storken skrev:
Arreats>> jeg ved godt hvad jeg snakker om. ved indtag af amfetamin sker der er stimulering af det sympatiske nervesystem, hvilket resulterer en øget frigivelse af noradrenalin. benzodiazepiner øger aktiviteten af GABA der er den primære inhibitoriske neurotransmitter, og ligger således en dæmper på sympatikus. benzodiazepiner er således effektive mod den overstimulering amfetamin giver, og bruges derfor også som antidot mod amfetaminforgiftning på landets skadestuer.
Der sedative virkning af chlorprothixen (det aktive stof i truxal) er forbundet med blokering af H1-receptorene, og sedationen er dermed i stil med selektive H1 antihistaminer. du bruger vel heller ikke antihistaminer mod amfetaminstimulering, vel?
Edit: men hvis det virker for dig og trådstarteren skal i da bare være glade for det
Ved faktisk godt at du ved hvad du snakker om, har læst mange af dine posts før, blev bare lidt knotten over du havde en lidt "overlegen" attitude på over for trådstarter, og var derfor nok lidt bidsk.
Jeg synes ikke det virker som om du har prøvet at "tage" Truxaler før, og derfor ikke helt er klar over hvordan de kan "slukke" for dig, uanset hvor meget af kemien bag du så kender.
Har ikke rigtig erfaringer med at bruge dem til at komme ned på efter amfetamin, men imod Coke (som trådstarter også spørger om) og Methylphenidat fungerer de glimrende.
For mig virker de bedre end div. benzoer gør, da jeg før har misbrugt benzoer og derfor får et slags "rush" når jeg mærker "benzo-virkningen" igen.
Bevares, jeg bliver da mere rolig osv., men mister ikke "lysten til at lave ting", eller "går ud" på samme måde som hvis jeg tager Truxal, og så er det sådan set ligemeget om jeg bruger Diazepam, Clonazepam eller Flunitrazepam, whatever!
Kender dog som sagt ikke rigtig til Truxal/Amfetamin, men ved at Oxazepam/Amfetamin "virker" glimrende!