Kære Zipo, det er god at læse at du har taget rådene om at stoppe dit rusmiddel indtag op til overvejning! Det er meget vigtigt at du forstår at stoffer ikke er noget man "lige prøver" da man kan risikere at ødelægge ens psyke i længere tid, specielt hvis man starter i så tidelig en alder som dig. Du vil gøre dig selv en kæmpe tjeneste ved at vente nogle år, f.eks. til du er 18-19, før du rigtigt går igang med at eksperimentere med stofferne (gerne længere!). Du bliver nød til at vente til din fysik og psyke er mere udviklet, og du har lært dig selv og dine egne grænser bedre at kende. Jeg startede selv for tidligt med at ryge hash, og prøve hårde stoffer, hvilket har resulteret i en svækkelse af min mentale ligeså vel som sociale udvikling. Det har været kamp at komme dertil hvor jeg er idag, og det er uhyggeligt nemt at ødelægge det igen hvis man ikke tænker sig om.
Jeg forstår udemærket godt din interesse og lyst til at prøve stoffer, men tro mig du gør dig selv en kæmpe tjeneste ved at vente nogle år. Du har MASSER af tid til at nå det du skal nå, men livet er for værdigfuldt til at ødelægge med stoffer fordi man var for utålmodig!
Derfor synes jeg du skal bruge din tid på noget andet: Dyrk noget sport, udvid dine sociale kompetencer, sæt dig grundigt ind i hvad stoffer er og hvad de gør ved din krop, spil noget computer eller noget helt tredje! Find noget du er god til, og brug din tid til at blive den bedste til det!
Jeg håber du læser dette, og tager det op til overvejning.

Mvh.
Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem.

Mvh.