Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 15:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Nu har jeg, efter lang tids søgen, fundet frem til den gyldne lsd-kilde. Dog har jeg kun fået det tilbudt i form af en sukkerknald med en dråbe på ca. 150 mics. Hvordan og hvor længe kan denne opbevares, uden molekylet nedbrydes? Jeg vil gerne kunne tage det på det perfekte tidspunkt, uden at skulle være afhængig af min kildes planer - i kender nok alle sammen til, at skulle vente og vente og vente, så ens egen lyst måske forsvinder, eller at tiden er så fremskreden, at det ville være dybt tåbeligt at tage et kraftigt psykedelikum.

Og da jeg har fået at vide, at der er temmeligt meget skrald på med disse sukkerknalder, tænker jeg på, at opløse den i vand, drikke halvdelen, vente til jeg har fået fuld effekt og så drikke resten, hvis jeg lyster - er dette en tåbelig plan? Er der allerede opbygget tolerance efter ~1 time?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Vand er et no-go.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Vand burde vel ikke være et problem, så længe der ikke er klor i?

Titel:
Flueknepper kongen

Du skal ikke opløse det i vand.

Der er minimale koncentrationer af chlorid-ioner i vand (i form af saltene NaCl, KCl osv.). Chloridioner har den fancy egenskab, at de ødelægger LSD-molekylet ved kontakt. Og selvom der kun er minimale koncentrationer i, er der jo også kun en minimal mængde LSD.

Den åbenlyse mulighed er demineraliseret vand, men er det bare ikke nemmere at hugge sukkerknalden over i 2? :wink:

Desuden synes jeg ikke redosering fungerer ret godt på LSD. Der er, IMO, kommet for meget ro på efter peaket, og det peaker aldrig rigtig igen.

Senest rettet af Slettet 16 nov 2006 18:08, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Levose skrev:
Den åbenlyse mulighed er demineraliseret vand, men er det bare ikke nemmere at hugge sukkerknalden over i 2? :wink:

Heh, det er jo også en mulighed :lol:

Titel:
Medlem

Geografisk sted: århus
Men hvad med opbevaringen af sukker knalder?? Det vil jeg også meget gerne vide..

Titel:
Flueknepper kongen

hulkamaniac skrev:
Men hvad med opbevaringen af sukker knalder?? Det vil jeg også meget gerne vide..

Jeg beder til at de 18 grader celcius, i mørke, jeg opbevarer mine ved fungerer.

Jeg sætter min lid til flg. studium: http://cat.inist.fr/?aModele=afficheN&cpsidt=2416743

Titel:
Medlem

Geografisk sted: århus
danks..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Du skal jo også lige være 100% sikker på fordelingen. Med andre ord, er en halvering af sukkerknalden kun at anbefale hvis mængden er så stor, at det er absorberet af hele sukkerknalden - og så er vi vist et stykke! over de 150mkg.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hmm.. Du har fat i noget simpzon. Så må det blive demineraliseret vand.

Men tak for linket + tips, levose

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Levose skrev:

Der er minimale koncentrationer af chlorid-ioner i vand (i form af saltene NaCl, KCl osv.). Chloridioner har den fancy egenskab, at de ødelægger LSD-molekylet ved kontakt. Og selvom der kun er minimale koncentrationer i, er der jo også kun en minimal mængde LSD.

Så vidt jeg ved, er det ikke chlorid-ionen som har potentiale til at skade LSD, men chlor i andre former (som Cl2, HCLO, etc.). Disse forekommer i chlorineret vand.
Nu hvor du ikke har tænkt dig at opbevare stoffet i vandet længere tid, tror jeg egentlig ikke der ville ske noget ved det - men lad hellere være alligevel. Du kunne evt. knuse hele sukkerknalden fint, blande det godt og dele pulveret i to lige store portioner?

Titel:
Flueknepper kongen

Prometheus skrev:
Levose skrev:

Så vidt jeg ved, er det ikke chlorid-ionen som har potentiale til at skade LSD, men chlor i andre former (som Cl2, HCLO, etc.). Disse forekommer i chlorineret vand.
Nu hvor du ikke har tænkt dig at opbevare stoffet i vandet længere tid, tror jeg egentlig ikke der ville ske noget ved det - men lad hellere være alligevel. Du kunne evt. knuse hele sukkerknalden fint, blande det godt og dele pulveret i to lige store portioner?

Hypochlorisk (og alle chlorater) syre oxiderer det; enhver kombination med oxiderende stoffer og LSD er ekstremt destruktiv for det skrøbelige molekyle.

Det er meget muligt vi ikke taler chloridion, men chlor i andre former - men under alle omstændigheder er opbevaringen i vand tvivlsom.

Dog overlever det længere i et surt, koldt miljø end i et alkalisk.

Titel:
Insane psychedelia user!

Jeg ved sgu ikke hvor godt det er at opbevare LSD i syre... amidbindinger har det med at undergå hydrolyse i sure miljøer (ligesom peptider og proteiner).

Andre metal-ioner der fungerer som Lewis syrer, der kan forekomme i alm. postevand (omend i meget lave koncentrationer), kan også have samme effekt.

Senest rettet af erusaerT 16 nov 2006 22:09, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Flueknepper kongen

Treasure skrev:
Jeg ved sgu ikke hvor godt det er at opbevare LSD i syre... amidbindinger har det med at undergå hydrolyse i sure miljøer (ligesom peptider og proteiner)

Mm, men endnu værre i alkaliske miljøer.

Titel:
Insane psychedelia user!

Levose skrev:

Hvorfor det?

Titel:
Flueknepper kongen

Treasure skrev:
Levose skrev:

Hvorfor det?

http://cat.inist.fr/?aModele=afficheN&cpsidt=2416743

After prolonged exposure to heat in alkaline pH conditions, 10 to 15% of the parent LSD epimerized to iso-LSD. Under acidic conditions, less than 5% of the LSD was converted to iso-LSD.

Desuden er der vel hydrolyse vha. hydroxylgruppe, vel?

Titel:
Insane psychedelia user!

Basisk hydrolyse finder ikke sted - ihvertfald ikke med LSD, og tilsyneladende heller ikke med syre. Det kan om muligt være fordi der er tale om en tertiær amin, der ikke er lige så basisk som sekundære og primære aminer. Så vidt jeg kan se er der blot tale om en omkonfiguration af stereocenteret gennem et carbanion-intermediat, men jeg ved ikke om det ændrer på om det er fysiologisk aktivt - det gør det sikkert ?

Titel:
Insane psychedelia user!

75mic er da en ret lav dosis? 150mic er da en fin passende førstegangs dosis?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Hvis der rent faktisk er 150 mics så vil jeg mene at 75 er bedre at starte på. Jeg har i hvert fald sent en på psykiatrisk med mindre...
Kort sagt, better safe than sorry.
Hvordan har LSD det med alkohol?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hvis du er godt erfaren i det psykedeliske terrirotium, så vil jeg klart anbefale at du spiser den hele på én gang.

LSD-kvalitet svinger meget, så du kan ikke være sikker på at det er 150 aktive mikrogram.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]