Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 22:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: LSD
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Skal til at prøve LSD for 1. gang (forhåbentligt inden for de næste 3 uger) og har læst en masse både her og på erowid.. Glæder mig for vildt og vi har endda fået skaffet et videokamera til "turen". Skal gøre det sammen med en rigtig god ven der har gjort d nogen gange før...
Men tænkte om i havde nogen gode råd jeg kunne få med på vejen?

Site Admin

Ja, drop videokameraet... Det multi sjovt at lege med under trippet, men bagefter er det mega mystisk og ubehageligt at se på. Det er virkeligt ulækkert at se sig selv på den måde!

MVH
Ken Ishii

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Enig med KI.
[img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] De færreste er ligefrem stolte af hvor mega-fucked-up de har set ud under trippet. Vi sørgede i hvert fald for at slette et bånd vi optog under et kraftigt syretrip RET hurtigt. Et normalt digitalkamera er IMO noget mere anvendeligt. Liveoptagelser af syretrips er bare..... For underligt!

Medlem

Geografisk sted: Jylland
Hvis man ikke kan holde ud at se på en videooptagelse af ens trip, burde man måske slet ikke trippe?

Jeg synes i hvert fald at det er lidt at lyve over for sig selv, bevidst at undgå synet af en selv på syre/svampe/etc.

Hvis en læge fortalte mig at han ikke ville operere under tv-optagelse, fordi han ikke ville være tryg ved at se sit eget arbejde - så ville jeg sgu ikke opereres af ham. Og at tage stoffer er da lidt som at udføre et lille indgreb på en selv.

Apex

Medlem

Geografisk sted: En lille sivhytte i Peru
Jeg er enig med Apex. Hvis man ikke kan forsone sig med sin opførsel/adfærd under et trip, så synes jeg det er bedre at arbejde med sig selv således at man accepterer sin opførsel, end bevidst at undgå at konfrontere det (=fortrængning).

Site Admin

Det er ikke at fortrænge det. Når man er under påvirkning af psychedeliske stoffer, opfatter man sin omverden på en bestemt måde, som er ret meget anderledes end normalt. Man kan så få en hel masse ud af den oplevelse. Både for sjov, men også indsigter i sig selv og sin psyke. Når man efter et trip har det fænomenalt etc ser sig selv sidde og savle og vrøvle usammenhængende ødelægger det fuldstændigt det billede man havde af trippet. De gange jeg har prøvet at se det har jeg mistet alt hvad jeg "lærte" under trippet, fordi man ser man bare er en savlende (STOR) kødklump.

Hvis videokamerater derimod kunne "optage" stemningen var det noget andet!

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
I bund og grund, handler det jo bare om at være ærlig overfor sig selv.

Hallucinogener er de stoffer jeg bliver midst dumme af, tværtimod, så dem ville jeg absolut ikke have noget imod at se mig selv på (det skal lige siges, at jeg ofte har filmet til fester på syre - kreativ kameraføring, hihi).

Optagelser eller billeder af hvor jeg har været på kex eller andre knapt så indsigtsfulde stoffer, plejer jeg bare at få en god griner over - det er sgu meget godt at se hvor ussel man kan være engang i mellem... hehe...

Medlem

Geografisk sted: Jylland
@ken ishii

Hvis du mister hvad du lærte, så var det måske ikke så "dybt" endda? Og hvis det ikke var så dybt endda, så er der vel heller ikke megen nytte i at "vide" det? Og så gør det vel heller ikke så meget hvis du mister det igen..

Jeg kan godt forstå hvis du synes det er ærgeligt at miste følelsen af at have lært noget vigtigt, men efter min mening må det da have højere priotet at lære noget man kan bruge til noget, frem for at booste sit ego med fornemmelser for at man har lært noget særligt.

Personligt er jeg udelukkende interesseret i at lære noget interessant (og sandt), og min egen fornøjelse kommer i anden række. Du kan selvfølgeligt have andre prioteter, og i så fald må vi vel bare blive enige om at vi prioterer forskelligt [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Men jeg ville også bare lige vise mit synspunkt på sagen.

Apex

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Man går jo hellerik hen til en mand der er blevet rask af at tage placebo at hans piller bare er fake... Så bliver han da syg igen!
Hvis man har fået det bedre/har lært noget om sig selv på et trip er det ikke sikkert det er fedt at se hvor lallende man ser ud i virkeligheden!

Ikke fordi jeg er modstander af at filme/båndoptage sit trip...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]