Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 aug 2025 06:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej jeg vil gerne med det samme undskylde hvis denne tråd måske er placeret helt rigtig, men jeg mangler svar på nogle teoriér, altså jeg er daglig bruger af Ritalin i form af depot medicin, altså jeg får dem i nogle kapsler som hvad jeg har fået afvide skulle komme ned i tyktarmen og derefter opløses langsommere i kroppen over længere tid, også begyndte jeg at fundere lidt over om det gælder andre stoffer hvis du putter dem i sådan en kapsel? .. Ved godt at alt ikke fungere helt på samme måde og det derfor jeg spørger, ville du opleve en længere varende rus af andre stoffer som kokain og mdma hvis du indtager det i depot kapsler?

Admin
Brugeravatar

Det svarer jo bare til at tage en lille dosis engang i mellem over en lang tidsperiode. Der er nogen, der bedst kan li at tage sine stoffer på den måde. Men med mdma synes jeg personligt det er spild. Så hellere en enkelt større dosis på en aften.

Du får nok svært ved ligefrem at pakke dine stoffer, så det blir i depotform. Så skal de nok blandes med alt muligt funky og presses i en pille. Det kommer næppe til at virke. Så hellere tage små doser fordelt over din session.

-Jimmy Carter

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt væk og lige her.
Imp skrev:
Det svarer jo bare til at tage en lille dosis engang i mellem over en lang tidsperiode. Der er nogen, der bedst kan li at tage sine stoffer på den måde. Men med mdma synes jeg personligt det er spild. Så hellere en enkelt større dosis på en aften.

Du får nok svært ved ligefrem at pakke dine stoffer, så det blir i depotform. Så skal de nok blandes med alt muligt funky og presses i en pille. Det kommer næppe til at virke. Så hellere tage små doser fordelt over din session.

Ret mig hvis jeg tager fejl, men er det ikke måden medicinen er fremstille på der gør det til en depot medicin ? og ikke hvad indholdet ligger i... fordi kapslen nedbrydes da rimeligt hurtigt ?
Er det ikke gelatine ? eller ?

Har bare set at noget ADHD medicin er i 1000vis af små kugler inden i kapslen.
Der skulle jeg sniffe dem, og da jeg spurgte til hvorfor de skulle knuses til pulver fik jeg svaret : så virker det ikke som depotforms medicin længere....
( jeg opfordre INGEN til dette ! )

Og det var nu heller ikke en særlig fed ros .

Senest rettet af Roche 07 maj 2010 17:16, rettet i alt 2 gange.

Junior medlem

Jamen så det virker, du har bare en personlig holdning om det er lidt spild, og det skal siges det var ikke fordi jeg havde tænkt mig at prøve, det var mere det der om det enlig virkede på samme måde med andre stoffer, men hvis man i teorién tømmer en af mine depot kapsler for ritalin og putter bob i, så opløses det langsommere og du vil hele tiden have stabil mængde frigivet? .. Og hvis det nu er noget godt MDMA i sådan en kapsel, bliver rusen så bare længere eller vildere hvis du propper mere i?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er ikke depot medicin fordi det ligger inde i en Ritalin kapsel jo. Så du får bare hele dosis på engang. :)

Det kunne være jeg lige skulle tilføje lidt mere:

Ritalin er depot medicin fordi det er presset i sådan nogle kugler på en eller anden måde. Derfor kommer man dem ind i en kapsel. Du kan jo ikke lave en pille med kugler inden i. Hvis du bare putter dit mdma ned i kapslen, er det jo ligesom at tage en bombe. Du får alt virkningen på en gang. Dit mdma er jo ikke i depot form. Håber du forstår.

Admin
Brugeravatar

Jo, som de andre siger er det pga det er i de små kugler, der er blandet med et eller andet, der får dem til at opløses langsomt i mave/tarm-systemet. Kapslen er ligesom enhver anden gelatinekapsel. Hvis du gerne vil have "depot" så tag lidt ad gangen af dit stof over nogle flere doser. Men jeg tror ik du får så gode erfaringer mht mdma. Det gir ingen mening at redosere i små mængder over hele aftenen. Ikke for mig og de fleste andre ihvertfald.
Men Men, to each his own...

-Jimmy Carter

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
det vil næppe virke. du kan sige dig selv, at hvis du kan få indholdet af din ritalin, ud af kapslen, og hælde noget andet i, vil alt blive optaget, så snart der går hul på kapslen.
Jeg ved ikke hvordan man laver depot-medicin, men jeg kunne forestille mig, at man laver, enten små kugler, med forskellig tykkelse skal, og putter det i en kapsel, eller laver forskellige forbindelser af stoffet, som i kroppen nedbrydes til det aktive stof, med forskellig hastighed.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]