Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jun 2025 22:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Junior medlem

Manze skrev:
15-16? :|
vent dog.. Så længe som muligt!!

Jamen det fordi jeg kan tåle det når jeg er så gammel :D

Site Webmaster
Brugeravatar

Zipo skrev:
Manze skrev:

...

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Medlem

Zipo skrev:
Manze skrev:

Hold dog kæft. Hvem har bildt dig det ind?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Ja, seriøst..
kom ud af din fairytale verden. :|

Medlem
Brugeravatar

Der sidder nok en bums et eller andet sted og griner, fordi han har solgt jer skamcuttet amf.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Zipo skrev:
Manze skrev:

- Nej du kan ikke. I den alder er man stadig meget mere letpåvirkelig overfor stoffer og tolerancer, og i den alder er der så mange forskellige forandringer (uddannelser, jobs, bla bla bla), og hvis du accepterer at du gerne som 16-årig må komme ud i et misbrug igen (hvilket du højst sandsynligt ender med, med den indstilling - sorry to say..), kommer det til at påvirke dine valg af venner, uddannelser og jobs. Det bliver meget let for dig at komme ind i en ond cirkel, i en alder hvor du slet ikke har (eller forventes at have) styrken til at kunne overskue konsekvenserne..
Slap nu af, for fanden.. Du har hele livet foran dig, og tro mig - amfetamin og hash er også på gaden når du er 19-20 - du behøver ikke stresse :|

Junior medlem

Ophidian skrev:
Der sidder nok en bums et eller andet sted og griner, fordi han har solgt jer skamcuttet amf.

undskyld jeg spørg' men hva er skamcuttet amf præcist?:P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Zipo skrev:
undskyld jeg spørg' men hva er skamcuttet amf præcist?:P

At cutte stoffer op, er slang for at blande dem op. For at maksimere profitten bliver stoffer typisk fortyndet ned igennem de mange forhandler led. Så i stedet for et rent stof står man fx med 5% amfetamin, hvor resten er ukendt. Forhåbentligt uskadelige stoffer. Dette er især et stort problem for stik heroinbrugere hvor en præcis dosis er enormt vigtig. Mange krasser af på grund af urene stoffer...

(Baudelaire 1860).

Medlem
Brugeravatar

Zipo skrev:
Manze skrev:
Har du ADHD?

Nej, ikke hvad jeg ved, og engang fik jeg en damppille, og den fik jeg sygt meget energi af, og kunne ikke sove, så tror da ikk :)

burde damppille ikke være lige modsat? altså afslappende og beroligende. Mener da det sidste man vil er at give en med ADHD en speed kinda pille :D ikk?

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
Metylpendiat, ritalin er "damp-piller" og hvis man ikke har ADHD, så bliver man ganske frisk af det :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Kære Zipo, det er god at læse at du har taget rådene om at stoppe dit rusmiddel indtag op til overvejning! Det er meget vigtigt at du forstår at stoffer ikke er noget man "lige prøver" da man kan risikere at ødelægge ens psyke i længere tid, specielt hvis man starter i så tidelig en alder som dig. Du vil gøre dig selv en kæmpe tjeneste ved at vente nogle år, f.eks. til du er 18-19, før du rigtigt går igang med at eksperimentere med stofferne (gerne længere!). Du bliver nød til at vente til din fysik og psyke er mere udviklet, og du har lært dig selv og dine egne grænser bedre at kende. Jeg startede selv for tidligt med at ryge hash, og prøve hårde stoffer, hvilket har resulteret i en svækkelse af min mentale ligeså vel som sociale udvikling. Det har været kamp at komme dertil hvor jeg er idag, og det er uhyggeligt nemt at ødelægge det igen hvis man ikke tænker sig om.
Jeg forstår udemærket godt din interesse og lyst til at prøve stoffer, men tro mig du gør dig selv en kæmpe tjeneste ved at vente nogle år. Du har MASSER af tid til at nå det du skal nå, men livet er for værdigfuldt til at ødelægge med stoffer fordi man var for utålmodig!

Derfor synes jeg du skal bruge din tid på noget andet: Dyrk noget sport, udvid dine sociale kompetencer, sæt dig grundigt ind i hvad stoffer er og hvad de gør ved din krop, spil noget computer eller noget helt tredje! Find noget du er god til, og brug din tid til at blive den bedste til det!

Jeg håber du læser dette, og tager det op til overvejning. :)

Mvh.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Junior medlem

Geografisk sted: Aalborg
14 år er ingen alder og ryge eller tage noget som helst i. Stop med det. Jeg sugede lightergas i massive mængder da jeg var 13-14 år og jeg har fået en hjerneskade der fuldkommen ødelægger min koncentration og hukommelse.
Vent hvis du absolut skal.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Undskyld tonen, men burde du ikke læse lektier i stedet for at diskutere og søge råd omkring hårdere stoffer?
Syntes det er dybt uansvarligt det du har gang i, men håber for dig egen skyld at du mener det du siger med at skære ned på det (i mine øjne burde du få et los bagi af dine forældre, men det skal jeg ikke blande mig i.)

At tro 15-16 år er en fin alder til at eksperimentere med tjald og hårde stoffer er utroligt naivt og dumt!
Kan ikke rigtigt give dig nogle råd omkring dine spørgsmål, da de allerede er besvaret. Følte bare en stor træng til at sige det her til dig.

Pas på dig selv og tænk før du handler :)

Mvh.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]