Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 aug 2025 23:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NØRREBRONX
Hey

Jeg har nu over en længere periode, prøvet forskellige slags benzoer uden nogen direkte mærkbar effekt. Jeg kan ikke huske hvilke benzoer det var de første to gange, men jeg har en ide om at det var Oxazepam, hvilket jeg henholdsvis tog en og så to af (på to forskellige lejligheder). Igår prøvede jeg så at indtage ca. 7-8 mg Midazolam "Hameln" i et glas vand. Også uden nogen effekt.

Mit spørgsmål lyder så på, hvor mange mg i plejer at tage for at opnå en mærkbar effekt? Det skal lige siges at min ven, hvis medicin det er, normalt kun indtager ca. det samme eller lidt mindre og får en meget mærkbar effekt af det.

- Dennis

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Hej - lige præcis Oxazepam/alopam er ret mild og heller ikke et præparat jeg får særlig meget ud af - så den er du ikke alene om...
Midazolam er også ret tricky, kender flere der opnår en rus af dem, men jeg selv opnår intet, ikke før det er for sent, og så laver jeg den klassiske med, at vågne op næste dag uden, at ane hva jeg har foretaget mig.. Midazolam er et såkaldt hypnotika, og er udemærket til, at falde i søvn på, men rusen udebliver for mit og tilsyneladende også dit vedkommende...

Jeg behøver vel ikke forklare nærmere omkring benzoers misbrugspotentiale - det er ihvertfald noget du skal være meget opmærksom på, for abstinenserne er meget ubehagelige!

Junior medlem
Brugeravatar

Tak for svaret.

Jeg er udemærket godt klar over afhængighedspotentialet af benzoer, men da jeg ikke rigtig føler nogle effekt af dem, endnu, føler jeg mig ikke så udsat. Men er selvfølgelig opmærksom.

Men anywho, så er jeg interesseret i at vide om doserne er for lave eller om jeg bare er "immun" overfor dem?

- Dennis

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Du er helt sikkert ikke immun!=) Men midazolam, der har din dose nok været for lav - men det er bestemt ikke et præparat jeg vil råde dig til, at eksperimentere videre med - det er meget let, at opnå den der paradoksale effeekt, der ikke er ønskværdig... Troede egentlig kun, at Midazolam kom som injektionsvæske i DK - dem jeg har fået har været fra udlandet og på 7,5mg... Jeg ville vælge et andet benzopræparat end de to du hidtil har prøvet!

Junior medlem
Brugeravatar

Med henhold til Midazolam, så er det noget min ven har fået af sin tandlæge, til brug inden store operationer. Og det var injektionsvæske. Min før omtalte ven, drak en halv ampul i et glas cola inden en operation, og blev stærkt påvirket. Jeg startede med en kvart og så en kvart mere en halvtimes tid senere, uden nogen stor virkning.

Men er der er et specifikt diazepam du kan anbefale og dosis?

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Jeg synes personligt at 15 mg Oxazepam (det aktive stof i "Oxapax") er relativt let at mærke. Vær dog opmærksom på, at koncentrationen af stoffet i blodet er størst 2-3 timer efter indtagelse (ifølge en del benzo-sammenlignings-sider på nettet) - så der går et stykke tid fra du indtager det, til du mærker fuld effekt.

Jeg synes personligt at diazepam er et stof som kan være ret subtilt og svært at mærke for alvor - det kommer snigende snarere end at ramme dig direkte i fjæset. Jeg synes dog ikke rigtig at der er andre benzoer der (ved "normal dosis") har samme subtile effekt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

dennis... skrev:

Men er der er et specifikt diazepam du kan anbefale og dosis?

Nu er diazepam er en del af benzodiazepingruppen - måske bedre kendt som Valium eller Stesolid.. Men som Zarathustra skriver, så er diazepam et ok bud - jeg vil faktisk nødig anbefale dig andre præparater - men kan da fortælle dig, at der findes et utal af præparater derude...

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
selvom det på ingen måder bunder i et harm reduction råd ville jeg anbefale dig Alprazolam. Meget mere punch og man er slet ikke i tvivl når det virker.. og så er halveringstiden dejlig kort. Men ak ja det er vist også én af de slemme når det kommer til afhængighed.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Kunne han ikke bare spise en F1'er? Det nu også dårlig HR stil, men så er han vel ikke i tvivl om, om han er påvirket.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Det benzodiazepin som jeg selv synes jeg er blevet mest "ramt" af, har nok været Clonazepam. Det har til gengæld en relativt lang halverings-tid, så du risikerer at vade rundt som en evnesvag zombie i over et døgn, hvis du tager det.

Men jeg synes sjovt nok også at jeg ret nemt kan mærke Oxazepam. Det er - for mig - absolut et af de benzoer der er nemmest at mærke, når det begynder at virke. Jeg bliver ikke fuldstændig fucked på dem (som jeg kan blive på f.ex. Clonazepam), men jeg kan ret let mærke effekten, og at jeg ikke "er normal".

Mht. diazepam så ville jeg nok starte ud med 5 mg. Og så vente en time eller to, og så evt. redosere med 5 mg.
Men... som sagt er det (efter min mening) meget svært at mærke, at man bliver påvirket af diazepam (Valium/Stesolid). Det er så smooth, at jeg personligt næsten ikke lægger mærke til det når det begynder at virke, og heller ikke rigtig tænker over det, når jeg er påvirket. Det er først når man vælter på sin cykel eller kigger tilbage på en uge man stortset intet kan huske af, at man opdager hvor lam og dum man har været.
Så... PAS PÅ! Jeg synes SPECIELT at diazepam er tricky.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Jylland
selvom det er dårlig HR stil så er jeg faktisk lidt ening med dig Skou.. En enkelt flunipam 1 eller 2 mg og så heller ikke mere så burde du ikke være i tvivl om du kan mærke benzoer.. Personligt har jeg aldrig haft effekt af oxazepam lige meget hvad dosis jeg tager det i! Men med en flunipam går du ikke galt i benzo-byen.. Men Jeg vil faktisk ikke opfordre dig til overhoved at indtage benzo.. Håber du kender til konsekvenserne..

Medlem

Er enig med Zara i at Oxazepam er ret let at mærke, jeg tror dog du skal op på 30-45 mg. før du får den rus du leder efter. Diazepam er simpelthen for subtilt til at jeg kunne finde på at "lamme mig" i det.

Oxazepam er selvfølgelig ikke så kraftigt som Flunitrazepam (F1/F2), men ærlig talt vil jeg fraråde stort set alle at tage Flunitrazepam.
Det er klart den benzo jeg har set flest brænde nalderne på, og den benzo som gør dig mest "underlig".
Nitrazepam, og til dels Midazolam, ville jeg også holde mig fra da jeg ikke mener at de såkaldte hypnotika skal bruges til andet end at sove på.
Clonazepam synes jeg også er "for vild" en benzo, og halveringstiden sucks.

Generelt synes jeg egentlig at du skulle droppe tanken om at lege med benzoer, men ved godt det sikkert ikke er realistisk at du lytter til mit råd :whogives:

EDIT:

Mine erfaringer siger med desuden at man skal holde sig fra benzoer hvis man har det dårligt psykisk, eller bare har lidt "problemer" man går og tumler med!
De fleste der synes det er fedt at tage benzoer har det ofte mindre godt psykisk, og dem der ikke synes det er så spændende at tage benzoer, er som regel ret stabile psykisk.
Lortestof IMHO! :oops:
(generalisering i know)

Junior medlem
Brugeravatar

Arreats skrev:
Er enig med Zara i at Oxazepam er ret let at mærke, jeg tror dog du skal op på 30-45 mg. før du får den rus du leder efter. Diazepam er simpelthen for subtilt til at jeg kunne finde på at "lamme mig" i det.

Oxazepam er selvfølgelig ikke så kraftigt som Flunitrazepam (F1/F2), men ærlig talt vil jeg fraråde stort set alle at tage Flunitrazepam.
Det er klart den benzo jeg har set flest brænde nalderne på, og den benzo som gør dig mest "underlig".
Nitrazepam, og til dels Midazolam, ville jeg også holde mig fra da jeg ikke mener at de såkaldte hypnotika skal bruges til andet end at sove på.
Clonazepam synes jeg også er "for vild" en benzo, og halveringstiden sucks.

Generelt synes jeg egentlig at du skulle droppe tanken om at lege med benzoer, men ved godt det sikkert ikke er realistisk at du lytter til mit råd :whogives:

EDIT:

Mine erfaringer siger med desuden at man skal holde sig fra benzoer hvis man har det dårligt psykisk, eller bare har lidt "problemer" man går og tumler med!
De fleste der synes det er fedt at tage benzoer har det ofte mindre godt psykisk, og dem der ikke synes det er så spændende at tage benzoer, er som regel ret stabile psykisk.
Lortestof IMHO! :oops:
(generalisering i know)

Tak for dit svar.
På trods af min psykiske tilstand pt. vil jeg sige at jeg er meget bevidst om hvad jeg indtager og hvorfor, men jeg tror at jeg ligger benzo'erne på hylden foreløbig. Det virker ikke som om at den "ønskede" effekt er værd at "lede" efter. Så om ikke alt, så følger jeg da i hvert fald dit råd i den nærmeste fremtid.
Men som du selv sagde: :whogives:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]