Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 maj 2024 02:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 18 dec 2011 16:45 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 13 dec 2011 21:04
Indlæg: 20
:peace:

Lad mig give jer et godt link til en af de bedste radioer der ude, Coast to Coast am.
Dr. Pim van Lommel forklarer her det i undrer jer over. Han forsker i dette.
Historien er om en kvinde som skal gennemgå en komplisert operation, hvor lægerne er nødt til at standse alle hendes livsfunktioner. Hun skal altså være død inden operationen, og hendes hoved skal tømmes for blod, og hun er det man kalder død. Ingen hjertefunktion, ingen hjernefunktion. Men det interessante er hvad hun oplever under operationen. Det fortælles det om her. Hør på dette show (11 dele):

Near Death Experiences - Dr. Pim van Lommel:
http://www.youtube.com/watch?v=NGMsGCDr ... re=related

Interesse for mere af det hele, så åbne en youtube, og taste ind i søgeruden, Coast to Coast am, og i er inde i Coast to Coast am’s arkiv på youtube.
Hvis du har specifikke ønsker om specielle emner, så kan jeg måske hjælpe. Har vært igennem 6 – 700 shows på coast to coast. Send mig en email.

Indihampen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 dec 2011 18:16 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 07 apr 2011 09:38
Indlæg: 23
Geografisk sted: København
Thanks for sharing.. Sindssygt spændende og lyder ikke bare som en eller anden tosse.. Fedt! :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 dec 2011 21:04 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Jeg ved ikke helt hvor meget troværdighed jeg har lyst til at give radioshows, men det gør ikke den information du bringer mindre interessant.

Lidt søgning og læsning omkring Dr. Pim van Lommel og hans forskning afslører at han om ikke andet har et sagligt udgangspunkt og lader til at gå ganske videnskabeligt frem. Dog tror jeg personligt at svaret på de problemstillinger han går ud fra skal findes andre steder end i den evige bevisthed.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 dec 2011 00:11 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 jan 2007 21:33
Indlæg: 280
Geografisk sted: the Land of Ooo
Så vidt jeg husker udløser hjernen en god portion DMT inden man dør. Det er derfor at folk kan opleve deres liv passere revy, hvis de er ved at dø.
Da jeg gik på efterskole kom der en mand i forbindelse med noget sikker trafik. Han var overbevist om at han havde oplevet gud, og var blevet kristen af den grund.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 dec 2011 07:17 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2005 21:24
Indlæg: 223
Er der liv efter døden!?

Come on... ok hvis vi snakker om personer der er døde og genoplivet, så ja, men for en der dør og ikke genoplives, så nej.

Efter min mening så er personer der tror på liv efter døden, healing, guder, julemanden, reinkarnition, spåkoner, trolde og nisser til fare for samfundets positive udvikling hvis de på nogen måde for indfllydelse eller medbestemmelse. Det er jo derfor vi ikke må stemme før vi er 18 år. så efter 18 er det slut med at tro på julemanden og alle de andre fantasifoster samt overtro såsom krystal healing med en rosa kvarts.

Eller er det måske MIG der er til fare hvis jeg får lov til at bestemme...!

Der er kun een gud, thi han er herren, over al liv. (ap. et eller andet)

------->>> Jeg er selv herrer over mit liv ------ ergo--->>> JEG ER EN GUD...! tro på det.. er lige så seriøst som alt andet :-)

og ang DMT, så dannes der ikke mere i forbindelse med (nær)dødsoplevelser, men nedbrydningstiden af DMT mf. tager længer tid pga inhibtor(ene) ) nedbrydes først pga deres ustabile opbygning i forhold til trypaminer.

;-) hygge :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 dec 2011 11:42 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Du er sgu klog, etterbe den bedste. Du ved simpelthen hvad der sker efter du er doed.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 dec 2011 12:02 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 28 okt 2011 10:37
Indlæg: 1231
Er der en ting jeg ved så er det at der er liv før døden - resten er lidt kompliceret, men jeg tror på atomernes beståen og at vi på den måde lever videre..

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 dec 2011 12:44 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2009 13:36
Indlæg: 2115
Geografisk sted: Et sted få finder.
Døden er lige så opreklameret som Valentinsdag.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 dec 2011 18:25 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 07 apr 2011 09:38
Indlæg: 23
Geografisk sted: København
Sys det lidt synd folk ikke kan se forbi deres egen næstetip og skal bruge enhver lejlighed til at udbrede deres personlige holdninger. Istedet for at forholde sig til den sindsyg spændende forskning som trådstarter ligger på bordet.. Hvis i er uenige så prøv dog for fanden og argumenter sagligt istedet for at sidde og fortælle hvor fucking kloge i er??

Desuden kan jeg ikke se hvilken effekt DMT skulle have på en hjernedød person uden blod i hovedet?? så har svært ved at se relationen til emnet


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 dec 2011 18:47 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2005 21:24
Indlæg: 223
Du er sgu klog, etterbe den bedste. Du ved simpelthen hvad der sker efter du er doed.


:-) Tak syntes også selv jeg er ret klog :-) og efter jeg er død vil jeg rådne op i jorden og indgå i naturens kredsløb :-)


Citat:
argumenter sagligt


argumenter sagligt for et useriøst emne, er lige så meget spild af tid som at bede til en gud eller tro på liv efter døden. hvis der er liv efter døden hvor er alle de døde dyr så endt..? eller hvorfor skulle det kun være mennesket der skulle få et ekstra liv. personer der tror på det er psykotiske fjolser i mine øjne.

1RB den bedste...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 dec 2011 18:58 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
kan du argumentere for at det er et useriøst emne? Der er jo tydeligvis folk der, igennem oplevelse/erfaring, er blevet bevidst om muligheden for et efterliv - de kan ikke konkludere noget af forsøgene, men folk bliver ved med at opleve de samme ting, hvordan kan du være sikker på, at så mange mennesker tager fejl?

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jan 2012 15:36 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 feb 2011 14:32
Indlæg: 196
:) Et menneske er af Ånd, sjæl og krop. Kroppen dør og rådner op i jorden, deraf som man siger; af jord er du kommet og til jord skal du blive, de to andre går videre ind i den åndelige verden. Ja, der er 1000% sikkert et liv efter døden. Og Det er vigtigt at man med sig selv Beslutter om man vil forberede sig til det eller ej. Uanset, hvad må gøre op med Sig Selv, hvad man vil og hvad man vil tro :)

_________________
Fuck menneskeheden, de formår sgu kun at gøre ondt anyway!!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jan 2012 19:33 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 jun 2010 08:38
Indlæg: 46
jeg har aldrig troet på gud eller liv efter døden men jeg har under trips prøvet:

mødt gud/intelligent designer af alt liv
mødt 2 halvt gede/menneskehoveder der havde fulgt mig siden nogle af mine første trips og nu viste sig 100% for mig og sagde at reinkarnation var sandheden og at jeg skulle meditere for at snakke med dem helst - de sagde de havde været her i flere generationer og at kroppen kun var et hylster, jeg kunne også genkende nogle sorte skygger der havde sneget sig ind i mine drømme for nyligt op til og givet mig mareridt (og som havde fulgt mig i mine trips også) - kunne genkende personlighederne bag ved (og det var ikke gode).

de har ikke udvalgt mig endnu fik jeg følelsen af, de har blot set mig an siden nogle af mine første trips, samme personligheder og væsener.. meget mystisk
det var også øjne overalt og skygger osv (både gode og dårlige personligheder..)

kun det sidste her er jeg lettere i tvivl om, fik stor tvivl da trippet var ovre men det var næsten for mærkeligt så bliver nødt til at meditere for at finde ud af det :)

fil en stærk følelse af at reinkarnation var ægte i det trip, ligesom jeg fik enstærk følelse af at møde en intelligent designer af alt liv i det andet trip.

_________________
peace


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jan 2012 15:14 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 jul 2011 21:26
Indlæg: 25
Geografisk sted: jylland
søg på Youtube "did god create the universe curiosity" det er en dokumentar med Stephen Hawking og den er meget troværdig. Jeg er personligt overbevist om at gud ikke eksistere og at vi lever helt tilfældigt, men at mange andre arter i HELE universet også gør det. Jeg har ingen hensigter med at fornærme nogle af religiøs tro, og det er et meget stort filosofisk spørgsmål. :)

Et liv efter døden, er vigtigt IKKE eksistere ifølge evolutions teorien, da døden er vigtig for at arter kan tilpasse sig. Min mening er også at meningen med livet dermed må være at hjælpe til så den rase man lever iblandt, kan leve længere.

Den intelligente designer som skabte os er: Masse, Anit-masse, Massetilreækning og kvante-mekanisme. Der er heller ingen regler for at vi SKAL dø en dag, for vi kunne i teorien bare finde og fjerne det gen, som gjorde at vi bliver ældre. Vi kunne i teorien, gennem videnskab gro hud, der kan modstå radioaktiv-strålig. Det er dog ulovligt at lege genetisk ingeniør med mange ting, da det blev bombet som etisk forkert, blandt andet med argomenterne "at lege gud!" og "hensigterne med det 2. verdenskrig." :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jan 2012 23:44 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 07 apr 2011 09:38
Indlæg: 23
Geografisk sted: København
Så vidt jeg kan forstå på ham i interviewet skulle livet efter døden være på et helt andet plan. Så jeg kan ikke se hvorfor det skulle være umuligt ifølge evolutionsteorien? Den fortæller jo kun noget om hvordan dyrene har udviklet sig her på jorden. Kan du ikke uddybe det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jan 2012 00:12 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Hvis I kigger efter videnskabelige beviser i jeres søgen efter svar på dette spørgsmål, vil I ende i en blindgyde. Videnskaben har ingen forklaring på bevidsthed, og følgelig heller ingen forklaring på hverken liv eller død.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jan 2012 14:27 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 jul 2011 21:26
Indlæg: 25
Geografisk sted: jylland
forstil dig en spirituel verden med alle døde dyr i verden(vi er jo bare kloge aber som har evnen til at give viden videre). I så fald, hvis alle organismer i hele rummet være i denne verden? hvorfor skulle det kun være et afkom af aber? alle dyr/mennesker på jorden stammer jo fra den samme pøl med aminosyre der udviklede de første organismer(på vores planet).


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jan 2012 20:49 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
forstil dig en spirituel verden med alle døde dyr i verden(vi er jo bare kloge aber som har evnen til at give viden videre). I så fald, hvis alle organismer i hele rummet være i denne verden? hvorfor skulle det kun være et afkom af aber? alle dyr/mennesker på jorden stammer jo fra den samme pøl med aminosyre der udviklede de første organismer(på vores planet).


Er det mig du skriver til?

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 jan 2012 01:01 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 15 sep 2009 15:32
Indlæg: 137
Vi er ikke andet end elektriske og kemiske signaler, der bliver fortolket af vores overdimensionerede ganglion, hjernen. Når vi dør, stopper disse signaler med at blive fortolket, og vores liv går dermed i stå. Ifølge de gamle grækere - som tidligere nævnt i denne tråd - kommer vi fra en samlet masse, universet, og denne lever vi videre i, idet vores atomer bliver genbrugt. Er dette et liv efter døden?
Tænkes der et liv efter døden som i en opfattende, tænkende forstand, så mangler vi stadig at finde den energi, eller det sted i vores krop, hvor sjælen har til grunde (hvis sjælen da er en fysisk størrelse). Hvis det giver mening for folk at tro på, at sjælen findes, og at denne kan eksistere uden en krop, så skal folk have lov at tro på det. Personligt tror jeg på videnskab og sund fornuft, og jeg har endnu ikke set et bevis for, at tingene skulle hænge sådan sammen.

Den eneste mulighed, som jeg ser det, for et liv efter døden, er, at sjælen eksisterer i en anden dimension: Den er bundet til vores krop i denne dimension, men overgår så til en anden dimension og eksisterer her uden et fast holdepunkt.
Hvis dette er sandt, gælder dette dog for alle tænkende væsner. Husk, at bare fordi vi er en mælende, selvdefinerende art, betyder det ikke, at laverestående eksistenser (dyr) ikke har en sjæl. Ellers skal vi til at argumentere for, at sjælen er noget der er skabt gennem evolutionen - altså er det enten/eller.

Personligt håber jeg ikke, at der findes evidens for en sjæl eller for den sags skyld liv efter døden i min levetid, for så bliver hele mit verdensbillede vendt på hovedet, og så kunne jeg lige så godt suge alle de stoffer i mig, som jeg kan komme i nærheden af :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 jan 2012 01:11 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 dec 2010 16:11
Indlæg: 136
Geografisk sted: Danmark
jeg har, med lidt god vilje, bevist reinkarnation via videnskab. Så vi er alle evige og udødelige. Døden er blot et spørgsmål om perspektiv.

_________________
Sund kost og motion... og narko!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team