Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 16:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hejsa

Hvorfor er det egentligt farligt at sniffe mens man er på lykkepiller?
- Ved ikk lige konkret hvad mine lykkepiller hedder eller hvor meget de er på!
- Men tager en pille hver morgen

Grunden til den ekstiterende brug af lykkepiller er fordi min mor drak da jeg var mindre og fik noget som hedder Social Angst og Skole Angst

Social angst ved i jo hvad der som er at man er bange for at møde nye mennesker og sådan!
- I mit tilfælde er det at jeg er bange for at sige noget dumt, og folk tænker dårligt om mig! Griner af mig og sådan!

Skole Angst er jo kort fortalt bange for skolen!
- Mit tilfælde var jeg bange for at møde skole opgaver jeg ikk kunne fuldføre eller finde ud af!
- Fks kunne begynde at græde hvis jeg kom op til tavlen og skulle regne et matematik stykke ud og jeg så ikk kunne finde ud af det!
- Så står man oppe ved tavlen og resten af klassen ser på at man ikk kan finde ud af det!

Den dag idag er jeg 19år - snart 20
- Og har ingen vidergående problemer med Social angsten, møde nye mennesker og sådan som jeg havde før jeg begyndte på lykkepiller!

Skole angst ja går jo ikk i skole mere så den er ude af billedet
- Men kommer dog stadig tilbage i sjælde tilfælde som fks hvis jeg bliver sat til en opgave af nogen jeg ikk kender og ikk kan finde ud af det og de andre så godt kan!

Nu til sagen!
- Hvorfor er det farligt at blande lykkepiller og amf,coke sammen?
Jeg har ingen synlige bevirkninger ved det?
Har også røget meget hash i nogle år uden problemer. Ryger dog ikk mere!

Grunden til jeg godt kan lide amf og coke er fordi de lykkepiller jeg får sløver mig meget ned så jeg er træt og kan sove meget længe! Hvis jeg går i seng kl 22:00 om aften og der ingen larm er så kan jeg sove helt til aftensmad tid!

Og kan uden problemer sove midt på dagen, på det grundlag at de sløver mig!

Kan dog uden problemer blive oppe en hel nat til fuglene begynder og synge og stadig være vågen!

Er det farligt?
Og hvorfor?

Mvh WhiteCain

ps. God weekend!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Har ikke lige læst hele dit indlæg igennem, men istedet for at oprette så mange forskellige tråde om amfetamin og kokain, så hold til i samme tråd. ;)

Forresten har der været en del tråde om at blande SSRI og stoffer, også fornylig. Søg

Titel:
Junior medlem

Sorry..

Men det var nu mere for at forklare min egen sindstilstand!
- Og man så kunne tage en beslutning derfra om det nu er farligt!

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Jeg smider din tråd op i Syntetisk :) .
Hilsen Fanny

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København NV
Kombinationen kan være farlig fordi man kan få serotonin syndrom: http://www.erowid.org/ask/ask.php?ID=2981

Størrelsen af faren er selvfølgelig afhængig af hvor meget medicin og hvor meget stof du tager. Serotonin syndrom er en hård nyser, dog opstår kun den i specielle tilfælde og de fleste ville sagtens kunne tage begge ting uden at opleve disse bivirkninger. Tal eventuelt med din læge omkring det, han/hun må bedste kunne vurdere om det er farligt for dig.

Titel: Hej
Medlem

Hej Ja jeg kan ikke bruge så mange kloge ord men jeg ved at det ikke er en go ting at blande... Man skal ikke blande så mange ting med lykkepiller du laver bare rod i dit eget hovedet mere end det er i forvejen

Så hvis du er på lykkepiller så hold dig til det...

Få noget ud af dit liv imens du ka

Bare min mening

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Whitecain skrev:
Hvorfor er det egentligt farligt at sniffe mens man er på lykkepiller?

...

- Hvorfor er det farligt at blande lykkepiller og amf,coke sammen?
Jeg har ingen synlige bevirkninger ved det?

Det er kun moderat farligt at kombinere SSRI og kokain, da du jo tager samme dosis lykkepiller hver dag og din krop er nogenlunde tilpasset til belastningen.

Det ville have været værre at kombinere Ecstasy og amfetamin/kokain, eller hvis du prøvede at udnytte SSRI'erne rekreationelt ved at tage rigtig mange.

I bund og grund drejer det sig om, at kombinationen øger hypertension: altså overspænding af musklerne samt øget puls og blodtryk. Serotonin er et stof, der har en kraftig sammentrækkende virkning på blodkar og muskler (deraf kæbespændinger, højt blodtryk og sænket blodgennemstrømning i hjernen af MDMA).

Dette øger stresset på især hjertet. I sjældne tilfælde forårsager dette akutte hjerteproblemer, der kan have døden som udgang. I det lange løb øger det chancen for hjerteproblemer, der ikke er akutte og direkte forårsaget af stofferne. Alene kokainmisbrugere har en øget forekomst af hjertedødsfald sammenlignet med den almindelige befolkning.

Det bør være indlysende, at hvis man tager to stoffer, som hver påvirker hjertet negativt, så har det en øget og måske endda synergistisk effekt.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Tja, måske ikke et direkte svar på dit spørgsmål, men nærmere en lille casestory.

Jeg har oplevet en person på SSRIer (lavdosis Citalopram), der efter nogle øl i parken (ikke nok til en brandert) besluttede sig for en lille streg amfetamin. Stoffet var rimeligt rent, og dosis vil jeg vurdere til at være max 20mg.

Kort tid efter indtagelse, få minutter, begyndte han at svede kraftigt, tabte sin øl uden at være bevidst om det, for derefter at miste bevidstheden fuldstændigt og gå i fullbody kramper, dvs buespændt ryg, stive arme og ben, og et helt forvrænget ansigt med helt spændte kæber...

Efter adskillige hårde lussinger genvandt han bevidstheden, jeg vil tro der gik et minuts tid max.

Han tager SSRIerne for nogle ret heftige angstanfald, der blev triggeret af en kraftig dose LSD. Angstanfaldene har været tilbagevendende i op til et halvt år efter trippet, dog i hurtigt aftagende grad, både af frekvens og styrke, men ikke desto mindre kan han stadig have dage, hvor han føler, at alt er anderledes og han kan fornemme angsten ligge og lure i kanten.

Så mit råd er, at du holder dig væk fra stimulanser mens du er på antidepressiver (ja, det hedder det... IKKE "lykkepiller").
Det skal også siges, at jeg har set adskillige tilfælde, hvor det er gået fint med stimulanser og folk på SSRIer, men på baggrund af den enkelte oplevelse vil jeg fraråde dig at gøre prøve det af.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]