Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 17:47


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Hvad er UFO fænomenet?
ET/von neumann probes eller interdimensionelle væsner 0%  0%  [ 0 ]
Hemmelig teknologi 0%  0%  [ 0 ]
Misidentifikationer, hoaxes og naturlige fænomener 0%  0%  [ 0 ]
Andet 100%  100%  [ 2 ]
Afgivne stemmer : 2
Forfatter besked
Indlæg: 14 feb 2022 22:01 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 aug 2008 23:18
Indlæg: 301
I har måske hørt om hele det her Pentagon UFO halløj, men jo mere man dykker ned i det jo mere mudret og forvirrerende bliver det hele - alt i alt har intet ændret sig i UFO feltet hvis man har fulgt med i mange år.

På den ene side står vi med en masse sketchy personer, nogle uden verificeret baggrund mens andre har en meget kontroversiel baggrund. Fælles er at de alle påstår extraordinære ting uden extraordinære beviser. Det ligner en masse vel connectede con men og et par enkelte godtroende videnskabsmænd der har fået fusket fuckton af penge fra staten ved at opildne hele "national security threat" delen af UFO fænomenet. Folk som bl.a. Dr Hal Puthoff (CIA forsker der bl.a. var med til Project Stargate) har offentligt påstået at UFO'er direkte har manipuleret med nukes, lige fra at deaktivere et antal ICBMs til endda at starte launch code sekvensen (hvorefter operatørerne ikke kunne stoppe processen!) men som stoppede i sidste øjeblik. Men hvor er beviserne? Hvis der var beviser ville regeringen så overhovedet offentliggøre det?
Det er ikke den eneste vilde påstand Dr Hal Puthoff og andre i den samme indre kreds af believers, de går sågår så langt at sige at de har fysisk materiale fra UFOer som de har testet.

Faktisk, jo mere I går ned i hele UFO fænomenet samt dens lange historie jo mere klart bliver det hvor fuldstændig umuligt det er at finde hoved og hale på hvad der er rigtigt og hvad der er falsk eller hvad der er begge dele på en gang. En ting er sikkert - der er mange penge i det, rigtig mange penge endda.


Grunden til at jeg skriver den her post er pga ud af alt det her mess, er der faktisk nogle vanvittigt fascinerende ting som jeg tænker ville have interesse for mange herinde (udover UFO fænomenet generelt selvfølgelig).
Det jeg snakker om er hele indblandingen af Dr Garry Nolan, som rent faktisk er en respekteret forsker og ikke en "UFO fanatiker". Han var bl.a. med til at discredit et såkaldt "alien lig" fundet i Chile.

For kort at opsummere hvad han har været involveret med:
Han har undersøgt 100 patienter som efter sigende skulle have haft en eller anden form for kontakt med UAPs, hvilket skulle direkte have skadet dem hvoraf 25% døde senere hen. Så Dr Nolan blev kontaktet fordi han havde det mest high tech equipment til at teste disse personer. Det vildeste er at han faktisk fandt noget de alle sammen havde tilfælles - en form for anomaly i den del af hjernen der håndterer intuition. Det der gjorde det virkelig interessant var at det også var til at finde i de bedste 'remote viewers', samt interessant nok også i visse familiemedlemmer (så det er genetisk anlagt hvilket er interessant når man hører om folk der mener heksekunst og paranormale evner løber igennem familien) og ofte sjovt nok også partneren hos den testede.
Han snakker om at den del af hjernen muligvis opererer som en form for "antenne" til at opfange og tyde signaler.

Citat:
We’re all just quantum information fields. The proteins and everything that we are sits in a quantum information field. Those proteins and the atoms that make them up are as well quantum information. So why shouldn’t they be receptive to other forms of quantum information transfer that we already naturally assume is real?


Det interessante er at dette blev åbenbart allerede snakket om i starten af 60'erne i forbindelse med "anomalous cognition".

Så er hele spørgsmålet jo om man via indtagelse af psykedeliske substanser "kalibrerer ens antenne" så den kan opfange ting vi normalt ikke er bevidste om. Det gør pludselig hele idéen omkring DMT entities, maskin elvere osv utrolig interessant!


Fantastisk nok er det ikke det eneste stykke arbejde den gode Hr Nolan har udført i forbindelse med UFO fænomenet. Ifølge ham er det ham der har fået fat i det materiale der skulle have været kommet fra UFOer. Der blev fundet en meget usædvanlig isotop ratio i Magnesium, en egenskab der både er virkelig kompliceret og dyr at lave, men som han samtidig ingen forklaring har på hvorfor man ville engineer det.


Jeg tror aldrig jeg før har været så splittet i forhold til hvad jeg synes om hele det her UFO fænomen. Jeg har altid troet at der foregik noget vi ikke kunne forklare (ikke nødvendigvis ET eller interdimensionelle beings), men hele det her UFO fænomen føles også lidt som de moderne drager, søuhyrer, vampyrer og fabelvæsner. Uanset hvor langt vores teknologi udvikler sig, selvom vi har kamerarer OVER det hele, vores himmel har aldrig før været mere overvåget end nu her, og vi har STADIG ingen ekstremt klare billeder eller videoer. Eller også har vi dem, men hvem kan tro på videoer/billeder uploadet på nettet nutildags? Eller også, som med Pentagon UFO sagen så får offentligheden ikke det fulde billede/al data hvilket gør det svært at dræbe UFO fænomenet hvis det kun hviler sig på misidentifikation og hoaxes - specielt med mediernes involvering.
På den anden side så er der stadig nogle få cases jeg ville kalde uforklarlige. Samtidig er der mange personer fra militæret/intelligence communitiet der kommer frem og påstår vilde ting. Og når man kigger tilbage igennem den moderne historie, så har fænomenet været vidt udbredt siden 40'erne. Dette alene gør det svært for mig at tro på at det bare er menneskabt teknologi såsom droner, fordi det vil sige at der er nogen der har haft den viden og teknologi før computer teknologien overhovedet begyndte at tage fart.
Til sidst, så er hele feltet desværre forurenet af en ulidelig mudderkastnings kultur fra begge sider, og det hele er så komplekst jeg tvivler på nogen civilpersoner har en tilstrækkelig forklaring på et fænomen der har været indhyllet i secrecy og været dybt involveret i intelligence communitiet i rigtig mange årtier. Det er for mange nærmest blevet en religion, hvilket gør enhver fornuftig debat umulig - specielt med et så sky fænomen som dette som man altid kan komme med uverificerbare påstande omkring.

I skal selvfølgelig ikke tage mit ord får gode varer, så her er en masse links hvor I kan se/læse om alt det jeg lige har snakket om og mere til.
Hvad tænker I? Har I selv oplevet noget 'mystisk' i jeres liv? Foregår der noget mærkværdigt, eller er UFOlogi bare et con-man game?

The DNA of the Strange (Garry Nolan forklarer om hans fund)
https://www.youtube.com/watch?v=9r1NwdZ4AAk&t
https://www.vice.com/en/article/n7nzkq/stanford-professor-garry-nolan-analyzing-anomalous-materials-from-ufo-crashes
https://thehermeticpenetrator.medium.com/lighthouses-in-the-dark-on-the-genomics-of-supernormality-close-encounters-of-the-6th-kind-b2745317d38b
https://www.youtube.com/watch?v=HUw9kT19EVc
https://www.nexusnewsfeed.com/article/consciousness/is-the-caudate-putamen-an-antenna-for-anomalous-information/
https://www.academia.edu/40212895/2013_Aguadilla_Puerto_Rico - den analyserede video (jeg kan desværre ikke finde den originale video jeg så for nogle år siden hvilket jeg husker var i lidt bedre kval)
https://bdigital.ufp.pt/bitstream/10284/781/1/223-239Cons-Ciencias%2002-8.pdf
https://spacechannel.com/how-the-government-got-duped-by-ufo-enthusiasts/
https://www.science.org/content/article/why-is-harvard-astrophysicist-working-with-ufo-buffs
https://badufos.blogspot.com/2021/05/the-new-yorkers-credulous-article-on.html

Flyt endelig emnet hvis det ikke ligger det rigtige sted, men da det er et emne der er blevet mere accepteret i videnskabelig sammenhæng så valgte jeg at placere det her. Jeg synes det er synd at emnet har været så tabubelagt at folk risikerer at miste deres omdømme og blive hånet og kaldt skøre for overhovedet at tage emnet bare en smule seriøst.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 feb 2022 23:07 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2745
Self findes der ufo’er de er bare ikke noget til jorden endnu


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 feb 2022 22:54 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 aug 2008 23:18
Indlæg: 301
Her er et nyligt interview med Nolan. Uanset hvad man tænker om emnet, så er det virkelig interessant at høre hvordan det her faktisk så småt er ved at blive taget seriøst af det videnskabelige community. Selvom idéen virker langt ude, er det ikke i den videnskabelige natur at fuldstændig afslå en teori bare fordi det lyder skørt, hvis man ikke først har samlet nok brugbar data til at kunne komme med en definitiv konklusion. For nogle er videnskaben nærmest en form for religion, en slags kult hvor man bliver shamet og hånet for at turde at tænke alternativt og ud af boxen. Snakker selvfølgelig ikke om at jorden er flad, men hvis man ikke har data og viden nok er det uvidenskabeligt at udelukke en mulig konklusion bare fordi den ikke passer i det konventionelle billede af hvordan verden fungerer. Det har været skæbnen for utallige folk igennem vores historie, hvor man senere finder ud af at det usandsynlige var det korrekte. Hvorfor er det helt utænkeligt at det samme gør sig gældende her?
Om UFO fænomenet virkelig "er noget andet" noget specielt, eller om det bare er en del af menneskets natur - en arketype i den kollektive bevidshed, er i bund og grunden ligegyldigt i mine øjne. Det vigtige at tage fra alt det her er at det skal være tilladt for folk at turde undersøge ting og tænke uden for konventionen, uden at blive stoppet af frygt for at miste sit omdømme. Tværtimod burde man opmuntre folk til at turde gå sin egen vej, følge ens intuition og nysgerrighed uanset hvad andre tænker, så længe det ikke skader andre selvfølgelig. Det er sådan de helt store fremskridt og banebrydende opdagelser kommer frem. Selv hvis man ender med at falsificere sin egen hypotese og dræber sin idé er det i sidste ende en god ting. Så længe man har undersøgt det til bunds og fulgt dataen så er det en god ting, og det kan ende med at den nysgerrighed og åbne tilgang baner vejen for helt nye men uforventede opdagelser.

Så uanset hvad man tænker om alt det her crap, om du tror det er bullshit eller om der er "nogen/noget" som igennem menneskets historie har påvirket os og vist sig for os i flere forskellige former afhængig af vores udvikling og kultur, eller noget helt tredje, så er det her virkelig et interessant kig ind i hvad nogle af de førende UFO eksperter tænker om emnet og hvordan det videnskabelige samfund er ved at blive involveret i det her højest besynderlige men ældgamle fænomen. Plus han går lidt i detaljer omkring nogle af de ting han har analyseret indtil videre.

Det jeg rigtig godt kan lide ved ham er at han ikke er en eller anden tilfældig UFO nut eller dybt involveret i intelligence communitiet. Han er ikke en blind believer og har været med til at "debunke" flere sager der krævede laboratorie analyser, men han er heller ikke en skeptiker hvis mission er at debunke alting. Han er bare en videnskabsmand der følger data og som tør og er i stand til at tænke uden for boxen.

Garry Nolan: UFOs and Aliens | Lex Fridman Podcast: #262


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 feb 2022 09:23 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Rick Straussmann beskriver i the spirit molecule, ligheden mellem alien abductions og dmt-oplevelsen, og foreslår at den er forårsaget af et naturligt dmt trip.
Citat:
I was not at all familiar with the alien abduction literature before beginning the DMT study. Neither were many of our volunteers. I knew almost
nothing about it, and had little desire to learn more. It seemed much more
"fringe" than even the study of psychedelic drugs! However, once we began hearing so many tales of entity encounters, I knew I could no longer plead ignorance of the larger phenomenon. Despite my better judgment, I
now feel compelled to weigh in with my opinion regarding the experience
of contact with "alien life-forms."
Let's review the popularly reported "alien abduction" experience. We
will see the striking resemblance between these naturally occurring contacts and those reported in our DMT study.
This remarkable overlap may ease our acceptance of my proposition that the alien abduction experience is made possible by excessive brain levels of DMT.
This may occur spontaneously through any of the previously described conditions that
activate pineal DMT formation. It also might take place when DMT levels
rise from taking in the drug from the outside, as in our studies.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team