på.

Der ud over er det for mig essentielt at man kan 'give slip' og lade sig gribe og føre - noget jeg selv har meget let ved, men som falder nogle svært. Min erfaring er at kan man slappe helt af og lade sig flyde med, får man de mest spændende oplevelser på ketamin.....

Personligt kan jeg opnå ret dybe tilstande ved doser der ligger under hvad Erowid angiver som det optimale for en k-hole for en person med min vægt - jeg plejer at indtage 100-150 mg.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark. Mellem Skagen, og Tyskland.
LVTHN skrev:
Personligt kan jeg opnå ret dybe tilstande ved doser der ligger under hvad Erowid angiver som det optimale for en k-hole for en person med min vægt - jeg plejer at indtage 100-150 mg.

Oh hvad vejer du, om jeg må spørge? :)

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
Tror han vejer mellem 50 og 75 kilo :P

Medlem

OQ skrev:
[...]

Husk nu tolerancen. Prøv eventuelt at vente noget længere (en uges tid, f.eks) mellem dine forsøg, for at få tolerancen helt ned.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Mungojohn skrev:
OQ skrev:
[...]

Husk nu tolerancen. Prøv eventuelt at vente noget længere (en uges tid, f.eks) mellem dine forsøg, for at få tolerancen helt ned.

En uge er da ikke nok til at få tolorancen ned.

Medlem

FlæmMing skrev:
En uge er da ikke nok til at få tolorancen ned.
Det kommer helt an på hvilket stof vi taler om. For langt de fleste rekreativt brugte psykedelika er det.

Jeg citerer lige TheGoodDrugsGuide.com:
Citat:
Bodily tolerance rises quickly with regular use and lasts for about three days.
Frequent users require increasing doses and many report a diminishing of the Ketamine high over time

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
For ketamin er det nok med 1 uge. vent gerne 2 - 3 uger, måske 1 måned. Jeg begik den fejl at jeg sniffede 60 - 100 mg i starten, uden at ramme k-hole og så bare 60 - 100 mg igen bagefter. Måske igen dagen efter, osv osv

har endnu ikke ramt hullet, og til sidst kunne jeg tage 250 mg uden at ramme hullet (andre har været højere, meget)
men har heller ikke haft keta i 3 uger, så glæder mig til at k-hole

Men for jeres egen skyld, så vent, for der er ikke noget magisk i at proppe 250 mg keta op i næsen på en gang!

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Tolerance har en del at sige med ketamin. Har set en upåvirket gut sniffe 1 gram ketamin i en streg og stadig være i stand til at stå oprejst samt tage sin telefon og sige "hvad" og andre lyde undervejs, hvilket overraskede mig sindssygt, men fortæller lidt om, hvad man er i stand til med sin krop! Men jeg ryger altså direkte i hullet, hvis jeg sniffer 150+ mg. En uges pause ville jeg mene var rigeligt, medmindre man har haft et vist forbrug optil. Ketamin er uden tvivl fedest, når man ligger i mørke, hvor fantasien virkelig udtrykker sig både mentalt og visuelt. Det kan være det mest fascinerende!

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

:offtopic: Sway har nogenlunde ret mht. vægten - dertil skal siges jeg har let ved at give helt slip og lade mig falde..... I følge erowid skulle jeg først ramme dybderne på ca. 165mg - jeg vil vove at påstå jeg gør det med mindre...

Junior medlem

Efter lang tids pause prøvede jeg mig lige 210mg.
Jeg lage det i 2 streger og syntes sku jeg fik næsen godt fyldt op.
lå i min seng med lukkede øjne og hørte god musik.
Jeg kunne mærke min krop smelte sammen med seng, soveværelse og resten af verdenen.
Der langsomme men store bølger gennem mig og verdenen og jeg/vi svulmede op og trak os sammen.
Det blev desvære heller ikke til noget K-hole denne gang :( men jeg tror jeg havde nogle CEV´s (har lidt svært ved at huske det, selv om det lige nu kun er 2 timer siden jeg sniffede stregerne)

Jeg vil prøve om en uges tid eller mere med 0,25G der må være et K-hole til mig også :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 76 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]