Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 13:31


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 04 dec 2013 14:36 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 04 dec 2013 14:13
Indlæg: 1
Hej, vi er tre studerende på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole som i forbindelse med et eksamensprojekt søger en person, der har erfaringer med at benytte Ritalin, betablokker eller lignende lovlige, men receptpligtige medikamenter som "study drug" - altså bruger det i forbindelse med studiet.

Personen skal være villig til at stille op til et interview, hvor vedkommende udtaler sig om egne erfaringer med brug af medicin som præstationsfremmende indspark. Det skal gerne være inden for de næste to uger, da vi filmer fra mandag d.9.12 og frem til jul.

Formålet med indslaget er ikke at løfte pegefingre eller belyse 'en alarmerende udvikling', men derimod at skabe debat om 'hjernedoping' udfra et etisk standpunkt ift. uddannelses- og arbejdssammenhæng.

Optagelserne varer kun et par timer - og tilpasses efter behov (skriv gerne mht. specielle krav og ønsker)

Stil endelig opklarende spørgsmål, hvis du måtte have interesse i at deltage.
På forhånd tak


Senest rettet af frekasjon 10 dec 2013 14:34, rettet i alt 2 gange.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 dec 2013 17:00 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 nov 2005 19:15
Indlæg: 1331
Geografisk sted: Neogen
Was?!
Beta blokker som study drug? No stress just study?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 dec 2013 18:47 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 okt 2008 02:20
Indlæg: 599
Geografisk sted: Nordkysten
Jeg ved en del musikere brugere betablokkere, så de føler sig mere rolige når de optræder.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 dec 2013 19:10 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007 21:49
Indlæg: 2185
Geografisk sted: up yours
betablokkere bliver brugt til at dæmpe eksamensangst

_________________
Corporations cannot commit treason, nor be outlawed, nor excommunicated, for they have no souls. ~ Sir Edward Coke


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 dec 2013 20:56 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 feb 2012 21:01
Indlæg: 97
Har før tænkt på at købe nogle adderall fra England, har dog ikke ture at gøre det endnu :-) Kunne være fint med lidt ekstra fokus en gang imellem, når bunken af opgaver bliver for stor ;)

- nogen der har prøvet adderall før og kan give sin vurdering af dem?

Sorry for at det var OFF-TOPIC.

_________________
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 dec 2013 22:06 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
Prøv at lave et opslag på et gymnasium eller et universitet. Mange folk får udskrevet beta-blokkere mod eksamensangst.

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 dec 2013 01:44 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 jul 2012 00:04
Indlæg: 21
Kunne godt tænke mig at tage det her op.. Er der nogle der har erfaringer med studie stoffer? skal selv til og igang med meeeget eksamenslæsning, og kunne godt bruge lidt råd og vejledning omkring hvilke?
Er virkelig ked af hvis jeg bryder reglerne med dette, det var ikke meningen. Jeg ville bare have en diskussion igang


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 dec 2013 09:02 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2010 13:44
Indlæg: 848
Geografisk sted: The White House
jeg har taget efedrin til at læse på et par gange da det forøger koncentrationsevnen, men havde ikke voldsomt stort held med det og gjorde det derfor kun få gange.

_________________
Weed doesn't make you lazy, it just makes you realize things aren't worth doing.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 dec 2013 11:54 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 dec 2007 14:57
Indlæg: 128
Geografisk sted: Her og der
Jeg har forsøgt mig med amphetamin som study drug. Det fungerer skide godt så længe man ikke får taget for meget til man kan sidde stille ned og læse/skrive/whatever. Jeg har både prøvet det til sådan "løs" oplæsning og veldefinerede konkrete opgaver, og virker fint i begge sammenhænge. Jeg læste på et tidspunkt op i 2 døgn i træk på knapt 20mg rent(!) amphetamin (og bestod den eksamen det var oplæsning til. Det havde jeg ikke gjort før de 2 dage)!

Jeg kunne godt forestille mig at renheden havde noget at sige da jeg syns gadeamf gør mig meget jittery og hyper, hvor amphetamin mere gør mig fokuseret og overskudsagtig!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 dec 2013 17:45 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 jul 2012 00:04
Indlæg: 21
Bonhead, ja okay..
Min egen oplevelse af amf er ikke, at man bliver mega koncentreret af det? mere at man bliver i party humør :rocking:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 dec 2013 18:35 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 dec 2007 14:57
Indlæg: 128
Geografisk sted: Her og der
Som sagt tror jeg det har en del med dosis at gøre (Og måske også renheden, alt efter hvad der cuttet med).. Man skal ikke rigtigt så højt op at det bliver meget euforisk, men bare lige have lidt til at øge fokus og energi (De omtalte 2 dage tog jeg doser på ~2.5mg af gangen, hvilket svarer til ~25-50mg gadeamf, altså nogle ret små doser!).

Det har nok også en del med settet at gøre.. Hvis du sidder til en fest og tager amf, bliver man nok mere festlig end hvis man sidder derhjemme begravet i bøger!

Har desuden forsøgt mig med methylphenidat.. Det er noget værre skod, 3-4 timers stimulering efterfulgt af 8 timers nedern comedown, imo slet ikke det værd, hverken til study eller rekreationelt!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 dec 2013 20:06 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 jul 2012 00:04
Indlæg: 21
Tror jeg vil prøve amf som study drug og se hvordan det påvirker mig og om jeg kan få det til at virke. Det er jo den eneste måde rigtigt at finde ud af det på :P


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 mar 2015 02:13 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 mar 2015 17:18
Indlæg: 185
Jeg tror jeg har 5-6 forskellige ting jeg bruger i forskellige situationer for at kunne koncentrere mig længere, holde mig motivation høj holde mig frisk, holde mig rolig ved eksamenssituation, og andet på forsøgsbasis for at hjælpe cognition, hukommelse, mindske impulser med mere


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 mar 2018 15:05 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 22 mar 2018 15:01
Indlæg: 2
Spændende Cepha... vil du uddybe?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 mar 2018 16:34 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005 23:45
Indlæg: 2484
Geografisk sted: Inside the animal
Pisosse skrev:
Spændende Cepha... vil du uddybe?

Tråden er 5 år gammel, det er 3 år siden Cepha svarede, og vedkommende har ikke været online siden 2016. Jeg tror du kan finde information et andet sted, eller selv oprette en tråd ;)

_________________
- Spis ild
Støt Psychedelia
Psychedelia.dk på facebook


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 mar 2018 09:59 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 22 mar 2018 15:01
Indlæg: 2
Du har ret .. tak


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team