Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 aug 2025 23:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem

jeg var på et tidsspunkt for lang tid siden på druk på amf, ritalin og coke, men der var en kammerat der besluttede sig for at tage 50 mg truxal, han blev ret lam og blev bare væk :D så pas på også med truxal.

Junior medlem

jamen det er jo netop også det meningen er, at falde i søvn? :D

Medlem

Geografisk sted: Ønskeøen
Arreats>> jeg ved godt hvad jeg snakker om. ved indtag af amfetamin sker der er stimulering af det sympatiske nervesystem, hvilket resulterer en øget frigivelse af noradrenalin. benzodiazepiner øger aktiviteten af GABA der er den primære inhibitoriske neurotransmitter, og ligger således en dæmper på sympatikus. benzodiazepiner er således effektive mod den overstimulering amfetamin giver, og bruges derfor også som antidot mod amfetaminforgiftning på landets skadestuer.
Der sedative virkning af chlorprothixen (det aktive stof i truxal) er forbundet med blokering af H1-receptorene, og sedationen er dermed i stil med selektive H1 antihistaminer. du bruger vel heller ikke antihistaminer mod amfetaminstimulering, vel?

Edit: men hvis det virker for dig og trådstarteren skal i da bare være glade for det

Senest rettet af Haremis 28 okt 2009 20:47, rettet i alt 2 gange.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvor lang pause holder du så med pillerne? Hvis det "kun" er et par dage tror jeg ikke at virkningerne er vaek endnu. Fx kan der gå op til flere måneder fra en har taget en SSRi, til personen kan tage MDMA igen (ifg. Wiki). Jeg har selv taget en SSRi, i planteform, og efter at have indtaget den i en uges tid og derefter stoppe, førte det også til humørsvingninger (mildest talt). Det er nok også en grundene til at man nedtrapper en SSRi, i stedet for at holde op, fra den ene dag til den anden...

Junior medlem

Nej nej, venter til virkningerne amf'en/colaen er væk, ikke pillerne :D

Medlem

storken skrev:
Arreats>> jeg ved godt hvad jeg snakker om. ved indtag af amfetamin sker der er stimulering af det sympatiske nervesystem, hvilket resulterer en øget frigivelse af noradrenalin. benzodiazepiner øger aktiviteten af GABA der er den primære inhibitoriske neurotransmitter, og ligger således en dæmper på sympatikus. benzodiazepiner er således effektive mod den overstimulering amfetamin giver, og bruges derfor også som antidot mod amfetaminforgiftning på landets skadestuer.
Der sedative virkning af chlorprothixen (det aktive stof i truxal) er forbundet med blokering af H1-receptorene, og sedationen er dermed i stil med selektive H1 antihistaminer. du bruger vel heller ikke antihistaminer mod amfetaminstimulering, vel?

Edit: men hvis det virker for dig og trådstarteren skal i da bare være glade for det

Ved faktisk godt at du ved hvad du snakker om, har læst mange af dine posts før, blev bare lidt knotten over du havde en lidt "overlegen" attitude på over for trådstarter, og var derfor nok lidt bidsk.
Jeg synes ikke det virker som om du har prøvet at "tage" Truxaler før, og derfor ikke helt er klar over hvordan de kan "slukke" for dig, uanset hvor meget af kemien bag du så kender.

Har ikke rigtig erfaringer med at bruge dem til at komme ned på efter amfetamin, men imod Coke (som trådstarter også spørger om) og Methylphenidat fungerer de glimrende.

For mig virker de bedre end div. benzoer gør, da jeg før har misbrugt benzoer og derfor får et slags "rush" når jeg mærker "benzo-virkningen" igen.
Bevares, jeg bliver da mere rolig osv., men mister ikke "lysten til at lave ting", eller "går ud" på samme måde som hvis jeg tager Truxal, og så er det sådan set ligemeget om jeg bruger Diazepam, Clonazepam eller Flunitrazepam, whatever!

Kender dog som sagt ikke rigtig til Truxal/Amfetamin, men ved at Oxazepam/Amfetamin "virker" glimrende!

:cheers:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Hej Bibitøsen

Halveringstiden på citalopram er 35 timer - du blander stoffer med medicin, uden at have nogen ide om hvad noget af det gør.
Når du indtager dit stof - så er du stadigvæk påvirket af dit citalopram - fordi det er stadigvæk i kroppen af dig, når du så er påvirket af stofferne, er du stadigvæk påvirket af citalopram'en - du burde seriøst lade være med at tage stoffer når du er på en SSRI - alt andet er noget pisvrøvl og ret dårlig HR. Desuden er det lidt langt ude at mene det ok at en der bruger SSRI's samtidig bruger stimulanser.

Har du læst op på virkningsmekanismerne på både citalopram, kokain og amfetamin? Er der en form for synergi? Er det farligt rent neurologisk?
Eller har du bare indtaget stofferne og derudfra dannet dig et indtryk af virkningsmekanismen?
Synes du skal sætte dig noget mere ind i hvad du går og laver, men det bare et råd, ikke en dom - det dit liv du smadrer i den sidste ende hvis det ikke går godt.

PLUR

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Rolig CoA. Hun opretter jo netop en tråd herinde, så hun kan finde ud af hvorvidt det er skadeligt eller ej!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du kan forresten laese mere om SSRi og stoffer, i den her tråd http://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... =4&t=30030

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]