Puny_pete skrev:
Det ufede ved steroider er jo også at de nemt kan gå udover andre mennesker pågrund af at man bliver meget aggresiv af dem. Jeg så en udsendelse på DR1 på et tidspunkt om en 18-årig fyr som havde taget steroider i forbindelse med styrketræning. Og fordi der var en fyr som kom til at spilde lidt øl på ham havde han gået helt amok og sparket ham op til 40 gange imens han lå ned.
Hvis vi nu satte amfetamin, kokain eller alkohol ind i stedet for steroider, så lyder den klagesang, som noget vi har hørt før. Hvor står det f.eks. skrevet, at det med 100% sikkerhed var steroiderne, der forårsagede denne adfærd? Nogle mennesker er bare fucking aggressivt anlagt, ikke så sjældent er de tiltrukket af macho sportsgrene som styrkeløft og bodybuilding. Når de så med fuld overlæg indtager steroider, så burde de vide bedre, for naturligvis øger det aggresiviteten. Endelig: hvis denne scene har udspillet sig fordi nogen havde spildt øl på ham, så er mine penge også på at vores macho fyr selv var stang hamrende bacardi.
Jeg skal indrømme, at jeg ikke har læst ret meget på steroide-lektien, men jeg mener det er forkert at bruge anekdoter som dette til at "bevise" noget, for reelt kan man bevise alt på denne måde. Ganske som politikerne "beviser" at alle stoffer er faaaaaaaarlige.
Vi vil så gerne udpege én ting som den Absolutte Ondskab, men reelt er det nok nærmere summen af de involverede elementer der er afgørende. Tankegangen kendes også andre steder fra, f.eks. som når folk prøver at beskylde en bestemt ting for fedme og så enøjet kun beskylder FEDTET for at fede, samtidig med at de skovler utallige kalorier indenbords i form af kulhydrater (selv om personen spiser 2000 kalorier i form a fedt og "kun" 1000 i form af kulhydrater, så er og bliver det summen af de to, der bringer vedkommende de 500-1000 kalorier over det anbefalede).
Jeg kan ikke se, at svampe har en direkte farmakologisk interaktion med steroiderne, så ud fra det synspunkt er det sikkert nok at kombinere de to. Aggresiviteten kan givetvis være et problem, men det må person selv mærke efter: føler du, at du har haft episoder, hvor du har været ude af kontrol, ryger du konstant op i det røde felt? I så fald: tag svampene i et alene-trip eller sammen med en betroet ven/tripsitter.